پروژه و تحقیق رایگان - 473

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

شيوه اي كه با دانش اموزان ناسازگار در مدارس برخورد ميشود:

بازديد: 71

 


شيوه اي كه با دانش اموزان ناسازگار در مدارس برخورد ميشود:

 

ماده 76 آیین نامه اجرایی (انضباط)

دانش آموزان متخلفی که راهنماییها و چاره جوییهای تربیتی، در آنها مفید و موثر نمی افتد، با رعایت تناسب به یکی از روشهای زیر مورد تنبیه قرار می گیرند:

 

1- تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی

 

2- تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش آموزان کلاس مربوطه

 

3- تغییر کلاس، در صورت وجود کلاسهای متعدد در یک پایه با اطلاع ولی دانش آموز

 

4- اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش آموز

 

5- اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش آموز، حد اکثر به مدت سه روز

 

6- انتقال به مدرسه دیگر


مراحل برخورد با دانش آموز ناسازگار(این مراحل به نقل از جناب آقای دکتر قاسم قاضی می باشد که در درس سمینار مدرسه بیان فرموده اند)

 

1- صحبت با دانش آموز

  •    آخر کلاس و بصورت خصوصی

      احساس میکنم تو یک ناراحتی داری... . هفته بعد که وارد کلاس می شوم امیدوارم رعایت کنی

  •     در صورت تاثیر == == == == == ==تشویق
  • در صورت عدم تاثیر == == == == == == مرحله بعد

2- تعویض جا

  •      آخر کلاس با دانش آموز خصوصی صحبت میکنیم

   من تو را آوردم اول کلاس تا مشکلت بر طرف شه، ولی باز احساس میکنم که ناراحتی داری.

  •      هفته بعد به جای اول بر میگردانیم، اگر درست شد، هیچ، ولی در صورت ادمه مشکل با او صحبت کرده و وارد مرحله سوم میشویم.

3- تغییر جا در گوشه کلاس

  • رو به دیوار و پشت بر بچه ها
  • روشهای غلط: یک دست و یک پا بالا (چرا؟؟؟؟؟)

آخر جلسه با وی صحبت میکنیم:

    علی من میدونم که تو را ناراحت کردم، ولی تو خودت باعث شدی. امیدوارم هفته دیگر که اومدم دیگر مشکلی نداشته باشی، موافقی بری سر جات؟


در صورت عدم تاثیر  == == == == مرحله چهارم اجرا می شود


4- اخراج از کلاس

  • لزوم همکاری دیگر همکاران (مدیر و معاونین)، تا دانش آموز جای دیگر نرفته و در کنار کلاس باشد.
  • آخر کلاس با وی صحبت میکنیم.

        علی، من نمیخواستم تو از کلاس اخراج شی و از درس و مشقت بمونی،ولی متاسفانه خودت باعث شد. امروز درس ما این بود... . امیدوارم هفته بعد بتونی جبران کنی. حالا نظرت چیه؟


اگر موثر نبود (که اغلب موثر است) == == == === == مرحله پنجم


5- معرفی به مدیر

  • مدیر اول باید با تمکین و محبت و تعارف (چایی و شکلات)اقدام کند.

 ما برای معلمانمان خیلی اهمیت قائل هستیم، چون خیلی زحمت کشیده اند. اما تا جاییکه من میدونم اقدامات ایشان در مورد مشکل تو موثر نبوده. من نمیخوام به والدینت خبر بدم، امیدوارم که قول بدی تا مشکلاتت رو برطرف کنی.

  • مدیر باید عینا از معلم خود درمقابل دانش آموز حمایت کند.
  • دانش آموز را به کلاس بر میگردانیم.
  • در صورت عدم تاثیر == == == == == ==مرحله ششم

6- دعوت از اولیا

  • دعوت را مدیر انجام میدهد و اولیا به اتاق مدیر می روند.
  • نباید طوری باشد که ایجاد وحشت کند.
  • نامه نباید تهدید آمیز و احضار کننده باشد.

جهت کمک به ما در امر تعلیم و تربیت فرزندتان... ما را سر افراز فرمایید.

  • صحبت با والدین باید خصوصی باشد.
  • وقتی به خانه آمد خشونت به خرج ندهید.
  • یادتان باشد این فرزند ما هم هست، ما میخوایم کمکش کنیم و...

در صورت حل  نشدن == == == ===مدیر با مشاور هماهنگ میشود و...


7- معرفی به مشاور

  • مشاور به بررسی علل مشکل و ناراحتی می پردازد.

در مورد محتوای مشاوره سوال نکنید (اصل محرمانه بودن و رازداری)

  • در این فاصله که جلسه اول را داشته ایم، دانش آموز نباید سر کلاس برود.
  • بعد از مشاوره، با نظر مشاور سر کلاس میرود یا نمیرود.

 در صورتی که مشاور تشخیص داد سر کلاس نرود == = == مرحله هشتم


8- ممنوعیت از درس

  •  به مدرسه می آید ولی اجازه حضور در کلاس ندارد
  • مشاور تشخیص میدهد که هفته ای چند روز و چند ساعت دانش آموز را مشاوره دهد.
  • در صورتی که بعد از مشاوره های متعدد آمادگی حضور در کلاس را داشته باشد، با معلمان صحبت کرده و به کلاس هدایت می شود.
  • در صورت عدم موفقیت == == == = == ==مرحله نهم

9- بهبودی رفتار (تغییر و اصلاح رفتار)

  • استفاده از تکنیکهای رفتاری، رواندرمانی و ... .

اگر موثر واقع نشد  == == == == === مرحله دهم (مرحله آخر)


10- معرفی به مدارس ناسازگارها

  • روشهای خاص تربیتی
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 9:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

شاگرد زيرك و استاد

بازديد: 74

شاگرد آرام نشست و پاسخی نداد.

استاد با رضایت از خودش خیال کرد بار دیگر توانسته ثابت کند که عقیده به مذهب، افسانه و خرافه ای بیش نیست.

شاگرد دیگری دستش را بلند کرد و گفت: "استاد میتوانم از شما سوالی بپرسم؟"

استاد پاسخ داد: "البته"

شاگرد ایستاد و پرسید: "استاد، سرما وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "این چه سوالی است البته که وجود دارد. آیا تا کنون حسش نکرده ای؟"

شاگردان به سوال مرد جوان خندیدند.

مرد جوان گفت: "در واقع آقا، سرما وجود ندارد. مطابق قانون فیزیک چیزی که ما از آن به سرما یاد می کنیم در حقیقت نبودن گرماست. هر موجود یا شی را میتوان مطالعه و آزمایش کرد وقتیکه انرژی داشته باشد یا آنرا انتقال دهد و گرما چیزی است که باعث میشود بدن یا هر شی انرژی را انتقال دهد یا آنرا دارا باشد. صفر مطلق (460- F) نبود کامل گرماست. تمام مواد در این درجه بدون حیات و بازده میشوند. سرما وجود ندارد. این کلمه را بشر برای اینکه از نبودن گرما توصیفی داشته باشد خلق کرد."

شاگرد ادامه داد: "استاد تاریکی وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "البته که وجود دارد."

شاگرد گفت: "دوباره اشتباه کردید آقا! تاریکی هم وجود ندارد. تاریکی در حقیقت نبودن نور است. نور چیزی است که میتوان آنرا مطالعه و آزمایش کرد. اما تاریکی را نمیتوان. در واقع با استفاده از قانون نیوتن میتوان نور را به رنگهای مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد. اما شما نمی توانید تاریکی را اندازه بگیرید. یک پرتو بسیار کوچک نور دنیایی از تاریکی را می شکند و آنرا روشن می سازد. شما چطور می توانید تعیین کنید که یک فضای به خصوص چه میزان تاریکی دارد؟ تنها کاری که می کنید این است که میزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگیرید. درست است؟ تاریکی واژه ای است که بشر برای توصیف زمانی که نور وجود ندارد بکار ببرد."

در آخر مرد جوان از استاد پرسید: "آقا، شیطان وجود دارد؟"

زیاد مطمئن نبود.

استاد پاسخ داد: "البته همانطور که قبلا هم گفتم. ما او را هر روز می بینیم. او هر روز در مثال هایی از رفتارهای غیر انسانی بشر به همنوع خود دیده میشود. او در جنایتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود دارد. اینها نمایانگر هیچ چیزی به جز شیطان نیست."

و آن شاگرد پاسخ داد: شیطان وجود ندارد آقا. یا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شیطان را به سادگی میتوان نبود خدا دانست. درست مثل تاریکی و سرما. کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد. خدا شیطان را خلق نکرد. شیطان نتیجه آن چیزی است که بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبیند، مثل سرما که وقتی اثری از گرما نیست خود به خود می آید و تاریکی که در نبود نور می آید.

.

.

نام مرد جوان یا آن شاگرد تیز هوش چیزی نبود جز ، آلبرت انیشتن !
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 9:38 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

عذرخواهي

بازديد: 86
عذرخواهی کردن» از نامزد خود یا همسر خود ممکن است مشکل به نظر برسد، بخصوص زمانی که بر سر مسئله یا موضوعی با هم چندین بار مخالفت کرده باشید و ممکن است در خود توان گفتن آن را نبینید. از طرفی هر کاری را هم که فکر می کردید به او می فهماند که شما از کرده خود پشیمان هستید را انجام داده اید. کمی صبور باشید، ما در ادامه چند روش «عذرخواهی» را برایتان مطرح می کنیم، که قطعا حل وفصل نمودن اختلافات و عبرت گرفتن از تجارب خواهد انجامید.

 

 

انتقاد را با گشاده رویی بپذیرید: در مجادله ای که هر دوی شما تصور می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل می باشد به ویژه اگر قبلا نیز مکررا بر سر موضوع فعلی بحث کرده اید، لطفا انتقاد همسر خود را با روی باز و به راحتی گوش کنید.

 

آنتراک دهید: در اوج بحث فشارخون تان بالا می رود و تپش قلب تان بالا می رود و ممکن است چیزهایی بگویید که لزوما بیان آنها منظوری ندارید. همیشه به مکانی خلوت نیاز دارید که در آن از هم جدا شده آرام گرفته و افکار خود را جمع کنید.

 

گذشته را یادآوری نکنید: به چیزی که اکنون در حال روی دادن است توجه کنید. آتش بیار معرکه شدن راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.

 

به او بگویید که دشمن اش نیستید: اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 9:37 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

مردان،جنسي قوي ولي احساسي

بازديد: 57

سن میانسالی ، مردان را در معرض آسیب قرار می‌دهد . متخصصان، اندوه ناشی از میانسالی را در مردان به عنوان كاتالیزوری قوی در رشد شخصی آنان می‌دانند و برخی نیز این دوره را یك فرصت می‌دانند و معتقدند در این مقطع مردان سوالاتی چون من كیستم؟ به چه چیزی معتقدم؟ و به چه چیزی واقعا علاقه دارم؟ را مطرح می‌كنند. همچنین در این دوره تمایلی در مردان وجود دارد كه آن را «برزخ جنس مخالف» می‌نامند كه طی آن مردان متكی‌تر، نیازمندتر و متفكرتر و زنان مستقل‌تر و پرخاشگرتر می‌شوند. می‌توان گفت دوره میانسالی در مردان زمان پذیرش خود واقعی آنان است در این دوره مردان نیاز به فردی قابل اعتماد دارند كه بتوانند با وی از واقعیت‌های مربوط به خود صحبت كنند. در اینجا دوستان خوب می‌توانند بسیار مثمرثمر باشند، هر چند كه مردان در مقایسه با زنان كمتر از هنر ‌ایجاد رابطه دوستانه برخوردارند. در این دوره معمولا برخی از مردان با مشكلات (جسمی ـ‌ روحی) روبه‌رو می‌شوند كه در صورت مراقبت نشدن می‌تواند آنان را با بحران مواجه كند. در این نوشتار به برخی از مهم‌ترین این مشكلات می‌پردازیم:

فشار روانی: در پاسخ به این پرسش كه آیا واقعا مردان جنس قوی‌تر هستند، می‌توان گفت از نظر بدن و وزن عضلات ممكن است چنین باشد ، اما زمانی كه به مقاومت در برابر فشار روانی می‌رسد، اینچنین نیست. بیشتر اوقات، مردان به علائم و نشانه‌های مرتبط با فشار روانی‌شان توجهی نمی‌كنند و نتایج خطرناك آنها را انكار می‌كنند. معمولا زمانی كه از مردان خواسته می‌شود در مورد نشانه‌های جسمی‌شان در برابر فشارهای روانی سخن بگویند، شاید آنان تنها به چند علامت اشاره كنند، در صورتی كه مردان تحت فشار روانی علائمی را از خود نشان می‌دهند كه فقط مختص آنهاست و در زنان دیده نمی‌شود.

فشارهای روانی در مردان باعث به وجود ‌آمدن علائم (روان‌ ـ تنی)‌ می‌شود. یعنی فشار روانی یا ذهنی (فكری)‌ باعث اثرات فیزیولوژیكی یا بدنی می‌شود. بعضی مواقع فشارهای روانی طولانی باعث ایجاد فرسودگی و نقص در اعضای سالم و سیستم‌های بدن می‌شود. بعضی موارد نیز فشار روانی باعث می‌شود كه قسمتی از عضو بیمار روبه وخامت برود مانند زخم معده یا عضوی از بدن آمادگی برای از كار افتادن را پیدا كند مانند نارسایی قلبی كه تحت شرایط فشار روانی به وجود می‌آید. در حقیقت علائم روان ـ تنی خیالی نیست ، زخم‌های معده واقعی است . آسم واقعی است و حملات قلبی نیز واقعی است. برخی از علائم فشار روانی كه مكررا در برخی از مردان دیده می‌شود، ممكن است به حالتی باشد كه خود مردان نیز به آنها آگاه نباشند، مثلا این علائم ممكن است به صورت حالات روانی مانند حالت تدافعی، افسردگی، بی‌نظمی، بی‌اعتنایی، وابستگی و اشكال در تصمیم‌گیری خود را نشان دهد. حالت تدافعی منعكس‌كننده انتظارات غیرمنطقی است كه مرد با خود می‌گوید «مردباش».

یکی دیگر از خصوصیات میان سالی این است که این دوره همراه باکاهش توانایی های بدنی و انرژی روانی فوق العاده فرد است . اما این دوران هم جزئی از زندگی است و لازم است برای آن تجهیز شوید

افسردگی مردان معمولا ناشی از عصبانیت یا از دست دادن حساسیت‌هاست، تحت فشار روانی مردان از این بابت احساس عصبانیت می‌كنند كه چرا‌ آنها نتوانسته‌اند زندگی خود را از تمام جهات و موارد اداره نمایند. برخی از مردان نیز دچار حالت‌های خشن و تهاجمی می‌شوند. بسیاری از آنان نیز در این مواقع دوست دارند مورد توجه قرار گیرند و از آنها مراقبت شود، در حالی كه این احساس خود را نیز انكار می‌كنند و گاه نیز فشار روانی در مردان حتی تصمیم‌گیری‌های ساده را نیز دشوار می‌سازد.

با میانسالی کنار آمدن!

بسیاری از روان شناسان دوره میان سالی را پرفشارترین دوره زندگی دانسته اند که دارای ویژگیهای زیر می باشد در این دوره مسائل زندگی خانوادگی ،پرورش فرزندان ، به دست آوردن و نگهداری و ارتقای شغل ،مشکلات تهیه مسکن فشارهای گوناگونی را بر فرد وارد می کند سنین میانسالی همراه با تغییرات مهم رشدی در زمینه های فکری ، عاطفی ، اجتماعی و حتی زیستی است . این سن مهمترین سالهای بارآوری و پرورش فرزند است و زندگی پدر و مادر واقعیت بسیار مهمی از زندگی بزرگسالی است . یکی دیگر از خصوصیات میان سالی این است که این دوره همراه باکاهش توانایی های بدنی و انرژی روانی فوق العاده فرد است . اما این دوران هم جزئی از زندگی است و لازم است برای آن تجهیز شوید.

مشکلات خاص این دوران را بپذیرید و با توکل بر خدا در جهت رفع آنها اقدام کنید ، سعی کنید از حمایت عاطفی دوستان و همسر خود استفاده کنید .

اما اگر احساس می کنید فشار روانی خیلی شما را آزار می دهد ، موارد زیر را خیلی جدی رعایت کنید :

با توجه به موارد یادشده برای غلبه بر فشارهای روانی لازم است مردان موارد زیر را به یاد داشته باشند:

**احساس داشته باشید و سعی كنید احساستان را بیان كنید.

**گذشته را از آینده جدا كنید و داستان‌های قدیمی را دوباره و دوباره زنده نكنید.

**با صحبت كردن خود را تخلیه كنید، این امر می‌تواند جانشین حركات و رفتارهای خشونت‌‌آمیزتان شود.

** زمانی كه دچار فشار روانی هستید با افرادی مانند همسر، دوستان (زن یا مرد)‌،‌ والدین، بچه‌های بزرگ‌تر، برادر، خواهر یا همكارتان صحبت كنید؛ كسانی كه فكر می‌كنید عضوی از شبكه پشتیبانی شما هستند.

** اگر در شرایط فشار روانی احساس می‌كنید كسی نیست كه با او صحبت كنید، پس با یك متخصص حرفه‌ای صحبت كنید.

** روی رفتار دیگران اثر (خوب)‌ بگذارید، تا رفتارهای آنها فشار روانی شما را كاهش دهد نه این كه آن را افزایش دهد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 9:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

وابستگی درخردسالان زیر 3 سال

بازديد: 65

وابستگی درخردسالان زیر 3 سال




وابستگی به مادر

در ابتدا وابستگی خردسالان به مادر ، و در ادامه وابستگی به پدران را مورد بررسی قرار می دهیم . وابستگی کودک به مادر ، در این سن طبیعی است و به مرور زمان از بین خواهد رفت.اما اگر وابستگی فرزند ، با ترس و واهمه ی شدید همراه شد و بیش از 6 ماه ادامه یافت، یعنی از حالت طبیعی خارج شده است و باید چاره ای اندیشید.

چند توصیه به مادران محترم 

* از او بیش از حد مراقبت نکنید . مراقبت بیش از حد، به او پیام می دهد که دنیا ، جای ناامنی است و وابستگی اش را بیشتر می کند.
* او را با جمله هایی چون « خجالت بکش» و... هنگامی که به شما می چسبد، نیازارید.
* به او اجازه دهید هرگاه دوست دارد، شما را در آغوش کشد . این اجازه ی وابستگی ، او را به دور شدن از شما تشویق می کند.
* از بازی« قایم باشک» استفاده کنید. توجه داشته باشید که درابتدا، خیلی از او دورنشوید وپشت مبل یا در کمد پنهان شوید وبه تدریج فاصله را بیشتر کنید و به اتاق های مجاوربروید.
* او را به طور مقطعی و برای زمانی کوتاه با پدر، بعد پدربزرگ یا مادربزرگ، سپس با یکی از نزدیکان تنها بگذارید. زمان تنهایی باید با توجه به میزان وابستگی اش به شما باشد ؛ بنابراین، هرقدر وابستگی اش بیشتر است، زمان تنهایی باید کمتر باشد. بهتر است زمان جدایی از شما ، کیف، روسری یا عکسی از خودتان را در اختیارش قرار دهید.
* او را به پارک ببرید و وقتی مشغول بازی شد،به آرامی، 5 قدم از او دور شوید. اگر ترسید، 3قدم باز گردید واین کار را با فاصله زمانی مناسب تکرار کنید.
* وقتی جداییِ چند قدمی را پذیرفت، در پارک ، روی نیمکتی بنشینید و مطالعه کنید؛ ولی گاهی برایش دست تکان دهید و با او صحبت کنید. توجه داشته باشید که وقتی از او جدا می شوید ، از جمله های آرامش دهنده مثل : نگران نباش، من این جا هستم، اگر مشکلی پیش آمد، مرا صدا کن و... استفاده نکنید.

صبح ها هنگام خروج از منزل ، به او بگویید کجا می روید؛ چه می کنید، وچه زمانی بر می گردید. در این صورت، راحت تر از شما جدا می شود

وابستگی خردسال به پدر

برخی کودکان وقتی صبح ها پدرشان برای کاراز منزل خارج می شو، بی قراری وگریه می کنند و اجازه نمی دهند پدرشان از منزل خارج شوند. برای از بین بردن این وابستگی ، از راهکارهای ذیل استفاده کنید :
استفاده از قصه: شب ها در قالب قصه، به ویژه قصه ی حیوانات، ضرورت جدایی وخروج از منزل برای کار و اشتغال را برایش روشن کنید.
تبیین علت جدایی: صبح ها هنگام خروج از منزل ، به او بگویید کجا می روید؛ چه می کنید، وچه زمانی بر می گردید. در این صورت، راحت تر از شما جدا می شود. 
خداحافظی گرم: با او به گرمی خداحافظی کنید و دست دهید . هرگز بدون خداحافظی و پنهانی از او جدا نشوید. خداحافظی را طولانی کنید. اگر برنامه ی خداحافظی، یکنواخت وشبیه روزهای قبل باشد، بهتر است . هنگام خداحافظی ، به او اجازه دهید کیف دستی تان را تا درِ منزل بیاورد و شما را بدرقه کند.


چند توصیه به پدران گرامی

هنگام خداحافظی،هرگز احساس گناه نکنید. وجود آثار نگرانی در چهره ی شما ، جدایی را برای فرزندتان سخت تر می کند. با چهره ای خندان و شاداب از او جدا شوید و به وی بگویید که وقتی بر گشتید ، نقاشی یا کاردستی یا مدلی را که با اسباب بازی هایش ساخته است ، خواهید دید. به او اطمینان دهید همان طور که او دلش برای شما تنگ می شود، دل شما نیز برای او تنگ خواهد شد.

هرگز در رفتن به محل کار، تردید نکنید یا با تاخیر نروید.
* بد نیست یک باراو را به محل کار خود ببرید ، تا آنجا راببیند وتصویری از آنجا در ذهن خود داشته باشد. این مساله آرامش خاطر بیشتری به او می دهد. 
وقتی از محل کار خود باز می گردید ، برخوردی گرم داشته باشید و به فرزندتان توجه کنید . خستگی وبی حوصلگی شما هنگام بازگشت ، اورا به اشتغال و خروج تان از منزل بدبین می کند 
اگر هنگام بازگشت ، با پرخاشگری کودکتان مواجه شدید ، آن را بپذرید . فرزندتان به تخلیه ی احساسات نیازمند است.

وابستگی در کودکان بالای سه سال

برای قطع وابستگی کودک در این سن باید کوشید؛ زیرا در صورت تداوم این حالت ، در مرحله ی پیش دبستانی و دبستان با مشکلاتی مواجه خواهد شد. 
برای قطع وابستگی، از راهکارهای ذیل استفاده کنید:
* اجازه دهید در کارهای شخصی اش( پوشیدن لباس و کفش ، خوردن غذا ، استحمام و ...) مستقل باشد. اتاق مستقل نیز موثر است.
کودک شما به طور طبیعی ، در روز دوم جدایی، قشقرق بسیاری راه خواهد انداخت ؛ چون از روز قبل ، تجربه ی ناخوشایندی دارد. اگر تسلیم شوید ، زحماتتان هدر خواهد رفت؛ پس تحت تاثیر او قرار نگیرید



* ارتباط او را با همسالان درمنزل ، یا بیرون از منزل بیشتر کنید . 

* باید به مرور و به طور مقطعی از او جدا شوید( در این سن نیزمیزان جدایی باید با توجه به حد وابستگی کودک باشد). 
* برای جدا شدن از فرزند، پیش از جدایی ، بیشتر به او محبت کنید. در صورتی که به شما آویزان شد، با او برخورد بد وتند نکنید( او به احساس امنیت بیشتری نیاز دارد). هنگام جدایی ، حتما خداحافظی کنید. جدایی پنهانی ، آثار سویی دارد . برخی کودکان به خداحافظی دو مرحله ای علاقه دارند؛ در مرحله اول ، بوسیدن و در آغوش گرفتن ، و در مرحله دوم ، دست تکان دادن از پنجره ، تراس یا ...
* اگر مایلید جدایی را از مهدکودک آغاز کنید، روز اول، خودتان نیز در مهد حضور داشته باشید و حدود2ساعت در آنجا با فرزندتان بمانید.
* مربی را از ویژگی های کودک آگاه کنید . سعی کنید برای رفتن به مهد کودک، برایش اسباب بازی جدیدی بخرید . در صورت همراهی و پذیرش مهد، از دادن جایزه و تشویق غافل نشوید .
* کودک شما به طور طبیعی ، در روز دوم جدایی، قشقرق بسیاری راه خواهد انداخت ؛ چون از روز قبل ، تجربه ی ناخوشایندی دارد. اگر تسلیم شوید ، زحماتتان هدر خواهد رفت؛ پس تحت تاثیر او قرار نگیرید.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت: 9:35 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس