سایت علمی و پژوهشی آسمان - 3034

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

معرفی کامل ورزش پرش سه گام

بازديد: 537

پرش سه‌گام

پرش سه گام یکی از رشته های ورزش دو و میدانی است که به پرش طول شباهت دادر اما شرکت کنندگان پرش خود را به جای یک گام با سه گام انجام می‌دهند. رکورد این رشته در بخش مردان ۱۸ متر و ۲۹ سانتی‌متر در اختیار جاناتان ادواردز انگلیسی است و رکورد بخش زنان هم با ۱۵.۵۰ متر به اینسا کراوتس اوکراینی تعلق دارد که هر دو رکورد در قهرمانی دو و میدانی جهان ۱۹۹ کپنهاگ به ثبت رسید. سابقه این رشته به المپیک باستانی یونانیان می‌رسد و رکوردهایی به میزان بیش از ۱۵.۲۴ متر در آن مسابقات به ثبت رسیده بود. این رشته از آغاز المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ در تمام دوره‌های المپیک برگزار شده‌است. البته پرش سه‌گام زنان در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا به برنامه مسابقات افزوده شد.

 

قوانین مربوط به مسابقات

محوطه یپرش سه‌گام

 محل فرود

ناحيهٔ فرود بايد داراى حداقل ۹ متر طول و ۷۵/۲ متر عرض باشد که به آن چالهٔ پرش سه‌گام و پرش طول گويند. در داخل چاله بايد ماسهٔ نرم مخلوط‌شده با خاک اره وجود داشته باشد و در هنگام پرش، مرطوب گردد تا هم به سلامت پرش‌کنندگان و هم به‌اندازه‌گيريِ دقيق کمک کند. سطح ماسه بايد هم‌سطح تخته پرش باشد.

 

 

 تخته پرش

تخته پرش داراى ۲۲/۱ متر طول و ۲۰ سانتى‌متر عرض و ۱۰ سانتى‌متر ضخامت است. اين تخته بايد در مسير دورخيز و در فاصلهٔ ۱۳ مترى براى مردان و ۱۱ مترى براى زنان در زمين و هم‌سطح با مسير دورخيز از لبهٔ چالهٔ پرش کار گذاشته شود. تخته پرش بايد به رنگ سفيد رنگ‌آميزى گردد. در جلوى تخته پرش، تختهٔ ديگر که داراى طول ۲۲/۱ متر و عرض ۱۰ سانتى‌متر است به‌عنوان خطاسنج مورد استفاده قرار مى‌گيرد که معمولاً روى آن با ماده‌اى به‌نام پلاستيسين پوشانده مى‌شود و کوچک‌ترين برخورد با آن مشخص و خطا محسوب مى‌گردد. البته تخته پرش را مى‌توان براى رده‌هاى سنى پائين‌تر در فاصله ۹ تا ۱۰ مترى محوطهٔ فرود کار گذاشت.

 مسير دورخيز

حداقل طول دالان يا مسير دورخيز، ۴۰ متر و حداکثر آن، ۴۵ متر است. عرض مسير دورخيز در واقع به‌اندازهٔ عرض خطوط مسير مسابقه يعنى ۲۲/۱ متر است که به‌وسيلهٔ خطوط ۵ سانتى‌متر به رنگ سفيد مشخص گرديده‌اند.

هر پرنده مى‌تواند از يک يا دو علامت مورد تأييد کميته برگزارکنده براى تعيين جا پا استفاده کند. اگر ورزشکار فاقد اين علامت‌ها است مى‌تواند از نوارچسب استفاده کند ولى اجازهٔ استفاده از گچ براى علامت‌گذارى را ندارد.

 قوانين مربوط به مسابقات

۱. پرش سه‌گام شامل ”لى‌لي“، ”قدم“ و ”پرش“ مى‌باشد که بايد به‌همين ترتيب اجرا شوند و اگر غير از اين باشد (يعنى دوبار لى‌لى يا دوبار قدم و بعد پرش انجام شود) خطا است.

۲. عمل ”لى‌لي“ بايد طورى اجرا شود که با همان پائى که روى تختهٔ پرش گذاشته مى‌شود فرود آيد و در مرحلهٔ قدم، پرنده بايد با پاى ديگر فرود آيد و نهايتاً عمل پرش اجرا شود.

۳. ترتيب پرش ورزشکاران به قيد قرعه تعيين مى‌شود.

۴.اگر تعداد پرش‌کنندگان بيش از ۸ نفر باشد به هر نفر اجازهٔ سه پرش داده مى‌شود و به ۸ نفرى که نتايج بهترى به‌دست آورده‌اند اجازهٔ سه پرش ديگر داده مى‌شود و بهترين نتيجه ۶ پرش به‌عنوان رکورد محاسبه مى‌گردد. چنانچه تعداد پرش‌کنندگان ۸ نفر يا کمتر باشد، به هر نفر اجازهٔ ۶ پرش داده مى‌شود که چون در اين حالت مسابقات به‌صورت نهائى برگزار مى‌شود رده‌بندى از روى بهترين نتايج هر شرکت‌کننده در خلال ۶ پرش تعيين مى‌شود. در صورت تساوى بهترين رکورد بعدى و الى آخر براى تعيين رده‌بندى معتبر است. در مسابقاتى که دو مرحله‌اى هستند معمولاً مسافتى به‌عنوان حد نصاب ورودى در نظر گرفته مى‌شود.

۵. زمان مجاز براى تکميل پرش يک دقيقه است.

۶. قبل از شروع مسابقه معمولاً به هر شرکت‌کننده اجازهٔ دو پرش تمرينى داده مى‌شود ولى بعد از شروع مسابقه، پرش‌کننده مجاز نيست که محوطهٔ اصلى مسابقه يعنى مسير دورخيز و چالهٔ فرود، استفاده کند.

۷. هرپرش بايد بلافاصله به‌وسيلهٔ يک متر غيرقابل انعطاف يا دوربين اندازه‌گيرى شود. مسافت بريده‌شده بايد از نزديک‌ترين قسمت برخورد ورزشکار با محل فرود تا منطقهٔ مجاز جهش (تخته پرش) و به‌طور عمود بر تخته پرش يا ادامهٔ آن اندازه‌گيرى شود.

۸. تماس هر قسمت از بدن با زمين پشت خط جهش در خلال دويدن و يا اجراء عمل پرش خطا محسوب مى‌شود.

۹. جهش از منطقه‌اى خارج از پيش تخته و يا تختهٔ پرش (از هر دو انتها) خطا محسوب مى‌شود.

۱۰. در هنگام فرود چنانچه هر قسمت از بدن با خارج از محوطهٔ پرش تماس حاصل نمايد خطا محسوب مى‌شود.

۱۱. بعد از تکميل‌شدن پرش اگر پرش‌کننده از داخل چالهٔ فرود به عقب قدم بردارد خطا محسوب مى‌شود.

۱۲. اجراء حرکت پشتک در خلال دويدن در مسير دورخيز و يا در حين اجراء پرش مجاز نيست و خطا محسوب مى‌گردد.

 

 

ويژگى‌هاى تکنيکى تکنيک پرش سه‌گام مراحل کامل



دورخيز، لى‌لي، قدم، پرش و فرود

- ”دورخيز“کليهٔ شرايط لازم را براى يک جهش سريع و قدرتمند فراهم مى‌کند.

- ”لى‌لي“سريع و با زاويهٔ نسبتاً کم (در حدود ۲۰ درجه) اجراء مى‌شود و تقريباً ۳۵% از کل مسافت سه‌گام را مى‌پوشاند. اجراءِ مرحلهٔ تکنيکى ”قدم“مهم‌ترين قسمت پرش سه‌گام است. مدت ماندن در هوا در اين مرحله تقريباً به‌اندازهٔ مدت مرحلهٔ”لى‌لي“است و نسبت مسافت اين مرحله تقريباً ۳۰% از کل مسافت پرش‌شده، خواهد بود.

- مرحلهٔ”پرش“با پاى ديگر انجام مى‌شود و به‌خاطر فرود در چاله پرش در حدود ۳۵% از مسافت را مى‌پوشاند.

 ويژگى‌هاى تکنيکى دورخيز

هدف: به‌دست آوردن حداکثر سرعت و بهينه‌کردن شرايط براى جهش

- طول دورخيز بين ۱۰ گام براى مبتديان و بيشتر از ۲۰ گام براى پرش‌کنندگان برجستهٔ بين‌المللى متفاوت است. معمولاً سن ورزشکاران مى‌تواند ملاک تقريبى براى تعداد گام‌هاى دورخيز باشد. مثلاً يک ورزشکار ۱۵ ساله نياز به ۱۵ گام دورخيز دارد.

- تکنيک دويدن در مرحلهٔ دورخيز شبيه تکنيک دوهاى سرعت است.


- تواتر گام در مرحلهٔ پايانى دورخيز افزايش مى‌يابد.


- سرعت به‌طور مداوم تا رسيدن به تختهٔ جهش افزايش مى‌يابد.


- کاشتن پا در لحظهٔ تماس با زمين در مرحلهٔ جهش، بايد فعال و سريع بوده، به‌طرف پائين و عقب باشد. (تصوير دورخيز)

 ويژگى‌هاى تکنيکى لى‌لى

هدف: به‌دست آوردن يک لى‌لى طولانى و در عين‌حال کم ارتفاع و تخت با حداقل از دست‌دادن سرعت افقى


-
رانش فعال پاى آزاد به وضعيت افقى


- جهت‌دادن بدن در لحظهٔ جهش و کندن از زمين به‌طرف جلو و نه به‌طرف بالا


- راندنِ پاى راهنما به عقب.


- راندنِ پاى جهش به‌طرف جلو و بالا.


کشيده‌شدن قابل توجه پا به‌طرف جلو، به منظور آماده‌سازى‌ بدن براى تماس با زمين. (تصوير لى‌لى)

 ويژگى‌هاى تکنيکى قدم

هدف: برابرکردن زمان قدم در هوا با لى‌لى يعنى به‌دست آوردن ارتفاع مشابه لى‌لى

- کاشتن پا در مرحلهٔ قدم، سريع و فعال و به‌طرف پائين و عقب است.


- پاى راهنما تقريباً به‌طور کامل کشيده مى‌شود.


- در صورت امکان، تاب با دو دست انجام شود.


- ران پاى آزاد اندکى بيشتر از خط افقى قرار گيرد.


- بالاتنه در وضعيت راست قرار گيرد.


- پاى آزاد به‌طرف جلو و عقب کشيده شود. (تصوير قدم)


قدم

 ويژگى‌هاى تکنيکى پرش

هدف: به‌دست آوردن جهش توانمند با زاويهٔ جهش مناسب.

 

- کاشتن پا در مرحلهٔ پرش، سريع و فعال و به‌طرف پائين و عقب است.


- پاى اتکاء در لحظهٔ جهش تقريباً راست است.


- در صورت امکان، تاب با دو دست انجام شود.


- بالاتنه در وضعيت راست قرار گيرد.


- تکنيک راه رفتن در هوا يا قوس کمر در هوا اجراء شود.


- پاها در لحظهٔ فرود کاملاً کشيده باشند. (تصوير پرش)

 



منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 15 فروردین 1393 ساعت: 11:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

3 - پروژه آماری بررسی جمعیت روستای بلغان بصورت ورد

بازديد: 1139
3 - پروژه آماری بررسی جمعیت روستای بلغان بصورت ورد

مقدمه :

هدف از این پروژه ، بررسی جمعیت روستای بلغان می باشد .

بیش تر مردم دوست دارند از جمعیت روستا یا شهرشان مطّلع شوند و به بررسی آن بپردازند زیرا جمعیت نقش سازنده ای را در رشد و توسعه فرهنگ ، اقتصاد و ... دارد .

من می خواهم در این پروژه آمار و داده ها را به صورتی مناسب دسته بندی کنم و برای گیرایی بهتر در نمودارهای مختلف به نمایش بگذارم .

ابتدا داده های افراد اصلی روستا و افرادی که مهاجرت کرده اند ، به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهم و سپس به صورت کلی به بررسی آن ها می پردازم .

افراد اصلی روستا : افرادی که از قبل ساکن روستا بوده اند .

افراد مهاجرت کننده : افرادی که ساکن بلغان شده اند ، مانند : افغانی ها ، کردها و افرادی که از روستاهای همجوار به بلغان آمده اند و ساکن شده اند .

در این پروژه من سن افراد جامعه را در جدول های فراوانی ای که طول دسته ی آن 5 سال است دسته بندی کرده ام .

برای اطمینان شما عزیزان کل پروژه را بصورت فایل پی دی اف که قابلیت کپی و پرینت متن را ندارد در زیر گذاشتم .در صورت مورد قبول شدن می توانید با پرداخت مبلغ بسیار کم ۲۰۰۰ تومان و بصورت انلاین فایل را دریافت نمائید . برای دیدن فایل پی دی اف لینک زیر را کلیک نمائید .

http://s5.picofile.com/file/8118875400/pamar411.pdf.html

برای خرید پروژه بصورت ورد و قابل تغییر در متن بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .

 

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

توجه (سایر پرو ژه های آماری ) :

همچنین می توانید با کلیک بر روی عکس زیر سایر پرو ژه های آماری آماده و مناسب را ببینید و براحتی خرید نمائید . بر روی عکس زیر کلیک نمائید :

 


http://up.asemankafinet.ir/view/2485383/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87%20%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: جمعه 15 فروردین 1393 ساعت: 9:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

9 - پروژه مالی بانک سپه

بازديد: 855
دسته بندي: پروژه,پروژه,

این پروژه مالی بانک سپه بصورتکامل می باشد و قابل استفاده برای اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی می باشد . و به قیمت مناسب 5 هزار تومان که بصورت آنلاین باید پرداخت شود .برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف پایان نامه که قابلیت کپی کردن و پرینت گرفتن ندارد در زیر قرار داده شده است .در صورت پسندیدن گزارش کارآموزی می توانید بعد از پرداخت مبلغ بصورت آنلاین براحتی فایل ورد را در اختیار بگیرید .فایل پی دی اف را از لینک زیر دانلود کنید .

http://s5.picofile.com/file/8118820968/projemalibanksepah11.pdf.html

برای خرید فایل ورد و قابل تغییر در متن بر روی کلید خرید زیر کلیک نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 14 فروردین 1393 ساعت: 19:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

مقاله کامل خلاقیت در مدیریت

بازديد: 451

خلاقیت در مدیریت

مقدمه

در آغاز قرن 21 ، تغییرات سریع و همه جانبه جهانی آنچنان محیط فعالیتهای سازمانها را دگرگون کرده است که سازمانها و مدیران آنها برای سازگاری با تغییرات و تحولات جهانی مجبورند راه های نوینی برای اقدامات خود بیابند تا بتوانند در صحنه رقابت داخلی و جهانی باقی بمانند .

 

علاوه بر ضرورت آشنایی دانشجویان یا سیر تحول اندیشه مدیریت و وظایف مدیر ، آگاهی آنها از خلاقیت نیز الزامی است تا بتوانند با زمینه ای از آگاهی های مورد نیاز و نو وارد عرصه کار و فعالیت شوند و در آنجا با آفرینندگان ، نقش موثری در تحقق اهداف و پیشرفت سازمانهای خود داشته باشند .

 

خلاقیت چیست ؟

بشر به فرا رفتن از نقش فعل پذیری (مخلوق بودن) نیاز دارد .

انسان با عمل خلق از ماهیت فعل پذیر فرا می رود و به احساس آزادی و هدف داشتن دست پیدا می کند.

 

مازلو :

اعتقاد دارد که آفرینندگی یکی از ویژگی های مورد انتظار از افراد خود شکوفاست .

این افراد مبتکر و نوآورند ، هر چند آفریننگی آنها همواره چون آفرینش هنری نیست و همه آنها نویسنده و هنرمند و سراینده نیستند .

پس آفرینندگی بیشتر یک گرایش ،بیان سلامت درون و مربوط به شیوه ادراک و طرز واکنش انسان نسبت به جهان است تا آفریده ی هنری ، پس هر کس در هر شغلی می تواند آفریننده باشد .

 

1.7 تعریف و اهمیت و فرایند خلاقیت

1.1.7 تعریف خلاقیت

درباره ی تعریف و ماهیت خلاقیت در روانشناسان و محققان تفاوت نظر وجود دارد و هر کدام آن را از دیدگاه خاصی تعریف کرده اند .

-         یکی خلاقیت را به عنوان پدید آورنده ی فکری نو تعریف کرده .

-         دیگری خلاقیت را ترکیب افکار به شیوه ای بی نظیر و یا ایجاد ارتباط غیر معمول بین نظرات تعریف کرده .

-         خلاقیت فرایند تکامل بخشیدن به دیدگاه های بدیع و تخیلی درباره ی موقعیتهای مختلف تعریف کرده .

-         خلاقیت بکارگیری توانا یی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید دانسته اند .

 

تفاوت خلاقیت و نوآوری :

 

خلاقیت                                                     

1-   نقطه ی آغاز نوآوری موفق                  

2-   نیاز به پرورش و توسعه دارد

3-   به اعتقاد نویسنده به توانایی و قدرت پرورش نو مربوط است .

 

نوآوری

1-   به معنای استفاده از این افکار

2-   فرایند دریافت فکر خلاق و تبدیل آن به محصول خدمت یا شیوه ای نو برای انجام دادن کارها

3-   در کل بهره برداری موفقیت آمیز از ایده ی نو

 

                                 خلاقیت       نوآوری       بازار

 

اهمیت خلاقیت :

تداوم حیات سازمانهای مختلف به خلاقیت و نوآوری بستگی دارد .

 

عوامل موثر بر سازمانها :

1-   فشار روز افزون رقابت

2-   بازارهای جهانی شده

3-   گامهای شتابان پیشرفت فناوری

4-   دگرگونی سریع ارزش های مصرف کنندگان و روش های زندگی

 

4.1.7 فرآیند خلاقیت

در آن راه های خلاق برای مسایل شکل میگیرد .

 

 

 

 

مراحل فرایند خلاقیت  :

1-   آمادگی

2-   نهفتگی

3-   اشراق

4-   اثبات

 

1-   آمادگی :

فرایند فعالی است که به کوششی مستمر و پی گیر نیاز دارد و فراتر از نشستن و منتظر وقوع چیزی ماندن است مثل دانشمندی که بیشتر وقت خود را در آزمایشگاه میگذراند .

2-   نهفتگی :

ظاهرا نوعی توقف در کاردیده می شود و فرد هیچ گونه تلاشی برای رسیدن به نتیجه انجام نمی دهد حتی ممکن است درباره آن فکر هم نکند .

بعضی از روانشناسان معتقدند در این مرحله ذهن ناخود آگاه شروع به فعالیت می کند یعنی در ظاهر پیشرفتی نیست اما در واقع مسئله نشده است .

اسبودن اعتقاد دارد که نهفتگی استراحت توام با هدف است و منجر به اندیشه های درخشان می شود .

3-   اشراق :

متفکران ظهور این مرحله را ناگهانی می دانند . این مرحله توام با جنبه ی عاطفی است چون فرد با تحقق مسئله ای که از آن جدا بوده احساس لذت می کند و انگیزه ی تلاش و کار بیشتر می شود.

فرد خلاق در روند کار با موانعی برخورد می کند و کار متوقف می شود ولی ناگهان موضوع روشن می شود و او موانع را از سر راه بر می دارد .

4-   اثبات :

فرد خلاق آنچه را که به دست آورده اعم از اختراع یا نظریه ای تازه ارزیابی می کند و شواهد آن را دوباره می سنجد و از نظر منطقی آزمایش می کند و ارزش کار در این مرحله روشن می شود و ممکن است اثر نو کاملا تغییر کند تا نتیجه ی بهتری داشته باشد .

عوامل موثر در خلاقیت :

1-   مهارت های مربوط به خلاقیت

2-   مهارت های مربوط به موضوع

3-   انگیزه ی درونی

 

 

1-   مهارت مربوط به خلاقیت :

نوعی از ویژگیهای شخصی ست که موجب خلاقیت فردی می شود .

2-   مهارت مربوط به موضوع :

برای حل مسائل معین و اجرای کار خاص استفاده می شود .

انسان در صورتی خلاق است که مهارت هایی درباره آن داشته باشد .

اگر کسی بالاترین مهارت را داشته باشد اما فاقد عنصر خلاقیت باشد هرگز نمی تواند کار خلاق ارائه دهد .

3-   انگیزه ی درونی :

-         انرژی لازم برای تحقق کار خلاق است .

-         موجب می شود کار به خاطر خود عمل انجام شود .

-         امری کاملا فردی ست .

-         قسمت اعظم آن علاقه است که منجر به تعهد کاری می شود .

-         موجب می شود فرد همه ی مسائل جنبی را رها کند و به فعالیت اصلی متمرکز شود .

 

اما انگیزه ی بیرونی :

-         کار برای تحقق هدف بیرونی یعنی بر اساس عوامل خارجی (بودن جایزه و اجرای دستورو...)

-         اغلب با رضایت مندی درونی همراه نیست .

 

 

 

 

 

 

2.7 انواع خلاقیت :

1-خلاقیت فردی

2-خلاقیت گروهی

3-خلاقیت سازمانی

1.2.7 خلاقیت فردی :

خلاقیت موضوع مهمی از تفاوت های فردی ست .

افراد خلاق ممکن است با نادیده گرفتن خط مش ها و قوانین و مقررات نقش مخرب در سازمان داشته باشند.

نویسندگان گوناگون ویژگی هایی را برای افراد خلاق برشمرده اند که به شرح زیر است:

-         انعطاف پذیرتر از افراد غیر خلاق اند و هنگام برخورد با مشکل تمایل دارند نگرش خود را تغییر دهند.

-         پیچیدگی کارها را بر سهولت آن ترجیح می دهند .

-         بیشتر تمایل به استقلال دارند .

-         هنگام چالش درباره ی اندیشه هایشان سرسختانه از مواضع خود دفاع می کنند .

-         صاحبان قدرت را زیر سوال می برند و از دستوراتی که معنی و مفهومی ندارد سرپیچی می کنند .

-         انگیزش درونی برای آنان امری حیاتی است .

-         برای رسیدن به موفقیت سخت کار می کنند .

-         بسیار کنجکاوند و با افکار نو و غیر معمول زیادی رشد می کنند .

-         به ندرت از موقعیت اجتماعی خود راضی اند .

-         مشتاقانه به حل مسائل میپردازند حتی اگر مسئله سخت باشد .

-         نسبت به خود و توانایی آزادانه خود آگاهی دارند .

-         خود را متفاوت از دیگران می بینند و مخالف همرنگ شدن یا اجتماع اند .

-         وجود خود را وقف کارشان می کنند .

-         زمان بیشتری را صرف کار خود می کنند .

-         پرتکاپو و دارای انرژی اند .

-         از مخاطره درکار استقبال می کنند .

 

2.2.7 خلاقیت گروهی :

سه شیوه مشهور همکاری خلاق گروهی :

1-توفان مغزی

2-تلفیق نامتجانسها

3-داستان سازی

 

1-توفان مغزی :

شیوه ای برای گردهمایی ست که در آن گروهی می کوشند با ارائه ی اندیشه های تخیلی کنترل شده و سازمان نیافته برای مسئله ی بخصوصی راه حلی بیابند .

 

4 قانون که باید در گردهمایی ها رعایت شود :

1-انتقاد ممنوع است

2-هر چه عقاید بنیادی نو باشد بهتر است

3-کمیت مورد نظر است (نه قابلیت اجرا)

4-افراد برای اصلاح عقاید دیگران تشویق می شوند

 

2- تلفیق نامتجانسها :

برای برانگیختن تفکر خلاق میان گروهی از افرادی که گرد هم می آیند و به گونه ای با مسئله آشنا هستند به کار می رود .

در این روش خلاقیت از سازماندهی مجدد روابط میان افکار به ظاهر غیر مرتبط ناشی می شود .

برخلاف روش توفان مغزی ، نظرات ارائه شده غالبا بررسی و ارزیابی می شود و سعی برآن است که نظر مطلوب و نو پدید آید .

در این روش رهبر گروه نقش حیاتی به عهده دارد . نسبت به ماهیت خاص مسئله آگاهی دارد .

 

داستان سازی

تفکر خلاق شرکت کنندگان در جلسه با طرح سوال هایی برانگیخته می شوند تا بتوانند :

1-   بر مسئله مشخص تاکید ورزند

2-   افکار خود را درباره آن مسئله به سرعت روی کارتها بنویسند .

3-   کارت ها را بر اساس موضوع های گوناگون روی دیوار سنجاق کنند .

 

3.2.7 خلاقیت سازمانی

ویژگی های سازمان های خلاق :

-         شرایط را فراهم می کند تا کارکنانش در رده ی بالای سلسله مراتب نیازهای مازلو قرار گیرند تا بتوانند نیروهای خلاق خود را بروز دهند .

-         کارکنان از کار خود در سازمان لذت می برند  و آزادند تا موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب و روی آن کار کنند و برای ابراز آزادانه فکر و نظر خود تشویق می شوند .

-         کارکنان سازمان از احترام برخوردارند و می توانند با نیازهای سازمان ترقی و صعود کنند .

-         سازمان مشتری مدار است .

-         علاوه بر نیاز مشتری ، منبع ایجاد تحول و تنوع در بازار است و سلایق مشتری را هدایت می کند .

-         فضا برای کار گروهی و نظرات جدید کارکنان آماده است و از پیشنهاد عجیب و قریب استقبال می شود .

-         کارکنان روابط دائمی و بلند مدت دارند و از امنیت شغلی برخوردارند .

-         تغییر در این سازمان ارزش مثبت دارد و همه مدیران این تغییر را عامل مثبت و گریز ناپذیر تلقی می کنند .

-         هدف این سازمان ارزش های انسانی است و به این دلیل کارکنان سازمان به محصول خود افتخار می کنند .

-         امکان آزاد اندیشی وفضای طرح پیشنهاد وجود دارد .

-         نظام های نظارت از بالا و نظام های بیرونی جای خود را با روابط مناسب و مطلوب بین همکاران و خود نظارتی داده است .

-         افراد خلاق و مهمتر از همه رهبری و مدیریت خلاق در سازمان فعال اند .

-         فعالیت مداومی برای بهبود محصولات فعلی اجرا می شود .

-         خود را اسیر ساختار و روشهای اجرایی موجود نمی کنند .

-         سطح آموزش و پرورش اعضای خود را به طور مستمر ارتقاء می دهند تا دانش و آگاهی آنها به روز باشد .

-         مجاری ارتباطی در سازمان باز و چند جانبه است .

-         کارکنان از تیپ و قشر خاصی انتخاب نمی شوند .

-         سیاستها و خط مشیهای فعلی سازمان در زمینه های مختلف الزامی تلقی نمی شود .

-         برای تحقیق سرمایه گذاری می شود و برنامه ریزیها دراز مدت و انعطاف پذیرند .

 

 

 

 

سه عامل حیاتی برای نهادی کردن خلاقیت و نوآوری :

1-برنامه ریزی

2-فرهنگ سازمانی

3-ساختار سازمانی

 

نقش برنامه ریزی:

نوآوری با برنامه ریزی آغاز می شود .

برنامه های سازمانی باید جسور ، واقع بینانه وانعطاف پذیر باشند تا بتوانند راه را برای نوآوری مطلوب هموار کنند .

 

نقش فرهنگ سازمانی :

شخصیت : به مجموعه ای از ویژگی های نسبتا ثابت هر فرد .

هر سازمان شخصیتی دارد که به آن فرهنگ سازمانی نامیده می شود . منظور از آن نظام معنایی مشترک در سازمان .

 

مشخصه های فرهنگ سازمان

1-پذیرش ابهام

2-تحمل غیر عملی بودن

3-نظارتهای خارجی کم

4-تحمل مخاطره

5-تحمل تعارض

6-تاکید بر نظام بازار

 

نقش ساختار سازمانی:

 ساختارهای زنده و پویای سازمانی اثر مثبت بر خلاقیت و نوآوری دارند .

 

شیوه های مختلف از ساختار سازمانی (برای نهادی کردن خلاقیت و نوآوری)

1-   واگذار کردن اختیار به مدیران و کارکنان تا خلاق و نوآور شوند .

2-   مشاغل سازمان کاملا مشخص و تعریف شده نباشد .

3-   قوانین رسمی کمتری برکار سازمان حاکم باشد .

4-   افراد براساس عملکردشان ارزیابی شوند .

5-   بخش جداگانه ای مخصوص فعالیتهای خلاق و نوآور در سازمان ایجاد شود .

6-   تیم های میان رشته ای از متخصصانی از حوزه های بازاریابی و عملیات تحقیق و توسعه و سایر تخصصها تشکیل شود .

 

3.7 مدیریت خلاقیت

1.3.7 نقش مدیر در پرورش خلاقیت

ویژگی های مدیر خلاق :

1-   به استقبال خلاقیت و نوآوری می روند ، از آن هراس ندارند و فرصت خطرپذیری به زیردستان و همکاران می دهند .

2-   بر تشویق ، بیش از تنبیه تاکید می ورزد .

3-   خود و سازمان خود را با تغییر و تحول جامعه هماهنگ  می کنند .

4-   به کارکنان شهامت می دهند تا خیال بافیهای خود را بنویسند و در اختیار سازمان قرار دهند .

5-   مثبت اندیش و امیدوارند و بر خدا توکل می کنند .

6-   پرانرژی و با هیجان اند و قدرت هیجان خود را به دیگران دادند .

7-   به سرعت فرهنگ خلاقیت را ترویج می کنند .

8-   هم از قلب و هم از مغز همکاران خود بهره می گیرند .

9-   از اجرای کارهای جاری و یکنواخت دلزده و آزرده و در انجام کارهای خود پشتکار دارند .

10-خود انگیخته اند و استقلال تفکر و آزادی اندیشه و عمل دارند .

11-قدرت تخیل و اعتماد به نفس زیادی دارند .

12-نسبت به رخدادهای محیطی حساس اند .

13-جامعه نگرند و به جای توجه به نشانه های ظاهری مسایل و مشکلات به عمق آن ها توجه می کنند .

14-با کارکنان مشورت و به رشد اجتماعی آنان کمک می کنند .

15-سبک رهبری مناسب دارند .

16-به کارکنان وقت کافی می دهند .

17-نظام دریافت پیشنهادها را ایجاد می کنند و برای پیشنهادهای مفید و سازنده جایزه تعیین می کنند

 

2.3.7 موانع خلاقیت

1-موانع فردی

2-موانع اجتماعی

 

موانع فردی :

ترس از شکست لازمه خلاقیت مخاطره کردن و بررسی راه های مختلف است که ممکن است بسیاری از مواقع با شکست توام باشد تا در نهایت به موفقیت منجر شود . فرد خلاق به شکست به عنوان ضرورت می نگرد .

 

موانع فردی ظهور خلاقیت :

1-رویگردانی از ابهامات

2-عادت

موجب می شود انسانها در چارچوب خاصی قرار گیرند و کارهای خود را طبق دستورالعملی خاص انجام دهند .

3-نداشتن اعتماد به نفس

مانع بروز قوای خلاق می شود .

4-عدم انعطاف پذیری

5-ترس از انتقاد و تمایل به همرنگی با جماعت ، فقدان تمرکز ذهنی

 

موانع اجتماعی :

قوانین

شغل

آداب و رسوم

ترس از عدم استقبال اجتماعی

مطابقت

 

آزمون مهارت

1-باانتخاب کلمه ی ناسب عبارت زیر را کامل کنید .

پایبندی دایمی به آداب ورسوم و قوانین ، نمونه ای از ..... است .

2-کدام یک از گزینه های زیر به معنای نظاممعنایی مشترک در سازمان است ؟

1)ارزش های سازمان                                          2) ساختار سازمان

3)فرهنگ سازمان                                              4)خلاقیت سازمان

    3-روانشناسان اعتقاد دارند در کدام مرحله فرآیند خلاقیت ذهن ناخودآگاه شروع به فعالیت می کند ؟

1)آمادگی                                                         2)اثبات

3)اشراق                                                         4)نهفتگی

4-با توجه به عبارت زیر ، گزینه درست را انتخاب کنید .

نوآوری توانایی پرورش افکار نو و خلاقیت استفاده از این افکار است .

1)درست است                                                     2)درست نیست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 14 فروردین 1393 ساعت: 19:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

3 - پروژه مالی تجزيه و تحليل سيستم حسابداری شرکت تعاونی مصرف فرهنگيان

بازديد: 1279
دسته بندي: پروژه,پروژه,

این پروژه مالی تجزيه و تحليل سيستم حسابداری شرکت تعاونی مصرف فرهنگيان بصورت کامل می باشد و قابل استفاده برای اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی می باشد . و به قیمت مناسب 5 هزار تومان که بصورت آنلاین باید پرداخت شود .برای اطمینان شما عزیزان فایل پی دی اف پایان نامه که قابلیت کپی کردن و پرینت گرفتن ندارد در زیر قرار داده شده است .در صورت پسندیدن گزارش کارآموزی می توانید بعد از پرداخت مبلغ بصورت آنلاین براحتی فایل ورد را در اختیار بگیرید .فایل پی دی اف را از لینک زیر دانلود کنید .

http://s5.picofile.com/file/8118816950/payan_nameh11.pdf.html

برای خرید فایل ورد و قابل تغییر در متن بر روی کلید خرید زیر کلیک نمائید .قیمت 5 هزار تومان

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 14 فروردین 1393 ساعت: 18:50 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس