سایت علمی و پژوهشی آسمان - 138

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس موادّ پیرامون ما

بازديد: 159
طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس موادّ پیرامون ما

معرفی طرح درس :

2005 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس  موادّ پیرامون ما

این طرح درس توسط تیم تخصصی سایت علمی و پژوهشی آسمان و براساس استانداردهای طرح درس ملی آموزش و پرورش تهیه شده است :

 

   نام کتاب درسی: علوم تجربی     پایه تحصیلی: هفتم       موضوع درس:   موادّ پیرامون ما

اهداف :

 

دانش آموزان با مواد اولیه  موجود در طبیعت، ویژگی های مختلف یک ماده،

خواص مواد و روش های بهبود خواص، آلیاژها و کاربردهای آنها آشنا می شوند و به

نقش و اهمیت علوم در بهبود زندگی پی می برند.

اهداف و انتظارات یادگیری :

1-        با مواد طبیعی و مصنوعی بیشتری آشنا می شوند.

2- پی میبرند برخی از مواد به طور مستقیم از طبیعت به دست میآید و برخی با انجام تغییرات شیمیایی و فیزیکی روی مواد طبیعی به دست میآیند.

3-  مهارت دسته بندی مواد را در خود تقویت میکنند.

4- پی میبرند که طبیعت منبعی غنی از اندوخته های خدادادی است.

5-  نسبت به حفظ منابع طبیعی احساس مسئولیت میکنند.

6- به قدرت خالق آفرینش و علم لایزال الهی بیشتر پی میبرند

 

 

 

-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات :  هفت صفحه - قیمت : فقط  سه هزار تومان  :

 

  برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس ملی علوم هفتم فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت سه هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس ملی علوم هفتم را از لینک خرید زیر و با قیمت  سه هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه هفتم ، هشتم ، نهم ) را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

طرح درس علوم هفتم :

190 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس سفر آب روی زمین

615 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه هفتم

620 - طرح درس علوم تجربی هفتم درس آشنایی با اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

632- طرح درس سالانه کتاب علوم تجربی پایه هفتم

640 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس از معدن تا خانه

1124 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس آشنایی با مفهوم چگالی

 


طرح درس علوم هشتم :

612 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس آینه مقعر یا کاو

631 - طرح درس سالانه علوم تجربی هشتم

1116 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس برخی از مواد خالص و برخی مخلوط هستند

1125 - طرح درس روزانه علوم هشتم فصل 7 الفبای زیست فناوری

 


طرح درس علوم نهم :

613 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو

1111 - طرح درس روزانه علوم نهم درس اهرم و مزیت مکانیکی

1112 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آوندها و نقش آن در گیاهان

1113 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو و نیروی خالص

1114 - طرح درس روزانه علوم نهم درس انواع گیاهان از نظر داشتن یا نداشتن آوند و دانه

1115 - طرح درس روزانه علوم نهم درس زمین ساخت ورقه ای

1117 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه نهم

1118 - طرح درس روزانه علوم هفتم درس یاخته

1120 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آشنایی با فسیل ها

1121 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار جامد

1122 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار در مایعات

1123 - طرح درس روزانه علوم نهم درس ماشین ها چگونه به ما کمک می کنند و انواع ماشین ها کدام اند؟

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه های هفتم ، هشتم و نهم ) را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های علوم متوسطه اول

 

همچنین لیست بیش از 1500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 

 

بیش از سیصد طرح جابر برای شرکت در مسابقات طرح جابر

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 21 تیر 1399 ساعت: 20:16 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس اتم ها ، الفبای مواد

بازديد: 980
طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس اتم ها ، الفبای مواد

معرفی طرح درس :

2004 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس  اتم ها ، الفبای مواد

این طرح درس توسط تیم تخصصی سایت علمی و پژوهشی آسمان و براساس استانداردهای طرح درس ملی آموزش و پرورش تهیه شده است :

 

   نام کتاب درسی: علوم تجربی     پایه تحصیلی: هفتم       موضوع درس:   اتم ها ، الفبای مواد

اهداف :

 

دانش آموزان با ویژگی اتم ها و نقش آنها را در تغییرمواد و زندگی

دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یایند :

1 با برخی از مواد پرکاربرد آشنا می شوند.

۲ با اتم به عنوان اصلی ترین ذره سازنده مواد آشنا می شوند.

3- پی می برند که اغلب موادی که در زندگی روزانه با آنها سرو کار داریم، از چند ماده دیگر تشکیل شده اند.

4- ساختار آب و چند عنصر نافلز آشتا می شوند

5- بامفاهیم اتم، عنصر و ارتباط بین مواد با  ذره ها را بداند

6- تعداد الکترون ها، پروتون ها و نوترون های یک اتم را مشخص می کنند

اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی)

انتظارات در پایان آموزش

دانش آموزان با مواد، اجزاء تشکیل دهنده، کاربرد و اهمیت آنها در زندگی آشنا شوند

دانش آموز مهارت های آموزش علوم وروش علمی را در خود تقویت  کنند.

دانش آموز به اهمیت مواد در زندگی پی می برند.

دانش آموز مهارت گفت و گو و بحث علمی را در خود تقویت می کنند.

دانش آموز به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

 

 

 

-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات :  پنج  صفحه - قیمت : فقط  سه هزار تومان  :

 

  برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس ملی علوم هفتم فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت سه هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس ملی علوم هفتم را از لینک خرید زیر و با قیمت  سه هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه هفتم ، هشتم ، نهم ) را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

طرح درس علوم هفتم :

190 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس سفر آب روی زمین

615 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه هفتم

620 - طرح درس علوم تجربی هفتم درس آشنایی با اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

632- طرح درس سالانه کتاب علوم تجربی پایه هفتم

640 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس از معدن تا خانه

1124 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس آشنایی با مفهوم چگالی

 


طرح درس علوم هشتم :

612 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس آینه مقعر یا کاو

631 - طرح درس سالانه علوم تجربی هشتم

1116 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس برخی از مواد خالص و برخی مخلوط هستند

1125 - طرح درس روزانه علوم هشتم فصل 7 الفبای زیست فناوری

 


طرح درس علوم نهم :

613 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو

1111 - طرح درس روزانه علوم نهم درس اهرم و مزیت مکانیکی

1112 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آوندها و نقش آن در گیاهان

1113 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو و نیروی خالص

1114 - طرح درس روزانه علوم نهم درس انواع گیاهان از نظر داشتن یا نداشتن آوند و دانه

1115 - طرح درس روزانه علوم نهم درس زمین ساخت ورقه ای

1117 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه نهم

1118 - طرح درس روزانه علوم هفتم درس یاخته

1120 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آشنایی با فسیل ها

1121 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار جامد

1122 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار در مایعات

1123 - طرح درس روزانه علوم نهم درس ماشین ها چگونه به ما کمک می کنند و انواع ماشین ها کدام اند؟

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه های هفتم ، هشتم و نهم ) را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های علوم متوسطه اول

 

همچنین لیست بیش از 1500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 

 

بیش از سیصد طرح جابر برای شرکت در مسابقات طرح جابر

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 21 تیر 1399 ساعت: 20:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

بازديد: 3321
طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

معرفی طرح درس :

2003 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس  اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

این طرح درس توسط تیم تخصصی سایت علمی و پژوهشی آسمان و براساس استانداردهای طرح درس ملی آموزش و پرورش تهیه شده است :

 

   نام کتاب درسی: علوم تجربی     پایه تحصیلی: هفتم       موضوع درس:   اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

اهداف :

 

دانش آموزان با نقش ابزارهای اندازه گیری آشنا شوند و بتوانند در زندگی،

یکاها و ابزارهای اندازه گیری را به طور مناسب به کار گیرند

دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یایند :

- با یکاها و ابزار اندازه گیری طول، جرم، وزن، زمان و چگالی آشنا می شود. می تواند طول و جرم یک جسم یا زمان انجام یک فرایند را اندازه گیری و گزارش کند.

- می تواند طول، حجم، جرم، وزن و چگالی یک جسم را اندازه گیری کند و برخی از

تبدیل های متعارف را انجام دهد.

-در اندازه گیری ها دقت های لازم و نحوه استفاده درست از وسیله و خواندن درست را اعمال می کند.

روش های اندازه گیری غیر مستقیم را به کار می برد و تبدیل واحدهای متعارف را به راحتی انجام می دهد.

 

 

-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات :  پنج  صفحه - قیمت : فقط  سه هزار تومان  :

 

  برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس ملی علوم هفتم فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت سه هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس ملی علوم هفتم را از لینک خرید زیر و با قیمت  سه هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه هفتم ، هشتم ، نهم ) را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

طرح درس علوم هفتم :

190 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس سفر آب روی زمین

615 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه هفتم

620 - طرح درس علوم تجربی هفتم درس آشنایی با اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

632- طرح درس سالانه کتاب علوم تجربی پایه هفتم

640 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس از معدن تا خانه

1124 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس آشنایی با مفهوم چگالی

 


طرح درس علوم هشتم :

612 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس آینه مقعر یا کاو

631 - طرح درس سالانه علوم تجربی هشتم

1116 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس برخی از مواد خالص و برخی مخلوط هستند

1125 - طرح درس روزانه علوم هشتم فصل 7 الفبای زیست فناوری

 


طرح درس علوم نهم :

613 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو

1111 - طرح درس روزانه علوم نهم درس اهرم و مزیت مکانیکی

1112 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آوندها و نقش آن در گیاهان

1113 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو و نیروی خالص

1114 - طرح درس روزانه علوم نهم درس انواع گیاهان از نظر داشتن یا نداشتن آوند و دانه

1115 - طرح درس روزانه علوم نهم درس زمین ساخت ورقه ای

1117 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه نهم

1118 - طرح درس روزانه علوم هفتم درس یاخته

1120 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آشنایی با فسیل ها

1121 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار جامد

1122 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار در مایعات

1123 - طرح درس روزانه علوم نهم درس ماشین ها چگونه به ما کمک می کنند و انواع ماشین ها کدام اند؟

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه های هفتم ، هشتم و نهم ) را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های علوم متوسطه اول

 

همچنین لیست بیش از 1500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 

 

بیش از سیصد طرح جابر برای شرکت در مسابقات طرح جابر

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 21 تیر 1399 ساعت: 18:31 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس تجربه و تفکر

بازديد: 479
طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس تجربه و تفکر

معرفی طرح درس :

2002 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس تجربه و تفکر

این طرح درس توسط تیم تخصصی سایت علمی و پژوهشی آسمان و براساس استانداردهای طرح درس ملی آموزش و پرورش تهیه شده است :

 

 نام کتاب درسی: علوم تجربی   پایه تحصیلی: هفتم    موضوع درس:  تجربه و تفکر

اهداف :

 

در این درس دانش آموزان با برخی موفقیت ها و نوآوری های متخصصان ایرانی و اهمیت تجربه، تفکر، مهارت های علمی و به کارگیری روش علمی در تولید آنها و همچنین شاخه های علوم تجربی و وابستگی آنها به یکدیگر در تولید علم و فناوری آشنا می شوند

دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یایند :

از برخی موفقیت ها و نوآوری های متخصصان ایرانی گزارش تهیه کند و نقش تجربه و تفکر در تولید آنها را درک کند.

نمونه هایی از نقش علوم تجربی در ابعاد مختلف زندگی بشر را بشمرد.

مهارتهای یادگیری علوم را در موقعیت های مناسب به کار گیرد.

سیر تاریخی برخی فناور یهای مرتبط با علوم تجربی و نقش آنها را در زندگی بیان کند.

نیازهای امروز جامعه و نقش علوم تجربی در تبدیل آنها به فناوری را شناسایی کند و در این زمینه راهکارهایی پیشنهاد دهد.

در برخورد با مسائل، روش علمی را برای بررسی آنها و ارائه راه حل به کار گیرد

 

-   فایل بصورت ورد و قابل ویرایش -  تعداد صفحات :شش  صفحه - قیمت : فقط  سه هزار تومان  :

 

  برای اطمینان شما عزیزان:

  فایل پی دی اف کامل این طرح درس ملی علوم هفتم فقط برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این طرح درس به قیمت سه هزار تومان از لینک خرید دریافت نمائید .ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این طرح درس ملی علوم هفتم را از لینک خرید زیر و با قیمت  سه هزار تومان دریافت نمائید :

 

راهنمای خرید :   برای خرید آنلاین و دریافت بلافاصله فایل ورد ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی آسمان شوید . لینک خرید :

 

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

 

 

توجه :

همچنین می توانید سایر طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه هفتم ، هشتم ، نهم ) را از لینک های زیر ببینید :

بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید :

طرح درس علوم هفتم :

190 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس سفر آب روی زمین

615 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه هفتم

620 - طرح درس علوم تجربی هفتم درس آشنایی با اندازه گیری در علوم و ابزار های آن

632- طرح درس سالانه کتاب علوم تجربی پایه هفتم

640 - طرح درس علوم تجربی هفتم بر اساس برنامه سند ملی درس از معدن تا خانه

1124 - طرح درس روزانه ملی علوم هفتم درس آشنایی با مفهوم چگالی

 


طرح درس علوم هشتم :

612 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس آینه مقعر یا کاو

631 - طرح درس سالانه علوم تجربی هشتم

1116 - طرح درس روزانه علوم هشتم درس برخی از مواد خالص و برخی مخلوط هستند

1125 - طرح درس روزانه علوم هشتم فصل 7 الفبای زیست فناوری

 


طرح درس علوم نهم :

613 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو

1111 - طرح درس روزانه علوم نهم درس اهرم و مزیت مکانیکی

1112 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آوندها و نقش آن در گیاهان

1113 - طرح درس روزانه علوم نهم درس نیرو و نیروی خالص

1114 - طرح درس روزانه علوم نهم درس انواع گیاهان از نظر داشتن یا نداشتن آوند و دانه

1115 - طرح درس روزانه علوم نهم درس زمین ساخت ورقه ای

1117 - طرح درس سالانه علوم تجربی پایه نهم

1118 - طرح درس روزانه علوم هفتم درس یاخته

1120 - طرح درس روزانه علوم نهم درس آشنایی با فسیل ها

1121 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار جامد

1122 - طرح درس روزانه علوم نهم درس فشار در مایعات

1123 - طرح درس روزانه علوم نهم درس ماشین ها چگونه به ما کمک می کنند و انواع ماشین ها کدام اند؟

توجه :

همچنین لیست بروز شده طرح درس های علوم متوسطه اول (پایه های هفتم ، هشتم و نهم ) را از صفحه زیر ببینید ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

لیست طرح درس های علوم متوسطه اول

 

همچنین لیست بیش از 1500  طرح درس از همه پایه ها را از صقحه زیر ببینید و به همکاران اطلاع دهید. ( بر روی لینک زیر کلیک کنید ) :

 

لیست کلیه طرح درس ها

 

 

توجه :

همچنین شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر  و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :


 
 

 
 
 
 

 

بیش از سیصد طرح جابر برای شرکت در مسابقات طرح جابر

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 21 تیر 1399 ساعت: 13:51 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

عوامل مؤثر در طرح روسازي

بازديد: 245
عوامل مؤثر در طرح روسازي

 

عوامل مؤثر در طرح روسازي

روسازيها معمولاً تحت تأثير عوامل زيادي قرار دارند و از اين نظر طرح آنها در مقايسه با طرح پلها و ساختمانها و ساير ابنيه فني از پيچيدگي بيشتري برخوردار است. يكي از اشكالات مهم در طرح روسازيها متغير بودن عواملي است كه در طرح روسازي مؤثرند. به علت طول زياد يك راه يا محوطه يك فرودگاه و با توجه به اين امر كه شرايط جوي، خصوصيات خاك زمين طبيعي و نوع و تعداد وسائل نقليه در طول راه متغير است، مهندس طراح با عواملي كه به شدت در طول راه تغيير مي كند، روبرو است. پيچيدگي اين مسئله با توجه به اينكه هر يك از اين عوامل در هر نقطه مقدار ثابتي نبوده و در مواقع مختلف سال نيز متفاوت است، بيشتر مي شود. بالاخره با توجه به اينكه حجم مصالح مصرفي در راهسازي قابل توجه است و معمولاً از نقطه نظر اقتصادي حمل اين مصالح در مسافت هاي زيادي مقرون به صرفه نمي باشد، سبب مي شود كه مهندس طرح راه را در اغلب موارد اختيار چنداني نيز در انتخاب نوع مصالح نداشته و اين امر نيز به نوبه خود به محدوديت ها و پيچيدگي هاي طرح روسازي مي افزايد.

عوامل مؤثر در طرح روسازيها را مي توان به 6 گروه تقسيم كرد كه عبارت اند از:

الف) خاك بستر روسازي (جنس، مقاومت، قابليت جذب رطوبت، قابليت تراكم  ...)

ب) مصالح روسازي ( جنس، مقاومت، دوام، نفوذپذيري  ...)

ج)شرايط جوي ( رطوبت، يخبندان، درجه حرارت  ...)

د) وسايل نقليه ( نوع، وزن، تعداد  ...)

ه) مخارج (مصالح، ماشين آلات، نيروي انساني، تعمير و نگهداري، اتلاف وقت  ...)

و) سيستم مورد نظر ( راه يا فرودگاه)

روش طرح روسازي معمولاً به اين نحو است كه ابتدا با بررسي هاي ژئوتكنيكي خاك بستر روسازي، منابع مصالح، شرايط اقليمي و جوي منطقه و آمد و شد احتمالي وسائل نقليه چندين طرح كه از نقطه نظر فني قابل قبول هستند انتخاب مي شود. سپس با بررسي اين طرحها، طرحي كه از نقطه نظر اقتصادي بهترين است به عنوان طرح نهائي انتخاب مي شود.

انواع روسازي ها

روسازيها داراي انواع مختلف هستند كه از نقطه نظر نحوه گسترش تنش در آنها و نحوه تحمل بارهاي وارد آنها را مي توان به دو دسته كلي روسازيهاي انعطاف پذير و روسازيهاي سخت تقسيم كرد. روسازيهاي انعطاف پذير كه شامل انواع روسازيهاي آسفالتي و شني مي باشند روسازيهايي هستند كه در آنها از لايه هاي با سختي (ضريب ارتجاعي) كم استفاده مي شود. اين نوع روسازيها بارهاي خارجي را بدون گسترش زياد و در يك سطح نسبتاً كوچك به خاك بستر روسازي منتقل مي كنند. در مورد روسازيهاي قابل انعطاف، خاك بستر نقش فوق العاده مهمي را در طرح روسازي بازي مي كند و از اين نظر بررسي و مطالعه خاك بستر روسازي بايد با دقت بيشتري انجام شود.

روسازيهاي سخت كه شامل روسازيهاي بتني هستند، روسازيهائي مي باشند كه در آنها از يك يا چند لايه با سختي زياد استفاده مي شود. اين نوع روسازيها بارهاي خارجي را بدون تغيير شكل زياد صفحه بتني در يك سطح نسبتاً وسيع به خاك بستر روسازي منتقل مي نمايند. روسازيهاي بتني خود انواع مختلفي به شرح زير دارد كه در فصول مربوط مفصلاً شرح آن آمده است:

1- روسازيهاي بتني با دال ساده ( دال غيرمسلح)

2- روسازيهاي بتني با دال مسلح

3- روسازيهاي بتني با دال (فولاد) يكسره

4- روسازيهاي بتني پيش تنيده

5- روسازيهاي بتني با رشته هاي فولادي.

حداقل مقاومت مصالح سنگي معمولاً بر حسب CBR تعيين مي شود. حداقل مقاومت مصالح سنگي بستگي به موقعيت لايه مورد نظر در سيستم روسازي، نوع بارگذاري ها ( راه- فرودگاه) و نظر طراح دارد.

هر اندازه لايه مورد نظر در عمق بيشتري قرار داشته و يا ميزان بارهاي وارد كمتر باشد حداقل مقاومت را مي توان كمتر اختيار نمود.

به موجب آيين نامه سازمان برنامه، انستيتوآسفالت و FAA حداقل مقاومت مصالح سنگي زير اساس و اساس به ترتيب به 20 و 80 درصد محدود شده است. حداقل مقاومت مصالح رويه هاي شني طبق آيين نامه سازمان برنامه 80 درصد مقرر شده است. كليه اين مقادير براي نمونه هاي اشباع شده مي باشد.

اجراي لايه هاي زير اساس و اساس و رويه شني

مقاومت و قدرت باربري لايه هاي زير اساس، اساس و رويه شني تابعي از تراكم آنهاست. اين لايه بايد در ضخامت هاي كم ( 15 سانتيمتر) پخش و در درصد رطوبت بهينه كوبيده شوند. پخش مصالح هر لايه بايد پس از اتمام عمليات پخش و كوبيدن لايه زير آن انجام شود. پخش مصالح ممكن است به وسيله پخش كن مكانيكي يا كاميون هاي پخش كن و يا تيغه گريدر انجام شود. ساده ترين روش پخش مصالح سنگي ابتدا ريسه كردن و يا كپه كردن مصالح سنگي در طول و بر روي سطح آماده شده راه، و سپس پخش آن با تيغه گريدر است. پخش مصالح به وسيله پخش كن مكانيكي از دقت بيشتري برخوردار است و كيفيت لايه به دست آمده از نظر يكنواختي ضخامت آن بهتر است.

مقدار آب لازم جهت آب پاشي لايه هاي زير اساس، اساس و رويه شني بايد به انجام آزمايش تراكم ( اشتو استاندارد يا اشتو اصلاح شده) و تعيين درصد رطوبت بهينه به دست آيد. متراكم كردن لايه هاي زير اساس و اساس و رويه شني با استفاده از غلتك انجام مي شود. غلتك هاي مناسب براي كوبيدن و متراكم كردن لايه هاي مصالح شني غلتك هاي چرخ فولادي، غلتك هاي چرخ لاستيكي و غلتك هاي لرزنده است. غلتك زدن بايد به موازات محور طولي راه و از لبه هاي كناري شده و به محور طولي راه ادامه يابد. در قوسهايي كه راه داراي شيب عرضي است، غلتك زدن بايد از لبه داخلي قوس شروع شده و به طرف لبه خارجي كه داراي ارتفاع بيشتري از لبه داخلي است ادامه يابد. غلتك زدن بايد به صورت يكنواخت و با سرعت كم ( حدود 5 كيلومتر در ساعت براي غلتك هاي چرخ فولادي و حدود 8 كيلومتر در ساعت براي غلتك هاي چرخ لاستيكي) انجام شود. از تغيير جهت دادن هاي ناگهاني غلتك بايد اجتناب شود.

پس از غلتك زدن بايد از مصالح كوبيده شده نمونه برداري شده و ميزان تراكم آن تعيين شود تا اطمينان حاصل شود كه لايه كوبيده شده داراي تراكم كافي است.

سطح لايه هاي زير اساس، اساس و رويه شني بايد بايد صاف و هموار بوده و رقوم نقاط مختلف آن برابر رقوم داده شده در نقشه ها باشد. همواري سطح لايه هاي زير اساس، اساس و رويه شني را مي توان با قرار دادن يك شمشه فلزي به طول 4 متر بر روي سطح لايه واندازه گيري فاصله بين سطح زير شمشه و سطح لايه تعيين كرد. كنترل تراز سطح هر لايه در محل نيم رخهاي عرضي راه با اندازه گيري رقوم محور و لبه هاي كناري راه انجام مي شود. اختلاف ارتفاع اندازه گيري شده در هر مورد نبايد بيش از مقدار مجاز با رقوم مندرج در نقشه ها تفاوت داشته باشد.

ضخامت لايه هاي زير اساس، اساس و رويه شني بايد مطابق با ضخامت هاي مندرج در نقشه ها باشد. چون حداكثر ضخامت قابل كوبيدن و متراكم كردن لايه هاي مصالح سنگي بستگي به عوامل مختلفي از قبيل نوع و وزن غلتك داشته و معمولاً در حدود 15 سانتيمتر است لذا لايه هاي ضخيم تر بايد در دو يا چند لايه پخش و كوبيده شوند. تقسيم ضخامت كل يك لايه به چند لايه قابل كوبيدن بايد طوري انجام شود كه ضخامت هر لايه كمتر از حدود 8 سانتيمتر نباشد.

ضخامت لايه هاي زير اساس، اساس و رويه شني نبايد بيش از مقادير مجاز با ضخامت هاي داده شده در نقشه ها تفاوت داشته باشد. پس از اجراي هر لايه بايد ضخامت آن در نقاط مختلف اندازه گيري شود تا اطمينان حاصل گردد كه ضخامت لايه اجرا شده مطابق با ضخامت هاي مندرج در نقشه ها است. تعداد نقاطي كه براي اندازه گيري ضخامت انتخاب مي شوند بايد كافي باشند تا اندازه گيري ضخامت لايه با دقت كافي انجام شود. هرگاه ملاحظه شود كه ضخامت لايه اجرا شده خارج از حدود تغييرات مجاز است بايد براي اثبات آن سطح لايه خراش داده شده و مجدداً آب پاشي و كوبيده شود.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 19 تیر 1399 ساعت: 20:49 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3063

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس