پروژه و تحقیق رایگان - 373

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

ورود دانشجویان به بازار کار

بازديد: 123

ورود دانشجویان به بازار کار

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی: 

ورود دانشجویان به بازار کار مأموریت جهاد دانشگاهی است 

بروز شده : 22 اردیبهشت 1390 نویسنده: 
جهاد دانشگاهی دارای ۱۲۰ مرکز تخصصی، سه پژوهشگاه و ۲۲ پژوهشکده علوم انسانی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و پزشکی است که سعی و تلاش جهاد دانشگاهی این است که با توجه به تحریم بودن کشور، نیازهای کشور تأمین شود. 
معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور یکی از مأموریتهای این سازمان را انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور و ورود دانشجویان به بازار کار عنوان کرد. 
سعید قاضی مغربی ظهر چهارشنبه در دیدار رئیس و جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی با آیت الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ورود دانشجویان به بازار کار و انجام کارهای فرهنگی را از جمله مأموریت‌های جهاد دانشگاهی دانست. 

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در تمام استان‌ها و دانشگاه‌های دولتی کشور وجود دارد اضافه کرد: در حال حاضر ۴۴ واحد دانشگاهی، یک هزار ۶۰۰ عضو هئیت علمی، ۶۰۰ کار‌شناس در جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند. 

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعالیت می‌کند افزود: هم اکنون چهار هزار دانشجو در مقاطع و دوره‌های مختلف در جهاد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. 

وی گفت: جهاد دانشگاهی دارای ۱۲۰ مرکز تخصصی، سه پژوهشگاه و ۲۲ پژوهشکده علوم انسانی، فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه و پزشکی است که سعی و تلاش جهاد دانشگاهی این است که با توجه به تحریم بودن کشور، نیازهای کشور تأمین شود. 

قاضی مغربی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به حوزه نفتی به صورت حرفه‌ای ورود پیدا کرده و اولین دکل نفتی را احداث کرده است، ساختن نیروگاه بادی و خورشیدی در تبریز، ایجاد مراکز درمانی در سراسر کشور و ساخت فرستنده‌های رادیویی از جمله کارهای صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی است. 

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی کشور ابراز داشت: در حال حاضر انواع گیاهان داوریی بنا بر نیاز و موقعیت جغرافیایی کاشت و توسعه داده می‌شود که در این زمینه نیز اولین قرص ژلاتینی دارویی را در کشور تولید خواهیم کرد. 
منبع: سایت خبری تحلیلی 19 دی 
کلمات کلیدی: بازار کار ، نیروی کار ، کسب درآمد ، شغل ، اشتغال ، استخدام ، بیکاری ، جهاد دانشگاهی ، کار ، شغل مناسب ، اشتغال پایدار 




منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

بیکاری در کردستان: نبود شغل یا عدم‌مهارت

بازديد: 159

بیکاری در کردستان: نبود شغل یا عدم‌مهارت

بیکاری در کردستان: نبود شغل یا عدم‌مهارت؟ 


دنیای‌اقتصاد - سنندج - فرزاد نويدي: بیكاری اكنون به یكی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولان تبدیل شده و عزم دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها به منظور ایجاد اشتغال بیشتر در دستور كار قرار گرفته است. در این راه مشكلاتی چون فقدان مهارت در میان جویندگان كار به عنوان یكی از موانع ایجاد اشتغال مطرح است. 


در این میان در استان كردستان نیز مانند ديگر استان‌های كشور شاهد بیكاری جوانان تحصیل‌كرده و همچنین افرادی كه فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند و مهارت کافی برای کار ندارند، هستيم. 
مسوولان استان كردستان در نشست‌ها و جلسات متعدد كه برای رفع مشكلات بیكاری و اشتغال برگزار می‌شود، نداشتن مهارت را یكی از مشكلات اصلی بر سر راه ایجاد اشتغال در این استان می‌دانند. استاندار كردستان به عنوان مسوول ارشد استان كه اشراف كاملی بر وضعیت كردستان دارد، توجه جدی به آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به منظور تحقق اشتغال و رفع بیكاری در استان مورد تاكید قرار داد و گفت: آموزش رشته‌های كاربردی در استان می‌تواند به تحقق اهداف و سیاست‌های اشتغالزایی شتاب ببخشد. علیرضا شهبازی، ایجاد اشتغال به منظور رفع بیكاری در كردستان را یكی از دغدغه‌های اصلی دولت دانست و تلاش همه مسوولان برای برطرف كردن این معضل اجتماعی را خواستار شد. 
وی تربیت نیروی ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف را یكی از پیش‌نیازهای ایجاد اشتغال دانست و گفت: باید براساس نیازهای بازار كار اقدام به تربیت نیرو كرد. 
وی با اشاره به اینكه اكنون در استان كردستان برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای از جمله گچ كاری و آرماتوربندی كه از نیازهای اصلی بازار كار است، آموزش داده نمی‌شود، از مسوولان این بخش خواست در زمینه آموزش رشته‌های جدید و مورد نیاز اقدام كنند. مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی كردستان نیز در این باره گفت: اغلب بیكاران استان و متقاضیان كار فاقد مهارت هستند و از این رو برای ایجاد اشتغال این افراد با مشكل جدی مواجه هستیم. رامین اسدی، با اشاره به اینكه سیستم اداری كشور دیگر جوابگوی جذب خیل عظیمی از متقاضیان كار نیست، افزود: متقاضیان شغل باید سطح دانش فنی و مهارت خود را بالا ببرند تا بتوانند در بازار كار جایی برای خود پیدا كنند. وی بر كارآفرین كردن دانشگاه‌ها تاكید كرد و گفت: دانشگاه‌ها در كنار تدریس دروس دانشگاهی باید مهارت و دانش فنی دانشجویان را نیز بالا ببرند. 
وی منطبق نبودن نیازهای بازار كار و مهارت‌های كارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را از دلایل عمده بیكاری در كشور و به خصوص استان كردستان دانست و اظهار کرد: كارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها متاسفانه همزمان با فراگیری دانش تئوری، مهارت عملی را فرا نگرفته‌اند در نتیجه در ورود به بازار كار دچار مشكل می‌شوند. وی با اشاره به اینكه دوره‌های آموزشی خوبی از سوی اداره كل آموزش فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌های مرتبط در استان برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه سطح دانش فنی استان بالا رفته و جا دارد بیشتر از این ارتقا یابد. 
وی هدف گذاری در بحث اشتغال را یكی از برنامه‌های دولت در این بخش دانست و گفت: بخشی از ایجاد اشتغال با استفاده از تسهیلات بانكی امكان‌پذیر است و بخشی نیز باید از طریق آموزش و ارتقای دانش فنی متقاضیان كار محقق شود. مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی كردستان با اشاره به سهمیه 50 هزار و 200 نفری اشتغال در استان در سالجاری، گفت: تا پایان آبان ماه 36 هزار و 312 شغل در استان ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است. مدیركل آموزش فنی و حرفه‌ای استان كردستان نیز با اشاره به نقش و اهمیت آموزش‌های مهارتی، گفت: آموزش‌های مهارتی به‌عنوان ابزار كلیدی و زیر ساختی، یكی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه است. 
سید جمیل احمدی با اشاره به اینكه آن چیزی كه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دنبال می‌كند، ایجاد اشتغال پایدار است، افزود: آموزش‌های مهارتی، بستر را برای ورود به بازار كار برای جوانان مهیا می‌سازد و این آموزش‌ها موجب تربیت نیروی انسانی توانمند، ماهر و متخصص می‌شود. 
وی به توانمندی‌ها و دستاوردهای مهارت‌آموزی اشاره كرد و گفت: مجهزترین و جدیدترین امكانات و تجهیزات مهارت‌آموزی مطابق با استانداردهای جهانی روز در كارگاه‌های مراكز آموزش فنی و حرفه‌ای كردستان در حال حاضر وجود دارد. مدیركل آموزش فنی و حرفه‌ای كردستان اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با ارتقای مهارت جوانان جویای كار و شاغلان به ویژه در بخش مشاغل پایه، در سطح بین‌المللی، در ایجاد اشتغال مولد و پایدار راهكار اساسی محسوب می‌شود. وی گفت: آموزش‌های مهارتی به‌عنوان ابزار كلیدی و زیرساختی و یكی از اصلی‌ترین مولفه‌های كاهش نرخ بیكاری و ایجاد اشتغال پایدار است. احمدی در ادامه با اشاره به اینكه بخش خصوصی بازوی توانمند بخش دولتی در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی است، گفت: در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد این اداره كل در هشت ماه سالجاری یك میلیون و 266 هزار و 677نفر ساعت در 81 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی را ارائه کرده است. 
احمدی اظهار کرد: در شش ماه نخست سالجاری در دو بخش دولتی و خصوصی بیش از سه میلیون و 60 هزار و 270 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به علاقه‌مندان در سراسر استان ارائه شده است. وی تعداد رشته‌های آموزشی در دو بخش خصوصی و دولتی در استان را در مجموع حدود 150رشته عنوان كرد. 
احمدی به میزان دوره‌ها و تعداد كارآموزان و رشته‌های آموزشی آموزش فنی و ‌حرفه‌ای استان اشاره كرد و افزود: در بخش آموزش در مراكز ثابت كه عموما آموزش‌های پایه‌ای و تخصصی است در سالجاری یك میلیون 495 هزار و 121 نفر ساعت آموزش ارائه شده است. 
منبع: rssnews.ir 
کلمات کلیدی: بازار کار ، نیروی کار ، کسب درآمد ، شغل ، اشتغال ، استخدام ، بیکاری ، کردستان ، کار ، شغل مناسب ، اشتغال پایدار 



منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

طرحي كارآمد براي كاهش معضلات

بازديد: 91

طرحي كارآمد براي كاهش معضلات

طرحي كارآمد براي كاهش معضلات 

بيژن تنها- امروز روز ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي است. درحالي كه كشور در مسير توسعه و بالندگي طي مسير مي‌كند و در توليد علم بنابر گفته معاون علمي رئيس جمهور در رتبه دهم قرار گرفته‌ايم، اين انتظار مي‌رود كه بتوانيم از توليدات عملي نيز در جهت برآورده ساختن نياز بخش‌هاي مختلف استفاده كنيم، بنابراين لازم است تا در كنار آموزش‌هاي علمي و تئوري، نيروي كار جوان نيز مهارت‌هاي لازم را كسب كند. به واقع توسعه و آموزش فني و حرفه‌اي گامي است جهت نيل به اين اهداف. 

از سوي ديگر همواره خروجي مراكز علمي و دانشگاهي مي‌تواند تا حدودي نياز بازار كار را تأمين كند و مابقي نيروي كار جوان جامعه لازم است تا با داشتن آموزش و مهارت حرفه‌اي وارد عرصه كار و تلاش شود تا چرخ صنعت و ساير بخش‌ها همواره در گردش باقي بماند، بنابراين به منظور استفاده از توان بالقوه نيروي كار لازم است تا آموزش مهارت كاري در بخش‌هاي مختلف مدنظر قرار گيرد. 

در حال حاضر بيشتر مراكز توليدي صنعتي و كشاورزي حتي اداري و خدماتي و خصوصي به نيروي آموزش ديده و داراي مهارت كار، بهاي بيشتر مي‌دهد، به گونه‌اي كه براساس استانداردهاي موجود ساعت‌هاي آموزش تئوري و عملي براي علاقه‌مندان برنامه‌ريزي شده است و نيروي كار مي‌تواند بنا بر علاقه و حتي رشته تحصيلي خود با ثبت نام در اين مراكز، تحت آموزش‌هاي لازم قرار گيرد. اين امر سبب مي‌شود تا در بحث توليد و ارائه خدمات، نيروي كار بتواند با به كارگيري توان و مهارت خود، كارها را به بهترين شكل ممكن انجام دهد.

از سوي ديگر بنا بر مصوبه مجلس شوراي اسلامي، افرادي كه دوره‌هاي مختلف را براساس جدول آموزشي طي مي‌كنند، موفق به دريافت گواهينامه‌هاي بين‌المللي مهارتي مي‌شوند كه داراي كد جهاني است. 
به واقع پاسخگويي به بخشي از نياز بازار كار از سوي اين افراد صورت مي‌گيرد كه همواره بهره‌وري كاري را افزايش مي‌دهد و موجب رضايت در توليد و ارائه خدمات نيز مي‌شود. 
همواره صرفه‌‌جويي و توجه به مسائل اقتصادي در بستر فرهنگي و اجتماعي مي‌تواند كشور را در مسير توسعه و بالندگي قرار دهد كه يكي از ابزارهاي مهم براي دستيابي، بحث ترويج آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي است. 

از سوي ديگر تجربه حاصل از گذراندن دوره‌هاي فني و حرفه‌اي به عنوان تجربه كاري مدنظر مراكز كاري قرار مي گيرد كه اين سهم در كسب درآمد بيشتر و علاقه‌مندي به كار نقش بسزايي را ايفا مي‌كند. 

آموزش‌هاي ارائه شده به افراد در بخش‌هاي مختلف كاري و شغلي علاوه بر كاهش استرس كاري مي‌تواند به صورت مستقيم بر ثمره توليد نيز تأثير بسزايي داشته باشد كه نمونه‌هاي اين اقدام را مي‌توان در كشور چين،‌كره و حتي ژاپن مشاهده كرد. در برخي از اين كشورها تجربه كاري حاصل از كسب مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي حتي بالاتر يا همتراز با مدرك تحصيلي ارزشيابي مي‌شود كه موقعيت مطلوبي را براي كسب كار فراهم مي‌سازد. 

با اين حال به نظر مي‌رسد توجه و سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌تواند نيروي كار را توانمند كند و حتي زمينه بروز استعدادهاي شغلي را در كارآفرين نيز فراهم سازد. 
در صورت تحقق اهداف آموزش‌هاي فني و حرفه‌‌اي انتظار مي‌رود بيكاري در سطح جامعه كاهش يابد و مسائل و معضلات اجتماعي و فرهنگي ناشي از اين امر نيز سير نزولي به خود بگيرد. به قول پاسكال، منشأ همه مفاسد، بيكاري است، بنابراين از متوليان اين آموزش‌ها نيز اين انتظار مي‌رود با به كارگيري ابزار به روز و كارآمد بتوانند تمامي نيروي كار را تحت آموزش‌هاي مهارتي قرار دهند. 

منبع: جوان آنلاین 
کلمات کلیدی: طرح ، کارآمد ، کاهش معضلات ، آموزش فنی و حرفه ای ، بازار کار ، نیروی کار ، کسب درآمد ، شغل ، اشتغال ، استخدام 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

رمز مشترک آگهی‌های استخدام چیست؟

بازديد: 77

رمز مشترک آگهی‌های استخدام چیست؟

رمز مشترک آگهی‌های استخدام چیست؟ 

به نظر می رسد مشکل کارجویان در نداشتن مهارت و سابقه کار برای تصدی مشاغل یک بحث است و اینکه به دلیل عدم عرضه مشاغل به نسبت نیازهای بازار کار، افراد نمی توانند شغل مناسبی را تصدی کنند تا در آن شغل مهارت پیدا کنند، بحث دیگری است. 
مهر: از چالشهای مهم کارجویان در زمان تقاضا برای ورود به اشتغال، داشتن سابقه کار است که این مسئله به خوبی در بیشتر آگهی های دعوت به همکاری بنگاهها مشهود است. سئوال اینجاست که چگونه کارجو بدون ورود به فضای واقعی کار می تواند سابقه حرفه‌ای داشته باشد؟ 

یکی از مهم ترین چالشهای فعلی در بازار کار را باید درخواست سابقه کار از سوی بنگاهها و شرکتهای تولیدی دانست تا جایی که بسیاری از کارجویان به دلیل عدم مهارت انجام کار، مرتبط نبودن رشته تحصیلی با مشاغل پیشنهادی و همچنین عدم قابلیت در انجام کارهای مدنظر شرکتها به ویژه در بخش خصوصی و متنوع بودن توانمندیهایی که واحدهای تولیدی از افراد کارجو می خواهند، از دستیابی به شغل باز می مانند. 

عرضه و تقاضا برابر نیست 

بر اساس این گزارش، افزایش تقاضاها برای ورود به بازار کار و کم شدن عرضه مشاغل جدید باعث شده است تا مقوله مهارت و تخصص بیش از پیش خودنمایی کند چرا که در گذشته که افراد برای تصدی مشاغل به دلیل توازن بیشتر عرضه و تقاضای نیروی کار، مشکلات کمتری داشته اند می توانستند حتی بدون مهارت نیز شغلی را برای خود دست و پا کنند. 

دولت: سازمان ملی مهارت تشکیل می دهیم 

با اولویت قرار گرفتن اشتغال در سالهای گذشته و همچنین توجه ویژه دولت به این مقوله به دلیل وجود تقاضاهای بسیار زیاد اشتغالی، وزارت کار و امور اجتماعی را بر آن داشت تا ضمن ایجاد تغییراتی در برنامه های آموزش مهارتی خود، تغییر سازمان فنی و حرفه ای و ایجاد سازمان ملی مهارت را در دستور کار خود قرار دهد. 

اهمیت این مسئله به حدی زیاد است که دولت با احساس خلاء ناشی از عدم وجود مهارت در افراد کارجو و توجه کارفرمایان و بنگاهها به این مسئله، به فکر منسجم کردن آموزشها، ارائه آموزشهای متناسب با نیازهای روز و همچنین برابر با آخرین دستاوردهای دنیا افتاده است. 

وزیر کار: افراد بدون مهارت بیکار می مانند 

وزیر کار و امور اجتماعی عدم مهارت افراد در تصدی مشاغل مختلف را یکی از مهم ترین دلایل بیکار ماندن کارجویان می داند و بر لزوم ارتقاء سطح مهارتهای حرفه ای افراد تاکید دارد تا جایی که می گوید افراد به دلیل نداشتن مهارت و صرف داشتن مدارک دانشگاهی است که بیکار می مانند و اینگونه بیکاری بیشتر در قشر تحصیل کرده دانشگاهی وجود دارد. 

ولی الله صالحی عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر یکی از مهم ترین دلایل وجود نرخ بیکاری دورقمی و بیکاری بالای 20 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را علاوه بر نبود مهارت، عدم تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار می داند و می گوید: تا زمانی که نتوانیم عرضه و تقاضای نیروی کار را به یک نقطه مطلوبی برسانیم، مشکل بیکاری حل نخواهد شد. 

سابقه کار، چالشی برای کارجو 

به نظر می رسد مشکل کارجویان در نداشتن مهارت و سابقه کار برای تصدی مشاغل یک بحث است و اینکه به دلیل عدم عرضه مشاغل به نسبت نیازهای بازار کار، افراد نمی توانند شغل مناسبی را تصدی کنند تا در آن شغل مهارت پیدا کنند، بحث دیگری است. 

هرچند گفته وزیر کار در مورد مهارت آموزی کارجویان بسیار با اهمیت است و هرچه سریعتر نیاز است تا برای آن فکری شود ولی نکته مهم تر این است که ابتدا باید مشاغل مختلفی برای کارجویان ایجاد شود تا آنها بتوانند از طریق افزایش عرضه در ورود به بازار کار، در حین انجام کار نیز مهارتهای مختلف شغلی را بیاموزند. 

آیا عرضه و تقاضای نیروی کار برابر شده است؟ 

این گزارش می افزاید، دقت در گفته های وزیر کار این شبهه را به وجود می آورد که حتما مشاغل بسیار زیادی وجود دارند که افراد فقط به دلیل عدم مهارت نمی توانند در بازار کار ورود پیدا کنند. سئوال اصلی اینجاست که آیا ما به تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار دست یافته ایم که حال مهارت را تنها دلیل عدم ورود کارجویان به بازار کار می دانیم؟ 

فرصت ورود به فضای واقعی کار؛ بدون سابقه هرگز 

وزارت کار که در دوره جدید فعالیت، خود را متولی اشتغالزایی نمی داند و بیشتر به جنبه برنامه ریزی و سیاست گذاری اشتغال توسط این وزارتخانه اصرار می ورزد، حتما باید برای تغییر طرز فکر کارفرمایان در پذیرش نیروی کار بدون تجربه، برنامه ای ارائه دهد چون اینکه کارجویی فقط به دلیل عدم سابقه کار نمی تواند به اشتغال دست یابد مشکلی است که به کمبود مشاغل برای تصدی بر می گردد چون جوانان بسیار زیادی هستند که هم اکنون مهارتهای مختلف شغلی را دارند ولی فقط به دلیل عدم سابقه عملی در فضای واقعی کار، به آنها فرصت ورود به بنگاهها داده نمی شود. 

حال با این فرض که وزارت کار بتواند با راه اندازی سازمان ملی مهارت و تجمیع آموزشهای فنی و حرفه ای، بتواند سالیانه برای تا چند صد هزار و بلکه چند میلیون متقاضی مهارت آموزی ایجاد کند، آیا بنگاههای بخش خصوصی و واحدهای تولیدی مدارک و گواهینامه های این سازمان را ملاک استخدام و جذب نیروی کار قرار خواهند داد و یا اینکه باز هم فقط به سابقه کار در محیط واقعی استناد می کنند که اگر اینگونه باشد می توان گفت آموزشها راه به جایی نخواد برد. 

آیا کارفرما گواهینامه مهارتی را می پذیرد؟ 

دغدغه ای که در این بخش می توان مطرح کرد ضمانت اجرایی و میزان کارایی آموزشهای مهارتی است که باید در سطح قابل قبول و مورد پذیرش کارفرمایان واقع شود. البته ایجاد شرایط قانونی پذیرش کارجویان دارای مهارت که طی چند سال گذشته بحث آن مطرح شده است به همراه اعمال سیاستهای تشویقی از سوی دولت می تواند برای حل مشکل سابقه کار، راهگشا باشد. 

نگاهی به آگهی های درخواست همکاری 

اگر به آگهی های مطبوعاتی در زمینه دعوت به همکاریها و استخدامها توجه شود اینکه بیش از 90 درصد مشاغل برای تصدی نیاز به سابقه کار دارند به روشنی مشخص است. 

سرمایه گذار به فکر سود است نه آموزش کارجو 

حمید حاج اسماعیلی در گفتگو با مهر در این خصوص که چگونه می توان برای کارجویان فرصت ورود به بازار کار را ایجاد کرد، گفت: اینکه کارفرمایان می خواهند از افراد متخصص و مهارت دیده در کار استفاده کنند برای آنها یک حق است چون سرمایه گذار به دنبال راههایی برای برگشت سرمایه خود است. 

نماینده سابق کارگران در هیئت حل اختلاف اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون بازار کار با مشکل مهارت شغلی و تطبیق تخصصها با تولید مواجه است که به نظر نمی رسد اتخاذ راهکارهای کوتاه مدت و وضع مقررات مقطعی بتواند این مشکل را حل کند. در این زمینه هماهنگی بین ارگانهای بزرگ دولتی و مرتبط با اشتغال باید صورت گیرد. 

حاج اسماعیلی ادامه روند آموزشهای عالی و دانشگاهی بدون ارتباط با محیط های واقعی کاری و تولید کشور را نادرست خواند و بیان داشت: در مقاطعی از گذشته دولتها برنامه هایی را برای ارتقاء سطح مهارتهای نیروی کار و تحقیق محور شدن آموزشها ارائه کردند ولی متاسفانه این کار بدون منتج به نتیجه شدن رها شد. 

بنگاه آموزشگاه نیست 

وی بیان داشت: اینکه در این زمینه چرا کارگران بدون مهارت و سابقه کار مورد پذیرش شرکتها و بنگاهها قرار نمی گیرند، نباید همه مسئولیت و مشکل را متوجه کارفرما دانست چون وقتی کارفرما در یک پروژه ای سرمایه گذاری می کند به دنبال کسب سود است و نمی خواهد برای کارجوی جدید هزینه کند چون بنگاه وی آموزشگاه نیست. 

این فعال کارگری در پاسخ به این سئوال که چه دستگاهی باید مسئولیت کارجویانی که تعداد آنها کم هم نیست را بپذیرد و شرایط ورود به بازار کار را برای آنها مهیا کند؟ گفت: دولت در این زمینه مسئولیت مستقیم دارد و باید علاوه بر فراهم کردن شرایط ورود کارجو به بازار کار، کارفرمای بخش خصوصی را از هر روشی که می داند مجاب کند، ضمانت ایجاد کند تا مسئولیت کارجوی بدون سابقه کار را بپذیرد، به وی اعتماد کند و اجازه دهد که جوان کارجو در محیط کار حاضر شود و همزمان نیز آموزشهای لازم را ببیند. 

دولت موظف است کارفرما را مجاب کند 

عضو کمیته دفاع از انجمنهای صنفی کارگری سراسر کشور در ادامه مشکل سابقه کار برای کارجویان، از اعمال سیاستهایی توسط دولت سخن گفت تا در سایه این اقدامات بخش خصوصی وادار شود به شرط تعامل و یا قانون، مسئله سابقه کار در پذیرش افراد را به پس از ورود کارجو به محیط کار، موکول کند. 

به گفته وی، بازار کار ایران در حال حاضر از بازار کار بسیاری از کشورهای پیشرفته بزرگتر است و به لحاظ منابع انسانی، ظرفیت اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه وضعیت خوبی می تواند داشته باشد. البته در این بخش مشکلات کمبود نقدینگی، گردش مالی، فروش، رقابت، تامین هزینه های تولید و تامین منابع لازم برای دستمزد کارگران و همچنین هزینه های انرژی نیز از چالشهای کارفرمایان محسوب می شود. 

لطفا به من مهارت بیاموزید 

حاج اسماعیلی در خصوص سازمان ملی مهارت نیز با بیان اینکه اگر در این بخش نیز نتوانیم با آمارهای واقعی سروکار داشته باشیم به معنی عدم توان استفاده از ظرفیتها خواهد بود چون اگر درگیر آمارسازی باشیم نمی توانیم کار مفید انجام دهیم؛ بنابراین در فضای رکود اقتصادی، آمارهای درست می تواند به برنامه ریزیهای واقعی نیز کمک کند. 
کلمات کلیدی: آگهی استخدام ، اشتغال ، کار ، اشتغالزایی ، سابقه کار ، مشاغل ، وزارت کار ، کارجویان ، استخدام 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:24 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

چگونه شغل ایده ال خود را پیدا کنیم؟

بازديد: 195

چگونه شغل ایده ال خود را پیدا کنیم؟

چگونه شغل ایده ال خود را پیدا کنیم؟ 

تا کنون به شغل ایده ال خود فکر کرده‌اید؟ پس ازفارغ التحصیل شدن از دبیرستان و دانشگاه چه برنامه‌ای برای آینده شغلی خود دارید؟ چقدر با فضای حرفه‌ای و رشته‌های مورد نیاز بازار کار آشنا هستید؟ آیا رشته مورد نظر شما از مشاغل پردرآمد است؟ آیا به اندازه کافی دررشته دانشگاهی خود مهارت دارید؟ 

انتخاب شغل از دیرباز یکی ازمعضل‌های اساسی قشرجوان بوده است. از یک سو فارغ التحصیل شدن در 

رشته‌های خوش آب و رنگ دانشگاهی و از سوی دیگر دغدغه‌های جوانان برای اشتغال در‌‌ همان رشته دانشگاهی و نوسان‌های بازار کار اغلب جوانان را سردرگم و بلاتکلیف کرده است. در چنین فضایی جوانان برای فرار از بیکاری و عوارض هولناک آن ناگزیرند به مشاغلی روی آورند که هیچگونه تناسبی با رشته دانشگاهی و علایق آن‌ها ندارد. 

یکی دیگر از اشتباهاتی که اکثر جوانان تحصیلکرده مرتکب می‌شوند، نداشتن مهارتهای عملی و سابقه کاری است. گذراندن واحد‌های دانشگاهی بصورت تئوری و دور ماندن از فضای واقعی کار پس از فارغ‌التحصیلی آنان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. امروزه سابقه کاری ضامن بقای شغلی است. در این مقاله سعی می‌کنیم تا با روشهای مختلف علایق و استعدادهای شما را شناسایی کنیم و آن‌ها را در مسیری کاملا علمی و صحیح هدایت نماییم. اما بیش ازهر چیز اهداف، دانش و تلاشی که خودتان در این راه انجام می‌دهید ارزشمند است. 

تلفیق کار و تحصیل 

برای رهایی از دغدغه‌های اشتغال پس از فارغ التحصیلی، از هم اکنون در جستجوی شغلی پاره وقت باشید. علاوه براینکه دوران دانشگاه را پشت سر می‌گذارید می‌توانید هم به مهارت لازم در آن رشته و هم سابقه کاری مناسبی دست یابید. اما اگر معضل اصلی شما همچنان مشکل انتخاب شغل است، باید کمی تامل کنید و میان مهارت، دانش و علاقه مثلثی مستحکم بنا کنید و آنرا با تلاشی بی‌وقفه همراه سازید تا به هدفی ایده ال برسید. ممکن است در ابتدا این مشاغل پاره وقت زیاد مرتبط با رشته شما نباشند، اما برای نخستین تجربه کاری بسیار مفید هستند شما با اجتماع، فرهنگ هر شغل، بازتاب آن در جامعه و دیدگاه‌های متفاوت مردم آشنا می‌شوید. 

شناخت علایق 

بسیاری از مهندسان، نویسندگان، پزشکان و خلبانان امروز،‌‌ همان کودکان بازیگوش دیروز بوده‌اند که هرکدامشان به نوعی این علاقه و استعداد را در خود شناخته و بروز داده‌اند. آنچه قابل اهمیت است، واکنش والدین، مشاوران تحصیلی، نظرات دوستان، همکاران و راهنماییهای آن‌ها در زمینه انتخاب شغل است. 

هر انسانی پنج اتفاق مهم در زندگی‌اش رخ می‌دهد که عبارتند از (تولد، تحصیل، انتخاب شغل، ازدواج و مرگ) بسیاری از انتخاب‌ها راه بازگشتی ندارند و یا اگر هم داشته باشند مساوی با از دست دادن لحظات بازگشت ناپذیرعمر هستند. بنابراین ابتدا استعداد‌هایتان را بشناسید و متناسب با رشته دانشگاهی و علاقه خودتان وارد بازار کار شوید. 

استعدادیابی 

در این روش که هم اکنون نیز میان مدارس مختلف مرسوم است، میانگین و بالا‌ترین نمرات هر درس را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. سپس آندسته از دانش آموزانی که بالا‌ترین نمرات را در دروس خاصی کسب کرده‌اند جدا نموده و با دیگر برگزیدگان دریک کلاس مجزا آموزش می‌دهند. سپس با مشاوره‌های انجام شده آن 

دانش آموزان در‌‌ همان رشته خاص به ادامه تحصیل می‌پردازند و جزو برترین‌ها و نخبگان دانشگاهی می‌شوند. پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی نیز در شرکتهای خاص و پروژه‌های ملی فعالیتشان را آغاز خواهند کرد. 

انگیزه 

مهم‌ترین عاملی که باعث ایجاد تغییر و تحول و اجرای تصمیمات شگرف در زندگی می‌شود، انگیزه و انقلاب درونی است. شروع بسیاری از حرکتهای بزرگ و تحولات شغلی و تحصیلی را می‌توان در خودآگاهی‌های فردی و بازتابهای ذهنی دانست. اگر بخواهیم این انگیزش را در انتخاب شغل و کسب و کار جستجو کنیم، می‌توان به نتایج بسیار مطلوبی رسید. اصولا هر انگیزه‌ای بازتاب اتفاقی در جهان خارج بوده است. گاهی اوقات مشاهده موفقیت‌های شغلی و تحصیلی دیگران در عرصه‌های مختلف تلنگری برضمیر ناخودآگاه شما وارد می‌کند و ذهن نیز در پاسخ به آن به تکاپو می‌افتد. انگیزه‌های تحصیلی و شغلی رابطه‌ای مکمل و همسو ایجاد می‌کنند و در راستای ایده ال‌های شما گام به گام با شما همراه می‌شوند. به یاد داشته باشید، انگیزه یعنی موتور حرکت و خواستن تا زمانی که با تلاش و پشتکار خود سوخت این موتور محرک را فراهم می‌کنید با بالا‌ترین سرعت به هدف نزدیک خواهید شد. همه انسان‌ها خواستار داشتن شغلی مناسب هستند. شغلی که از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار باشد. هر چند در عمل تحت تاثیر عوامل متعدد دیگر ممکن است این تمایل به واقعیت نرسد. اما افرادی که این مساله الویت بیشتری برای آن‌ها دارد منتظر چنین فرصتهایی بوده و با توجه به شرایط فردی خود تلاش می‌کنند چنین موقعیت‌هایی را برای خود فراهم کنند. 

خود ‌شناسی 

ارزشهای فردی برای ایجاد رابطه با دیگران از اهمیت زیادی برخوردارهستند. شما تا خود و اهدافتان را نشناسید نمی‌توانید به مقصد برسید. پس گام نخست ارزیابی جامع از خودتان، اهدافتان، معیارهای تحصیلی و شغلی، توانایی‌ها، استعداد‌ها و در ‌‌نهایت آینده شغلی است. پس از مشاوره با افراد کارآزموده و مجرب نیمی از راه به شما نشان داده خواهد شد. در مرحله آخر همه چیز وابسته به تلاش و تصمیم خودتان است. خود شما باید به یقین برسید و با آگاهی کامل و راهنماییهای دیگران تصمیم نهایی را بگیرید. اطلاعاتی درباره مشاغل دیگر جمع ‌آوری و ارزیابی کنید. کدام شغل بیشتر با خصوصیات شما همخوانی دارد؟ باید شغلی انتخاب کنید که با استعداد‌ها، ارزش‌‌ها و علایق شما تناسب داشته باشد. هر شغلی که نظرتان را جلب می‌کند بررسی کنید. درباره نیازهای آموزشی این مشاغل مطالعه کنید. جنبه‌های مثبت و منفی هر شغل را در نظر بگیرید. تا حدی که امکانش وجود دارد با کسانی که در این مشاغل اشتغال دارند گفتگو کنید. درانتخاب شغل به جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی توجه کنید. 

لیست اهداف 

ابتدا تمام مهارت‌هایتان را یادداشت کنید. این مهارت‌ها ممکن است شامل استعداد در زبان یا تواناییهای فنی و مهندسی باشند. سپس آموخته‌های دانشگاهی خود را در لیستی مجزا بنویسید، آنگاه بیندیشید که به چه کاری علاقمندید و توانایی انجام آنرا دارید. سه انتخاب به ترتیب اولویت‌های خودتان انجام دهید. سپس در مورد هرکدام تحقیق کنید در محل کار حاضر شوید با کارمندان و مسئولان مشاغل مورد نظرتان گفتگو کنید. اگر بازهم دچار تردید شدید مشاوره کنید. قطعا در این مرحله بین دو انتخاب نهایی قراردارید. اکنون دیگر زمان انتخاب نهایی فرا رسیده است. جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی شغل مورد علاقه‌تان را درنظر بگیرید. آیا مهارتهای لازم را کسب کرده‌اید؟ مرحله پایانی تحقیق در میان افراد باتجربه فامیل است. از آنان درباره نحوه انتخاب شغلشان سوالاتی بپرسید. از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنید. برای آخرین بار به لیست اهداف خود بنگرید. گزینه‌ها را درکنار هم قرار دهید. تمام جوانب را در نظر بگیرید و قاطعانه تصمیم بگیرید. 

رضایت شغلی 

مهم‌ترین عامل بقای شما در تداوم روند کاریتان احساس رضایت شغلی است. شما وارد مرحله جدیدی از زندگی شده‌اید. فعالیتی که بیش از یک سوم عمرتان را به خود اختصاص داده است. اما محیط کار نیز بسیار مهم است. فضای حاکم در محیط کار بسیار خشک و نامطلوب است. کیفیت کارتان ضامن بقای شما در این مرحله است. هرروز باید از تعداد خطاهای خود بکاهید و بر بهره وری بیفزایید. قطعا باید نسبت به کارتان علاقمند باشید. همیشه روحیه خود را حفظ کنید. این شغلی است که خودتان انتخاب کرده‌اید و باید عواقب آنرا نیز بپذیرید. 

حرف آخر 

تمام روشهایی که گفته شد تنها یک روی سکه بودند و جنبه اطلاع رسانی، راهنمایی و مشاوره داشتند. اما روی دیگر سکه تواناییهای شما قرار دارد. به یاد داشته باشید: «انگیزه معجزه‌ای است که نا‌ممکن‌ها را دست یافتنی می‌کند. هیچگاه توانایی‌ها و استعداد‌هایتان را نادیده نگیرید. کافیست که خواستار هدفی باشید، آنگاه خواهید دید که ضمیر ناخودآگاه‌تان با چه شتابی شما را به مقصود می‌رساند. 

Source: Harward Business Review 
ترجمه: سيد رسول ميرزايي موسوي (وب سایت بازار کار) 
کلمات کلیدی: پیدا کردن شغل ، شغل ایده آل ، شغل مناسب ، کار خوب ، شغل خوب ، کاریابی ، انتخاب شغل ، اشتغال ، شغل پاره وقت

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 11:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1554

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس