پروژه و تحقیق رایگان - 375

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

9 گام برای توفیق در محیط کار

بازديد: 95

9 گام برای توفیق در محیط کار

سیاست در محیط کار ممکن است تعبیر خوبی نباشد،البته در این مقاله راجع به سیاست در ابعاد دولتی آن سخن نمی گوئیم.سیاست اداری و یا نحوه تقسیم و مدیریت قدرت و نفوذ در شرکت شما می تواند بخشی از شغل و کار شما باشد و اینموضوع صرفنظر از دخالت و حضور متعمدانه شما در این حوزه و یا علاقه به آن می باشد. 
برخی از کارکنان اظهار می دارند که علاقه ای برای ورود به این بازیهای قدرت ندارند، اما بیشتر کارشناسان معتقدند بی اعتنائی به قدرت سازمانی حاصلی جز عدم توفیق در محیط کار نخواهد داشت.استفاده از قدرت سازمانی به مفهوم باقی ماندن در مجموعه عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری ها تلقی می گردد.سیاست در محیط کار زمانی تقبیح می گردد که هر یک از کارکنان به تنهائی در پی اهداف شخصی خود باشند. بهتر است سیاست در محیط کار را همانند یک برنامه استراتژیک و راهبردی در نظر بگیریدکه طی آن افراد تلاش می نمایند تا به منابع مورد نیاز جهت تکمیل اهداف سازمانی خود نائل آیند.اغلب اوقات کسانی برنده خواهند بود که ضمن بهره وری به موقع از قدرت به طرزی قابل احترام با دیگر عوامل ذی نفوذ به ائتلافهای مرحله ای برای رسیدن به اهداف مشخص سازمانی دست بزنند.شاید خالی از لطف نباشد تا جهت رفع برخی از ابهامات در خصوص قدرت در سازمان و منشا و پایگاه آن نیز صحبت به میان آید.منشا قدرت جائی است که از آنجا کسب قدرت می شود مثلا" پست و مقام سازمانی می تواند حامل قدرت برای صاحب منصب گردد و یا ویژگی های شخصی مانند اندام ورزیده و تنومند و سرعت عکس العمل به عوامل محیطی و یا تخصص در رشته ای بخصوص و نیز داشتن فرصت برای کنترل اطلاعات همگی می تواند موجب قدرت برای افراد گردد.اما پایگاه قدرت یعنی آن‌چیزی که می توان به وسیله آن بر دیگران اعمال نفوذ کرد نظیر زور، پاداش، و آگاهی یا دانش . اما خود قدرت همان توان نفوذ بر دیگران است که علت آن وابستگی افراد تحت نفوذ به افراد صاحب نفوذ تحلیل می گردد. در اینجا 9 گام جهت توفیق در محیط کار و همچنین کسب احترام دیگران به ایده ها و نظرات تان تقدیم می گردد: 
1.نحوه انجام کارها را در سازمان و محیط کار مشاهده و بررسی نمائید. برای رسیدن به این مقصود می توانید چند سئوال مهم را مطرح نموده و پاسخهای آنها را پیدا کنید مثلا" ارزشهای (تجاری) اصلی سازمان کدام است و چگونه محقق می گردد؟ آیا نتایج کوتاه مدت ارزشمندتر است یا کارهای بلند مدت؟ تصمیم گیری ها چگونه به انجام می رسد؟ چه مقدار مخاطره و ریسک در سازمان پذیرفته می شود؟ پاسخ به چنین سئوالاتی می تواند بهترین و واقعی ترین حس را در مورد فرهنگ سازمان تان در شما ایجاد نماید و درک خوبی را از محیطی که در آن به فعالیت اشتغال دارید فراهم آورد. 
2.نیم رخی از افراد صاحب نفوذ و قدرتمند سازمان، تهیه کنید. به نوع ارتباطات، شبکه روابط و نوع طرحهائی که اغلب مورد موافقت آنان قرار می گیرد توجه کنید.سعی نمائید در حد توان و قدرت خود در راستای آن اهداف و الگوها تلاش کنید. 
3.ابتکارات و طرحهای استراتژیک شرکت را تعریف و مشخص نمائید. مهارتهای خود را جهت تطبیق و تناسب با طرحهای شرکت ، به روز و به هنگام کنید مثلا" عقب ماندن از رویکردهای فن آوری، کیفیت، یا خدمات مشتریان که می تواند از عوامل کلیدی توفیق کسب و کار و شرکت شما محسوب گردد، اصولا" قابل تحمل نمی باشد. 
4.تصویری اثر بخش از فردی که فعالیتهایش به ثمر می رسد و به دنبال نتایج کارها می باشد، در اذهان ایجاد نمائید. ارتباطات، تلاش ، و فعالیتهائی که حاصلی نداشته باشندد به خصوص در شرایطی که سازمانها بر کمیت گرائی و نتایج حاصله تاکید می نمایند، موجب تقدیر و احترام نخواهد بود. 
5.از اینکه کارهایتان را به اطلاع دیگران برسانید هراسی به خود راه ندهید. اگر هیچکس از کارهای خوب و ثمر بخش شما اطلاعاتی نداشته باشد، ممکن است در بازی سیاست اداری ، آنجا که واقعا" شایستگی برد را دارید، بازنده شوید. در هر زمان که فرصت مناسبی فراهم می شود، اجازه دهید تا دیگران از نتایج کارها و اقدامات شما مطلع شوند. اگر نتوانید اهمیت و نتایج وظائفی را که در سازمان بر عهده دارید و بر انجام آنها متمرکز شده اید را برای دیگران روشن نمائید بدون تردید در میان همکاران بر خورده و پنهان خواهید ماند. 
۶.با همه محترمانه رفتار نمائید. هیچگاه با همکاران رفتاری تبعیض آمیز و نامحترمانه نداشته باشید. قطعا" نمی دانید که شبکه ارتباطی دیگران شامل چه افرادی است و ماهیت این ارتباطات چیست ، لذا اثرات هرگونه رفتار ناهنجار با دیگران به نوعی به خود شما بازگشت خواهد کرد. 
7.شدیدا" خود را با یک گروه پیوند نزنید. در هر سازمان گروههای رسمی و نیز گروههای غیر رسمی به فعالیت مشغول هستند.گروههای رسمی هر سازمان و یا شرکت عبارت از تعداد افرادی هستند که در یک فرآیند شغلی به کار اشتغال دارند مانند کارکنان واحد مالی و حسابداری و اما گروههای غیر رسمی به تعداد افرادی اتلاق می گردد که حسب سلائق و علائق شخصی و خصوصی با یکدیگر ارتباط بر قرار می نمایند. اگر قصد دارید مدتها در همین سازمان باقی بمانید بهتر است با کلیه گروههای رسمی و غیر رسمی ارتباط داشته باشید و خود را صرفا" در یک گروه محصور نکنید زیرا با اینکه ممکن است در حال حاضر ائتلاف فعلی قدرتمند تر از همه باشد اما ماهیت سازمان ایجاب می نماید که منافع کلیه گروههای ذینفع به نوعی تامین گردد، لذا جابجائی قدرت و رهبری سیاسی در سازمان که عموما" در سطوح میانی و عملیاتی شکل می گیرد، امری متداول است. 
8.بایستی بتوانید به نحوی متقاعد کننده ارتباط بر فرار نمائید. برای اینکه بتوانید توجه دیگران را به ایده ها و طرحهای خود معطوف کنید می بایست با پشتوانه حقایق و نمونه های انکار ناپذیر بر نظرات خود تاکید ورزید. سیاستمداران قدرتمند می توانند پیام خود را با شنوندگان و مخاطبین خود مطابقت دهند و یا به عبارتی قادر به ارائه پیام خود به زبان مخاطبین می باشند و البته همیشه برای این کار کاملا" آماده هستند. 
9.با خودتان صادق باشید. پس از آنکه دورنمای سیاسی شرکت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادید.چنانچه به این نتیجه رسیدید که اینجا جای شما نیست ، آماده جابجائی شوید. همه شرکتها و سازمانها اینطور نیستند اما برخی سازمانها در واقع اصرار بر حفظ و حتی ارتقاء رفتارهای ناصادقانه، ناجوانمردانه، و یا غیر اخلاقی دارند. طبیعی است که برنده شدن در چنین صحنه هائی هیچ ارزشی ندارد. موافق نیستید؟ 
منبع:www.salary.persianblog.ir 

کلمات کلیدی: موفقیت در محل کار، موفقیت در شغل و حرفه، موفقیت شغلی، راهکارهای توفیق در محیط کار، نکات اساسی برای توفیق در محیط کار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

7 تاكتيك حرفه‌اي زيركانه برای یاری به شما در حفظ کار و شغلتان

بازديد: 107

7 تاكتيك حرفه‌اي زيركانه برای یاری به شما در حفظ کار و شغلتان

در زير هفت تكنيك براي ياري به شما در حفظ كارتان بيان شده است: 
1. به دنبال مقصر نباشيد. 
نقش خود را در مشكلات شركت بدانيد و در راه‌حل‌ها همكاري كنيد، اين روش بهتر است تا اينكه مدير يا همكاران خود را مقصر بدانيد. 
يكي از صاحب‌نظران مي‌گويد: زماني كه خود را به عنوان كنترل كننده‌ي آينده خويش مي‌بينيد، مي‌توانيد سخن خود را با همكارانتان تغيير دهيد و بگوييد، «بايد تمام تلاشمان را انجام دهيم تا يان كار به سرانجام برسد»، يا «ممن است با مشكلات عميق‌تري در آينده روبرو شويم» 
2. از خرافه‌گرايي بپرهيزيد و به كارتان برسيد. 
پيامي به همكارانتان بفرستيد مبني بر بيان اولويت‌ها و تمركز بر كاري كه در دست است به جاي پخش اطلاعات ذهني. 
«اگر شما زمان را صرف انديشيدن پيرامون اتفاقات آينده كنيد، بي‌حاصل است» 
3. واقع‌بين باشيد. 
با نزديك شدن به يك همكار و دوست مطمئن براي دستيابي به خط نهايي حقيقي شركت خود تلاش كنيد و از اضطراب بيهوده بپرهيزيد. 
پرداخت به اما و اگرها راحت است، ببينيد رييس يا مدير شما چه مي‌داند و كشف كنيد در آينده چگونه بايد ظاهر شويد. 
4. نقش قرباني را بازي نكنيد. 
تشخيص مشكلات شركت شما را به هيچ جا نمي‌رساند مگر اينكه از راه‌حل‌هاي راهبردي پيروي كنيد. 
«بخشي از يك سازمان بودن به معني داشتن اطلاعات است، منطقي باشيد و چنين رفتار كنيد.» 
5. دورانديش باشيد. 
همكاري در لحظه‌هاي سخت مهم‌تر از هميشه است،‌ بنابراين زيركانه است كه به خاطر آينده‌ي شركت هر رقابتي را كنار بگذاريد. 
اگر شما با هم كار كنيد، ايده‌ها و فكرهاي زيادي براي انجام كارها داريد. همكاري مي‌تواند يك راه بسيار قوي در پيشرفت شغل براي دوباره بهبود بخشيدن باشد و زماني كه كارها مقابل صورتتان خيره شدند ديگر احساس تنهايي و درهم شكستن نمي‌كنيد. 
6. شنونده باشيد،‌ نه گوينده. 
به ياد داشته باشيد چيزي كه در طول ملاقات ناگفته مانده است به اندازه‌ي محتواي دستور جلسه مهم است. اگر ما درباره نگراني‌ها و ترس‌ها بحث نكنيم، دو سوم چيزي كه مربوط به موفقيت پروژه است از دست مي‌دهيم. 
7. اميدوار باشيد. 
در محل كار، «بدبختي» دوستدار شركت نيست، بنابراين تلاش كنيد و بر روي احتمالات و موقعيت‌هاي آتي تمركز كنيد. 
آيا شما بيشتر با خوش‌بيني و اميد بستن، درباره آينده اطمينان پيدا كنيد يا اينكه به آن لگد بزنيد؟ پاسخ به اين پرسش،‌ در نهايت رفتار و موفقيت شما را در چگونگي جذب ديگران تعيين مي‌كند. 
رابرت ديگياكومو 

کلمات کلیدی: نکات کلیدی حفظ شغل، جلوگیری از اخراج شدن، جلوگیری از اخراج شدن حین تعدیل نیرو، موفق شدن در زندگی کاری، موفق شدن در شغل و حرفه

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:35 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

رایجترین سوالاتی که در یک مصاحبه شغلی (مصاحبه استخدامی) پرسیده می‏شوند

بازديد: 161

رایجترین سوالاتی که در یک مصاحبه شغلی (مصاحبه استخدامی) پرسیده می‏شوند

بي‌شك يكي از سخت‌ترين مراحل يافتن شغل، مصاحبه استخدامي است. بسياري از جويندگان كار از توانايي‌هاي بالايي براي كار كردن برخوردارند اما وقتي از آنها براي مصاحبه استخدامي دعوت مي‌شود، دچار دستپاچگي شده و نمي‌توانند به خوبي به سوالاتي كه در اين مصاحبه مطرح مي‌شود پاسخ دهند. در ذيل شما را با رایج‌ترین سوالاتی که در یک مصاحبه شغلی پرسیده می‏شود، آشنا مي‌كنيم: 

۱- از خودتان برایمان بگویید 
این سوال معمولا اولین سوالی است که هر مصاحبه کننده‏ای از شما می‏پرسد که جواب آن معمولا به این ترتیب است : 
مشخصات اسمی، تحصیلات، سابقه کاری، تخصص، چگونگی عملکرد، افتخارات و هر آنچه که نیاز باشد حداکثر در عرض ۲ دقیقه (مختصر و مفید). باید دقت کرد که در پاسخ به این سوال و در کل همۀ سوالات نباید حاشیه رفت و جوابها را از زندگی شخصی بیرون کشید. همچنین باید دقت کرد که مسائل و مشکلات ما به خودمان مربوط است و نه به محیط شغلمان. ضمنا فراموش نکنید که این سوال برای گرم کردن است. 
۲- از ما چه می‏دانید و چرا ما را برگزیدید 
در جواب این سوال باید کمی دقت کرد و از قبل اطلاعاتی را راجع به این اداره یا کارخانه کسب نمود. همچنین ترجیحا مزایای این مورد شغلی را بیان نمود بعلاوه آیندۀ شغلی، اهداف کاری، مشکلات و موانع و … را نیز باید عنوان نمود. 
۳- چرا شغل قبلی خود را رها کردید 
این سوال معمولا برای محک زدن روحیه شماست و ترجیحا از انتقاد و بدگویی شغل قبلی بپرهیزید و همچنین سعی کنید به مصاحبه‏کننده بفهمانید که تنوع طلبی و میل به پیشرفت اولین هدف تغییر شغل بوده است. 
۴- شما چه کاری از دستتان بر می‎‏آید که فکر می‏کنید بهتر از دیگران می‏توانید 
و یا چرا فکر می‏کنید برای این کار مناسب هستید 
بهتر است در جواب این سوال به چند مورد از استعدادهای خود اشاره کنیم که در این رشتۀ کاری به کار می‏آید مثلا اگر کار صنعتی است، به مهارتهای فنی اشاره شود و اگر کار نرم افزاری است به مهارتهای مطالعه و … اشاره گردد. 
۵- آیا شغل دومی هم دارید 
داشتن شغل دوم جرم نیست اما گفتنش هیچ فایده‏ای در یک مصاحبه نخواهد داشت. پس ترجیحا آنچنان وانمود کنید که تمام تمرکز شما بر روی این کار است. 
۶- اگر شغلی بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می‏کنید 
شما همیشه کارمندی صادق هستید و هیچ وقت کار خود و سابقۀ کاری خود را از بین نمی‏برید پس در جواب این سوال ابتدا باید عنوان کنید که شما به این شغل علاقمند هستید و نیل به اهداف خود را در این شغل می‏بینید اما اگر در میانه راه مشکلی برایتان پیش آمد ناچارا به آن شغل دیگر روی می‏آورید. 
۷- چه چیز باعث می‏شود فعالیتتان بیشتر شود 
در پاسخ به این سوال از مطرح کردن مسائل مالی بپرهیزید و بیشتر مسائل محیط کار، همکاران و سپس شرایط جسمی روحی را عنوان فرمایید. 
۸- انتظار چه میزان حقوق را دارید 
مصاحبه کنندگان معمولا صداقت را شرط اول استخدام در نظر می‏گیرند پس در پاسخ به این سوال اولا نباید فروتنی به خرج داد و مثلا مبلغی پایین را پیشنهاد داد ثانیا مبالغ بالا و ایده‏آل را پیشنهاد نکنیم زیرا بلند پروازی و در نتیجه عدم میل به ادامه کار را رقم خواهد زد. 
۹- آیا به همکاری و هماهنگی و کار تیمی علاقمندید 
کار گروهی نشانه‏ای از اخلاق اجتماعی و بالا بودن سطح هوش اجتماعی هر شخص است که رابطۀ مستقیم با چگونگی عملکرد وی در محیط کار دارد. پس بهترین پاسخ به این سوال جواب دندان شکن “آری” است. اما بازهم صداقت فراموش نشود و در صورتیکه میل شما به گونه‏ای دیگر است عنوان نمایید. 
۱۰- دوست دارید رییس یا مدیر شما چگونه باشد 
جواب مناسب برای این سوال همان میل شخصی شماست که معمولا به این صورت بیان می‏شود که من از رییسم انتظار انتقادپذیری، روحیۀ تشکر و همزبانی با کارمند را دارم. 
۱۱- مهمترین ضعف شما در چیست 
در پاسخ به این سوال زیاد نباید دروغ گفت اما نیازی نیست که همه چیز را نیز بگوییم. بهترین راه برای پاسخ به این سوال همان کوچک کردن مسائل بزرگ است. مثلا اگر من از صدای ناهنجار اشخاص ناراحت می‏شود میتوانم این را بگویم صدای بلند گوشم را اذیت می‏کند و یا اینکه اگر مشکل خانوادگی در روحیه کاری من خدشه وارد می‏کند، می‏توانم بگویم ترجیح می‏دهم با روحیه ناخوش سرکار حاضر نشوم و مرخصی بدون حقوق داشته باشم. 
۱۲- در صورتیکه مشکلی را در بین کارمندان این اداره/سازمان/کارخانه/شرکت ببینید چه می‏کنید 
این سوال نیز نوعی سوال هوش محسوب می‏شود. بهتر است در پاسخ به این سوال دو مطلب را در نظر گرفت : اگر بگوییم هیچ عکس العملی نشان نمیدهیم و به قولی منظورمان عدم دخالت به کار دیگران است اشتباه کرده‏ایم همچنین اگر بگوییم سریعا با مسئول مربوطه در جریان میگذاریم نیز نشاندهندۀ گوش به بازی بودن ماست. اما بهترین پاسخ به این سوال این است که بگوییم ابتدا مسئله را بررسی نموده چنانچه حل آن از دست خودمان بر آمد که هیچ وگرنه طی نامه‏ای کتبی آنرا با مسئول در جریان می‏گذاریم. به این ترتیب انضباط کاری خود را نیز نشان داده‏ایم. 
۱۳- چه اهدافی را برای ما دنبال خواهید کرد 
پاسخ به این سوال اگرچه برای هم مصاحبه کننده‏ای روشن است اما پاسخ دقیق که از روی تحقیق و بررسی شخص مصاحبه شونده نشئت گرفته باشد خیلی فرق می‏کند. در پاسخ به این سوال باید رقبا و شرکتهای حریف را شناسایی کرده و کالاهای این کارخانه و یا خدمات این سازمان را بدانیم. سپس پاسخی مبنی بر پیشرفت و توسعۀ این نوع محصولات و پیروزی در مقابل حریف را به گونه خلاصه عنوان نماییم. 
۱۴- هدفتان از کار کردن چیست 
این سوال که معمولا در اواخر مصاحبه پرسیده می‏شود، دربردارندۀ همۀ ابعاد شخصیتی شماست. پاسخ به این سوال درخور کمی تامل و البته برنامه‏ریزی قبلی است. باید دقت کرد که هر کاری در نتیجه رسیدن به جایگاههای بالا را در صورت درست انجام دادن، در بر دارد. پس اولین قسمت پاسخ به این سوال می تواند “پیمودن پله‏های ترقی” باشد. سپس آسایش خانواده و زندگی مرفه و در آخر در صورتیکه کار با ارباب رجوع در ارتباط است خدمت به مردم. 
۱۵- آیا سوالی دارید 
این سوال معمولا آخرین سوالی است که از مصاحبه شونده پرسیده می‏شود. ترجیحا سوال پرسیده شود اما نه سوالات شخصی بلکه بهترین نوع سوال پرسیدن در مورد چگونگی عملکرد کارمندان، چگونگی دریافت ارتقاء شغلی، محصولات کارخانه و … است. 

منبع: پارسینه 

کلمات کلیدی: سوالات رایج در مصاحبه شغلی، سوالات رایج مصاحبه استخدامی، چگونگی داشتن یک مصاحبه شغلی موفق، چگونگی داشتن یک مصاحبه استخدامی موفق

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:34 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چگونگی نوشتن یک رزومه کاری خوب و کارآمد

بازديد: 107

چگونگی نوشتن یک رزومه کاری خوب و کارآمد

شيوه هاي مختلفي براي نوشتن رزومه مرسوم است و هر كس به مقتضاي سليقه و هدفي كه از نگارش رزومه دارد ، شيوه خاصي را انتخاب مي کند ولی به طور كلي اصول و سرفصل بندي عمومي رزومه ها به شرح زير است: 
1- جزييات شخصي(Personal Details) 
اکثر رزومه ها باید با اين بخش آغاز شوند . اين بخش شامل نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس پست الكترونيك و تاريخ تولد و غیره است. 
2- پروفايل شخصي(Personal Profile) 
تکمیل پروفايل در رزومه امري شخصی و سليقه اي است و الزامی نيست . آنچه در پروفايل می نگاريد ، اطلاعات كلي و گويای شماست كه به طور جزيي در ساير قسمت‌های رزومه ذكر مي‌شود. 
3- تحصيلات و توانايي هاي علمي(Education and Qualifications) 
اين قسمت شامل سوابق تحصيلي و علمي از ديپلم دبيرستان و نام دبيرستان تا آخرين مدرك تحصيلي ، رشته ها و گرايش ها و زمان‌بندي هر دوره ي تحصيلي می‌باشد. حتماً قید كنيد در حال حاضر مشغول گذراندن چه دوره اي هستيد . ساير دوره هاي علمي – كابردي را كه در كنار تحصيل گذرانده ايد را هم حتماً قید فرمایید. 
4- سوابق شغلي (Skills and Work Experiences) 
در اين بخش بايد كل سوابق شغلي ، اعم از تمام وقت يا پاره وقت ، با ذكر نام و تلفن يا آدرس محل كار ، به اضافه تاريخ ، زمان و مدت اشتغال را بنویسید. 
5- انتشارات و مقالات(Publications) 
فهرست كتب و مقالاتي كه تالیف و تهیه و یا گردآوری‌، منتشر و يا در كنفرانس ها ارايه نموده‌ايد، همراه با زمان انتشار را در اين قسمت قيد كنيد. اگر خلاصه مقالات را به رزومه ضميمه کنيد بهتر است. 
6- ساير اطلاعات(Additional Information) 
نگارش اين قسمت ضرورتي ندارد ، اما اگر لازم ديدید توضيحاتي جهت سوابق تحصيلي و شغلي خود بنويسيد ، اين بخش را اضافه كنيد. 
7 - علايق(Interests) 
لیستي از علايق شخصی خود در زمينه هاي فوق برنامه مثل ورزش ، هنر و موسیقی را در اين بخش بنگاريد و اگر سوابق حرفه اي و یا مدارکی در اين زمينه ها داريد، ذكر كنيد. 

ساير توصيه ها 
- پيش از نوشتن رزومه ، خوب سوابق تحصيلي و شغلي خود را بررسی كنيد تا چيزي را فراموش نکنید. 
- از دروغگويي يا بزرگ‌نمايي پرهيز کنید . 
- حتماً چند نسخه اضافه از رزومه براي خودتان پرینت نموده و در کامپیوتر نگه داريد تا در صورت لزوم در هر زمانی بتوانید از آن استفاده كنيد. 
- رزومه را حتما تايپ كنيد و از ارايه رزومه دست نويس خود داري كنيد 
منبع: وب سایت www.study1000.com 

کلمات کلیدی:چگونگی نوشتن یک رزومه کاری خوب، چگونگی نوشتن یک رزومه کاری کارآمد، چگونگی نوشتن رزومه کاری، شيوه هاي مختلف نوشتن رزومه، ویژگیهای یک رزومه کاری موفق 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چگونه يك نامه استخدامي مناسب بنويسيم؟

بازديد: 59

چگونه يك نامه استخدامي مناسب بنويسيم؟

1 - نامه خود را قبل از فرستادن غلط گيري و اصلاح نماييد . 
اگر بخواهيد كه به طور حرفه اي نامه را بنگاريد، حتماً بايد نامه شما خالي از اشتباهاتي نظير اشتباهات چاپي، املائي و دستوري باشد. بيشتر نامه هاي از اين دست به دليل چنين اشتباهاتي تاثير داده نمي شوند. 
2 - نامه خود را به نام فردي كه شما را استخدام مي كند مثلا به مديريت استخدام و يا قسمت استخدام ارسال كنيد . 
با شركت فوق تماس بگيريد و نام فردي كه در قسمت استخدام مسئول اين گونه امور است را گرفته و نامه خود را به نام ايشان ارسال نماييد. اين كار ابتكاري است كه تاثير مثبتي را بر روي خواننده نامه استخدامي شما مي گذارد. 
3 - نامه خود را به نام شخص بفرستيد، نه به نام شركت. 
در صورت امكان از اسم و سمت شخص فوق استفاده كنيد . تذكير يا تانيث ايشان را در صورت عدم آگاهي حدس نزديد . هدف شما اين است كه نامه را براي فردي ارسال كنيد كه قصد دارد شما را استخدام كند و شما نيز قصد همكاري در آينده را با ايشان داريد 
4 - با كلمات دلخواه خود بنويسيد 
نامه استخدامي شما مانند رزومه بايد كاملاً نشان دهنده و بازتاب انديشه و تفكر شما نسبت به شغل جديد باشد. كارفرمايان دنبال اطلاعات علمي و همچنين شوق و ذوق كاري شما هستند 
5 -كتابهاي مرجع را براي برطرف كردن و احياناً كمك در نكات دستوري و املائي بكارگيري. اگر اشتباهات املائي و يا دستوري داشته باشيد ، واقعاً نكوهش آور خواهد بود. هرگز در استفاده از كتابهاي مرجع و لغت ترديد نكنيد و حتي از كتابهاي گوناگون كه در دستور، لغت و ادا كردن كلمات كمك مي كنند بهره بگيريد. 
6 - در نامه خود نشان دهيد كه اطلاعاتي از سازمان يا شركت مربوطه داريد. 
به اين ترتيب مي توانيد نشان دهيد كه درباره ايشان تحقيق كرده ايد و همينطور بدون اطلاع شماره تلفن شركت فوق را نگرفته ايد. شما مي دانيد كه در شركت مزبور چه كساني هستند و چه ميكنند و به همين دلايل انتخابشان مي كنيد 
7 - از عبارات و جملاتي استفاده كنيد كه براي كارفرما قابل شناخت و معني دار باشد 
نامه خود را تا جايي كه ممكن است مرتب و معني دار جلوه دهيد.سعي كنيد آن را طبقه بندي شده عرضه كنيد. وارد كلمات و اطلاعات تخصصي و حرفه اي خود كه به شغل مورد نظر مربوط نيستند، نشويد 
8 - مطئمن شويد كه آدرس و شماره تلفن تماس خود را در نامه قيد كرده ايد 
حتماً بايد آدرسي كه جواب نامه شما مي بايست به آن بازگردد را ذكر كنيد .كه اين آدرس مي تواند شامل كد پستي، شهر، تلفن و آدرس محل سكونت باشد 
9 - حالت رسمي و اداري به نامه بدهيد تا خود را حرفه اي جلوه دهيد 
در اين صورت نامه شما براي طرح مصاحبه نزديك شده در واقع ارزش نامه هنگامي آشكار مي شود كه براي مصاحبه دعوت شويد 
10 - “من“ را كم ارزش جلوه دهيد و به “شما“ اهيمت بدهيد 
سعي كنيد عباراتي مانند “من انتظار دارم“ را به “شما مي خواهيد“ تبديل كنيد . در واقع عبارت “ شما مي خواهيد“ مربوط به خواسته هاي كارفرما مي باشد و بايد مشخص شود كه شما چه كاري مي توانيد براي شركت كارفرما انجام دهيد . در واقع هر چه بيشتر به خواسته هاي كارفرما بها دهيد، ميل انجام مصاحبه با شما افزايش مي يابد 
11 - مطالب را با اطمينان بيان كنيد اما خود نمايي نكنيد 
تمامي ملزومات انجام كار را شرح دهيد. سعي كنيد مسيري براي ارتباط مناسب بين توانايي ها و قابليتهاي خود و نيازهاي كارفرما پيدا كنيد. تاكيد كنيد كه مي توانيد خود را با شرايط كاري وفق دهيد ،چرا كه اين امر براي كارفرمايان بسيار مهم است 
12 - مطئمن شويد كه كارفرما نامه شما را با بينش منحصر به فرد مربوط به شما مي خواند 
موضوع اصلي تمامي موارد قابل ذكر در نامه را تجربه، توانايي، قدرت, هنر و نيروي كاري خود قرار دهيد و نيز شرح دهيد كه چگونه اين موارد در خدمت شركت قرار مي گيرد و در اين هنگام سعي كنيد از كلمات و جملاتي استفاده كنيد كه به گرمي حالات شما را بيان كند. 
13 - نامه خود را به گونه اي طرح كنيد كه نشان دهد شما شايسته همكاري با ايشان هستيد. 
توضيح دهيد كه شما كه هستيد و چه كاري را مي خواهيد براي كارفرما انجام دهيد. بيان كردن اين حالات در لغت زياد مشكل نيست و نيز نشان دهيد كه شما خود نيز درخواست همكاري داريد. 
14 - ساختار نامه خود را به گونه اي تنظيم كنيد كه بيان كننده هدف ويژه شما باشد. 
هدف اصلي نامه استخدامي خود را در پاراگراف ابتدايي شرح دهيد، تصميم بگيريد كه بر روي اين موضوع زياد بحث كنيد و مطمئن باشيد كه در عين حال اين كار شما انگيزه كارفرما را براي به جريان انداختن كار شما بيشتر تقويت مي كند. 
15 - براي درجات علمي و مدارج تحصيلي خود در نامه اهميت قائل شويد . 
مدارج علمي خود را به نحوي مشخص تر نماييد .مثلا نوع قلم آنها را عوض كنيد و يا زير آنها خطي بكشيد. حتي مي توانيد آنها را درليستي ارائه نماييد. فقط در تمامي اين حالات سعي كنيد خوانايي آنها از بين نرود.اين كار حتي وقتي كارفرما نامه شما را سطحي هم مي نگرد ، مي تواند بقدر كافي مؤثر باشد. 
16 - نامه استخدامي را مختصر و مفيد و خلاصه ارائه كنيد. 
نامه را ساده و تميز ارائه نماييد و نه در هم ريخته. در هر پاراگراف از هفت خط بيشتر ننويسيد حتي سعي كنيد در هر پاراگراف از پنج خط يا كمتر بهره ببرييد. طول جملات را تنوع ببخشيد، هيچ يك از جملات خود را طولاني عرضه نكنيد اما آنها را كوتاه هم قطع نكنيد. يك صفحه ،براي يك نامه استخدامي كاملا ً كافيست. 
17 - توانايي هاي خود را با دليل اثبات كنيد. 
براي هر شغل و سمتي دو نوع توانايي لازم است .1 - مهارت فني كه در واقع مهترين ارزش نيز مي باشد .2 –تجربه كاري كه براي كارفرمايان بسيار مهم است. داشتن اولين نوع مهارت به تنهايي كافي نيست ولي همراه شدن آن با مهارت نوع دوم كاملا موفقيت آميز است. 
18 - فقط نامه اصلي را بفرستيد 
هرگز كپي نامه اصلي را به تنهايي يا همراه آن نفرستيد .سعي كنيد از چاپگرهاي سوزني استفاده ننماييد. ارسال نامه دست نويس نيز كار درستي نمي باشد. 
19 - كپي رزومه خود را نيز به نامه استخدامي پيوست نماييد. 
به خاطر داشته باشيد كه هدف شما از نامه استخدامي اين است كه رزومه خود را به دست كارفرما برسانيد و شرايط مصاحبه را فراهم نماييد. 
20 - عكس خود را به نامه خود الصاق نكنيد. 
به جز مواردي كه نامه استخدامي براي شغلهايي مانند بازيگري و شغلهايي كه با چهره سر و كار دارند، نوشته مي شود ، اختصاص دادن فضايي به عكس در نامه استخدامي كاري بيهوده است. براي كارفرمايان صرفا دانستن قابليتها و توانهايي هاي شما در ارتباط با شغل مربوطه مهم است. 
21 -نامه خود را با درخواست مصاحبه تمام كنيد . 
اصلي ترين هدف از نگارش نامه استخدامي همانا رسيدن به مرحله مصاحبه است .بنابر اين در خواست مصاحبه در انتهاي نامه را فراموش نكنيد. 
منبع: بازارکار 

کلمات کلیدی: چگونگی نوشتن يك نامه استخدامي مناسب، ویژگیهای يك نامه استخدامي مناسب، نکات کلیدی در نگارش يك نامه استخدامي مناسب، نوشتن یک نامه استخدامی خوب، توصیه هایی برای نوشتن نامه استخدامی

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 10:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس