تحقیق و پروژه رایگان - 612

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

بازديد: 105

 

روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

 

 زمانی به زبان انگلیسی مسلط هستید که بتوانید:

روش,اصولی,یادگیری,زبان,انگلیسی,آکاایران,روش اصولی یادگیری زبان,زمان,بتوانید,موفقیت,شویم,مفید,راحت,بیان,جامع

 

 به راحتی یک متن انگلیسی را بخوانید (Reading)

 

 یک مطلب انگلیسی بنویسید (Writing)

 

 یک مکالمه‌ی انگلیسی را بفهمید (Listening)

 

درباره‌ی یک موضوع به انگلیسی صحبت کنید (Speaking).

 

 اگر به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید، به‌ راحتی می‌توانید درصد بالایی را در کنکور کسب کنید.

 

 اما برای رسیدن به این هدف (کسب درصد بالا) نیازی به تسلط بر این زبان ندارید!

 

 در کنکور تنها از قسمت Reading و به نحو غیرمستقیم از قسمت Writing آزمون به‌ عمل می‌آید. برای مسلط شدن بر این دو قسمت باید دو رکن اساسی در یادگیری این زبان را به‌خوبی و به‌طور صحیح مطالعه کنید.

 

 

 

1. Vocabulary (گنجینه‌ی لغات)                         2. Grammar (قواعد)

 

 

 

شما با مطالعه‌ی صحیح و یادگیری اصولی این دو رکن، علاوه بر تضمین موفقیت در آزمون کنکور قدم بزرگی در تسلط بر این زبان برداشته‌اید.

 

با توجه به این‌که در سال‌های اخیر اکثر داوطلبان در این درس درصد بالایی از سوالات را به‌طور صحیح پاسخ می‌دهند (70-60 درصد)، دقت داشته باشید که کسب این حداقل لازم است و برای پیشی گرفتن از دیگران باید به کسب درصدهای بالاتر فکر کنید.

 

همچنین با توجه به این‌که دانستن معنی لغات و عبارات لازمه‌ی پاسخ‌گویی به تمامی سوالات می‌باشد (چه سوالات مربوط به لغات و چه سوالات مربوط به گرامر) و از طرف دیگر قسمت اعظم سوالات در مورد معنی لغات و عبارات می‌باشد (تقریباً 80 درصد سوالات از معنی لغات و عبارات و 20% از گرامر می‌باشد) اهمیت مطالعه‌ی لغات واضح است.

 

ما بهترین شیوه‌ی مطالعه‌ی زبان انگلیسی را به شما ارائه می‌دهیم.

 

شیوه‌ی مطالعه

 

قبل از پرداختن به شیوه‌ی مطالعه، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

- از خودتان و یا روش مطالعه انتظار معجزه نداشته باشید. مطمئن باشید زبان انگلیسی نیاز به استمرار، پشتکار و صرف وقت و انرژی (البته به‌صورت اصولی و با برنامه‌ریزی) دارد. پس به تبلیغات فریبنده‌ای که ادعای آموزش زبان انگلیسی در مدت‌زمان کوتاه‌ و بدون تلاش را دارند هیچ اهمیتی ندهید.

 

- فراتر از کنکور به زبان انگلیسی فکر کنید!

 

و اما شیوه‌ی مطالعه:

 

در هر روز هفته یک ساعت مطالعه را به این درس اختصاص دهید، مطالعه زبان انگلیسی را به 3 بخش مجزا تقسیم کنید.

 

1. Vocabulary (واژگان) 2. Grammar  3. تست‌زنی. به این ترتیب شما در هفته‌، 3 ساعت مطالعه مختص واژگان 2 ساعت مطالعه مختص گرامر و 2 ساعت مطالعه مختص تست‌زنی خواهید داشت.

 

1. در ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان:

 

الف) هم‌زمان با شروع مطالعه‌ی یک درس، کلمات را از همه‌ جای درس (تمرین‌ها، متن‌ها، زیرنویس‌ها، جدول‌ها و....) استخراج و آن‌ها را در جدول‌هایی بنویسید که هر جدول:

 

- شامل گروهی از کلمات باشد که به نحوی در یک زمینه‌ دارای اشتراک باشند، مثلاً: کلمات هم‌شکل را در یک جدول بنویسید (bind، bond، bund، band، bound،  ...... یا bird، bread، braid، bride، breed و.....)

 

کلمات مترادف را در یک جدول بنویسید (mediate، intervene، interpose، reconsiliate، interfere و.....)

 

کلمات با یک پیشوند را در یک جدول بنویسید (degenerate، decompose، deflate، deviate و....)

 

کلمات با یک مضمون (theme) را در یک جدول بنویسید، مانند جدول مربوط به میوه‌ها، جانوران، گیاهان، زمان‌ها، مکان‌ها و.....

 

- شامل 3 ستون باشد که یک ستون مربوط به کلمه، یک ستون برای معنی فارسی و در ستون دیگر نیز یک جمله بنویسید. (بهتر است که جمله را خودتان بسازید و در غیر این‌صورت از کتاب و یا دیکشنری استفاده کنید)

 

نکته‌ی 1: به لغات پایانی درس اکتفا نکنید.

 

نکته‌ی 2: کلمات خیلی ساده را وارد جدول‌ها نکنید.

 

نکته‌ی3: دقت کنید که لازم نیست هر جدول شامل تعداد کلمات زیادی باشد. همچنین کامل شدن این جدول‌ها به‌صورت تدریجی و همراه با مطالعه‌ی کتاب صورت می‌گیرد. مثلاً شما در درس یک جدولی را ایجاد کرده‌اید که یک یا دو کلمه در آن قرار گرفته‌اند. اما در درس هشت یا نه چند کلمه ی دیگر به آن اضافه می‌کنید.

 

نکته‌ی 4: چون نمی‌توانید همه‌ی لغات را در جدول‌ها قرار بدهید، باید یک جدول با عنوان «other words» یا «unsubjected words» نیز داشته باشید تا لغات مذکور (که برای آن‌ها وجه اشتراک پیدا نکرده اید) را در آن بنویسید. احتمالاً بیش‌ترین لغات را در این جدول خواهید نوشت!

 

ب) پس از مطالعه‌ی چندین درس و تهیه‌ی تعدادی از جدول‌ها (تقریباً 200 تا 300 کلمه) ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان را به 3 بخش (طبق زیر) تقسیم کنید:

 

- در یک قسمت مانند قبل، کتاب را مطالعه و جدول‌ها را تهیه و یا کامل کنید (نمونه‌ی جدول)

 

- در یک قسمت با استفاده از جدول‌ها، کلمات‌ را به فیش‌های لایتنر انتقال داده و کلمات را به‌ روش لایتنر می‌خوانید (روش لایتنر)

 

- در قسمت دیگر تنها به خواندن متون انگلیسی بپردازید. هدف از این بخش کسب تجربه به منظور خواندن سریع متون انگلیسی می‌باشد. شما باید علیرغم مشاهده‌ی کلمات نا آشنا مفهوم متن و جملات را درک وحتی با توجه به معنی جملات و مفهوم کلی متن، معنی کلمات جدید را حدس بزنید.

 

نکته: تنها به تکرار کلمات اکتفا نکنید. برای یادگیری عمیق کلمات، بین‌ آن‌ها و مطالب موجود در حافظه‌ به نحوی ارتباط برقرار کنید. سعی کنید کلمات را در قالب تصاویر، جملات، آهنگ‌ها، رفتارهای رومزه و ... در حافظه ثبت کنید. چند مثال:

 

- steal  که با style خاص خود steel می‌دزدد.

 

- اگر می‌خواهید معنی fig (انجیر) در ذهنتان ثبت شود، pig را تصور کنید که fig می‌خورد.

 

- به فردی فکر کنید که chess بازی می‌کند و در همان حال cheese می‌خورد.

 

- وقتی هنگام مطالعه‌ی زبان برای شما آب هویج می‌آورند، به‌عنوان تشکر بگویید: به خاطر آبcarrot  ممنون!

 

2. ساعت مطالعه‌ مختص گرامر:

 

مفید‌ترین روش برای مطالعه و یادگیری گرامر، خواندن گرامر‌های ذکر شده در کتاب‌های درسی و نوشتن یک خلاصه‌ی کلی از آن‌ها می‌باشد. در این خلاصه‌برداری‌ها می‌توانید برای به‌خاطر سپردن موثرتر با استفاده از خلاقیت ذهنتان جملات و یا کلماتی را به‌صورت رمزی ایجاد کنید که با به‌خاطر آوردن این جملات و کلمات رمزی گرامرهای مورد نظر را نیز به یاد بیاورید.

 

مثلاً ترتیب قرار گرفتن صفات در جمله قبل از اسم را می‌توانید به این طریق به‌خاطر بسپارید.

 

 

 

 

 

اما تنها خواندن و خلاصه‌برداری کردن از گرامرها (حتی اگر به بهترین نحو انجام گیرد) به هیچ‌ عنوان کافی نیست. شما باید برای درک و یادگیری عمیق گرامر‌ها تا می‌توانید تمرین‌های کتاب درسی (و کتاب‌های غیردرسی) را حل کنید. سعی کنید جواب تمرین‌ها را در کتاب یادداشت نکنید تا بتوانید در مطالعات بعدی نیز خود را تست کنید.

 

3. ساعت مطالعه‌ی مختص تست‌زنی:

 

- برای هر ساعت مطالعه‌ی مختص تست‌زنی یک آزمون انگلیسی تهیه کنید.

 

- از آزمون‌های مشابه کنکور و یا آزمون‌های کنکورهای گذشته استفاده کنید (البته آزمون کنکورهای گذشته برای زمانی است که اکثر مطالب را مطالعه کرده‌اید)

 

- هرگز از تست‌های طبقه‌بندی شده‌ی موضوعی (مثلاً صد تست پشت سرهم در مورد ضمایر و....) استفاده نکنید.

 

- در هر آزمون این احساس را در خود ایجاد کنید که در جلسه‌ی کنکور هستید.

 

- زمان را کنترل کنید. با پیشرفت مطالعه و تمرین باید زمان پاسخ‌گویی به سوالات کاهش یابد.

 

- یکی از اهداف تمرین‌ تست‌زنی شناخت نقاط ضعف و قوت است. یعنی این‌که شما متوجه شوید که در کدام قسمت از سوالات (گرامر، درک مطلب و.....) قوی و در کدام قسمت ضعیف هستید تا بعداً با توجه به آن‌ها به سوالات پاسخ دهید.

 

- در درک‌مطلب‌ها ابتدا یک نگاه کلی (گذرا) به متن و سوالات انداخته (1 تا 2 دقیقه) و سپس متن را بخوانید و سعی کنید با توجه به نگاه گذرایی که به سوالات انداخته‌اید زیر نکات مهم خط بکشید. (این طریقه‌ی خواندن متن را در ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان انجام داده‌اید!). در پاسخ‌دهی به سوالات طرح شده از متن ابتدا به سوالات Vocabulary پاسخ دهید. سپس سوالات مفهومی را که از ایده‌ی کلی متن پرسش‌ کرده‌اند پاسخ دهید.

 

- در سوالات گرامر سعی کنید پاسخ‌هایی را انتخاب کنید که ساختارهای گرامری ساده را به‌وجود می‌آورند. گزینه‌هایی که ساختار گرامر جمله را پیچیده می‌کنند به احتمال بیشتری اشتباه هستند.

 

- در انتهای هر آزمون نکات جدید گرامر و همچنین کلمات نا آشنا و جدید که در حین مطالعه به آن‌ها برنخورده بودید یا به آن‌ها توجه نکرده بودید را مشخص کرده و یادداشت کنید تا در ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان یا گرامر، آن‌ها را مطالعه کنید.

 

پیشنهاد  بسیار مفید و سرگرم کننده

 

کلمه‌ی روز: پس از اتمام هر ساعت مطالعه‌ی زبان (واژگان، گرامر و تست) یک کلمه‌ را به‌عنوان کلمه‌ی روز انتخاب کنید و آن‌ را در تقویمی (در همان روز) یادداشت کنید. سعی کنید به این کلمه کمی بیش‌تر از دیگر کلمه‌ها بها دهید و در مورد آن بیش‌تر فکر کنید. انتخاب کلمه‌ی روز کاملاً بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

 

گرامر هفته: برای هر هفته نیز یک گرامر را انتخاب کنید وسعی کنید در طول هفته خوب آن را یاد بگیرید، با کمک آن جمله بسازید، در کتاب‌های کمک‌ درسی آن‌ را مطالعه کنید و..... .

 

inhabitant

 

 

 ساکن‌ در(کشور یا منطقه ای خاص  برای مدت طولانی)

 A town of 11000 inhabitants.

 

resident

 

 

 مقیم‌، مستقردر(جایی که خا نه ی فرد است)

 A resident of the United States.

 

denizen

 

 

 ساکن‌، مقیم‌، ساکن‌ کردن‌

 Polar bears, denizens of the frozen north.

 

citizen

 

 

 تابع‌، رعیت‌، تبعه‌ یک‌ کشور، شهروند

 She's Italian by birth but is now an Australian citizen.

 

colonist

 

 

 مستعمره‌ نشین‌، کسیکه‌ درتاسیس‌ مستعمره‌ای‌ شرکت‌ میکند،مهاجر

 The early colonists faced many problems in a new land.

 

immigrant

 مهاجر، تازه‌ وارد، غریب‌، کوچ‌ نشین‌، اواره‌

 Illegal immigrants maybe killed with ethnocentric guy.

 

pilgrim

 

 

 زائر، زوار، مسافر، مهاجر

 Muslim pilgrims on their way to Mecca

 

refugee

 

 

 مهاجر، فراری‌، پناهنده‌ سیاسی‌، اواره‌ شدن‌

 a steady flow of refugees from the war zone

 

migrant

 کوچ‌ کننده‌، مهاجر، سیار(به دنبال کار)، جانور مهاجر، کوچگر

 The country has a large seasonal migrant population, who work on the coffee and cotton plantations for part of the year.

 

emigrant

 

 

 مهاجر(که کشور خودش را به قصد زندگی در جای دیگر ترک کرده)، کوچ‌ کننده‌

 emigrants to Canada

 

Evacuee

 فراری‌ یا پناهنده‌ای‌ که‌ درموقع‌ جنگ‌ محل‌ خودراتخلیه‌میکند، مهاجر، فراری

 The evacuee is sent away from Iran.

 

Settler

 

 

 مهاجر تازه‌، مقیم‌، ماندگار، خوش‌ نشین‌، ماندگر

 white settlers in Africa

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 03 شهریور 1394 ساعت: 17:15 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

اشتباهات رایج در یادگیری زبان

بازديد: 261

 

 

اشتباهات رایج در یادگیری زبان

همه ما علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی هستیم، اما اکثر مواقع آنرا کاری سخت، طاقت فرسا و کند تلقی می کنیم. شاید هیچوقت دقت نکرده باشیم مشکل را در جایی دیگر بایستی جستجو کرد. افراد زیادی هستند که بیش از دو زبان به غیر از زبان(های) مادری خود صحبت می کنند؛ دیدن این افراد باعث می شود که کمی انگشت اتهام خود را به سمتی دیگر بچرخانیم... به سمت روشهای غلط و ناکارآمد و شاید اشتباهات رایج. در این پست قصد داریم به بررسی این اشتباهات (منبع A.J. Hoge) بپردازیم تا یادگیری زبان کاری ساده تر و لذت بخش تر گردد.

 

1- تمرکز بر گرامر:

 

تمرکز بر قواعد بدترین، متداول ترین، و بزرگترین اشکال در یادگیری زبان است. تحقیقات نشان می دهد که مطالعه گرامر به توانایی صحبت کردن آسیب می رساند. چرا؟ زیرا گرامر انگلیسی برای به خاطر سپردن و استفاده کردن بسیار پیچیده می باشد در حالی که مکالمه واقعی بسیار پرسرعت و سریع می باشد. ما زمان کافی برای فکر کردن، به خاطر آوردن صدها و هزاران قواعد گرامری، انتخاب مورد صحیح و سپس استفاده از آنرا نداریم. قسمت منطقی سمت چپ مغز نمی تواند آنرا به درستی انجام دهد. ما بایستی گرامر را به مانند یک کودک و بصورت حسی یاد بگیریم. نگران نباشید!!! فقط کافی است به مکالماتی گوش دهید که در آن گرامر صحیح انگلیسی صحبت می شود- خصوصا توسط انگلیسی زبانان بومی. سپس مغزتان بصورت اتوماتیک قواعد صحیح را فرا

 

 

 

 

اشتباه رایج در یادگیری زبان

 

همه ما علاقمند به یادگیری زبان انگلیسی هستیم، اما اکثر مواقع آنرا کاری سخت، طاقت فرسا و کند تلقی می کنیم. شاید هیچوقت دقت نکرده باشیم مشکل را در جایی دیگر بایستی جستجو کرد. افراد زیادی هستند که بیش از دو زبان به غیر از زبان(های) مادری خود صحبت می کنند؛ دیدن این افراد باعث می شود که کمی انگشت اتهام خود را به سمتی دیگر بچرخانیم... به سمت روشهای غلط و ناکارآمد و شاید اشتباهات رایج. در این پست قصد داریم به بررسی این اشتباهات (منبع A.J. Hoge) بپردازیم تا یادگیری زبان کاری ساده تر و لذت بخش تر گردد.

 

1- تمرکز بر گرامر:

 

تمرکز بر قواعد بدترین، متداول ترین، و بزرگترین اشکال در یادگیری زبان است. تحقیقات نشان می دهد که مطالعه گرامر به توانایی صحبت کردن آسیب می رساند. چرا؟ زیرا گرامر انگلیسی برای به خاطر سپردن و استفاده کردن بسیار پیچیده می باشد در حالی که مکالمه واقعی بسیار پرسرعت و سریع می باشد. ما زمان کافی برای فکر کردن، به خاطر آوردن صدها و هزاران قواعد گرامری، انتخاب مورد صحیح و سپس استفاده از آنرا نداریم. قسمت منطقی سمت چپ مغز نمی تواند آنرا به درستی انجام دهد. ما بایستی گرامر را به مانند یک کودک و بصورت حسی یاد بگیریم. نگران نباشید!!! فقط کافی است به مکالماتی گوش دهید که در آن گرامر صحیح انگلیسی صحبت می شود- خصوصا توسط انگلیسی زبانان بومی. سپس مغزتان بصورت اتوماتیک قواعد صحیح را فرا خواهد گرفت.

 

2- اجبار به صحبت کردن:

 

بسیاری از زبان آموزان قبل از اینکه آماده شده باشند سعی می کنند به اجبار صحبت کنند و حتی مورد تشویق معلمان خود نیز قرار می گیرند. نتیجه این عمل این خواهد بود که اکثر زبان آموزان، انگلیسی را بسیار آهسته و کند بدون اعتماد به نفس و بدون روانی- صحبت می کنند. اجبار به صحبت کردن یک اشتباه بزرگ است. هرگز به اجبار صحبت نکنید. بر روی گوش دادن تمرکز کنید و صبور باشید. فقط زمانی شروع به صحبت کردن کنید که به سادگی و طبیعی آماده شده اید، هرگز اجبار نکنید.

 

3- یادگیری فقط از طریق کتابهای درسی (Textbook)

 

متاسفانه اکثر زبان آموزان فقط از طریق کتابهای درسی در مدارس و یا آموزشگاهها، زبان انگلیسی را بصورت رسمی یاد می گیرند. مشکل این است که انگلیسی زبانها در محاورات خود این گونه صحبت نمی کنند. در زمان صحبت با دوستان، خانواده، همکاران و یا در فیلمها و موسیقی ها، انگلیسی زبانان از انگلیسی غیررسمی (خودمانی) استفاده می کنند که پر است از اصطلاحات، افعال مرکب و اصطلاحات عامیانه. پس برای ارتباط با انگلیسی زبانان نباید تنها بر کتابهای آموزشی و درسی متکی بود بلکه بایستی انگلیسی غیررسمی (خودمانی) را نیز آموخت.

 

4- کامل و بی نقص بودن:

 

گاهی مواقع زبان آموزان و معلمان بر روی اشتباهات تمرکز می کنند. آنها نگران اشتباهاتند و در این مورد عصبی می شوند. به هر حال هیچ کس کامل نیست. انگلیسی زبانان بومی نیز همیشه اشتباه می کنند درست مثل ما. به جای تمرکز بر منفی ها بر روی ارتباطات متمرکز شوید.

 

هدف از یادگیری زبان بی نقص و کامل صحبت کردن نیست، بلکه هدف، ارتباط با ایده های متفاوت، کسب اطلاعات و تجربه احساسی جذاب در مواجهه با یک فرهنگ متفاوت از طریق یک بستر شفاف و قابل درک است. پس بر روی ارتباطات تمرکز کنید، روی مثبتها متمرکز شوید. مطمئن باشید به صورت خودکار در زمان مناسب تمامی اشتباهاتتان اصلاح می گردد.

 

5- متکی بودن به آموزشگاهها:

 

اکثر زبان آموزان متکی به آموزشگاه هستند. آنها آموزشگاه و معلم را مسؤل موفقیت خود می دانند. در حالی که شما، بله شما زبان آموزان، همیشه مسؤل موفقیت خود هستید. یک معلم خوب می تواند کمک کننده باشد اما سرانجام خودتان بایستی مسؤلیت آموزش خود را بپذیرید.

 

حال سؤال این است که چگونه می توان مسؤل موفقیت و آموزش خود بود؟

 

شما بایستی درسها و مواد آموزشی مؤثر را بیابید.

 

شما بایستی روزانه گوش دهید و بخوانید.

 

شما بایستی احساسات خود را مدیریت کنید و باانگیزه و پرانرژی بمانید.

 

شما بایستی مثبت و خوش بین باشید. در این صورت است که از عهده این مسؤلیت خطیر برآمده اید.

 

درست است که این مشکلات خیلی متداول و گریبان گیر هستند، اما خبر خوب این است که می توان آنها را اصلاح کرد. زمانی که این اشتباهات را متوقف می کنید، در واقع راه یادگیری زبان خود را تغییر داده اید. سریعتر یاد می گیرید. صحبت کردنتان رشد می کند. و مهمتر از همه اینکه از یادگیری زبان لذت می برید.

 

                                                                                                      

 

 

 

مجموعه Effortless English توسط A.J. Hoge طراحی گردیده و به افرادی که در حال یادگیری زبان دوم هستند کمک شایانی کرده است. اساس این روش بر پایه گوش دادن (Listening) بنا نهاده شده است که مبتنی بر 7 اصل می باشد (در پست اول این مطلب توضیح داده شده است). این مجموعه برای تمامی افراد، با هر سطح زبانی طراحی گردیده است. برای هر سطح زبان، دروسی در قالب مجموعه هایی گرد آمده اند که هر یک از این مجموعه ها بایستی روزانه و حداقل به مدت یک هفته به روشی که در زیر توضیح داده می شود گوش داده شود.

 

هر مجموعه درس حداقل دارای 4 درس مختلف می باشد که تمامی دروس یک مجموعه، نام یکسان (واحد) دارند. در هر روز شما به روشی که در ادامه توضیح داده خواهد شد به تمامی دروس یک مجموعه گوش می دهید و این کار را در طول یک هفته یا بیشتر تکرار می کنید. در این روش شما به سرعت رشد خواهید کرد به شرطی که از روش گفته شده پیروی نمائید - روزانه فقط یک مجموعه که یک هفته و بیشتر نیاز به تکرار دارد.

 

در هر مجموعه چه نوع دروسی وجود دارند و چگونه باید از آنها استفاده کنیم؟

 

1- فایل متنی (A Text Article)

 

در هر مجموعه متنی وجود دارد که باید این متن را بخوانید (Read) و لیست لغات را (در صورت وجود) مرور نمائید. منظور از خواندن، مطالعه متن (Study) یا حفظ کردن آن نیست. در طول روز چندین مرتبه آنرا بخوانید (با آرامش و لذت) و اگر نیاز داشتید از دیکشنری و یا جستجوی تصاویر google بهره ببرید پیشنهاد ما جستجوی تصاویر google است، چون این کار حافظه بصری شما را تقویت می کند و در سرعت یادگیری شما نیز مؤثر است.

 

2- درس صوتی واژگان (Vocabulary Lesson)

 

فقط گوش کنید. سعی نکنید لغات را حفظ کنید. روزانه 1 تا 3 مرتبه و حداقل یک هفته این کار را انجام دهید.

 

3- درس صوتی داستانک ها (Mini-Story Lessons)

 

این بخش نقطه قوت این روش است. برای بار اول، فقط گوش کنید. سپس گوش کنید و بعد از هر سؤال دستگاه پخش کننده را متوقف کنید. به هر سؤال با صدای بلند به انگلیسی پاسخ دهید و دوباره فایل را پخش کنید. پس از هر سؤال این روند را تکرار نمائید. اگر همه چیز را متوجه نشدید نگران نباشید! و همینطور نگران اشتباه کردن نباشید!

 

به این بخش در طول یک روز به دفعات زیاد گوش کنید و حداقل برای یک هفته. فراموش نکنید که یکی از بخش های کارآمد این روش است.

 

در هر داستانک سه کار انجام می دهیم:

 

الف) جملاتی بیان می شود

 

ب) سؤالی پرسیده می شود که شما جواب آنرا می دانید. فقط به سؤال جواب دهید. لازم به جواب دادن بصورت جمله نمی باشد. می توانید فقط از 1 یا 2 کلمه برای جواب دادن استفاده کنید.

 

ج) سؤالاتی پرسیده می شود که جواب آنرا نمی دانید. حدس بزنید. سریع یک حدس بزنید و با صدای بلند پاسخ دهید. جواب کامل ضروری نیست، می توانید 1 یا 2 کلمه بیان کنید. نگران جوابهای دقیق نباشید. مهم ترین مسأله "سرعت" شماست. سعی کنید سریع پاسخ دهید.

 

4- فایل صوتی روخوانی متن (Audio Article)

 

فقط گوش کنید. با آرامش لذت ببرید. چندین مرتبه در روز گوش کنید و لذت ببرید. هدف این بخش فهمیدن 100% بصورت اتوماتیک و سریع می باشد.

 

توجه: دقت داشته باشید که شما زمانی یک مجموعه را به خوبی گوش داده اید که بتوانید فایل روخوانی متن را به صورت اتوماتیک و سریع بفهمید و زمانی مجاز هستید که مجموعه جدیدی را شروع کنید که فایل روخوانی مجموعه قبلی را 100% متوجه شده باشید.

 

بعضی از مجموعه ها علاوه بر قسمت های بالا دارای قسمت های زیر نیز می باشند:

 

5- داستانک ها در زمان های مختلف (Point of View Mini-Stories)

 

یک روش برای یادگیری گرامر بدون مطالعه کردن است. فقط با دقت گوش دهید. آرامش داشته باشید و در مورد قواعد گرامری هم فکر نکنید.

 

6- تفاسیر (Commentaries)

 

قسمت های تکمیلی درباره موضوع آن درس هستند که ممکن است خیلی مشکل به نظر برسند. اگر خیلی مشکل هستند آنها را کنار بگذارید. در این روش این قسمت کم اهمیت ترین تلقی می شود. اگر بیشتر از 75% متوجه شدید گوش کنید. بر روی فهمیدن ایده کلی و اطلاعات کلی تمرکز کنید. چندین مرتبه در روز به این قسمت گوش کنید حداقل برای یک هفته.

 

ترتیب پیشنهادی مطالعه روزانه:

 

1- حداقل 2 بار در روز متن (Text Article) را بخوانید. بخوانید و مرور کنید نه اینکه مطالعه کنید، و همچنین حفظ نکنید.

 

2- حداقل 2 بار به واژگان (Vocabulary Lesson) گوش کنید.

 

3- بیش از 3 بار به داستانک ها (Mini-Story Lessons) گوش کنید.

 

4- به دفعات زیاد (حداقل 4 بار) به فایل صوتی (Audio Article) گوش کنید.

 

5- حداقل 2 بار به نظرات (Point of View Mini-Stories) گوش کنید. (اگر در مجموعه هست و متوجه می شوید!)

 

6- یک بار به تفاسیر (Commentaries) گوش کنید (اگر در مجموعه هست و متوجه می شوید!)

 

برنامه ریزی هر مجموعه:

 

یک مجموعه را یک هفته یا بیشتر مطالعه کنید. سعی کنید روزانه حداقل دو مرتبه به تمام قسمت های یک مجموعه گوش کنید و اینکار را حداقل یک هفته تکرار نمائید.

 

حداقل روزانه یک ساعت مطالعه نمائید. دو ساعت نتیجه بهتری دارد. زمان هایتان را در طول روز تقسیم کنید. برای مثال 30 دقیقه صبح، 30 دقیقه زمان رفتن به سر کار، 30 دقیقه هنگام نهار، 30 دقیقه هنگام برگشت به منزل، 30 دقیقه قبل از خواب؛ در واقع این بهترین روش یادگیری می باشد.

 

از سطح مقدماتی شروع کنید. اگر درسها ساده به نظر می رسند، یک هفته به یک مجموعه گوش دهید. ممکن است لغات را خوب بشناسید ولی نیاز به زمان دارید که به درک عمیقی دست یابید که اینکار با تکرار و پاسخ به سؤالات مطرح شده انجام می گیرد. اگر درسها ساده بودند سعی کنید که سریعتر پاسخ دهید. اگر دروس سطح مقدماتی برای شما مشکل بود، نگران نباشید. شما می توانید به یک مجموعه به مدت 4 هفته یا 10 هفته گوش کنید. با آرامش بر روی فهمیدن دروس تمرکز کنید. یک مجموعه از سطح مقدماتی انتخاب کنید و هر روز تکرار کنید تا اینکه 100% فایل صوتی را متوجه شوید. آرام حرکت کنید. پیشرفت بسیاری خواهید کرد حتی اگر فقط به یک مجموعه به مدت 10 هفته گوش دهید!

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 03 شهریور 1394 ساعت: 17:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

اصول یادگیری زبان انگلیسی

بازديد: 247

 

 

اصول یادگیری زبان انگلیسی

 

به راحتی یک متن انگلیسی را بخوانید (Reading)

یک مطلب انگلیسی بنویسید (Writing)

 

یک مکالمه‌ی انگلیسی را بفهمید (Listening)

 

درباره‌ی یک موضوع به انگلیسی صحبت کنید (Speaking).

 

اگر به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید، به‌ راحتی می‌توانید درصد بالایی را در کنکور کسب کنید.

 

اما برای رسیدن به این هدف (کسب درصد بالا) نیازی به تسلط بر این زبان ندارید!

 

در کنکور تنها از قسمت Reading و به نحو غیرمستقیم از قسمت Writing آزمون به‌ عمل می‌آید. برای مسلط شدن بر این دو قسمت باید دو رکن اساسی در یادگیری این زبان را به‌خوبی و به‌طور صحیح مطالعه کنید.

 

 

 

Vocabulary (گنجینه‌ی لغات)                         ۲. Grammar (قواعد)

 

 

شما با مطالعه‌ی صحیح و یادگیری اصولی این دو رکن، علاوه بر تضمین موفقیت در آزمون کنکور قدم بزرگی در تسلط بر این زبان برداشته‌اید.

 

با توجه به این‌که در سال‌های اخیر اکثر داوطلبان در این درس درصد بالایی از سوالات را به‌طور صحیح پاسخ می‌دهند (۷۰-۶۰درصد)، دقت داشته باشید که کسب این حداقل لازم است و برای پیشی گرفتن از دیگران باید به کسب درصدهای بالاتر فکر کنید.

 

همچنین با توجه به این‌که دانستن معنی لغات و عبارات لازمه‌ی پاسخ‌گویی به تمامی سوالات می‌باشد (چه سوالات مربوط به لغات و چه سوالات مربوط به گرامر) و از طرف دیگر قسمت اعظم سوالات در مورد معنی لغات و عبارات می‌باشد (تقریباً ۸۰درصد سوالات از معنی لغات و عبارات و ۲۰%از گرامر می‌باشد) اهمیت مطالعه‌ی لغات واضح است.

 

ما بهترین شیوه‌ی مطالعه‌ی زبان انگلیسی را به شما ارائه می‌دهیم.

 

شیوه‌ی مطالعه

 

قبل از پرداختن به شیوه‌ی مطالعه، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

از خودتان و یا روش مطالعه انتظار معجزه نداشته باشید. مطمئن باشید زبان انگلیسی نیاز به استمرار، پشتکار و صرف وقت و انرژی (البته به‌صورت اصولی و با برنامه‌ریزی) دارد. پس به تبلیغات فریبنده‌ای که ادعای آموزش زبان انگلیسی در مدت‌زمان کوتاه‌ و بدون تلاش را دارند هیچ اهمیتی ندهید.

 

فراتر از کنکور به زبان انگلیسی فکر کنید!

 

و اما شیوه‌ی مطالعه:

 

در هر روز هفته یک ساعت مطالعه را به این درس اختصاص دهید، مطالعه زبان انگلیسی را به ۳بخش مجزا تقسیم کنید.

 

Vocabulary (واژگان) ۲. Grammar  ۳. تست‌زنی. به این ترتیب شما در هفته‌، ۳ساعت مطالعه مختص واژگان ۲ساعت مطالعه مختص گرامر و ۲ساعت مطالعه مختص تست‌زنی خواهید داشت.

در ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان:

الف) هم‌زمان با شروع مطالعه‌ی یک درس، کلمات را از همه‌ جای درس (تمرین‌ها، متن‌ها، زیرنویس‌ها، جدول‌ها و….) استخراج و آن‌ها را در جدول‌هایی بنویسید که هر جدول:

 

شامل گروهی از کلمات باشد که به نحوی در یک زمینه‌ دارای اشتراک باشند، مثلاً: کلمات هم‌شکل را در یک جدول بنویسید (bind، bond، bund، band، bound،  …… یا bird، bread، braid، bride، breed و…..)

 

کلمات مترادف را در یک جدول بنویسید (mediate، intervene، interpose، reconsiliate، interfere و…..)

 

کلمات با یک پیشوند را در یک جدول بنویسید (degenerate، decompose، deflate، deviate و….)

 

کلمات با یک مضمون (theme) را در یک جدول بنویسید، مانند جدول مربوط به میوه‌ها، جانوران، گیاهان، زمان‌ها، مکان‌ها و…..

 

شامل ۳ستون باشد که یک ستون مربوط به کلمه، یک ستون برای معنی فارسی و در ستون دیگر نیز یک جمله بنویسید. (بهتر است که جمله را خودتان بسازید و در غیر این‌صورت از کتاب و یا دیکشنری استفاده کنید)

 

نکته‌ی ۱: به لغات پایانی درس اکتفا نکنید.

 

نکته‌ی ۲: کلمات خیلی ساده را وارد جدول‌ها نکنید.

 

نکته‌ی۳: دقت کنید که لازم نیست هر جدول شامل تعداد کلمات زیادی باشد. همچنین کامل شدن این جدول‌ها به‌صورت تدریجی و همراه با مطالعه‌ی کتاب صورت می‌گیرد. مثلاً شما در درس یک جدولی را ایجاد کرده‌اید که یک یا دو کلمه در آن قرار گرفته‌اند. اما در درس هشت یا نه چند کلمه ی دیگر به آن اضافه می‌کنید.

 

نکته‌ی ۴: چون نمی‌توانید همه‌ی لغات را در جدول‌ها قرار بدهید، باید یک جدول با عنوان «other words» یا «unsubjected words» نیز داشته باشید تا لغات مذکور (که برای آن‌ها وجه اشتراک پیدا نکرده اید) را در آن بنویسید. احتمالاً بیش‌ترین لغات را در این جدول خواهید نوشت!

 

ب) پس از مطالعه‌ی چندین درس و تهیه‌ی تعدادی از جدول‌ها (تقریباً ۲۰۰تا ۳۰۰کلمه) ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان را به ۳بخش (طبق زیر) تقسیم کنید:

 

در یک قسمت مانند قبل، کتاب را مطالعه و جدول‌ها را تهیه و یا کامل کنید (نمونه‌ی جدول)

 

در یک قسمت با استفاده از جدول‌ها، کلمات‌ را به فیش‌های لایتنر انتقال داده و کلمات را به‌ روش لایتنر می‌خوانید (روش لایتنر)

 

در قسمت دیگر تنها به خواندن متون انگلیسی بپردازید. هدف از این بخش کسب تجربه به منظور خواندن سریع متون انگلیسی می‌باشد. شما باید علیرغم مشاهده‌ی کلمات نا آشنا مفهوم متن و جملات را درک وحتی با توجه به معنی جملات و مفهوم کلی متن، معنی کلمات جدید را حدس بزنید.

 

نکته: تنها به تکرار کلمات اکتفا نکنید. برای یادگیری عمیق کلمات، بین‌ آن‌ها و مطالب موجود در حافظه‌ به نحوی ارتباط برقرار کنید. سعی کنید کلمات را در قالب تصاویر، جملات، آهنگ‌ها، رفتارهای رومزه و … در حافظه ثبت کنید. چند مثال:

 

– steal  که با style خاص خود steel می‌دزدد.

 

اگر می‌خواهید معنی fig (انجیر) در ذهنتان ثبت شود، pig را تصور کنید که fig می‌خورد.

 

به فردی فکر کنید که chess بازی می‌کند و در همان حال cheese می‌خورد.

 

وقتی هنگام مطالعه‌ی زبان برای شما آب هویج می‌آورند، به‌عنوان تشکر بگویید: به خاطر آبcarrot  ممنون!

 

ساعت مطالعه‌ مختص گرامر:

مفید‌ترین روش برای مطالعه و یادگیری گرامر، خواندن گرامر‌های ذکر شده در کتاب‌های درسی و نوشتن یک خلاصه‌ی کلی از آن‌ها می‌باشد. در این خلاصه‌برداری‌ها می‌توانید برای به‌خاطر سپردن موثرتر با استفاده از خلاقیت ذهنتان جملات و یا کلماتی را به‌صورت رمزی ایجاد کنید که با به‌خاطر آوردن این جملات و کلمات رمزی گرامرهای مورد نظر را نیز به یاد بیاورید.

 

مثلاً ترتیب قرار گرفتن صفات در جمله قبل از اسم را می‌توانید به این طریق به‌خاطر بسپارید.

 

 

 

 

 

اما تنها خواندن و خلاصه‌برداری کردن از گرامرها (حتی اگر به بهترین نحو انجام گیرد) به هیچ‌ عنوان کافی نیست. شما باید برای درک و یادگیری عمیق گرامر‌ها تا می‌توانید تمرین‌های کتاب درسی (و کتاب‌های غیردرسی) را حل کنید. سعی کنید جواب تمرین‌ها را در کتاب یادداشت نکنید تا بتوانید در مطالعات بعدی نیز خود را تست کنید.

 

ساعت مطالعه‌ی مختص تست‌زنی:

برای هر ساعت مطالعه‌ی مختص تست‌زنی یک آزمون انگلیسی تهیه کنید.

 

از آزمون‌های مشابه کنکور و یا آزمون‌های کنکورهای گذشته استفاده کنید (البته آزمون کنکورهای گذشته برای زمانی است که اکثر مطالب را مطالعه کرده‌اید)

 

هرگز از تست‌های طبقه‌بندی شده‌ی موضوعی (مثلاً صد تست پشت سرهم در مورد ضمایر و….) استفاده نکنید.

 

در هر آزمون این احساس را در خود ایجاد کنید که در جلسه‌ی کنکور هستید.

 

زمان را کنترل کنید. با پیشرفت مطالعه و تمرین باید زمان پاسخ‌گویی به سوالات کاهش یابد.

 

یکی از اهداف تمرین‌ تست‌زنی شناخت نقاط ضعف و قوت است. یعنی این‌که شما متوجه شوید که در کدام قسمت از سوالات (گرامر، درک مطلب و…..) قوی و در کدام قسمت ضعیف هستید تا بعداً با توجه به آن‌ها به سوالات پاسخ دهید.

 

در درک‌مطلب‌ها ابتدا یک نگاه کلی (گذرا) به متن و سوالات انداخته (۱تا ۲دقیقه) و سپس متن را بخوانید و سعی کنید با توجه به نگاه گذرایی که به سوالات انداخته‌اید زیر نکات مهم خط بکشید. (این طریقه‌ی خواندن متن را در ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان انجام داده‌اید!). در پاسخ‌دهی به سوالات طرح شده از متن ابتدا به سوالات Vocabulary پاسخ دهید. سپس سوالات مفهومی را که از ایده‌ی کلی متن پرسش‌ کرده‌اند پاسخ دهید.

 

در سوالات گرامر سعی کنید پاسخ‌هایی را انتخاب کنید که ساختارهای گرامری ساده را به‌وجود می‌آورند. گزینه‌هایی که ساختار گرامر جمله را پیچیده می‌کنند به احتمال بیشتری اشتباه هستند.

 

در انتهای هر آزمون نکات جدید گرامر و همچنین کلمات نا آشنا و جدید که در حین مطالعه به آن‌ها برنخورده بودید یا به آن‌ها توجه نکرده بودید را مشخص کرده و یادداشت کنید تا در ساعت مطالعه‌ی مختص واژگان یا گرامر، آن‌ها را مطالعه کنید.

 

پیشنهاد  بسیار مفید و سرگرم کننده

 

کلمه‌ی روز: پس از اتمام هر ساعت مطالعه‌ی زبان (واژگان، گرامر و تست) یک کلمه‌ را به‌عنوان کلمه‌ی روز انتخاب کنید و آن‌ را در تقویمی (در همان روز) یادداشت کنید. سعی کنید به این کلمه کمی بیش‌تر از دیگر کلمه‌ها بها دهید و در مورد آن بیش‌تر فکر کنید. انتخاب کلمه‌ی روز کاملاً بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

 

گرامر هفته: برای هر هفته نیز یک گرامر را انتخاب کنید وسعی کنید در طول هفته خوب آن را یاد بگیرید، با کمک آن جمله بسازید، در کتاب‌های کمک‌ درسی آن‌ را مطالعه کنید و….. .

 

inhabitant

ساکن‌ در(کشور یا منطقه ای خاص  برای مدت طولانی)

A town of 11000 inhabitants.

 

resident

مقیم‌، مستقردر(جایی که خا نه ی فرد است)

A resident of the United States.

 

denizen

ساکن‌، مقیم‌، ساکن‌ کردن‌

Polar bears, denizens of the frozen north.

 

citizen

تابع‌، رعیت‌، تبعه‌ یک‌ کشور، شهروند

She’s Italian by birth but is now an Australian citizen.

 

colonist

مستعمره‌ نشین‌، کسیکه‌ درتاسیس‌ مستعمره‌ای‌ شرکت‌ میکند،مهاجر

The early colonists faced many problems in a new land.

 

immigrant

مهاجر، تازه‌ وارد، غریب‌، کوچ‌ نشین‌، اواره‌

Illegal immigrants maybe killed with ethnocentric guy.

 

pilgrim

زائر، زوار، مسافر، مهاجر

Muslim pilgrims on their way to Mecca

 

refugee

مهاجر، فراری‌، پناهنده‌ سیاسی‌، اواره‌ شدن‌

a steady flow of refugees from the war zone

 

migrant

کوچ‌ کننده‌، مهاجر، سیار(به دنبال کار)، جانور مهاجر، کوچگر

The country has a large seasonal migrant population, who work on the coffee and cotton plantations for part of the year.

 

emigrant

مهاجر(که کشور خودش را به قصد زندگی در جای دیگر ترک کرده)، کوچ‌ کننده‌

emigrants to Canada

 

Evacuee

فراری‌ یا پناهنده‌ای‌ که‌ درموقع‌ جنگ‌ محل‌ خودراتخلیه‌میکند، مهاجر، فراری

The evacuee is sent away from Iran.

 

Settler

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 03 شهریور 1394 ساعت: 17:10 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

تعداد حافظان قرآن در زمان پيامبر اکرم (ص)چند نفر بوده اند ؟

بازديد: 147

 

تعداد حافظان قرآن در زمان پيامبر اکرم (ص)چند نفر بوده اند ؟

تعداد حافظان قرآن در زمان پيامبرغ بسيار بوده‌اند و بنابر يك بررسي‌، لااقل 140 نفر در زمان رسول خداغ بوده‌اند. ولي آنانكه بيش از همه مورد تأييد هستند عبارتند از: علي‌بن ابيطالب‌، عثمان‌، اُبي‌ّبن‌كعب‌، ابوالدّردأ، زيدبن ثابت‌، عبداللهبن مسعود، و ابوموسي اشعري‌.( ر.ك‌: پژوهشي پيرامون آخرين كتاب الهي‌، علوم (كتابت‌، قرائت و تفسير) قرآن‌، دكتر رجبعلي مظلومي‌، ج 1، ص 36 ـ 37، نشر آفاق‌. )

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 31 مرداد 1394 ساعت: 18:30 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

احتياط در گياه درماني اطفال

بازديد: 203

احتياط در گياه درماني اطفال:

در درمان اطفال با استفاده از داروهاي گياهي به خصوص در موارد خوددرماني موارد زير بايد رعايت شوند:

قبل از شروع خود درماني سعي شود تا علت بيماري مشخص گردد.

داروها به طور تصادفي انتخاب نشوند. بلكه بايد به دنبال دارويي بود كه مختص آن بيماري باشد.

چند دارو به طور همزمان مصرف نشوند.

براي رفع علايم بيماري كمترين دوز مصرف شود اين نظريه كه داروي بيشتر معادل با اثر بخشي بيشتر است صحيح نيست.

خود درماني را براي مدت كوتاهي ادامه دهيد چرا كه ممكن است بيماري جدي كودك شما ناشناخته باقي بماند.

در صورت عدم بهبودي پس از مصرف چند روز مصرف دارو، به پزشك مراجعه شود .

اختلال در درك، عدم تعادل و ديگر اختلالات در هوشياري، فلج، آريتمي قلبي كه براي اولين بار اتفاق مي‏افتند، دردهاي مبهم سينه يا شكم و ساير علايم مبهم كه بيش از حد انتظار مي‏باشد، نياز به توجه ويژه پزشكي دارد.

در گياه درماني علمي در اطفال، پزشك و داروساز حتما بايد موارد زير را در نظر بگيرند به خصوص اگر فراورده گياهي براي خود درماني تهيه شده باشد.

- 1با توجه به آنكه كيفيت دارويي، عامل مهمي در اثر بخشي فراورده‏هاي گياهي مي‏باشد، پزشكان بايد فراورده‏هايي را تجويز نمايند كه داراي كيفيت دارويي بالا و ترجيحا استاندارد شده باشند و داروسازان نيز بايد چنين فراورده‏هايي را عرضه نمايند.

- 2ارزيابي دقيق محدوديت‏هاي گياه درماني به خصوص با توجه موارد مصرف توصيه شده در بعضي كتب قديمي از جنبه‏هاي مهم ديگر مي‏باشد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

 

 

- 3روش ناصحيح استفاده مثلا استفاده از پماد حاوي منتول در داخل يا در نزديكي سوراخ‏هاي بيني نوزاد ممكن است سبب ايجاد كلاپس فوري در نوزاد شود. بنابراين پزشك و داروساز بايد كليه اطلاعات مربوط به فراورده‏هاي گياهي را در اختيار داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 29 مرداد 1394 ساعت: 11:39 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس