نظارت بر پیشرفت و توان بالقوه ی دانش آموزان

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

نظارت بر پیشرفت و توان بالقوه ی دانش آموزان

بازديد: 171

نظارت بر پیشرفت و توان بالقوه ی دانش آموزان 

معلمین موثر درباره ی نوع عملکرد هر یک از دانش آموزان کلاسی که درس می دهند  ، درک مشخصی دارند ، آن ها از روش های اندازه گیری رسمی و غیر رسمی گوناگونی استفاده می کنند تا تسلط دانش آموزانشان را بریک مفهوم یا مهارت ، کنترل و ارزیابی کنند .  وقتی که دانش آموزی مشکل دارد ، معلم آن بخش از دانش یا مهارتی که دانش آموز را به دردسر انداخته است هدف قرار می دهد و برای پر کردن آن شکاف کارهای ترمیمی لازم را انجام می دهد . در واقع یک معلم موثر به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند عملکرد خویش را ارزیابی کنند . به این معنا که به آن ها در فراشناخت یاری می رساند . از آن جا که مسئولیت نهایی متوجه معلم است ، مستند کردن پیشرفت و عملکرد دانش آموز باید محقق شود . معلم موثری که دانش آموز را  مشاهده کرده و با وی کار کرده است توان بالقوه ی او را  درک می کند ، او را تشویق به  بهتر شدن می کند و برایش انگیزه ای را فراهم می کند تا وی در زمان لازم تلاشی پیگیر از خود نشان دهد .

شاخص های مثبت در نظارت بر پیشرفت و توان بالقوه ی دانش آموزان

·          دانش آموزان را قادر می سازد  تا مسیر عملکرد خویش را دنبال کنند .

·          به تکالیف نمره می دهد .

·          بازخورد شفاهی و کتبی ارایه می دهد .

·          پیشرفت دانش آموزان و دستاوردهای آنان را مستند می کند .

·          تصمیمات آموزشی را بر اساس تحلیل داده های مربوط به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اتخاذ می کند .

·          برای کمک به دانش آموزان و تشویق آنان در کلاس گردش می کند .

·          پیش آزمون می گیرد و نتایج آن را تبدیل به نمودار می کند .

·          ارزیابی های چند گانه را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا دانش آموز به مهارت مورد نظر تسلط پیدا کرده است یا نه ؟

·          ارتباط با اولیا را ثبت  می کند .

·          از طرح های پیشنهادی دانش آموزان استفاده می کند و گزارش اجرای آن طرح ها را ثبت می کند .

·          جلسات تیم ها و جلسات معلم با دانش آموزان را ثبت می کند .

·          مرتباٌ  ارزشیابی می کند .

·          از روش های ارزیابی متنوعی استفاده می کند .

·          برای تکالیف ، تولیدات و پروژه های دانش آموزان از معیارهای توصیفی استفاده می کند .

·          بر اساس تحلیل ارزشیابی ها ، آموزش متفاوت ارایه می دهد .

·          در آزمون ها برای دانش آموزانی که نیازهای خاص دارند ، تمهیداتی به کار می برد .

·          نسخه ای از همه ی مکاتبات مربوط به پیشرفت دانش آموزان را نگه داری می کند .

·          جلسات و ملاقات هایی با حضور اولیا و دانش آموزان برگزار می کند .

·          خبرنامه ی کلاسی تهیه می کند .

·          اولیای دانش آموزان را برای فعالیت های خاص کلاس دعوت می کند .

·          در صفحه گسترده ی کلاس (  Web Page) کار دانش آموزان و تکالیف منزل را قرار می دهد .

·          با ارایه ی گزارش غیر رسمی از پیشرفت دانش آموزان ، با آن ها ارتباط برقرار می کند .

·          در ارتباطاتش از بیانی روشن و کلامی مناسب استفاده می کند .

·          در جلساتی که برای کسب آمادگی و مهارت در کار با دانش آموزان ، با نیازهای خاص تشکیل می شود ، شرکت می کند .

شاخص های منفی در نظارت بر پیشرفت و توان با القوه ی دانش آموزان

·          پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را کنترل نمی کند و امکان سوال پرسیدن به آن ها نمی دهد .

·          به ندرت تجزیه و تحلیل می کند و با فاقد داده های مناسب است .

·          روند پیشرفت دانش آموزان را به ندرت  کنترل می کند و یا اصلاٌ  این کار را انجام نمی دهد .

·          گزارش ارتباطات  را نگه داری نمی کند .

·          جلساتی را که با دانش آموزان یا اولیا و سرپرستان آنان دارد ثبت نمی کند .

·          در نمره گذاری جانب افراط را می پیماید – نمرات ردی فاحش  یا در صد غیر واقع بینانه ای نمرات عالی .

·          از ارزشیابی های متنوع به ندرت استفاده می کند یا هیچ بهره ای از آن ها نمی گیرد .

·          آزمون ها را با نیازهای خاص دانش آموزان منطبق نمی کند .

·          ارتباطات با اولیا را مستند نمی کند یا تعداد کمی از آن ها را ثبت می کند . ( ارتباطات شامل : جلسات ، تماس های تلفنی ، پست الکترونیکی  ( e-mail ) ، خبرنامه و صفحه گسترده (  Web Page) . )

·          در ارتباطاتش از کلام نا مناسب ، فنی و مبهم استفاده می کند .

·          برای شناخت نیازهای خاص دانش آموزان در برنامه های آموزشی خاص شرکت نمی کند .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 27 فروردین 1394 ساعت: 1:55 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس