دانش آموزی - 209

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

گروه ١٢ پرسش متن درس ١٢ دینی ششم

بازديد: 169

گروه ١٢ پرسش متن درس ١٢ دینی ششم
١- شدید ترین عذاب در روز قیامت چیست؟
خشم خدا.
٢- چه کنیم که از خشم خدا در امان بمانیم؟
خشم خود را فرو خورید تا در قیامت از خشم خدا در امان بمانید.
٣- آیه زیر را معنی کنید؟
« والکاظمین الحیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین ».
و کسانی که خشم خود را فرو می برند و از مردم در می گذرند و خدا نیکوکاران را دوست می دارد.

بیندیشید و پاسخ دهید
١- خشم پیامبر چگونه بود؟ ایشان برای چه اموری خشمگین می شدند؟
برای امور دنیا هرگز خشمگین نمی شد ولی اگر می دید که حق کسی ضایع شده است خشم آن چنان سرا پای وجودش را فرا می گرفت که هیچ کس یارای مقابله با او را نداشت.
٢- پیامبر گرامی ، درباره ی کسی که خشمش را فرو می خورد چه می فرمایند؟
هر کس خشمش را فرو خورد خشمی را که می توانسته اعمال کند خداوند دلش را از امن و ایمان پر می کند.
٣- مالک اشتر در برابر عمل آن فرد نادان چه کرد؟ او دلیل این برخورد خود را چه می دانست؟
دیدم که این عمل از روی نادانی از تو صادر شده است. پس خشم خود را فرو خوردم و تو را بخشیدم و اینک به مسجد آمده ام تا برای هدایت تو دعا کنم و از خدا بخواهم که این عمل را بر تو نگیرد و تو را ببخشاید. چه فرق می کند که کسی لاغر اندام باشد یا فربه ، بلند قامت باشد یا کوتاه قد ، سیاه باشد یا سفید ، زیبا باشد یا زشت ، غنی باشد یا فقیر همه انسان و بنده ی خدا هستیم و خدا بندگانش را دوست دارد و به کسی اجازه نمی دهد که به آن ها توهین و جسارت کند.
٤- منظور از همانندی چیست؟
برای تسلط بر خشم خود را همانند کسی نشان دهید که بر خشم خود مسلط است. مثلا" می توانید هنگامی که فردی از روی نادانی به شما توهین می کند خود را همانند مالک اشتر سازید به آن فرد نگاه کنید و تصمیم خود را بگیرید و بگذرید.
٥- شدید ترین عذاب روز قیامت چیست؟ چگونه می توانیم خود را از این عذاب در امان نگه داریم؟
خشم خدا. خشم خود را فرو خورید تا در قیامت از خشم خدا در امان بمانید.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:15 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

احادیث 8

بازديد: 175

احادیث 8

١. کمال دین داری در کسب علم و عمل کردن به آن است. امام علی (ع) از تله تکست شبکه 2
٢. هر که در غیاب برادرش از آبروی وی دفاع کند بر خدا واجب است که او را از جهنم مصون دارد. رسول اکرم (ص) – از تله تکست شبکه 3
٣. اطاعت پدراطاعت خداست و نافرمانی پدر نافرمانی خداست. امام تقی (ع) 
از زیر نویس تلویزیون
٤. صدقه 70 بلا را رد می کند. رسول اکرم (ص) - از روی صندوق صدقات
٥. تا می توانید ورزش کنید و سلامت بمانید. امام خمینی (ع)- از روی دیوار مدرسه
٦. یکدیگر را با لقب های زشت صدا نزنید. امام حسین (ع) – از روی دیوار مدرسه
٧. هر که دوست داردازهمه مردم نیرومند تر باشد باید به خدا توکل کند. رسول اکرم (ص)
از اخبار ساعت 10
٨. وقتی بزرگتر وارد می شود از جای خود برخیز ختی فرمان روا باشد. امام سجاد (ع) از روی جلد کتاب  
٩. هیچکس از مشورت بدبخت نسد و از خود رأیی خوشبخت نشد. امام موسی کاظم (ع)
از پدر بزرگم شنیدم
١٠.هروقت خشمگین شدی خشم خودرا فرو ببر. امام موسی کاظم (ع) از کتاب چهل حدیث
١١.عاقلتر از همه مردم کسی است که با مردم بیشتر مدارا کند. رسول اکرم (ص) از کتاب چهل حدیث
 ١٢. کار خدا را عزیز دار تا خداوند عزیزت کند. امام حسن عسگری (ع) 
از اخبار ساعت ١٠ 
١٣. قناعت مالی است که تمام نمی شود. حضرت فاطمه (ص) – از شیشه ی ماشین عمویم
١٤. اولین چیز که به حساب آن رسیدگی می کنند نماز است. امام رضا (ع) 
از شیشه ی ماشین خیابان
١٥. هر کس کاری می کند باید آن را خوب و محکم انجام دهد. امام علی (ع) -از تلویزیون
١٦. هر پادشاهی فرقی دارد و فرق خدا در زمین محرمات اوست. امام موسی کاظم (ع) 
بر روی تخته چوب 
١٧. هر که به کار خدا برای غیر خدا ریا کند از خدا بیزاری جسته است. 
  حضرت داوود (ع) – بر روی تخته چوب
١٨. بدان که پیروز قرین صبر است و گشایش قرین رنج و به دنبال سختی، راحتی است. 
  امام محمد باقر (ع) – در کارگاه چوب 
١٩. بهترین عمل آن است داومش بیشتر باشد اگر چه اندک باشد. امام حسن (ع) جلد کتاب
٢٠. هر کس با مسلمانی تقلب کند یا به او ضرر رساند یا با وی حیله کند از ما نیست. 
  امام حسن (ع) – از کتاب

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

هفته در ایران باستان

بازديد: 111

هفته در ایران باستان
کاربرد هفته اهمیت بسیاری در نظام گاهشماری دارد. اما عقیده ای که امروزه گسترده شده است مبنی بر این است که در ایران باستان از هفته استفاده نمیشده است. البته آنها یک دلیلی دارند و آن هم این است که در متون پهلوی به وجود هفته اشاره ای نشده است و تنها از نامهای ویژه روزها استفاده شده است. تا اینجا می توان پذیرفت که در دربار دوره ساسانی از هفته استفاده نمیشده است. اما آن را نمیتوان به همه دوره های ایران ربط داد.
اما دلایلی نیز مبتنی بر اینکه در ایران باستان از هفته استفاده می شده است، وجود دارد.
نخست اینکه، تعداد روزهای هفته که از اهله‌های هفت روزه ماه برگرفته شده است و چون گاهشماری قمری ساده ترین و ابتدایی ترین گاهشماری است و تشخیص گذر زمان از آن راه آسانتر است برخی از گروه ها وکشورها بدون آموختن از یکدیگر به آن پی برده اند.
در شاهنامه واژه های هفته و چهارشنبه بیش از 120 بار از آن یاد شده است.
سـتاره شُـمَـر گفـت بـهرام را / كـه در چـارشـنبه مـزن كـام را
از آنجایی که شاهنامه را یکی از دلایل نگهداری زبان و فرهنگ پارسی میدانیم، بعید است که آفریننده بهترین شاهنامه ایران، ابوالقاسم فردوسی بدون هیچ دلیلی و از روی ناآگاهی از آن استفاده کرده باشد.
در بررسی‌های انجام شده در تقویم آفتابی كعبه زرتشت به سازوكار تعبیه‌شده برای تشخیص چهار هفته شهریور ماه (آخرین ماهِ سال هخامنشی) پی برده كه جزئیات آن در كتاب «بناهای تقویمی و نجومی ایران» باز آمده است.
متون مانوی کاربرد گسترده هفته را تأیید می‌کند. البته در کتابهای یافت شده مانوی در تورفان و نیز در موگ‌تاگ از روزنگار پنجه ای نیز استفاده شده است. و همینطور در این کتابها از روزهای یکشنبه و دوشنبه با نام مهر روز/ خور روز و ماه ‌روز یاد شد کرده است و این دو، روزهای روزه‌داری مانوی دانسته شده اند.و همچنین می‌دانیم كه روز دوشنبه، روز مقدس و تعطیل مانویان بوده است.
و آخر اینکه در متنون یافت شده چینی از نام روزهای هفته نام برده شده است. در یك متن نجومی كهن بودایی كه در سال 759 میلادی از سانسكریت به چینی بازگردانده شده است. و یانگ چینگ فنگ در سال 764 میلادی حاشیه‌ای بر آن بازنوشته است؛ از نام روزهای هفته در زبان چینی و معادل آنها با روزهای هفته در فارسی میانه در دو نوع آن یاد كرده است: یوشمبت (روز تعطیل)، دوشمبت، سه‌شمبت، چرشمبت، پنج‌شمبت، شش‌شمبت، شمبت.
در همان متن، معادل سغدی این نام‌ها بدینگونه با مبدأ یكشنبه باز آمده است: مهر روز (خورشید)، ماه ‌روز(مهشید)، بهرام روز(بهرام شید)، تیر روز(تیرشید)، اورمزد روز(برجیس شید)، ناهید روز(ناهیدشید) و جیان روز (كیوان روز یا کیوان شید).
همانگونه كه دیده می‌شود این نام‌ها از نام هفت اختر سیار آسمان، یعنی خورشید و ماه و پنج ستاره روان (سیاره) شناخته‌شده آن زمان برگرفته شده است. این نام روزهای هفته ریشه در آیین کهن ایرانی مهرپرستی یا همان میترایی دارد. و شایان به ذکر است که با رسوخ فرهنگ و آیین ایرانی میتراییسم در اروپا و گروویدن افراد زیاد به این آیین و محبوبیت آن در ملل اروپایی، تا حدی که اواسط قرن پنجم میلادی آیین اغلب مردم مهرپرستی بوده است، باعث شد تا در دین مسیحیت و اغلب فرهنگ کشورها اثر بگذارد به طوریکه ما آن را در روزهای هفته نیز میبینیم.
نام روزهای هفته در آیین میترایی که وارد زبانهای اروپایی می‌شود: 1) دوشنبه ( مه شید) از خدای ماه یا مون که در زبان انگلیسی مان دی می شود ودر زبان آلمانی مونتاک 2) سه شنبه ( بهرام شید ) روز < تی ویس> که در انگلیسی تیوز دی و در آلمانی میتوخ 3) چهار شنبه ( تیر شید ) روز ودین که در انگلیسی ونزدی ودر آلمانی میتـــوخ 4) پنج شنبه ( برجیس شید ) روز تور که در انگلیسی ترزدی و در زبان آلـمانی در دونـــر یا دونرســــتاه 5) آدینه ( ناهید شید ) روز اریر ( خدای باروری) در انگلیسی فرای دی و در آلمانی فری تاک 6) شنبه( کیوان شید ) روز کیوان ( ساتورن ) در انگلیسی ستردی و در آلمانی سام تاگ 7) یکشنبه ( مهر شید ) روز خورشید در انگلیسی سن دی و در آلمانی سون تاگ که توسط کنستانتین در سال 321 میلادی روز خورشید ( مهر ) تعطیل هفتگی شد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:13 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

متن درس 10 دینی ششم

بازديد: 143

متن درس 10 دینی ششم

1- خدا از آگاهان چه عهدی گرفته و چه مسئولیتی را بر عهده ی آنان نهاده است؟
عهدی که خدا از آگاهان گرفته و مسئولیتی که بر عهده ی آنان نهاده است که بر سیری غارتگران شکم باره و گرسنگی مظلومان پوست بر استخوان چسبیده تحمل نکنند و حق مظلوم را از تجاوز گر بستانند و به او بازگردانند.
2- چرا حضرت علی ( ع ) حکومت را پذیرفت؟
اگر این مراجعه ی پیاپی و بیعت مصرانه ی مردم و عهد نبود. اگر این عهد الهی نبود و امید به حمایت مظلومان نداشتم هرگز این حکومت را نمی پذیرفتم.
3- حضرت امیرالمومنین ، علی ابن ابی طالب ( ع ) در دومین روز خلافت خود درباره ی باز پس گرفتن اموال بیت المال و تقسیم مساوی آن در میان مسلمانان چه فرمود؟
امیرالمومنین در دومین روز حکومت خویش اعلام کرد که همه ی مسلمانان از بیت المال به طور مساوی برخوردار خواهند شد و مزایایی که افرادی خاص قبلا" از بیت المال می گرفته اند ، قطع می گردد.
4- چه کسانی از رفتار امیرالمومنین در تقسیم بیت المال ناراحت شدند؟
کسانی که قبلا" مبالغ زیاد از بیت المال دریافت می کردند و سوء استفاده های فراوان داشتند ، روش امیرالمومنین را نپسندیدند و به مخالفت و اعتراض با او پرداختند.
5- پس از این که نصایح مکرر امیرالمومنین در برادرش عقیل اثر نکرد آن حضرت چه کرد؟
وقتی دیدم برادرم برای دریافت یک صاع گندم زیادهد بر حقش این چنین اصرار می ورزند و پی در پی پیش من می آید تکه آهنی را در آتش نهادم وقتی اهن خوب سرخ و گداخته شد آن را برداشتم و نزدیکش بردم و از حرارت و لهیب آن آهن سرخ فریاد کشید و دردمندانه ناله کرد.
متن درس 10است.
1- امام علی ( ع ) مهم ترین و اصلی ترین برنامه حکومتی خود را چه اعلام کردند؟
برنامه ی کار من یاری به مظلومان و محرومان و باز ستاندن حق آنان است.
2- هر کس که متقی باشد ، نزد خدا گرامی تر است.
3- نام برادر حضرت علی ( ع ) چه بود؟ عقیل
4- حضرت علی ( ع ) بعد از تقسیم بیت المال چه کاری انجام می دادند و چه دعایی می کرد؟
خدایا من به امر تو این چنین رعایت مساوات و امانت را می کنم و به دقت به حساب بیت المال می رسم تا از حساب سخت روز قیامت و عذاب دردناک آن روز در امان باشم.
5- امام علی ( ع ) در جواب کسانی که در تقسیم بیت المال مخالفت می کردند چه فرمود؟
امیرالمومنین اعلام کرد که روش من در تقسیم بیت المال ، همان روش رسول خداست و به همین روش ادامه خواهم داد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:12 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

احمد شوقی

بازديد: 325

احمد شوقی

 

احمد شوقی در سال 1868 در زمان خدیو اسماعیل در یک خانواده که پدر کرد و مادر ترک و جده پدری و جده مادری یونانی بود , متولد شد .

شوقی چهار ساله بود که به مدرسه ابتدایی رفت و سپس به دوره آمادگی وارد شد هنوز به پانزده سالگی نرسیده بود که تحصیلات خود را در دوره ابتدائی و متوسطه به پایان رساند و با وجود کمی سن به مدرسه حقوق و سپس به مدرسه ترجمه رفت و از آنجا دانشنامه هم گرفت . آنگاه به سال 1887 برای ادامه تحصیل به خرج خدیو توفیق , پسر اسماعیل , راهی فرانسه شد و دو سال در مونپلید به آموختن حقوق پرداخت و در اثناء آن از انگلستان هم دیدار کرد .
سپس برای بهبودی بیماری که بدان دچار شده بود به الجزایر رفت و یک ماه ونیم در آنجا درنگ کرد سپس به فرانسه بازگشت و حقوق را به پایان رساند و در سال 1891 پس از آنکه در بین راه سری هم به آستانه زد , به مصر باز گشت .
شوقی با دختر یکی از توان گران مصر ازدواج کرد و از او صاحب یک دختر شد که او را امینه نامید و همچنین دو پسر به نامهای علی و حسین .
عباس پاشا , پادشاه مصر و فرزند خدیو توفیق در سال 1915 به خاطر ارتباطش با ترکها از مقام خود خلع شد و حسین کامل جای او راگرفت . او شوقی را از نظر انداخت وانگلستان تصمیم گرفت او را که شاعر عباس بود به مالت تبعید کند . عده ای واسطه شدند در نتیجه به او این امکان داده شد که خود تبعید گاهش را در مکانی خارج ا زمصر تعیین کند شوقی نیز به سبب علاقه ای که به اسپانیا داشت شهر بارسلون را برگزید .
زیرا خاطره امجاد عرب را در یاد او زنده میکرد . او در آنجا در برج عاجی که خود را محبوس کرده بود چشم به رهایی خویش در اشتیاق وطنش می سوخت تا آنگاه که جنگ جهانی اول پایان یافت .شوقی به مصر باز گشت اما عقاید سیاسی او دگرگون شده بود . قصر سلطنتی را ترک گفت و پیوند های خود را با آن برید , درخانه اش نشست و به اداره املاک خاص خود پرداخت .
تابستانها سفری به ترکیه یا ییلاقهای اروپایی می کرد ولی از سال 1925 تنها کوهپایه های لبنان را اختیار می کرد . شوقی ساعاتی را که در خانه بود به نظم شعر می پرداخت .
او در عین حال از دیگر بلاد عربی غافل نبود و درباره آنها نیز قصایدی سرود این بود که آوازه اشتهارش همه جا را فرا گرفت و همه سرزمین های عربی با او به عنوان امیر الشعراء بیعت کردند . این عنوان در سال 1927 در جشن بزرگی که در اپرای سلطنتی برگزار گردید به او عطا شد . 
از این تاریخ شوقی همه وقت خود را صرف سرودن شعر کرد ولی به نوعی خاص در چهار سال آخر عمر خود به نوشتن یا سرودن نمایشنامه ها کرد تا آنگاه در سیزدهم تشرین (اول فوریه ) سال 1932 در حالی که از جاه و ثروت عظیمی برخوردار بود, جهان را بدرود گفت .
شوقی همواره پدر نمایشنامه منظوم عربی است زیرا او نخستین کسی بود که شعر را از بند های گرانش آزاد کرد و در خدمت تئاتر جدید در آ ورد .
او شاعری است نابغه و بی مانند . ولی دریغا به سبب اینکه خود را از قیود کهن رها نساخته بود از همه این مواهب نتوانست استفاده کند .
از آشکارترین مظاهر نبوغ او, خیال گسترده بال و آزاد و تصویر گری مبتکرانه او بود او گاه جهانی معانی را به جهانی حرکت , و همین طور حیات را در یک کلمه در پیش چشم خواننده خود می گستراند . اما چنانکه باید به تهذیب این نبوغ نپرداخت و آن را با فرهنگی عمیق استوار نساخت از این رو گاه دچار لغزشهای لغوی و شعری شده است .
 شوقی اگر شاعر جهان نیست , شاعر مشرق زمین است او از بزرگترین ارکان نهضتی است که شعر عربی را به سوی ارزشهای جاودانه سوق داده است .
از آثار شوقی می توان , دیوان شوقیات – در جهار جلد بزرگ - , شش نمایش نامه که در سالهای 1929 تا 1932 سروده شده است مثل : مصرع کلئوپاترا – مجنون و لیلی – قمبیز – علی بیک کبیر – عنتره و کمدی است هدی (هدی خانم (
و از آثار به نثر او : مقالات اجتماعی – اسواق الذهب و امیره اندلس و رمانهای عذارء الهند و ورقه الاس را نام برد .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 08 فروردین 1394 ساعت: 21:11 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 824

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس