دانش آموزی - 210

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

مقدمه فردوسی

بازديد: 163

مقدمه فردوسی

 

بنا به نظر پژوهشگران امروزی، فردوسی در حدود سال ۳۱۹ هجری خورشیدی (329 ه.ق./940 میلادی) در روستای باژ (پاز کنونی) در ناحیه توس خراسان متولد شد.

استدلالی که منجر به استنباط سال ۳۱۹ شده‌ است شعر زیر است که پژوهشگران بیت آخر را اشاره به قدرت رسیدن سلطان محمود غزنوی در سال ۳۷۵ شمسی می‌دانند:بدانگه که بُد سال پنجاه و هشت نوان‌تر شدم چون جوانی گذشت 
فریدون بیداردل زنده شد زمین و زمان پیش او بنده شد
و از این که فردوسی در سال ۳۷۵، پنجاه و هشت ساله بوده‌ است، نتیجه می‌گیرند او در حدود سال ۳۱۹ به دنیا آمده ‌است.

سرودن شاهنامه
مقاله اصلی: شاهنامهٔ فردوسی شاهنامه مهم ترین اثر فردوسی و یکی از بزرگ ترین آثار ادبیات کهن فارسی می‌باشد. فردوسی برای سرودن این کتاب در حدود پانزده سال بر اساس شاهنامهٔ ابومنصوری کار کرد، و آن را در سال ۳۷۲ شمسی پایان داد. فردوسی از آنجا که به قول خودش هیچ پادشاهی را سزاوار هدیه کردن کتابش ندید («ندیدم کسی کش سزاوار بود»)، مدتی آن را مخفی نگه داشت و در این مدت بخش‌های دیگری نیز به مرور به شاهنامه افزود.
پس از حدود ده سال (در حدود سال ۳۸۲ هجری شمسی در سن شصت و پنج سالگی) فردوسی که فقیر شده بود و فرزندش را نیز از دست داده بود، تصمیم گرفت که کتابش را به سلطان محمود تقدیم کند. ازاین رو تدوین جدیدی از شاهنامه را شروع کرد و اشاره‌هایی را که به حامیان و دوستان سابقش شده بود، با وصف و مدح سلطان محمود و اطرافیانش جای‌گزین کرد. تدوین دوم در سال ۳۸۸ هجری شمسی پایان یافت (به حدس تقی‌زاده در سال ۳۸۹) که بین پنجاه هزار و شصت هزار بیت داشت. فردوسی آن را در شش یا هفت جلد برای سلطان محمود فرستاد.
به گفتهٔ خود فردوسی سلطان محمود به شاهنامه نگاه هم نکرد و پاداشی را که مورد انتظار فردوسی بود برایش نفرستاد. از این واقعه تا پایان عمر، فردوسی بخش‌های دیگری نیز به شاهنامه اضافه کرد که بیشتر به اظهار ناامیدی و امید به بخشش بعضی از اطرافیان سلطان محمود از جمله «سالار شاه» اختصاص دارد. آخرین اشارهٔ فردوسی به سن خود یکی به حدود هشتاد سال است («کنون عمر نزدیک هشتاد شد/امیدم به یک باره بر باد شد») و یکی به هفتاد و شش سال («کنون سالم آمد به هفتاد و شش/غنوده همه چشم میشار فش»)

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:08 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ساختمان مولکول DNA 1

بازديد: 293

ساختمان مولکول DNA
در اواخر قرن نوزدهم یک بیوشیمیست آلمانی نشان داد که اسیدهای نوکلئیک ( مولکولهای زنجیری بلند که از واحد های ساختمانی کوچک تری به نام " نوکلئوتید" تشکیل شده اند . ) دارای قند، اسید فسفریک و چند باز نیتروژن دار می‌باشند. اندکی بعد مشخص شد که قند موجود در اسیدهای نوکلئیک می‌تواند ریبوز یا دئوکسی ریبوز باشد و لذا اسیدهای نوکلئیک به دو دسته DNA ( DeoxyriboNucleic Acid ) - که قند موجود در آنها دئوکسی ریبوز است - و ( RNA RiboNucleic Acid ) - که قند موجود در آنها ریبوز است - تقسیم می‌شوند. پس از کشف اسوالد اوری لازم شد تا ساختار دقیق مولکول DNA و شیوه عمل آن معین شود. 
در سال 1948 لینوس پاولینگ (Linus Pauling) کشف کرد که بسیاری از مولکولهای پروتئینی به شکل یک مارپیچ (helix) هستند، و تقریباً شکلی شبیه فنر دارند. در سال 1950 نیز اروین شارگاف (Erwin Chargaff) نشان داد که اگرچه آرایش بازهای موجود در ساختار DNA بسیار متنوع است، اما همواره نسبت باز ادنین (A) و باز تیمین (T) موجود در آن با هم برابر است و همین طور نسبت باز سیتوزین (C) با باز گوآنین (G). این دو اکتشاف نقش مهمی را در آشکار شدن ساختمان مولکول DNA ایفا نمود.
در دهه 1950 همچنان رقابت برای کشف ساختار DNA ادامه داشت. در دانشگاه کمبریج کریک (Francis Crick) و واتسون (James Watson) تحت تأثیر کارهای پاولینگ سعی داشتند تا با ارائه مدلهای فیزیکی ساختارهای احتمالی ممکن برای DNA را محدود کنند تا سرانجام به ساختار صحیح دست یابند. گروه دیگری متشکل از ویلکینز (Maurice Wilkins) و فرانکلین (Rosalind Franklin) نیز در کالج کینگ لندن به طور همزمان مشغول مطالعه DNA بود. روش کار این گروه با گروه قبلی متفاوت بود. آنها سعی داشتند تا با روش آزمایشگاهی به ویژه با استفاده از تصاویر پراش اشعه X از مولکول DNA، ساختار آن را معین کنند.
در سال 1951، فرانکلین دریافت که DNA با توجه به میزان رطوبت هوای محیط، می‌تواند دو شکل متفاوت داشته باشد و بنابراین نتیجه گیری کرد که بخش فسفات مولکول در سمت خارجی آن قرار دارد. اندکی بعد او با استفاده از تصاویر اشعه X فهمید که DNA در حالت " مرطوب " (Wet) از تمامی ویژگی های یک مارپیچ (helix) برخوردار است؛ این احتمال که حالت دیگر مولکول DNA نیز به شکل مارپیچی باشد به ذهن او خطور کرد، اما نمی خواست تا زمانی که شواهد قطعی برای این حدس پیدا کند آن را اعلام نماید. در ژانویه 1953 ویلکینز که از به نتیجه رسیدن تحقیقات ناامید شده بود، نتایج تحقیقات فرانکلین را بدون اطلاع و رضایت او، با واتسون در میان گذاشت.
واتسون و کریک با استفاده از این نتایج مدلی بسیار شگفت انگیز را برای ساختار DNA پیشنهاد نمودند. آنها مولکول را به صورت دو زنجیر مارپیچی متشکل از نوکلئوتیدها تصور کردند که یکی از آنها بالا می‌رفت و دیگری پایین می‌آمد. کریک که به تازگی یافته های شارگاف را هم مطالعه کرده بود سعی کرد با استفاده از آنها نحوه قرار گرفتن بازها را در مولکول DNA مشخص کند.
او اظهار کرد که بازها در میانه این مارپیچ دوتایی دو به دو به هم متصل می‌شوند تا فاصله بین دو مارپیچ ثابت بماند. آنها ادعا کردند که هر یک از این دو مارپیچ مولکول DNA می‌تواند به عنوان قالبی برای ایجاد دیگری استفاده شود.
در تقسیم سلولی این دو رشته از هم جدا می‌شوند و بر روی هر یک از آنها یک نمونه جدید شبیه رشته مقابل قبلی ساخته می‌شود. با این روش بدون اینکه ساختار DNA عوض شود، یک DNA شبیه آن تولید می‌شود. در اندک مواردی که در این روند خطایی پیش بیاید، شاهد " جهش " خواهیم بود. مدل آنها چنان با اطلاعات حاصل از آزمایش‌ها مطابقت داشت که بلافاصله مورد قبول همه واقع شد. کشف ساختار DNA را می‌توان مهمترین اکتشاف زیستی در صد سال اخیر دانست. در سال 1962 واتسون، کریک و ویلکینز موفق به دریافت جایزه نوبل شدند، اما متأسفانه فرانکلین در گذشته بود.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:07 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

گروه ششم سوال متن درس چهارم ديني

بازديد: 83

گروه ششم سوال متن درس چهارم ديني
١- چرا مردن در نظر ما ناپسند است؟ ابوذر به این سوال چه پاسخی داد؟
به این علت که شما دنیای خود را آباد کرده و آخرت را خراب و ویران نموده اید. در این دنیا به هوس ها و معصیت ه پرداخته اید ، هر چه داشته اید ، مصرف کرده اید و زاده و نوشه ای برای آخرت خود نفرستاده اید. البته برای شما گران و ناگوار خواهد بود که از محل آباد به محل خراب و ویران کوچ کنید.
٢- « حال نیکو کاران هنگام ورود به جهان آخرت چگونه است؟ » پاسخ ابوذر به این سوال چه بود؟
نیکوکاران مانند کسانی هستند که مدت ها از خانه و کاشانه و آشنایان و بستگان خود دور بوده اند و اکنون وارد خانه و کاشانه ی خویش می شوند و بستگان و خانواده ی خود را دیدار می کنند. چه نشاط و سروری به آن ها دست می دهد ؛ چه قدر خوش حال و خشنود می شوند. نیکوکاران این چنین هستند.
٣- « حال گنه کاران هنگام ورود به آخرت چگونه است؟ » پاسخ ابوذر به این سوال چه بود؟
گنه کاران و زشت کاران مانند مجرمان و جنایتکارانی هستند که از چنگ قانون گریخته اند وقتی آن ها را دستگیر کنند و باز گردانند تا به جزای جرم و جنایت خود برسند ، چه حال دارند؟ آن ها خود را گرفتار اعمال خود می بینند. گنه کار این گونه است.
٤- « حال ما پیش خدا چگونه است؟ » پاسخ ابوذر به این سوال چه بود؟
اعمال خود را به کتاب خدا عرضه کنید ببینید خدا در کتابش چه می گوید و شما چگونه اید. خدا می گوید : «ابرار» بهشتی اند و «فجار» جهنمی. بنگرید که شما از ابرارید یا از فجار.
٥- پس رحمت خدا چه می شود؟ پاسخ ابوذر به این سوال چه بود؟
رحمت خدا به افراد نیکوکار بسیار نزدیک است.
٦- با توجه به آیات قرآنی که در درس آمده ، بهشت را توصیف کنید؟
مثل بهشتی که به متقین وعده داده شده ، چنین است : پیوسته از زیر شاخه های انبوهش نهرهایی زیبا روان است. خوردنی هایش همیشه آماده و سایه ی نخلش پیوسته پایدار. چنین بهشتی عاقبت پرهیزکاران می باشد. ولی پایان کار کافران آتش است.
٧-قرآن شریف از بهشت غالبا" با لفظ ............. یاد کرده است. جنت ............. ؟ / جنة ، باغ ، بوستان
٨- فرشتگان مصالح کار خود را در بهشت چه چیزهایی بیان کرده اند؟
مصالح کار ما ذکر « الله اکبر » و « لااله الا الله ». مصالح کار ما یاد خدا و اعمال نیکوست که مؤمن از دنیا برای ما می فرستند.
٩- نعمت ها و زیبایی های بهشتی از ....... ما ساخته می شود؟ اعمال دنیایی
١٠- بالاترین و برترین نعمت های بهشتی چیست؟ 
رضایت و خشنودی خداوند.
١١- بهشتیان از چه نظر با یکدیگر تفاوت دارند؟
از نظر میزان ایمان و خلوص و مقدار اعمال صالح با یکدیگر تفاوت دارند.
١٢ -عذابهای جهنمی نمود چیست؟
نمود کفر و نفاق و ستم و زشتی اعمال جهنمیان است.
١٣-پیامبر ( ص ) بهشت و جهنم را چگونه توصیف کرده اند؟ 
بهشت پوشیده از کوشش ها و رنج ها و مشکلات است. هر کس که بکوشد و رنج ها و مشکلات دنیا را در راه خدا و انجام کارهای خیر و خدمت به خلق خدا تحمل کند ، وارد بهشت شود و جهنم پوشیده است با لذت ه و هوس ها و شهوت ها کسی که به هوس ه و شهوت های خود پاسخ بی حساب و غیر مشروع دهد ، آتش جهنم در آید.
١٤-نعمت های بهشتی نمود چیست؟
نمود اخلاق ئ اعمال خوب بهشتیان است.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

گروه ششم سوال متن درس ششم ديني

بازديد: 181

گروه ششم سوال متن درس ششم ديني
١- محتواي آياتي را كه پيامبر در حضور شش نفر خزرج تلاوت كرد چه بود؟
آياتي در زمينه ي خدا پرستي و نفي شرك و بت پرستي ، آياتي درباره ي دعوت به خير و نيكي ، آياتي در ياد خدا و آينده ي خطير انسان در آن جهان ، آياتي براي هوشياري خرد و بيداري دل.
٢-در پيمان اول عقبه چه كساني با پيامبر ديدار كردند ، در كجا و در چه زمان؟
دوازده نفر خزرجي ، در كوه منا در جاي بنام عقبه. در نيمه شب.
٣- دو نفر از كساني كه در پيمان عقبه اول بودند را نام ببريد؟
اسعد بن زراره و عبادة بن صامت.
٤- چرا پيامبر ( ص ) مصعب را براي تبليغ به مدينه فرستاد؟
دوازده نفرخزرجي پس از مدتي به پيامبر نامه نوشتند كه فردي را به سوي آنان بفرستد.
٥- دلايل دگرگوني مردي از تبليغ مصعب جلوگيري مي كرد را بيان كنيد؟
حقايق نوراني و آسماني قرآن ، جذابيت و زيبايي آيات آن ، اخلاق و صبر و استقامت مصعب و قدرت منطق و بيان او مرد را دگرگون كرد.
٦- بعد از پيمان دوم عقبه مشركان در كجا جمع شدند و چرا؟
در « دارالندوه » جمع شدند و تصميم گرفتند از ريشه بر كندن اسلام و نابودكردن مسلمانان نقشه اي طرح كنند.
٧- چرا شش نفر خزرجي به پيامبران ايمان آوردند؟
اين شش نفر با شنيدن سخنان پيامبر و مشاهده ي رفتار پر مهر او با سابقه ي ذهني كه داشتند به اسلام گرويدند.
٨- در پيمان دوم عقبه چه كساني با پيامبر ديدار كردند و در كجا و در چه زماني؟
هفتاد نفر مسلمان خزرجي ، مناجاي به نام عقبه ، در زمان سيزدهم ذي الحجه نيمه ي شب.
٩- در كدام حادث پيامبر اظهار اميدواري كرد كه مي خواهد به يثرب برود؟
در پيمان دوم غقبه.
١٠- « ان الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلا خوف عليهم و لا هم يحزنون »؟ سوره ي احتاف ، آيه ١٣ 
كساني كه گفتند « پروردگارما الله است ». سپس استقامت كردند ، نه ترسي براي آنان است و نه اندوهگين مي شوند.

بينديشيد و پاسخ دهيد درس ششم
١- شش نفر خزرجي كه اسلام را در حضور رسول خدا پذيرفتند ، از يهوديان مدينه چه شنيده بودند؟
اينان از يهوديان شنيده بودند كه حضرت موسي در كتاب آسماني خود خبر داده كه پيامبري از مكه برانگيخته خواهد شد و آيين ، يكتاپرستي و توحيد را ترويج و با بت پرستي مبارزه خواهد كرد.
٢- آن ها هنگام خداحافظي با پيامبر ، درباره ي چه مسئله اي اظهار اميدواري كردند؟
گفتند : سال هاي طولاني است كه بين ما و قبيله ي «اس» جنگ و ستيز است. اميدوارم خدا به وسيله ي شما و آيين آسماني تان اين آتش را فرونشاند. ما اكنون به شهرمان ، يثرب ، باز مي گرديم و آيين آسماني را به مردم آن سامان عرضه مي كنيم. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:04 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

هفت‌سین

بازديد: 141

هفت‌سین
هفت‌سین سفره‌ای است که ایرانیان هنگام نوروز می‌‌آرایند. آنچه که در این سفره قرار می‌گیرد، باید دارای هفت خصوصیت زیر باشد:پارسی باشد؛
با بند واژه‌ی «س» آغاز شود؛
ریشه‌ی گیاهی داشته باشد؛
خوردنی باشد؛
اسم مرکب نباشد؛
برای بدن سودمند باشد؛
بنابراین هر آنچه که دارای این ویژگی‌ها نباشد - اگر چه با بندواژه‌‌ی «س» هم آغاز شده باشد - نمی‌توان جزء هفت‌ سین به حسابش آورد. در زبان پارسی، تنها هفت چیز هستند که این ویژگی‌ها را دارا هستند:سیر : به نام و عنوان اهورامزدا
سیب: به نام و عنوان سپندارمذ (اسفند)
سبزی: به نام فرشته‌‌ی اردیبهشت
سنجد : به نام فرشته‌ی خرداد
سرکه: به نام فرشته‌ی امرداد
سمنو : به نام فرشته‌ی شهریور
سماق: به نام فرشته‌ی بهمن ۱
هرچند که در سفرهٔ هفت سین باید به هرحال هفت جزء که با آوای «سین» آغاز می‌شوند (نمادی از «سپنتا») چیده شود، ولی برای زینت و چیدمان دلپذیرتر سفرهٔ هفت سین، تقریباً همهٔ خانواده‌های ایرانی اجزاء دیگری هم در سفره می‌چینند و در آرایش و رنگامیزی سفره شان نهایت خوش سلیقگی را اعمال می‌کنند.
آینه و کتابی مقدس در کنار آن هم از اجزائی است که تقریباً در هر سفرهٔ هفت سینی چیده می‌شود. برخی بر این باورند که سکه که نماد «دارایی» وآب که نماد «پاکی و روشنایی» است بهتر است در کنار هم قرار گیرند و سکه را درون ظرفی از آب سر سفره می‌گذارند.

مشخصاتسفره هفت سین
سین‌های باستانی
(متداولتر) سبزه - نماد نوزایی (تولد دوباره)
سیب - نماد زیبایی و تندرستی
سمنو - نماد فراوانی(برکت)
سیر - نماد پزشکی(درمان یا طب)
سنجد - نماد عشق
سکه - نماد دارایی
سرکه - نماد شکیبایی و عمر
سماق - نماد(رنگِ) طلوع خورشید
سنبل

دیگر سین‌ها سوسن • سبزی • سنگک • سپند • سیاهدانه
دیگر اقلام کتاب - به نشانه تمدن و خردورزی: دیوان حافظ و شاهنامه و (مسلمانان معمولاً قرآن را انتخاب می کنند)
آينه
ماهی سرخ
یک جفت نوروزی (شمعدان اصیل ایرانی)
تخم مرغ رنگی
کاسه‌ای از آب که پرتقالی در آن غوطه‌ور است (به نشانهٔ زمین در فضا)
یک شیرینی ایرانی (مانند باقلوا، شیرینی آردنخودچی، ...)
همچنین:

گلاب • آجیل • شکلات • گل نرگس




در کشورهای مختلف هفت سین‌های متفاوتی پهن می‌شود، سفره هفت سینی که امروزه بیشتر مرسوم است داری هفت مورد از چیزهای مانند:سبزه
سنجد
سیر
سماق
سرکه
سمنو
سیب
سپند (اسفند)

در سفره مرسوم است، میوه، گل، شیرینی‌های سنتی، ماهی قرمز، سبزی خوردن، کتاب آسمانی، دیوان شاعران، و آینه قرار دهند.

پیشینه
در بسیاری از منابع تاریخی آمده است که "هفت سین" نخست "هفت شین" بوده و بعدها به این نام تغییر یافته است. شمع، شیرینی، شهد (عسل)، شمشاد، شربت و شقایق یا شاخه نبات، اجزای تشکیل دهنده سفره هفت شین بودند. برخی دیگر به وجود "هفت چین" در ایران پیش از اسلام اعتقاد دارند. در زمان هخامنشیان در نوروز به روی هفت ظرف چینی غذا می گذاشتند که به آن هفت چین یا هفت چیدنی می گفتند.
بعدها در زمان ساسانیان هفت شین رسم متداول مردم ایران شد و شمشاد در کنار بقیه شین های نوروزی، به نشانه سبزی و جاودانگی بر سر سفره قرارگرفت. بعد از سقوط ساسانیان وقتی که مردم ایران اسلام را پذیرفتند، سعی کردند سنتها و آیین های باستانی خود را نیز حفظ کنند.
در کتاب فروری آمده است در روزگار ساسانیان، قاب های زیبای منقوش و گرانبها از جنس کائولین، از چین به ایران وارد می شد. یکی از کالاهای مهم بازرگانی چین و ایران همین ظرف هایی بود که بعدها به نام کشوری که از آن آمده بودند "چینی" نام گذاری شد و به گویشی دیگر به شکل سینی و به صورت معرب "سینی" در ایران رواج یافتند. چنانچه مسلمانان قرآن، زرتشتیان اوستا و کلیمیان تورات را بر بالای سفره هایشان جای می دهند. بر سر سفره زرتشتیان در کنار اسپند و سنجد، " آویشن" هم دیده می شود که به گفته موبد فیروزگری خاصیت ضدعفونی کننده و دارویی دارد و به نیت سلامتی و بیشتر به حالت تبرک بر سر سفره گذاشته می شود.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 824

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس