تحقیق در مورد تجارت الکترونيکی
تجارت الکترونيکی
تجارت الکترونيکی طی ساليان اخير با استقبالگسترده جوامع بشری روبرو شده است . امروزه کمتر شخصی را می توان يافت که واژه فوقبرای او بيگانه باشد. نشريات ، راديو و تلويزيون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه باتجارت الکترونيکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوايای متفاوت به بررسی مقولهفوق می پردازند.شرکت و موسسات ارائه دهنده کالا و يا خدمات همگام با سير تحولاتجهاتی در زمينه تجارت الکترونيکی در تلاش برای تغيير ساختار منطقی و فيزيکی سازمانخود در اين زمينه می باشند. تجارت قبل از بررسی " تجارت الکترونيکی "، لازم است درابتدا يک تصوير ذهنی مناسب از تجارت سنتی را ارائه نمائيم . در صورت شناخت " تجارت " ، با " تجارت الکترونيکی " نيز آشنا خواهيم شد. برای واژه "تجارت" در اکثر واژهنامه ها تعاريف زير ارائه شده است : مبادلات اجتماعی : تبادل ايده ها ، عقايد وتمايلات ( خواسته ها ) مبادله يا خريد و فروش کالا در مقياس بالا که شامل ترابری ازنقطه به نقطه ديگر است. در ادامه تعريف دوم ارائه شده برای "تجارت " را بعنوان محوربحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهيم شد. تجارت در ساده ترين نگاه ، مبادله کالا وخدمات بمنظور کسب درآمد ( پول ) است . زندگی انسان مملو از فرآيندهای تجاری بوده وتجارت با ميليونها شکل متفاوت در زندگی بشريت نمود پيدا کرده است . زمانيکه کالایمورد نظر خود را از يک فروشگاه تامين و خريداری می نمائيد ، در تجارت شريک و درفرآيندهای آن درگير شده ايد.در صورتيکه در شرکتی مشغول بکار هستيد که کالائی راتوليد می نمايد ، درگير يکی ديگر از زنجيره های تجارت شده ايد. تمام جلوه های تجارتبا هر رويکرد و سياستی دارای خصايص زير می باشند : خريداران . افراديکه با استفادهاز پول خود قصد خريد يک کالا و يا خدمات را دارند. فروشندگان . افراديکه کالا وخدمات مورد نياز خريداران را ارائه می دهند. فروشندگان به دو گروع عمده تقسيم میگردند : خرده فروشان ، که کالا و يا خدماتی را مستقيما" در اختيار متقاضيان قرارداده و عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختيار خرده فروشان وساير موسسات تجاری می نمايند. توليدکنندگان . افراديکه کالا و يا خدماتی را ايجادتا فروشندگان آنها را در اختيار خريداران قرار دهند. يک توليد کننده با توجه بهماهيت کار خود همواره يک فروشنده نيز خواهد بود. توليدکنندگان کالای توليدی خود رابه عمده فروشان ، خرده فروشان و يا مستقيما" به مصرف کننده گان می فروشند. همانگونهکه مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاويه فوق دارای مفاهيم ساده ای است . تجارت ازخريد يک محصول ساده نظير " بستنی " تا موارد پيچيده ای نظير اجاره ماهواره را شاملمی گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترين سطح تا پيچيده ترين حالت آن ، برمقولاتی همچون : خريداران ، فروشندگان و توليدکنندگان متمرکز خواهد بود.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 09 اسفند 1394 ساعت: 17:51 منتشر شده است
برچسب ها : تحقیق در مورد تجارت الکترونيکی,