سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
امامي از شاعران معروف نيمه اول قرن هفتمست كه بمدح امرا و وزراي كرمان اشتغال داشت ودر عهد خود خود مورد احترام شاعران و استادان بود . سخن او بيشتر بشيوه شاعران قرن ششمست ، ماند غالب آنان هم مداج زبردستست و هم غزلسراي خوش سخن ، و چاشني عرفان سخن او را گاه جلاي خاص مي بخشد . وفاتش بسال 667 هجري (= 1268 ميلادي )بوده است.
درباره اورجوع شودبه :از سعدي تاجامي ،آقاي علي اصغر حكمت ،تهران ،1327 شمسي ، ص 137 – 140 ، ترجمه از جلد سوم تارخي ادبيات ايران دوارد برون.
ركن الدين اوحدي مراغه يي اصفهاني (م.738هجري=1337ميلادي) از جمله مشهورترين شاعران متصوف قرن هشتم هجريست. تخلص وي از ابوحامد اوحدالدين احمد كرماني (م.635هجري=1237ميلادي) كه بيك واسطه مريدش بوده است . گرفته شد. اوحدي قسمت اخير عمرش را در آذربايجان بسر مي برد و در آنجا مثنوي مشهور خود «جام جم» را در مسائل عرفاني و اجتماعي و اخلاقي بساخت. وي ديواني از قصائد و غزللها و رباعيها درد. ديوان او با مقدمه بار وو بتصحيح آقاي سيد يوشع توسط دانشگاه مدارس (هندوستان) بسال 1951 طبع شده است.
در 1311 در خانوادهاي روحاني پرورش يافت. وقتي دانشجوي طب بود، نخستين رمانش يكليا و تنهايي او (1334) از سوي مجلة سخن به عنوان بهترين رمان ايراني سال 1335 را يافت و مدرسي را در زمرة نويسندگان مشهور ايران درآورد. ده سال بعد ـ وقتي ديگر ساكن آمريكا شده بود ـ دومين رمانش شريفجان، شريفجان ( نام قبلي: نسل كلاغها) را نشر داد، اما اين اثر نه تنها تأثيري بر ادبيات زمان خود نگذاشت، سقوط نويسنده را نيز گواهي داد. در 1347 مجموعه داستان گمرگ چينواد آگهي شد اما انتشار نيافت. مدرسي جز چند داستان كوتاه در جنگ اصفهان و سخن اثر ديگري منتشر نكرد.
قابل توجهترين اثر نويسنده، رمان كوتاه يكليا و تنهايي او است. نخستين علتي كه براي محبوبيت اين رمان به ذهن ميرسد، ساختمان محكم و نيز زيبا و توصيفي آن است. نثري شاعرانه و عاطفي كه شخصيتها و موقعيتها را با توصيفهايي احساساتي و رنگين تصوير ميكند. نثري شبه كلاسيك و خوشآهنگ كه با قطعههاي تابلو مانندش، خوانندگان بيزار از سطحينويسان آسانگين را جذب كرد؛ خوانندگاني كه سنگيني يأس دوران را با خواندن صحنههاي عاشقانة رمان، كه عطري كهن از آنها برميخاست، به فراموشي ميسپردند. مدرسي براي بيان مضمون تاريخي ـ فلسفي خود به نثري كهنهنما و غريب احتياج داشت. پس، به جايي كه مضمون را گرفته بود ـ به تورات ـ روي آورد و روال روايتي عتيق كتاب مقدس را به كار گرفت. البته پيش از او نويسندگاني چون طبري از اسطورهها و نثر توراتي براي بيان مسائل اجتماعي استفاده كرده بودند. اما مدرسي زبان تورات را كه با آن يهوه ـ خداي خشم و انتقام، نه محبت و بخشش ـ حقايق « ابدي » را بر مردم آشكار كرده است. براي بيان مسائل كلي بشري به كار گرفت. و بدين ترتيب براي بيان مضمون داستان خود، قالبي مناسب آفريد.
بهرام صادقي
(1363 ـ ؟) نخستين داستانهايش را از 20 سالگي ـ وقتي دانشجوي طب بود ـ نوشت و از 1335 شروع به چاپ آنها در مجلات ادبي كرد. در 1337 يك چند جزو هيأت نويسندگان مجلة صدف بود. دوران خلاقيت هنرياش زماني طولاني نپائيد اما در همين مدت كوتاه داستانهايي فراموشناشدني آفريد؛ داستانهايي كه او را در صف اول نويسندگان ايران قرار دارند.
مهمترين مضمون داستانهايش جستجو در عميقترين لايههاي ذهني بازماندگان نسل شكست است. اين جستجو كه با طنزي آميخته به فاجعه، و در شكلهاي متنوع داستاني صورت ميگيرد، بهرام صادقي را شايان توجهترين نويسندة نسل خويش ميسازد. كارهاي اصلياش را بين سالهاي 1341 ـ 1335 مينويسد و منتشر ميكند، هر چند تا سالهاي 50 نيز تك داستانهايي انتشار ميدهد اما اصولاً نويسندة اين دهه است. واخوردگي، شكست، فقر و يأس آدمهاي كوچك، روشنفكران آرمان باخته و معتاد شده، كارمندان فقير و دانشجويان واخورده را با توانايي ترسيم ميكند. صادقي با ارائه طنزآميز جنبههاي دردناك زندگي، ضمن آن كه نشان ميدهد جهان ما چقدر كهنه و رنجبار است، آرزوي خود را به برقراري عدالت اجتماعي ابراز ميكند. بدين ترتيب، طنز او نفي زندگي نيست، افشاي تمامي عواملي است كه باعث حقارت و خواري زندگي ميشوند. آثار بهرام صادقي كه با تسلط فراوان بر فرم نوشته شدهاند و به نحو حيرتانگيزي سالهاي پس از كودتا را نمايش ميدهند، پيش از هر چيز هنر (داستان) هستند، نه گزارش اجتماعي يا رواني. خودش گفته است: « در وهلة اول بايد داستان نوشت، داستان خالص، بايد ساخت، به هر شكل و هر جور… فقط مهم اين است كه راست بگوئي»
و چون در نوشتن صادق بود و قهرمانان آثارش را به خوبي ميشناخت، انعكاس زندگي در آثارش با چنان عمقي صورت گرفته است كه در ميان همنسلانش كمتر نظير دارد.
اما صادقي تا به نقطة اوج كارش برسد، تا غريزي نوشتن را نظم بخشد و به مرحلة خلق اثر هنري برسد، تجربياتي دارد در حد تجربيات نويسندگان همدورهاش. داستانهاي « فردا در راه است» و « گردهم»، همچون داستانهاي اجتماعي نگار كه در آن سالها داشت باب ميشد، به زندگي محرومان كوي و برزن ميپردازند. در اين داستانهاي از درونكاوي عميق و طنزآميز داستانهاي بعدي نويسنده خبري نيست. در « فردا در راه است » ـ اولين داستان چاپ شدة صادقي ـ از وراي پردهاي كه باران كشيده است آدمها در منظر ديد قرار ميگيرند و نويسنده تلاش ميكند با توصيف دقيق موقعيت و حرفهاي آدمها، حالت روحيشان را تجسم بخشد: در شبي توفاني كه باران يكريز بارنده همه چيز را در هم ميريزد حادثهاي اتفاق افتاده: « فضلي » كشته شده و اهالي محل از درگيريهاي قبلي او و غلامخان سخن ميگويند. سپس محلة درگير سيل توصيف ميشود. وصف مرگ فضلي و سيل بنيان كن درهم ميآميزد و از محيط طبيعي براي نمودن هيجانزدگي و ترس آدمها استفاده ميشود.
از ديگر داستانهاي او : كلاف سردرگم ـ تأثيرات متقابل و … است.
( متولد 1312) نويسندهاي است كه، چون بهرام صادقي، با چاپ داستانهايش در مجله سخن به شهرت ميرسد. اما برخلاف صادقي در پي راهيابيهاي تازة ادبي نيست ميرصادقي در بهترين آثارش به خاطرات كودكي باز ميگردد و با انتخاب واژهها و عبارتهايي مناسب در ساختن فضايي غمگين و دلتنگياور توفيق نسبي مييابد. البته هيچگاه قادر به خلق اثري هنرمندانه در القاي دلتنگي و غربت نميشود، حتي گاه به ورطة احساسات بازي گريهآور ـ به سبك رمان اوليه ـ سقوط ميكند، اما اغلب در مرز دلتنگي و سانتيمانتاليسم ميماند. چنين است كه با وجود انتخاب سوژههاي خوب، داستانهايش خام ميمانند و نميتوانند تأثيري قوي بر خواننده بگذارند. و از آنجا كه فقط بر عاطفه خواننده تكيه ميكند، اثري رمانتيك ميآفريند كه هدفي جز ايجاد تأسفي لحظهاي و احساسي ندارد. به همين جهت اثرش باعث تحولي در ديد خواننده نميشود. ميرصادقي براي تحريك احساسات خواننده به « فقرنگاري» روي ميآورد و داستانهايي دربارة آثار فاجعهآفرين فقر، جهل، فحشا، اعتياد و سنتهاي كهنه مينويسد، اما در راه نشان دادن رنج و ادبار مردم و تصوير دنيايي تيره و اضطراب آور، دنيايي سرشار از مرض و محروميت به رئاليسمي آسان در ميغلتد، دربارة مسائل بديهي شعار ميدهد و صحنههايي كليشهاي ميآفريند. داستانهاي نخستين كتابهايش، شاهزاده خانم سبزچشم (1341) و چشمهاي من خسته (1345)، داستانهايي كهنه و محدود از زندگيهاي محدود فقرا، فواحش و معتادان است. تنها در داستان « مرد » قادر به توصيفي شورانگيز از دوران بلوغ ميشود. داستانهايي تمثيلي با اعتقاد به قاهريت سرنوشت نيز نوشته است: در داستان « ديوار »، ديوار چون مرز سرنوشت كودكان را از هم جدا ميكند و اتوبوس در داستان « آمد و شد» تمثيلي است از كاروان آدمهايي كه در راه زندگي ماندهاند.
اما بهترين داستانهاي ميرصادقي، از ديدگاه كودكان، منظومهاي داستاني از تاريخچة زندگي در يك محلة سنتي ارائه ميدهند. اين داستانها كه گويي ادامة يكديگرند و در اولين و آخرين كتابهاي نويسنده ديده ميشوند، با يك شيوة بيان و از يك زاويه ديد نوشته شدهاند. زندگي كهنه و رنجبار محلة سنتي داستانها در فكر نويسنده شكل گرفته بود. يعني نويسنده بر مبناي خاطرات و تجارب محدود خود مينويسد تا جلوههاي گوناگوني از غيرانساني بودن زندگي گذشته و اكنون را به نمايش بگذارد. ميرصادقي از ديد كودكي كه نخستين بار با فقر و فريب آشنا ميشود، نشان ميدهد كه ثروتمندان چقدر از كساني كه برايشان كار ميكنند فاصله دارند و چه اندازه نسبت به آنها بيرحماند. هراسي كه كودك از راه ديدهها و شنيدههايش به خواننده منتقل ميكند، تصويري هولناك از روابط اجتماعي در سرزمين نويسنده بدست ميدهد. وقايع اين دسته از داستانهاي ميرصادقي از ديد جعفر، كودكي از خانوادهاي سنتي و مرفه، بيان ميشود. جعفر كه دور و بر خودش را با تيزبيني نميبيند، با حواس پرتي نگاهي ناتوراليستي به زندگي مياندازد. بيان وقايع از نظر گاه كودك، بهانهاي ميشود براي بكارگرفتن صناعت و داستاننويسي فاكنر و بيان غيرمستقيم حوادث، بيآنكه ميرصادقي بتواند به عمق معني و ظرافت صورت آثار فاكنر دست يابد.
از ديگر آثار او: آن شب كه برف باريد ـ طلب آمرزش و شاخههاي شكسته است.
جمال الدين محمد بن عبدالرزاق اصفهاني بيشتر عمر خود را در اصفهان بزرگري و نقاشي و عاقبت بشاعري گذراند و علاوه بر آل صاعد و آل خجند بعضي از ملوك باوندي طبرستان و سلجوقيان عراق و اتابكان آذربايجان و عراق را نيز مدح گفت . شعرش خالي از تكلف و روانست . در قصائد خود گاه از سنائي و گاه از انوري تقليد كرده است. با اينحال مضامين و موضوعات تازه بسيار در اشعار خويش دارد. در غزل بمرحله بلندي از كمال نزديك شده و در ساير انواع شعر نيز آثار دل انگيزي بر جاي نهاده است . در باره احوال او رجوع كنيد به مقدمه ديوان جمال الدين اصفهاني ،چاپ تهران ، 1320 و به تاريخ ادبيات در ايران ، ج 2 ص 731-733.
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن انشا در مورد 22 بهمن