پروژه و تحقیق رایگان - 447

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

معرفي رشته اتاق عمل

بازديد: 113

معرفي رشته اتاق عمل

معرفي رشته اتاق عمل 

نام و تعریف رشته : 

نام رشته : کارشناسی پیوسته ی اتاق عمل Bachelor of science in surgical technology 

-------------------------------------------------------------------------------- 

رشته کارشناسی پیوسته اتاق عمل شاخه ای از علوم پزشکی است که طی این دوره دانشجویان با اصول جدید اتاق عمل و تکنولوژی های نوین جراحی در جراحی های تخصصی و فوق تخصصی آشنا شده و مراقبت و کمک به اداره بیمار را قبل، حین و بعد عمل می آموزند . دانش آموختگان این رشته عضوی از تیم بهداشتی درمان خواهند بود که به عنوان بخشی از تیم جراحی برای کمک به اجرای یک عمل جراحی با نتایج مطلوب در بخشهای اتاق عمل بیمارستان ، بخش های مداخله تشخیصی – درمانی و مراکز مراقبتی سیار ایفای نقش می نمایند. 


-------------------------------------------------------------------------------- 
تاریخچه ی رشته : 

در سراسر دنیا برنامه اتاق عمل به دو صورت ارائه می شود : در حالت اول دانش آموختگان رشته ی کارشناسی 

پرستاری ( پس ازکسب مدرک لیسانس) در یک دوره 1-2 ساله برای ورود به اتاق عمل آموزش می بینند. در حالت 

دوم دانشجویان در مقطع کاردانی آموزش های عمومی دوره اتاق عمل را می گذرانند و برای ایفای نقش به عنوان 

فرد سیار و اسکراب آماده می شوند و سپس درصورت تمایل در یک دوره ی 5/1-5/2 ساله برای ایفای نقش به 

عنوان کمک اول جراح آماده می شوند.به عنوان مثال با نگاهی به انجمن پرستاران دانشگاه کارولینسکا مشخص 

می شود که پرستاران پس از طی دوره کارشناسی و اخذ پروانه کار بع صورت RN ، می توانند با گذراندن یک 

دوره دانشگاهی مصوب به مدت 45 هفته( تقریبا یکسال ) مدرک تحصیلی اطاق عمل دریافت نموده و به عنوان یک فرد 

با تجربه در اطاق عمل مشغول به کار گردند.و یا در کالج پرستاران اطاق عمل استرالیا،پرستاران پس از دوره کارشناسی 

و اخذ پروانه کار به صورت RN می توانند طی یک دوره دانشگاهی مصوب با گذراندن 27 موضوع درسی به صورت 

پرستار متخصص قبل،حین و بعد از عمل در نقش های پرستار بیهوشی ،پرستار سیرکولیت ، پرستار ثبت ، پرستار 

تجهیزات ، کمک جراح ، پرستار ریکاوری و بعد از عمل و پرستار بررسی و شناخت و آموزش به بیمار قبل از عمل فعالیت 

کنند. 

نطری براستاندارد های مراقبت از بیماران در انجمن پرستاران اتاق عمل آمریکا نیز نشان می دهد که دانشجویان 

دوره های تکنسین اتاق عمل می توانند تا دوره های تخصصی بالاتر ادامه تحصیل دهند . با ذکر این نکته که افراد هر 

دوره ای شرح وظایف خاص خود را دارند و نقش افرادی که دوره تخصصی را طی کرده اند با تکنسین اتاق عمل تفاوت 

دارد . 

با نگاهی بر استانداردهای مراقبت از بیمار در انجمن پرستاران اتاق عمل امریکا نی. نشان می دهد که دانشجویان 

دوره های تکنسین اتاق عمل می توانند تا دوره های تخصصی بالاتر ادامه تحصیل دهند.با ذکر این نکته که افراد 

هر دوره ای شرح وظایف خاص خود را دارند و نقش افرادی که دوره تخصصی را طی کرده اند با تکنسین اطاق عمل 

تفاوت دارند . 

با نگاهی به استاندارد های انجمن تکنولوژیست های جراحی (AST) نیز مشاهده می شود که افراد شاغل در 

اتاق عمل دارای مدارک متقاوتی می باشند به عنوان مثال تکنولوژیست های جراحی برای ایفای نقش اسکراب 

در سه سطح 1-2-3 آموزش می بینند. 

در سطح اول فرد در عمل های عمومی وارد می شود در سطح دوم می تواند در عمل های تخصصی تر ایفای نقش 

نماید و در سطح سوم فرد در حوزه ی مدیریت نیز وارد می گردد. 


رشته اتاق عمل درايران درمقطع کارداني بين سالهاي 1366 تا1380ودرمقطع کارشناسي پيوسته وناپيوسته ازسال 1387 

دردانشکده هاي مختلف سطح کشورراه اندازي گرديد. اين رشته دردانشکده هاي پيراپزشکي وياپرستاري به دانشجويان 

ارائه ميگردد. دراين دانشکده ها گروه اتاق عمل متولي اداره دانشجويان دررشته اتاق عمل ميباشد.درکشورايران تاکنون 

رشته اي مشابه رشته کارشناسي اتاق عمل وجودنداشته است ودانشجويان دردوره هاي کارداني اتاق عمل شروع به 

تحصيل نموده ودرصورت تمايل به ارتقاء علمي وعملي خودباشرکت درکنکورکارشناسي ناپيوسته بعنوان پرستاردراتاق 

عمل ياسايربخشهامشغول بکارميشوند. 

-------------------------------------------------------------------------------- 

ضرورت وجودحرفه وارتقاء حرفه اي: 

تکنولوژيستهاي اتاق عمل عضومهمي ازتيمهاي بهداشتي بوده که درتماس نزديک باجراحان ، متخصصان بيهوشي وپرستاران درراستاي تامين مراقبتي مطلوب براي بيماران فعاليت ميکنندوازآن جا که سنگ زيربنايي رشدوتوسعه يک حرفه ، آموزش آن حرفه ميباشد. انتظارميرودکه تاسال 2012 ميزان نيازبه تکنولوژيستهاي اتاق عمل سريعترازحدمتوسط افزايش يابد . علت اين امرافزايش تعدادوانواع اعمال جراحي ورشدجمعيت ونيزافزايش تعدادونيزافزايش ميزان سالمندي است . (زيراافرادسالمندنيازبه اعمال جراحي بيشتري دارند. ازطرفي تغييرات وسيع وچشمگيرموجوددرتکنيکهاي جراحي نيازمندهم سطح شدن تکنسينهاي جراحي بانقشهاووظايف جديدبوده وبرنامه آموزشي کنوني براي برآوردن نيازهاي پرسنل اتاق عمل درآينده کافي نخواهدبود. وباايجاد رشته کارشناسي اتاق عمل امکان دستيابي به بخشي ازمهارت ودانش موردنظر راپيدا خواهند نمود. 


-------------------------------------------------------------------------------- 

رسالت رشته : 
رسالت رشته اتاق عمل درمقطع کارشناسي پيوسته تربيت نيروي انساني آگاه ، متعهدوکارآمداست.که باکسب توانائيهاي حرفه اي دراتاق عمل وبهره مندي ازدانش وتکنولوژي روز، خدمات موردنيازمراقبتي وآموزشي مقرون به صرفه را در بالاترين سطح استانداردجهت تعميم ، حفظ وارتقاء سطح سلامت بيماروجامعه ارائه دهند. 

-------------------------------------------------------------------------------- 

خصوصيات فردي موردنيازبراي رشته: 
براي انجام استانداردهاي اين حرفه ، صداقت وپايبندي به اصول اخلاقي ضروري است. يک تکنولوژيست اتاق عمل شايسته بايدنگرشي مراقبتي نسبت به بيماروديگراعضاي تيمهاي جراحي ومحيط داشته باشد. وي بعنوان عضوي ازتيم اتاق عمل ، بايدقادرباشدکه باسرعت وبادقت به جزئيات کارکند. قادربه اولويت بندي مسائل درشرايط اورژانس وپراسترس باشد، بنابراين نيازبه افرادي است که احساس مسئوليت شديدوشخصيت باثبات داشته ، صبوروعلاقمندبه کمک به ديگران بوده وبه نيازهاي بيمارودیگراعضاي تيم جراحي حساس باشند. وازآن جا که کاردراتاق عمل نيازبه ايستادن براي مدت زمان طولاني وتوانائي براي جابجايي وبلندکردن اشيا سنگين داردوفردرادرمعرض مناظروبوهاي ناخوشايند، بيماريهاي مسري وموادخطرناک قرارميدهد ، فرد بايد توانائي جسمي لازم راداشته باشد. 

-------------------------------------------------------------------------------- 

امکان ادامه تحصيل درمقاطع بالاتر: 
نظربه اينکه اين رشته ، رشته اي کاملاً نوپا ميباشد. درحال حاضربه نظرميرسددانش آموختگان اين رشته بتواننددرآينده دررشته هاي مرتبط مانندآناتومي ، فيزيولوژي ، مهندسي تجهيزات پزشکي ، کمک اول جراح و.... ادامه تحصيل دهند. اعضاي اين گروه اميدوارهستندکه بتوانندباتلاش خوددرجهت ارتقاء واعتلاي اين حرفه گامي هرچندکوچک بردارند. 

-------------------------------------------------------------------------------- 

طول دوره کارشناسي اتاق عمل : 
طول دوره کارشناسي پيوسته رشته اتاق عمل ونظام آموزشي آن مطابق آئيننامه آموزشي دوره کارشناسي پيوسته وناپيوسته مصوب شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي است. مدت تحصیل حداقل 4سال و حداکثر 5سال(در شرایط خاص و با موافقت آموزش کل دانشگاه علوم پزشکی مثل مرخصی تحصیلی و....... ) میباشد. 

-------------------------------------------------------------------------------- 

نام درس وتعدادواحدهاي درسي : 
تعدادکل واحدهاي درسي دوره کارشناسي پيوسته رشته اتاق عمل 130 واحدوبه شرح زيرميباشد. 
دروس عمومي : 22 واحد ، دروس پايه ، اختصاصي وکارآموزي 84 واحد ، کارآموزي درعرصه : 24 واحد 

-------------------------------------------------------------------------------- 

فرصتهاي شغلي : 
اغلب تکنولوژيستهاي اتاق عمل دربيمارستانها ومراکزمراقبتي سياراستخدام ميشوند. اگرچه بيمارستانها اولين استخدام کننده اين گروه ميباشنداماانتظارميروداستخدام آنها درمراکزجراحي سيار، مراکزمراقبتي سرپايي ومطبهاي پزشکان افزايش يابد. به هرحال به علت زمينه آموزشي وسيع وتخصصي که اين افراددارند، سازمانهاي استخدام کننده واين دانش آموختگان ميتوانندگزينه هاي زيررانيزدرنظربگيرند. 
تخصص يافتن درزمينه هاي موردعلاقه مانندجراحي قلب ، ارتوپدي واطفال و.... 
استخدام توسط يک سازمان پزشکي براي ارائه محصولات آنها 
آموزش تکنولوژيست هاي اتاق عمل . 
خدمات نظامي 
استخدام بعنوان مشاور 
البته برخي ازاين مشاغل نيازبه دوره هاي آموزشي اضافي دارد. 
منبع: وب سایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
کلمات کلیدی: معرفی رشته ، اتاق عمل ، آشنایی با رشته ، تحصیلی ، درباره رشته ، رشته تحصیلی ، رشته اتاق عمل ، رشته ، بازار کار ، فرصت شغلی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 10:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

گرایشهای ارشد رشته عمران

بازديد: 23

گرایشهای ارشد رشته عمران

آشنایی با گرایش‌های رشته عمران در کارشناسی ارشد 

مهندسی سازه 

مهندسی سازه در ارتباط با طراحی پل‌ها، ساختمان‌ها، ساخت تاسیسات نفتی روی خشكی، سدها و غیره است. اجزاء تشكیل دهنده مهندسی ساختمان، طراحی و آنالیز سازه است كه این شامل محاسبه تنش‌ها و نیروهای فعال در ساختمان می‌شود. بعضی از مهندسین سازه در زمینه‌های گوناگون و متفاوت دیگر مشغول به كار می‌شوند. از قبیل طراحی هواپیما و فضاپیما و حتی وسایل پزشكی. 

از آنجا كه این فارغ التحصیلان علاوه بر توانایی‌های یك كارشناس عمران، از نظر علمی، نظری و پژوهشی در یك زمینه خاص، معلومات بیشتری دارند، بدین جهت كارایی بیشتری نیز دارند و از مطالب فراگرفته شده می‌توانند در زمینه طراحی و محاسباتی دقیق و تخصصی‌تر و همچنین پژوهشی، استفاده كنند. این گونه فارغ التحصیلان ضمن آن‌كه می‌توانند در تمام محیط‌های جذب فارغ التحصیلان كارشناسی مشغول به كار شوند، مسئولیت‌های بالاتر و سنگین‌تر علمی، پژوهشی و اجرائی را نیز به عهده می‌گیرند و پس از پایان دوره دكتری تخصصی امكان همكاری در دانشگاه‌ها و سایر مراكز علمی و پژوهشی بعنوان هیات علمی بر ایشان میسر می‌شود. 

مهندسی ژئوتكنیك (خاك و پی) 

مبحث مهندسی ژئوتكنیك پایه و اساس مهندسی سازه است. در خصوص اهمیت مهندسی ژئوتكنیك به سختی می‌توان اغراق نمود، زیرا ساختمان و سازه بایستی در ارتباط مستقیم با زمینی كه بر روی آن قرار می‌گیرد باشد، مهندسی ژئوتكنیك به خصوصیات و مشخصات خاك، فنداسیون، پی و دینامیك خاك ارتباط دارد. همچنین مباحث مربوط به تونل‌ها، سدهای خاكی و آزمایشگاه‌های مكانیك خاك در زمره‌ی فعالیت‌های مهندسی ژئوتكنیك قرار می‌گیرد. 

مهندسی حمل‌ونقل 

مهندسی حمل و نقل در ارتباط با تئوری صف بندی، جریان حركت ترافیك، طرح هندسی راه و رفتار رانندگان است. 

مهندسی محیط زیست 

مهندسی محیط زیست با عملكرد مواد شیمیایی و زیست‌شناسی موجودات و یا اتلاف گرما و انرژی حرارتی، تصفیه و پالایش آب و هوا و اصلاح و بهبود محل و مكان‌هایی كه در اثر ضرر و زیان‌های قبلی صدمه دیده‌اند، در ارتباط است. 

موضوعات تحت پوشش مهندسی محیط زیست عبارتند از: تصفیه آب، دفع فاضلاب، مدیریت خسارت و صدمات و آسیب‌های پرخطر و هم‌چنین هیدرولوژی و علم هواشناسی. مهندسی محیط زیست همچنین شامل واكنش در برابر آلودگی صنعتی نیز هست. مهندسی محیط زیست بخش پیشرفته و مدرن بهداشت است. 

مهندسی سازه‌های هیدرولیكی 

مبحث مرتبط با حركت و انتقال مایعات و بطور اخص آب است. این مبحث مهندسی بطور یقین با طراحی پل‌ها، سدها، كانال‌ها، اسكله‌ها ارتباط پیدا می‌كند و همچنین با هر دو موضوع مهندسی محیط زیست و بهداشت نیز مرتبط است. البته تأكید بیشتر این گرایش بر روی طراحی و محاسبه‌ی سازه‌های مرتبط با آب است و مطالعات هیدرولوژیكی، چندان در حیطه‌ی مباحث این گرایش نیست. 

مهندسی زلزله 

با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی ایران هم‌ اكنون یكی از بخش‌های اصلی در طرح و محاسبه‌ی سازه‌های مختلف بررسی سازه در مقابل زلزله است. مبحث مهندسی زلزله بررسی رفتار سازه‌های مختلف از جمله ساختمان‌ها، پل‌ها، سدها و ... تحت زلزله و طراحی آن‌ها در مقابل زلزله است. این گرایش در ارتباط بسیار نزدیك با مهندسی سازه است. 

مدیریت و ساخت 

انجام مناسب و بهینه‌ی هر پروژه در گرو مدیریت صحیح و اصولی است، به خصوص در پروژه‌های عمرانی كه با بخش‌های مختلفی در ارتباط است و معمولاً افراد زیادی در آن فعالیت دارند، نقش مدیریت پررنگ‌تر است. در این گرایش انواع روش‌های مدیریتی، پیمان‌ها و قراردادها، برآورد هزینه‌ها و انواع روش‌های اجرایی مطرح می‌شوند. 

راه و ترابری 

مهندسی راه و ترابری در ارتباط با روش‌های روسازی و زیرسازی و طرح هندسی انواع راه و مباحث مربوط به راه‌آهن و فرودگاه است. بنابراین علاوه بر طراحی كامل راه‌های ارتباطی ماشین‌رو طراحی باند فرودگاه، برج‌های مراقبت و همچنین طرح كامل راه‌آهن اعم از مشخصات فنی و هندسی آن مورد توجه این گرایش است 

سازه‌های دریایی 

مهندسی سازه‌های دریایی در ارتباط با طراحی سازه‌های مختلف دریایی مانند انواع سكوها، اسكله‌ها و تأسیسات و تجهیزات بندری است. 

این رشته در مقطع ارشد گرایش‌های دیگری نظیر مهندسی آب، مهندسی رودخانه و مهندسی آب و فاضلاب نیز دارد. 

منبع:کانون گفتمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین www.qiau.ir 
کلمات کلیدی: معرفی رشته ، مهندسی عمران ، آشنایی با رشته ، تحصیلی ، درباره رشته ، رشته تحصیلی ، گرایشهای عمران ، رشته ، بازار کار ، فرصت شغلی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 10:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

گرایشهای ارشد رشته عمران

بازديد: 131

گرایشهای ارشد رشته عمران

 

آشنایی با گرایش‌های رشته عمران در کارشناسی ارشد 

مهندسی سازه 

مهندسی سازه در ارتباط با طراحی پل‌ها، ساختمان‌ها، ساخت تاسیسات نفتی روی خشكی، سدها و غیره است. اجزاء تشكیل دهنده مهندسی ساختمان، طراحی و آنالیز سازه است كه این شامل محاسبه تنش‌ها و نیروهای فعال در ساختمان می‌شود. بعضی از مهندسین سازه در زمینه‌های گوناگون و متفاوت دیگر مشغول به كار می‌شوند. از قبیل طراحی هواپیما و فضاپیما و حتی وسایل پزشكی. 

از آنجا كه این فارغ التحصیلان علاوه بر توانایی‌های یك كارشناس عمران، از نظر علمی، نظری و پژوهشی در یك زمینه خاص، معلومات بیشتری دارند، بدین جهت كارایی بیشتری نیز دارند و از مطالب فراگرفته شده می‌توانند در زمینه طراحی و محاسباتی دقیق و تخصصی‌تر و همچنین پژوهشی، استفاده كنند. این گونه فارغ التحصیلان ضمن آن‌كه می‌توانند در تمام محیط‌های جذب فارغ التحصیلان كارشناسی مشغول به كار شوند، مسئولیت‌های بالاتر و سنگین‌تر علمی، پژوهشی و اجرائی را نیز به عهده می‌گیرند و پس از پایان دوره دكتری تخصصی امكان همكاری در دانشگاه‌ها و سایر مراكز علمی و پژوهشی بعنوان هیات علمی بر ایشان میسر می‌شود. 

مهندسی ژئوتكنیك (خاك و پی) 

مبحث مهندسی ژئوتكنیك پایه و اساس مهندسی سازه است. در خصوص اهمیت مهندسی ژئوتكنیك به سختی می‌توان اغراق نمود، زیرا ساختمان و سازه بایستی در ارتباط مستقیم با زمینی كه بر روی آن قرار می‌گیرد باشد، مهندسی ژئوتكنیك به خصوصیات و مشخصات خاك، فنداسیون، پی و دینامیك خاك ارتباط دارد. همچنین مباحث مربوط به تونل‌ها، سدهای خاكی و آزمایشگاه‌های مكانیك خاك در زمره‌ی فعالیت‌های مهندسی ژئوتكنیك قرار می‌گیرد. 

مهندسی حمل‌ونقل 

مهندسی حمل و نقل در ارتباط با تئوری صف بندی، جریان حركت ترافیك، طرح هندسی راه و رفتار رانندگان است. 

مهندسی محیط زیست 

مهندسی محیط زیست با عملكرد مواد شیمیایی و زیست‌شناسی موجودات و یا اتلاف گرما و انرژی حرارتی، تصفیه و پالایش آب و هوا و اصلاح و بهبود محل و مكان‌هایی كه در اثر ضرر و زیان‌های قبلی صدمه دیده‌اند، در ارتباط است. 

موضوعات تحت پوشش مهندسی محیط زیست عبارتند از: تصفیه آب، دفع فاضلاب، مدیریت خسارت و صدمات و آسیب‌های پرخطر و هم‌چنین هیدرولوژی و علم هواشناسی. مهندسی محیط زیست همچنین شامل واكنش در برابر آلودگی صنعتی نیز هست. مهندسی محیط زیست بخش پیشرفته و مدرن بهداشت است. 

مهندسی سازه‌های هیدرولیكی 

مبحث مرتبط با حركت و انتقال مایعات و بطور اخص آب است. این مبحث مهندسی بطور یقین با طراحی پل‌ها، سدها، كانال‌ها، اسكله‌ها ارتباط پیدا می‌كند و همچنین با هر دو موضوع مهندسی محیط زیست و بهداشت نیز مرتبط است. البته تأكید بیشتر این گرایش بر روی طراحی و محاسبه‌ی سازه‌های مرتبط با آب است و مطالعات هیدرولوژیكی، چندان در حیطه‌ی مباحث این گرایش نیست. 

مهندسی زلزله 

با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی ایران هم‌ اكنون یكی از بخش‌های اصلی در طرح و محاسبه‌ی سازه‌های مختلف بررسی سازه در مقابل زلزله است. مبحث مهندسی زلزله بررسی رفتار سازه‌های مختلف از جمله ساختمان‌ها، پل‌ها، سدها و ... تحت زلزله و طراحی آن‌ها در مقابل زلزله است. این گرایش در ارتباط بسیار نزدیك با مهندسی سازه است. 

مدیریت و ساخت 

انجام مناسب و بهینه‌ی هر پروژه در گرو مدیریت صحیح و اصولی است، به خصوص در پروژه‌های عمرانی كه با بخش‌های مختلفی در ارتباط است و معمولاً افراد زیادی در آن فعالیت دارند، نقش مدیریت پررنگ‌تر است. در این گرایش انواع روش‌های مدیریتی، پیمان‌ها و قراردادها، برآورد هزینه‌ها و انواع روش‌های اجرایی مطرح می‌شوند. 

راه و ترابری 

مهندسی راه و ترابری در ارتباط با روش‌های روسازی و زیرسازی و طرح هندسی انواع راه و مباحث مربوط به راه‌آهن و فرودگاه است. بنابراین علاوه بر طراحی كامل راه‌های ارتباطی ماشین‌رو طراحی باند فرودگاه، برج‌های مراقبت و همچنین طرح كامل راه‌آهن اعم از مشخصات فنی و هندسی آن مورد توجه این گرایش است 

سازه‌های دریایی 

مهندسی سازه‌های دریایی در ارتباط با طراحی سازه‌های مختلف دریایی مانند انواع سكوها، اسكله‌ها و تأسیسات و تجهیزات بندری است. 

این رشته در مقطع ارشد گرایش‌های دیگری نظیر مهندسی آب، مهندسی رودخانه و مهندسی آب و فاضلاب نیز دارد. 

منبع:کانون گفتمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین www.qiau.ir 
کلمات کلیدی: معرفی رشته ، مهندسی عمران ، آشنایی با رشته ، تحصیلی ، درباره رشته ، رشته تحصیلی ، گرایشهای عمران ، رشته ، بازار کار ، فرصت شغلی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 10:08 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آشنایی با رشته و دانش انفورماتیک پزشکی

بازديد: 97

آشنایی با رشته و دانش انفورماتیک پزشکی

آشنایی با رشته و دانش انفورماتیک پزشکی 


انفورماتیک پزشکی چیست؟ 

آیا انفورماتیک پزشکی رشته جدیدی در ایران و جهان به حساب می آید؟ 
انفورماتیک پزشکی چه تفاوتی با سایر رشته های مشابه داخل کشور دارد؟ 
متخصصین این رشته در چگونه جاهایی مشغول به کار خواهند شد؟ 


-------------------------------------------------------------------------------- 
انفورماتیک پزشکی چیست؟ 

-------------------------------------------------------------------------------- 

تعاریف رشته و یا دانش انفورماتیک پزشکی بسیار متنوع می باشند. 


به عنوان تعریفی ساده می توان گفت: 


"انفورماتیک پزشکی، دانش کاربرد کامپیوتر و اطلاعات در علوم پزشکی و سلامت می باشد." 

به عنوان تعریفی جامع می توان گفت که: 

"دانش انفورماتیک پزشکی دانشی چند رشته ایست (Multidisciplinary) که از ترکیب تمام علومی تشکیل شده است که هدف اولیه آنها جمع آوری، نگهداری، تحلیل، و پردازش اطلاعات در حوزه علوم پزشکی وسلامت است. این علوم شامل رشته های مختلفی از دانش مانند علوم کامپیوتر وطراحی نرم افزار، دانش اطلاعات (Information Science)، شناخت شناسی (Cognitive Science)، مهندسی نیاز، مهندسی ارتباطات انسان و کامپیوتر و .... می گردد." 




دانش انفورماتیک پزشکی و ارتباطات چند رشته ای آن 
مرجع: Revision of the Recommendations of IMIA on Biomedical and Health Informatics, 2008 


با آنکه دانش کامپیوتر و اطلاعات (که با همدیگر دانش انفورماتیک را شکل می دهند) در واقع دو دانش مورد استفاده در تمام علوم امروزی می باشند، ولی از آنجا که علوم مرتبط با پزشکی و سلامت بزرگترین و پیچیده ترین گستره دانش را در دنیای فعلی اطلاعات و دانش فعلی جهان تشکیل می دهند، دانش انفورماتیک پزشکی بصورت دانشی مستقل و آکادمیک شکل گرفته و توسعه یافته است. 



-------------------------------------------------------------------------------- 
آیا انفورماتیک پزشکی رشته جدیدی در ایران و جهان به حساب می آید؟ 

-------------------------------------------------------------------------------- 
هر چند این رشته در ایران رشته جدیدی به حساب می آید، رشته انفورماتیک پزشکی در کشور های پیشرفته رشته ای با بیش از نیم قرن سابقه است. از لحاظ کاربردی، این دانش در اواسط قرن بیستم با اولین کاربرد های کامپیوتر در علوم پزشکی شکل گرفت و اولین برنامه های هوشمند تشخیصی پزشکی در دهه شصت میلادی (یعنی حدود دهه سی شمسی) نوشته شدند، و اولین بیمارستان الکترونیک در دهه هفتاد (حدود 1350 شمسی) راه اندازی گردید. 
رشته دانشگاهی انفورماتیک پزشکی نیز از دهه هفتاد (در اروپا و آمریکا) شکل گرفت و در حال حاضر نزدیک به هفتاد دانشگاه در سرتاسر جهان، بصورت رسمی این رشته را ارائه می دهند. 

در ایران نیز این رشته، از سال 1388 همزمان با ورود اولین فارغ التحصیلان این رشته از خارج از کشور، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، راه اندازی گردید. در اولین دوره پذیرش این رشته در مقطع دکتری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد بصورت مستقل، و دانشگاه شهید بهشتی و تهران، بصورت مشترک، برای پذیرش دانشجو در این رشته مجوز گرفتند. در اولین دوره کارشناسی ارشد نیز دانشگاه شهید بهشتی، تهران (و ایران سابق) تنها دانشگاه های پذیرنده دانشجو بودند که در سال 1390، دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، شیراز، وارومیه نیز به لیست دانشگاه های پذیرنده دانشجو اضافه شدند. 


-------------------------------------------------------------------------------- 
انفورماتیک پزشکی چه تفاوتی با سایر رشته های مشابه داخل کشور دارد؟ 

-------------------------------------------------------------------------------- 

از رشته های فعلی دانشگاهی در کشور، چند رشته زیر دارای ارتباطات و مشابهاتی با رشته انفورماتیک پزشکی می باشند، که تفاوت هر یک در زیر مختصرا توضیح داده می شود:

- مدیریت اطلاعات بهداشتی درمانی (Health Information Management): تمرکز اصلی این رشته بر مدیریت استفاده از داده ها و اطلاعات در سیستم های بهداشتی درمانی است که هر چند شاخه ای از مباحث کاربردی انفورماتیک پزشکی به حساب می آید، ولی در دنیا به عنوان رشته ای مستقل شناخته شده است. در این رشته مباحثی مانند استاندارد های محتوا و تبادل اطلاعات پرونده های الکترونیک، سیستم های بایگانی اطلاعات سلامت، و مدیریت اطلاعات در شبکه های اطلاعات سلامت مورد بحث قرار می گیرند. 

- مهندسی پزشکی (Medical Engineering): مهندسی پزشکی متمرکز بر جنبه های سخت افزاری سیستم های پزشکی بوده و بیشتر گرایشی تخصصی از رشته های مهندسی است. برای مثال طراحی دستگاه هایی که بتوانند تصاویر پزشکی و یا صداها و یا امواج قلب را جمع آوری و پردازش کنند در تخصص مهندسین پزشکی می باشد. 

- بیوانفورماتیک (Bioinformatics): رشته بیو انفورماتیک شاخه بیولوژی مولکولی دانش وسیع انفورماتیک پزشکی و در واقع شاخه ای فوق تخصصی برای آن محسوب می شود. هر چند این رشته دارای مشترکات محدودی با دانش انفورماتیک پزشکی می باشد؛ ولی در واقع این دو، رشته هایی کاملا متفاوت و با دامنه کاربردی تا اندازه زیادی مجزا می باشند. 


-------------------------------------------------------------------------------- 
متخصصین این رشته چه کاری انجام می دهند و عملا در چگونه جاهایی مشغول به کار می شوند؟ 

-------------------------------------------------------------------------------- 

هر چند رشته انفورماتیک پزشکی رشته ای جدید در کشور محسوب می شود، انتظار می رود که در آینده و با رشد روز افزون استفاده از فناوری اطلاعات در سیستم های سلامت، نیاز به متخصصین این رشته روز به روز بیشتر و بیشتر گردد. 

متخصصین این رشته میتوانند در سه بخش مشغول به کار شوند: 

1- دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، به عنوان: 

a. اعضاء هیئت علمی برای آموزش تخصصی در دوره های کارشناسی ارشد یا دکترای تخصصی انفورماتیک پزشکی و نیز تحقیق و پژوهش در شاخه های مرتبط 

b. به عنوان مدیران فناوری اطلاعات سلامت 

c. راه اندازی شرکت های دانش بنیان به منظور: 


طراحی استاندارد های اطلاعات سلامت 
مدلسازی و طراحی فرآیند های بالینی - کاری 
طراحی نرم افزار های مرتبط با اطلاعات سلامت 

d. مدیریت طراحی، اجراء، ارزیابی و پشتیبانی پروژه های مرتبط با انفورماتیک پزشکی 
سیستم های پرونده الکترونیک سلامت، 

سیستم های کمک تشخیصی پزشکی، 

سیستم های رجیستری سلامت برای اکتشاف دانش پزشکی 
سیستم های پزشکی از راه دور 
2- سازمان ها و مراکز دولتی حوزه سلامت، به عنوان: 

a. مدیران فناوری اطلاعات سلامت سازمان ها 

b. طراحان سیستم های اطلاعات سلامت 

c. مشاورین تخصصی در زمینه انتخاب، اجرا، و یا ارزیابی سیستم ها و نرم افزار های اطلاعات سلامت 

3- بخش خصوصی، به عنوان: 

a. راه اندازی شرکت های طراحی سیستم های تجاری اطلاعات سلامت، مانند سیستم های پرونده الکترونیک بیمارستانی، سیستم های مدیریت اطلاعات مطب ها و کلینیک ها، سیستم های کمک تشخیصی رومیزی، و ... 

b. راه اندازی شرکت های مشاوره در زمینه های مرتبط با انفورماتیک پزشکی 


منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
کلمات کلیدی: معرفی رشته ، انفورماتیک پزشکی ، آشنایی با رشته ، تحصیلی ، درباره رشته ، رشته تحصیلی ، دانش انفورماتیک پزشکی ، رشته ، بازار کار ، فرصت شغلی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 10:06 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

معرفی رشته دانشگاهی ریاضی

بازديد: 117

معرفی رشته دانشگاهی ریاضی

رشته دانشگاهی ریاضی 

هدف : 

«ریاضیات علم نظم است و موضوع آن یافتن، توصیف و درک نظمی است که در وضعیت‌های ظاهرا پیچیده‌ نهفته است و ابزارهای اصولی این علم ، مفاهیمی هستند که ما را قادر می‌سازند تا این نظم را توصیف کنیم» . 

دکتر ریاضی استاد ریاضی و رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در معرفی این علم می‌گوید: «ریاضیات علم مدل‌دهی به سایر علوم است. یعنی زبان مشترک نظریات علمی سایر علوم ، علم ریاضی می‌باشد و امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد، علم نمی‌باشد.» 

اهداف گرایش‌های مختلف این رشته عبارتنداز: 

۱- ریاضی کاربردی: هدف از این شاخه تربیت کارشناسی است که با اندوخته کافی از دانش ریاضی، توانایی تحلیل کمی از مسایل صنعتی، اقتصادی و برنامه‌ریزی را کسب نموده، توان ادامه تحصیل در سطوح بالاتر را داشته باشد. 

۲- ریاضی محض: هدف از این شاخه ریاضی، تربیت متخصصان جامع در علوم ریاضی است که آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در جهت اشتغال به پژوهش و نیز انتقال علم ریاضی در سطوح دانشگاهی را داشته باشند. آشنایی با تجزیه و تحلیل مسایل در قالب ریاضی و مدل‌سازی ریاضی نیز از اهداف دیگر شاخه ریاضی محض است. 

۳- ریاضی دبیری: هدف از شاخه دبیری تربیت دبیران و کارشناسان متخصص آموزش ریاضی است که پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش کشور در سطوح پیش‌دانشگاهی باشند. 

ماهیت : 

« ریاضیات بر خلاف تصور بعضی از افراد یکسری فرمول و قواعد نیست که همیشه و در همه‌جا بتوان از آن استفاده کرد بلکه ریاضیات درست فهمیدن صورت مساله و درست فکر کردن برای رسیدن به جواب است و برای به دست آوردن این توانایی ، دانشجو باید صبر و پشتکار لازم را داشته باشد تا بتواند حتی به مدت چندین ساعت در مورد یک مساله ریاضی فکر کرده و در نهایت با ابتکار و خلاقیت آن را حل کند» 

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند پس از پایان تحصیلات، در ادارات دولتی برای مسوولیتهایی که به نوعی با تجزیه و تحلیل مسایل سروکار دارند، در بخش‌ خصوصی در اموری همانند طراحی سیستمها در امر بهینه‌سازی و بهره‌وری ، در بخش صنعت برای اموری همانند مدل‌سازیهای ریاضی و در آموزش و پرورش و … ، مسوولیتهای متفاوتی را به عهده گیرند. 

گرایش‌‌های مقطع لیسانس: 

«رییس اتحادیه بین‌المللی ریاضیدانان جهان در یازدهمین اجلاس آکادمی جهان سوم که اخیرا در تهران برگزار شد، عنوان کرد که بهتر است بگوییم ریاضیات و کاربردهای آن، نه اینکه ریاضیات را به محض و کاربردی تفکیک کنیم چرا که به اعتقاد ریاضیدانها هیچ مقوله ریاضی نیست که روزی کاربردی برای آن پیدا نشود.» 

«ریاضیات محض بیشتر به قضایا و استدلالها ، منطق موجود در آنها و چگونگی اثباتشان می‌پردازد اما در ریاضیات کاربردی چگونه استفاده کردن و به کارگرفتن قضایا، آموزش داده می‌شود، به عبارت دیگر در این شاخه، کاربرد ریاضیات در مسایل موجود در جامعه بیان می‌گردد» 

عموما ریاضیات کاربردی به شاخه‌ای از ریاضی گفته می‌شود که کاربرد علمی مشخصی داشته باشد برای مثال در اقتصاد، کامپیوتر،‌فیزیک و یا آمار و احتمال کاربرد داشته باشد و ریاضی محض نیز به شاخه‌ای گفته می‌شود که به نظریه‌پردازی ریاضی می‌پردازد اما باید توجه داشت که امروزه این دو گرایش آن‌چنان در هم ادغام شده‌اندکه مرزی را نمی‌توان بین آنها مشخص کرد. 

معرفی مختصری از درسهای تخصصی گرایش ریاضی کاربردی: 

ریاضیات گسسته: 

هدف از این درس، آشنایی با زمینه‌های مختلف ریاضیات گسسته و کاربردهای آن با تاکید بر اثبات و ارایه الگوریتمهای مناسب است. سرفصلهای این درس عبارتنداز : معادله تفاضلی و رابطه بازگشتی ، تابع مولد، اصل شمول و طرد، گراف و ماتریس، تطابق و دیگر کاربردهای گراف، جبربول و کاربردهای آن و آشنایی با طرحهای بلوکی، مربع لاتین، صفحه‌های تصویری ، کدگذاری و رمزنگاری. 

برنامه‌سازی پیشرفته : 

در این درس، دانشجویان به مباحثی همچون برنامه‌سازی صحیح ،‌ مستند سازی برنامه‌ها ، برنامه‌سازی ساخت یافته، آشنایی با زبان دوم برنامه‌سازی و مقایسه آن با زبان اول، اشکال‌زدایی و آزمایش برنامه، حصول اطمینان از صحت برنامه‌ها ، الگوریتمهای غیر عددی شامل : پردازش رشته‌ها، روشهای جستجو و مرتب کردن ، آشنایی مقدماتی با کامپایلرها و دیگر برنامه‌های مترجم، اجرای طرحهای بزرگ و … می‌پردازند. 

آنالیز عددی: 

هدف از این درس، ارایه الگوریتمهای عددی و بررسی خطاهای ایجاد شده از حل عددی مسایل است. در خصوص روشهای تکراری، بررسی همگرایی و نرخ همگرایی نیز مورد تاکید می‌باشند. در این درس سرفصلهای موجود عبارتند از : نمایش اعداد حقیقی، انواع مختلف خطاها، آنالیز خطاها ، حل معادلات خطی، مشتق و انتگرال‌گیری عددی و حل معادلات دیفرانسیل عددی و … . 

ساختمان داده‌ها: 

در این درس، دانشجویان با آرایه‌ها ، بردارها، ماتریسها ، صفها و ردیفا، لیستهای پیوندی ، خطی، حلقوی ، روش نمایش و کاربرد لیستهای پیوندی ، درختها و پیمایش‌ آنها، روش نمایش و کاربرد درختها، درختهای تصمیم‌گیری ، گرافها و نمایش آنها، تخصیص حافظه به صورت پویا و مسایل مربوط آشنا می‌شوند. 

تحقیق در عملیات: 

در این درس ، دانشجویان با زمینه تحقیق در عملیات، انواع مدلها و مدلهای ریاضی، برنامه‌ریزی خطی، شبکه‌ها و مدل حمل و نقل، سایر مدلهای مشابه، آشنایی با برنامه‌ریزی متغیرهای صحیح ،‌برنامه‌ریزی پویا، برنامه‌ریزی غیرخطی و مدلهای احتمالی آشنا می‌گردند. 

آینده شغلی ، بازار کار ، درآمد: 

«کاربرد ریاضی در علوم مختلف انکارناپذیر است. برای مثال مبحث آنالیز تابعی در مکانیک کوانتومی، کاربرد بسیاری زیادی دارد و یا در بیشتر رشته‌های مهندسی معادله «لاپ لاسی» که یک معادله ریاضی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جامعه‌شناسی نیز نظریه احتمال و نظریه گروهها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در کل باید گفت که همه صنایع ،‌زیر ساخت ریاضی دارند و به همین دلیل در همه مراکز صنعتی و تحقیقاتی دنیا، ریاضیدانها در کنار مهندسان و دانشمندان سایر علوم حضوری فعال دارند و آنچه در نهایت ارایه می‌شود، نتیجه کار تیمی آنهاست.» 

دکتر ریاضی از اساتید دانشگاه در مورد فرصت‌های شغلی موجود در ایران می‌گوید: 

«اگر در جامعه ما مشاغل جنبه علمی داشته باشند، قطعا به تعداد قابل توجهی ریاضیدان نیاز خواهیم داشت چون یک ریاضیدان می‌تواند مشکلات را به روش علمی حل کند. البته این به آن معنا نیست که در حال حاضر هیچ فرصت شغلی برای یک ریاضیدان وجود ندارد اما باید حضور ریاضیدانها در مراکز تحقیقاتی و صنعتی پررنگتر باشد.» 

هرچقدر که شغل یک فرد تخصصی‌تر شود، میزان ریاضیاتی که لازم دارد، بیشتر می‌گردد. 

برای مثال یک مهندس الکترونیک از آنالیز تابعی و فرآیندهای تصادفی استفاده می‌کند و یا یک برنامه‌ریز پروژه‌های اقتصادی از مطالب پیشرفته آماری مانند سریهای زمانی ، به عنوان ابزار کار یاری می‌گیرد. به همین دلیل امروزه تربیت متخصصان علم ریاضی، یعنی افرادی که قادر هستند ریاضیات مورد نیاز را آموزش داده و یا تولید کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که لازمه پیشرفت در تکنولوژی ، توجه به دانش ریاضی می‌باشد. 

اما یکی از دانشجویان این رشته نظر جالبی در مورد توانایی یک فارغ‌التحصیل رشته ریاضی دارد: 

«درست است که در جامعه ما مکان مشخصی برای جذب فارغ‌التحصیلان ریاضی وجود ندارد اما یک لیسانس ریاضی به دلیل نظم فکری و بینش عمیقی که در طی تحصیل به دست می‌آورد، می‌تواند با مطالعه و تلاش شخصی در بسیاری از شغل‌ها ، حتی شغل‌هایی که در ظاهر ارتباطی با ریاضی ندارد موفق گردد.» 

توانایی‌های مورد نیاز و قابل توصیه : 

شاید مهمترین توانایی علمی یک دانشجوی ریاضی ، تسلط بر درس ریاضی دبیرستان ‌باشد که این امر صرفا زاییده علاقه شخصی به این درس است. 

«این رشته نیازمند دانشجویانی است که از نظر ذهنی آمادگی جذب ایده‌های جدید را داشته باشند و بتوانند الگوها و نظم را درک کرده و مسایل غیرمتعارف را حل کنند. به عبارت دیگر یک روحیه علمی ، تفکر انتقادی و توانایی تجزیه و تحلیل داشته باشند.» 

از آنجا که ریاضیات ورود به عرصه‌های ناشناخته و کشف قوانین آن است ، علاقمندی به مباحث ریاضی از همان دوران تحصیل در دبیرستان مشخص می‌شود. همین علاقمندی است که می‌تواند راه‌های بسیار سخت را برای دانشجوی این رشته هموار سازد. 

یک ریاضیدان قبل از هرچیز باید جرات قدم‌گذاری در وادی ناشناخته‌ه را داشته باشد. 

بطور کلی دقت ،‌تجزیه و تحلیل صحیح و صبر و پشتکار سه عامل اصلی در توفیق داوطلب در این رشته می‌باشد. 

وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر: 

دکتر بابلیان معتقد است هر وزارتخانه یا شرکتی نیاز به افرادی دارد که علاوه بر دانستن الفبای کامپیوتر، دارای توانایی تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری مناسب باشند. در این زمینه شرکتها می‌توانند فارغ‌التحصیلان ریاضی محض و یا کاربردی را جذب نمایند. 

رشته‌های مختلف ریاضی جایگاه وسیعی در جامعه دارند از آن جمله : 

تمام رشته‌های مهندسی ، رشته‌های مختلف علوم پایه (فیزیک ، شیمی ،‌زیست‌شناسی، زمین شناسی)، پزشکی، علوم کامپیوتر، اکتشافات فضایی،‌ بازرگانی، برنامه‌ریزیهای دولتی، غالب رشته‌های وابسته به صنعت ، مدیریت و رشته‌های مختلف کشاورزی به رشته ریاضی وابسته‌اند و از آن به طور مستقیم استفاده می‌کنند؛‌ همچنین بخش بزرگی از فعالیتهای اقتصادی و تولیدی کشور در طرحهای مختلف نظیر: نفت ، پتروشیمی، حمل و نقل و … ، مستقیم و یا غیرمستقیم از ریاضی استفاده می‌کنند. 

منبع: کانون آموزش ریاضیات آراز 
کلمات کلیدی: معرفی رشته ، ریاضی ، آشنایی با رشته ، تحصیلی ، درباره رشته ، رشته تحصیلی ، رشته ریاضی ، رشته ، بازار کار ، فرصت شغلی ، گرایشها

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 10:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس