سایت علمی و پژوهشی آسمان - 357

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چرا انسان های نخستین غار را به عنوان اولین محل زندگی انتخاب کردند

بازديد: 13

سوال  : چرا انسان های نخستین غار را به عنوان اولین محل زندگی انتخاب کردند

 

پاسخ :

برای در امان ماندن از خطر های طبعیی و غیر طبعیی مثل سیل و گرما سرما حیوانات وحشی  در غار ها زندگی می کردن و امنیت بهتری نسبت به فضای باز داشت

شیوه غارنشینى

براى نخستى‌ها تغییر محیط زندگى و یا تغییر در شیوهٔ زندگی، که منشاء بنیادى داشته باشد، میسر نبود مگر آنکه یک تحول و دگرگونى عمده‌اى در شرایط و امکانات طبیعى پیرامون آنها روى داده باشد.

وقوع برخى از حوادث طبیعى مثل تغییرات شدید در آب و هواى زمین به سبب نابودى بسیارى از جنگل‌ها و حیوانات شد، عده‌اى از این شرایط جان سالم به در بردند و توانستند به حاشیهٔ جنگل‌ها آمده و با شرایط جدید سازگارى پیدا کنند.

استفادهٔ بالقوه از امکانات اورگانیکى این موجودات مقاوم مانع از توقف سیر تکامل زندگى انسان گردید. آنها براى حفظ خود به کوه‌ها، دامنهٔ کوه‌ها، شکاف کوه‌ها و حفره‌ها طبیعى کوهستانى و مناطق دیگرى که تهیهٔ غذا امکان‌پذیر بود کوچ کردند. از دورهٔ زندگى غارنشینى انسان آثار فراوانى کشف شده است که مبین شیوهٔ زندگى انسان از دیدگاه‌هاى اعتقادی، هنرى و معیشتى مى‌باشد.

غارنشین شدن انسان شیوهٔ تغذیه او را تغییر داد، یعنى او را بدل به یک موجود گوشتخوار کرد. زیرا از دنیاى فراوانى‌هاى جنگل رانده شد و به جائى پناه آورد که خود باید غذاى خود را فراهم کند. باید با استفاده از هوش و تفکر خود به چاره‌اندیشى بپردازد تا غذائى به‌دست آورد.

انسان های اولیه با شکستن سنگ ها، تراشه هایی از سنگ با لبه های تیز می ساختند که مانند چاقو می شد ازآن ها استفاده کنند. آنها با این وسیله ها پوست ضخیم حیوانات را می بریدند و گوشت را از استخوان جدا می کردند. انسان های اولیه برای گرم کردن خود و درست کردن غذا از آتش استفاده می کردند و حیوانات درنده را فراری می دادند، به مرور زمان این انسان ها ابزارهای سنگی ساختند که بزرگتر بود که مهم ترین آن ها ابزاری با نوک و لبه تیز بود که به آن تبر دستی گفته می شد.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 07 بهمن 1398 ساعت: 9:38 منتشر شده است
نظرات(0)

برای ایجاد امنیت در مدرسه چه اقداماتی باید کرد

بازديد: 19

سوال  : برای ایجاد امنیت در مدرسه چه اقداماتی باید کرد

 

پاسخ :

میزان برق مصرفی مدرسه باید محاسبه و در جهت نصب کنتورهای مناسب اقدام لازم بعمل آید.

کلیه فیوزها از نوع خودکار انتخاب و بعد از کنتور نصب شود.

کلیه سیم کشی‌های مدرسه بوسیله یک متخصص، محاسبه و از نوع مناسب انتخاب و در لوله‌های فولادی بطور زیرکار نصب گردند.

کلیه کلیدها و پریزها بطور ماهیانه بازرسی گردیده و برای پریزها روپوش مخصوص ایمنی در نظر گرفته شود و یا از نوعی انتخاب گردند که اطفال نتوانند براحتی میخ، میله فلزی و یا چیز دیگری در آن فرو کنند.

در کودکستان‌ها و شیرخوارگاه‌ها کلیه پریزها و کلیدها باید در ارتفاعی نصب شوند که در دسترس بچه ها نباشند.

از یک پریز یا یک نقطه انشعاب نباید در آن واحد بیش از یک انشعاب گرفت. گرفتن بار بیش از اندازه از یک پریز باعث گرم شدن سیم و ایجاد آتش‌سوزی و اتصالی می‌شود.

بطور کلی شبکه برق‌رسانی به مدرسه می‌بایست به سیستم اتصال زمین مجهز باشد. با این کار خطرات احتمالی بطور قابل ملاحظه‌ای تقلیل می‌یابند.

سیم کشی‌های موقت در محوطه باز مدرسه، روی شاخه درختان و دیوارها باید ممنوع گردد.

۱- کپسول‌های آتش خاموش‌کن از نوع مناسب به اندازه کافی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی شامل حداقل یک دستگاه کپسول آتش‌نشانی ۶ کیلویی از نوع گاز کربنیک برای آشپزخانه و آتش‌سوزی‌های برقی و حداقل دو دستگاه کپسول آتش‌نشانی از نوع پودر گاز شیمیایی برای آتش‌سوزی‌های نفت و گاز و غیره.

۲- یک جعبه کمک‌های اولیه برای استفاده در مواقع فوری و احتمالا یک تخت برای استراحت بچه‌ها و یک برانکار و مقداری وسایل و تجهیزات ضد عفونی کننده، حداقل وسایل مورد نیاز برای انجام کمک‌های اولیه می‌باشد.

۳- کلیه مدارسی که دارای بیش از یک طبقه می‌باشند، باید مجهز به سیستم اعلام خطر عمومی برای مواقع خطر باشند.

۴- هر مدرسه می‌بایست دارای یک سیستم ارتباط جمعی مناسب (مثلا بلندگو) باشد که نه تنها در شرایط عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه در مواقع حساس و اضطراری کمال اهمیت را برای اعلام خطر و تماس با همگان دارد.      

۵- لیه مسوولین مدرسه از سرایدار تا مدیر با توجه به میزان مسوولیت می‌بایست نکات لازم را در امور آتش‌نشانی، کمک‌های اولیه و نجات و امداد فرا گیرند.

۶- کلیه مدارسی که دارای بیش از یک طبقه می‌باشند، باید دارای طرح اجرایی تخلیه اضطراری بچه‌ها از مدرسه در مواقع خطر بوده

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 07 بهمن 1398 ساعت: 9:37 منتشر شده است
نظرات(0)

در گذشته های دور چه خطراتی جامعه را تهدید می کرده است؟

بازديد: 371

 

در گذشته های دور چه خطراتی جامعه را تهدید می کرده است؟    

قحطی    

-خطرگرمایشی کره زمین

خطربی آبی

-خطرآلودگی

-خطرازبین رفتن گونه های جانوری وگیاهی .

خطراتلاف منابع زیرزمینی.

خطرسلامتی

امروزه چه خطراتی جامعه وکشور ما را تهدید می کند؟ 

  تحریم های اختصادی

خطربیکاری

خطرتجرد وبیوگی

خطربیسوادی

خطراعتیاد

خطر رکود

خطرگرانی وتورم

خطرتحریم

خطرتجزیه

خطربی اعتقادی

خطرسانسور

خطر کاهش علاقه مردم به کتابخوانی  

جامعه بشری با تهدید های فراوانی مواجه است؛تهدید هایی که هزینه های هنگفتی رابرجامعه تحمیل می کند. انسان ها چقدر به خاطراین تهدید ها خون دل می خورند وزندگی خودودیگران را دچارانواع معضلات وگره های ناگشودنی می کنند.این درحالی است که همگان باید برای پیشگیری وازمیان برداشتن آنهاچاره ای اندیشند تابرمیزان معضلات وگره های ساکنان این کره خاکی افزوده نشود.

نگارنده این سطور به برخی ازخطرات مهمی که زندگی بشررابه طور جدی تهدید می کند، به اختصاراشاره کرده است.باشد که دولت ها،صاحب نظران ، اندیشمندان وتصمیم گران جوامع بامطالعه آن راه حلی برای برطرف کردن آن ها بیابند ونگذارند بیش ازاین زندگی انسان ها و زیست حیوانی وگیاهی با خطربود ونبود روبرو شود.

خطربی آبی

وفورآب زندگی انسان ها وگونه های جانوری وگیاهی راتضمین می کند.هرجایی که فاقد آب است،ازحیات نیز خبری نیست.پیدایش تمدن های بشری درکناره های رودخانه ها ودریاها ارتباط وثیقی با وجود آب دارد.امروزه با گسترش شهرنشینی ،افزایش جمعیت ،بهبود شرایط زندگی و بهداشت عمومی نیاز به آب نیز افزایش یافته ه است. این درحالی است که میزان آب موجود درکره زمین تغییرنمی کند وبااقدامات اقتصادی وفناوری های نوافزایش نمی یابد.اما جوامع انسانی با ایجاد سد ها وکانال های مناسب،کاهش جمعیت،توسعه فاضلاب شهری، مصرف بهینه آب وجلوگیری ازاسراف آن می توانند ازمیزان خطربی آبی جلوگیری کنند.

خطرفقر

فقرازدردهای جانفرسای همیشگی جامعه بشری است. درهیچ دوره ای این مشکل از میان جوامع بشری رخت برنبسته است

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 07 بهمن 1398 ساعت: 9:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

به چه دلایلی ممکن است بین دو کشور جنگ بگیرد

بازديد: 9

سوال : به چه دلایلی ممکن است بین دو کشور جنگ بگیرد

 

پاسخ :

غارت و کسب غنیمت :

گروههای ابتدایی به علت کمبود مواد غذایی برای غارت و چپاول اندوخته‌ها و اشیای قیمتی اقوام دیگر دست به تهاجم می‌زدند.

بیگانه ترسی :

دفع خطر از خود گروههای ابتدایی را وادار به ستیزه با هر بیگانه‌ای می‌نمود که با ایجاد ترس در آنها به محدوده زندگی آنان وارد نگردد.

قدرت نمایی :

شجاعت و ابراز قدرت از لوازم زندگی ابتدایی افراد انسانی بوده است بنابراین برای اثبات شجاعت و قدرت خود و مطیع کردن دیگران با آنان می‌جنگیدند.

مقابله به مثل :

تلافی یا مقابله کردن با تهاجم دیگران یکی دیگر از انواع ستیزه‌های اولیه بشر بوده است و بدین ترتیب کسب وجاهت و حیثیت می‌نمودند.

جَنگ به درگیری سازمان‌یافته، مسلّحانه و غالباً طولانی‌مدتی گفته می‌شود که بین دولت‌ها، ملت‌ها یا گروه‌های دیگر انجام شده و با خشونت شدید، گسیختگی اجتماعی و تلفات جانی و مالی زیاد همراه است. از آن‌جا که جنگ یک درگیری مسلحانهٔ واقعی، ارادی و گسترده بین جوامع سیاسی است می‌توان آن را نوعی خشونت سیاسی تلقی کرد. هنگامی که جنگ (و دیگر گونه‌های خشونت) در جریان نباشند وضعیت صلح برقرار است.

نگ نتیجه طبیعی قدرتمندی است : هر قدر یک شهر قدرتمندتر می‌شد، بلند پروازی و شهوتش نیز در گسترش سلطه بیشتر می‌گردید.

جنگ محصول تنفر و خشم ملل از یکدیگر است : برای ورود ایتالیا به جنگ جهانی دوم به رهبری موسولینی هیچ چیز بهتر از داشتن یک ایدئولوژی فاشیستی نبود. او نخستین کسی بود که اصل سیاست داخلی ایتالیا را بر «خشونت» و سیاست خارجی آن را بر «کشور گشایی» بنا نهاده بود. او ضمن تهدید یوگسلاوی به تجزیه ، قصد داشت شکست ایتالیاییها را درآدوادر ۱۸۹۵ جبران نماید.

جنگ محصول احساس تحقیر ملل نسبت به یکدیگر است : بهانه‌های روانی و احساس ضعف و تحقیر ملل از یکدیگر می‌تواند علت جنگ افروزی باشد. در جنگ جهانی دوم آلمان بر تحقیری انگشت گذاشت که این ملت بعد از شکست جنگ جهانی اول ۱۹۱۷ متحمل شده بود.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 07 بهمن 1398 ساعت: 9:35 منتشر شده است
نظرات(0)

آثار و نتایج دفاع در برابر تهاجم بیگانگان

بازديد: 65

سوال : آثار و نتایج دفاع در برابر تهاجم بیگانگان

 

پاسخ :

زمانی که دشمنان خارجی در مرزهای کشور با انسانهایی رزمنده و شجاع مواجه شده و نتوانند کشور را تهدید کنند، برای تحقق هدفهای خود، عواملی را در داخل سازماندهی کرده و به مقابله با نظام اسلامی وادار می کنند تا با اقدامات آشوب طلبانه و تروریستی در داخل شهرها و روستاها امنیت و اقتدار کشور را به خطر اندازند. در چنین شرایطی نیروهای بسیجی بر اساس ضوابط مشخصی به کمک نیروهای انتظامی و نظامی شتافته و آشوبها و بحرانهای داخلی را مهار می کنند.

یکی از مهمترین نیازهای کشور در دوران سازندگی، توسعه علمی و دسترسی به آخرین یافته های علمی و پژوهشی جهان و همچنین تولید علم می باشد. از آنجا که رشد علوم و فنون در کشورها مانع مهمی برای ادامه سلطه کشورهای استکباری است فلذا این کشورها همیشه تلاش می کنند تا کشورهای دیگر را از دستیابی به یافته های جدید علمی و فنی محروم کنند.

یکی از وظایف بسیج کمک به امداد و نجات مصدومین در سوانح طبیعی و شرایط جنگی است. به همین منظور نیروی مقاومت بسیج با برنامه ریزی و ارائه آموزشهای مورد نیاز عموم مردم در این خصوص، آمادگی های لازم برای مواجهه مطلوب با این حوادث را در آنان ایجاد می کند، علاوه بر آن در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و زلزله، نیروهای سازماندهی شده بسیجی در قالب گردانهای امداد و نجات و دسته های امدادی بسیج دانش آموزی در دسترس ترین و مطمئن ترین امداد رسانانی هستند که بلافاصله در محل حادثه به کمک مصدومین می شتابند.

حفظ سرزمین و حراست از ارزش های جامعه

سربلندی مردم و حفظ اعتبار کشور در مقابل جهانیان

پیش گیری از طمع و تجاوز سایر کشورها

جلوگیری از ظلم و فساد تجاوزگران

جلوگیری از ایجاد نا امنی در جامعه

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 07 بهمن 1398 ساعت: 9:34 منتشر شده است
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس