تحقیق و پروژه رایگان - 412

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تعليم و تربيت از ديدگاه روسو

بازديد: 61

تعليم و تربيت از ديدگاه روسو


نظريه ي تعليم و تربيت روسو متناسب است با نظريه ي نيکي فطري انسان، و نبايد مغاير باشد با رشد قابليت هايي که انسان کسب مي کند 
تعليم و تربيت از ديدگاه روسو 
(Éduication ) 
* از آن جا که به هر حال استعدادهاي بالقوله ي انسان بيدار مي شوند، تعليم و تربيت نقشي اساسي به عهده دارد که از يک طرف اين استعدادها را از تاريکي بدوي شان بيرون مي کشد و از طرف ديگر استفاده ي مطلوب از آنها را ممکن مي سازد: « بهترين ذهن طبيعي بدون آموزش هيچ نيست »(1). 
هر نوع تعليم و تربيتي را که در نظر بگيريم ( چه آن گونه که در اميل مرد را مي سازد يا آن گونه که شهروند را به وجود مي آورد ) بيش تر از آن که معلومات و کاربرد آن را القاء کند، بايد مانع از استفاده ي بد از استعدادهايي که پرورش مي دهد، شود: « هر چقدر بگويم که تعليم و تربيت درست بايد منفي باشد، کم گفته ام. اگر از تولد عيوب جلوگيري کنيد، به اندازه ي کافي در راه فضيلت گام برداشته ايد ».(2) 
** نظريه ي تعليم و تربيت روسو متناسب است با نظريه ي نيکي فطري انسان، و نبايد مغاير باشد با رشد قابليت هايي که انسان کسب مي کند: براي همين بايد « تعليم و تربيت منفي » را به کار بست که « به درمان شرارت هاي قلبي بشر نمي پردازد، چرا که به هيچ رو فطرتاً وجود ندارد، بلکه بايد مانع تولد آن ها شود و درهاي ورود را به روي آنها کاملاً بسته نگاه دارد ».(3) 

انطباق تعليم و تربيت با ترتيب ظهور استعدادهاي برتر انساني ( تخيل، عقل، حساسيت فعال ) بهترين استفاده ي ممکن از آنها را مقدور مي کند. پس هنر مربي اين است که منتظر زمان مناسب براي توسل جستن به اين يا آن قابليت باشد و به جاي آن که شاگردش را به تعجيل در کسب دانش جديد تشويق کند، به اندازه ي کافي وقت براي کشف حوزه ي کاربردي قابليت ها را به او بدهد: « آيا مي توانم به خود جرئت دهم که در اين جا بزرگ ترين، مهم ترين و مفيدترين قاعده ي تعليم و تربيت را شرح دهم؟ اين قاعده نه صرفه جويي در وقت، بلکه تلف کردن آن است ».(4) 

بايد اشاره کرد که اين شيوه به طور کاملاً عيني، بيان کننده ي آگاهي از مرگ و مير کودکان در عصر روشنگري است: « [...] ناگوار کردن اين نخستين بخش زندگي براي تضمين خوشبختي مابقي زندگي که شايد هرگز فرا نرسد ».(5). به نظر روسو، رعايت ترتيب زماني به ويژه استفاده از عقل را ( که لاک مي خواست پيش از موعد پرورش دهد ) تا زماني به تعويق مي اندازد که تجربه ي حسي به اميل اطلاعات کافي در مورد ارتباط بين اشياء و ارتباط اشياء با بدن خودش را داده است. تعليم و تربيت منفي ابتدا به حواس توسل مي جويد، چرا که اولين ابزار آگاهي ما هستند: « آن چه تعليم و تربيت مثبت مي نامم، تربيت ذهن قبل از سن مقتضي و آگاه کردن کودک به وظايف انسان است. آن چه تعليم و تربيت منفي مي نامم، کامل کردن اعضاء بدن که ابزار شناخت ما هستند، قبل از دادن اين شناخت است، تعليم و تربيتي که با تمرين حس ها ما را براي عقل آماده کند ».(6) 

تا زماني که شاگرد هنوز در وضعيتي نيست که چيزي بياموزد، تجربه او را عليه خطاها بر مي انگيزد. به اين ترتيب اميل با نتايج ملموس اَعمالش مواجه مي شود که درسي قابل درک و ( در ظاهر ) مستقل از حسن نيت معلم است: « [...] به طوري که خيلي زود يوغ سخت ضرورت را که هر موجود کاملي بايد به آن تمکين کند، بر سر مغرور خويش احساس کند و اين ضرورت را درامور و نه درهوا و هوس انسانها ببيند »(7). 

درمجموع معلم تمامي مراحلي را که اميل بايد بگذراند پيش بيني مي کند، ولي افق ديد شاگرداش را محدود به روابطي مي کند که او عجالتاً مي تواند بر آنها مسلط باشد: از يک طرف، دور انديشي « سرچشمه ي واقعي همه ي بدبختي هاي ماست » زيرا « مدام ما را فراتر از خود و به جايي که اغلب نخواهيم رسيد، مي برد »(8)؛ از طرف ديگر اميل « نبايد قدمي بردارد، مگر آن که آن را پيش بيني کرده باشيد، نبايد حرفي بزند، مگر آن که بداند چه مي خواهد بگويد ».(9) 

*** با تکيه به نتيجه گيري هاي کلي و پي در پي، اميل که مرد جواني شده مي تواند همنوع خود را صرفاً در بشريت باز شناسد و بشريت را دوست بدارد، ولي يک آموزش ملي بايد اين يکسان سازي احساسي را فقط به هم ميهنان محدود کند، طوري که مرد جوان آنها را در رابطه اي تنگاتنگ با زندگي خود بداند: « تعليم و تربيت است که بايد به روح افراد، قدرت ملي بدهد و چنان عقايد و سلايق آن ها را جهت دهد که از روي علاقه، شيفتگي و ضرورت، وطن پرست شوند ».(10) ديگر، مسئله بر سر شکل دهي انسان نيست، بلکه شهروند واقعي مد نظر است که مي توان در دولت شهرهاي باستان، الگويش را يافت و او هرگز خود را جداي از وطن نمي پنداشته است. روش تعليم و تربيت منفي علي رغم موقعيت ويژه اي که بايد تثبيت کند، همچنان بايد اِعمال شود. به واقع همواره از راه تجربه ي حسي است که کودکان افکار اوليه اي را که مي خواهيم بياموزند، کسب مي کنند. از همين رو بازي هاي کودکان لهستاني « بايد همواره عمومي و براي همه مشترک باشد »، زيرا مسئله قبل از هر چيز « عادت دادن آن ها از کودکي به مقررات، برابري، برادري، رقابت و زندگي زير نگاه همشهري هاي خود و طلب تأييد عمومي است. »(11) 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 9:08 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آشنایی با نرم افزار ANSYS

بازديد: 0

آشنایی با نرم افزار ANSYS

ANSYS یک برنامه همه منظوره در زمینه اجزای محدود است که شامل بیش از 1000000 خط کد می باشد. دلایل برتری ANSYS به سایر نرم افزارهای تحلیل عبارتند از: 
1- انجام آنالیزها در زمینه های مختلف مهندسی مانند جامدات، سیالات، انتقال حرارت، الکترومغناطیس، الکترواستاتیک، الکترونیک و دینامیک 
2- توانایی انجام آنالیزهای توامان مانند آنالیزهای جامداتی-سیالاتی، حرارتی-جامداتی، حرارتی- الکترومغناطیسی و... 
3- توانایی بهینه سازی مدلهای طراحی شده 
4- قابلیت برنامه نویسی به کمک زبان برنامه نویسی نرم افزار برای توسعه امکانات جدید 
5- قابلیت تهیه گزارش و خروجیهای مختلف به صورت فیلم، عکس یا htmp 
6- توانایی تشخیص پارامترهای مختلف و بررسی میزان اهمیت هر کدام از آنها در رسیدن به جواب نهایی طراحیها 
7- امکان برقراری ارتباط با نرم افزارهای دیگر نظیر CATIA ، Pro/ENGINEER ، SolidWorks ، Parasolid ، Unigraphics 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 9:07 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

راهکارهای تحلیل پوسته استوانه ای

بازديد: 46

راهکارهای تحلیل پوسته استوانه ای

پوسته های نازک سازه هایی با سطوح خمیده هستند. مثالهایی از پوسته ها عبارت است از: مخازن تحت فشار، بالهای هواپیما، پوشش خارجی راکتها و موشکها، تایر اتومبیلها، چراغ مهتابی، سر پوشها یا کله گیها، سقفهای گنبدی شکل، سقف ماشین یا کارخانه و انواع مختلفی از ظروف و تانکهای ذخیره. هر کدام از اینها دارای نوعی دیواره خمیده است. از آنجا که یک ورق خمیده را می توان بخشی از یک پوسته به حساب آورد، معادلات عمومی برای پوسته های نازک نیز برای ورقهای خمیده قابل اعمال است. همانند ورقها، صفحه ای که ضخامت پوسته را به دو نیمه تقسیم می کند، سطح میانی خوانده می شود. برای توصیف شکل پوسته، دانستن هندسه صفحه میانی و ضخامت پوسته در هر نقطه کافی است. پوسته هایی که جنبه کاربردی و صنعتی دارد، در صورتی پوسته نازک محسوب می شود که نسبت ضخامت به شعاع انحنای r برابر یا کمتر از باشد. برای پوسته های نازکی که از نظر کاربردی دارای اهمیت است، این نسبت ممکن است یا کوچکتر باشد. 
تجزیه و تحلیل سازه پوسته هاغالبا مبتنی بر دو نظریه متمایز است که بسیار کاربرد دارد. اولی، نظریه غشایی است که معمولا به بخش عمده ای از کل پوسته اعمال می شود. یک غشا را خواه مسطح و خواه خمیده، جسمی می دانند که دارای همان شکل ورق یا پوسته انعطاف پذیردوبعدی است، جز اینکه می تواند در برابر فشار نیز مقاومت کند. دومی، نظریه خمشی یا نظریه عمومی است که شامل تاثیرات خمش می شود. این نظریه امکان بحث را انقطاعات در توزیع تنش که در یک ناحیه محدود از سازه (در مجاورت بار یا انقطاع هندسی) اتفاق می افتد، فراهم می کند.به هر حال آگاهی از تنشهای غشایی پوسته از نظر عملی مهمتر از دانستن تنشهای خمشی است. 
در پوسته های نازک نیز در حالتهایی که هندسه پوسته و یا نحوه بارگذاری آن خیلی پیچیده نباشد، در یکی از دو نظریه ای که در بالا ذکر شد، حل تحلیلی وجود دارد. همچنین در پوسته هایی که حالتی از تقارن وجود دارد، مسئله ساده تر خواهد شد و حلهای تحلیلی ساده تری نیز وجود خواهند داشت. در مسائل با پیچیده گی بیشتر، چه از لحاظ بارگذاری و چه از لحاظ هندسه، از روش انرژی و یا روشهای عددی استفاده خواهد شد. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 9:07 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آشنایی مختصر با ورقها و پوسته ها

بازديد: 113

آشنایی مختصر با ورقها و پوسته ها

ورقها و پوسته ها سازه هایی هستند که شکل اولیه شان به ترتیب، تخت یا خمیده و ضخامت آنها بسیار کوچکتر از دو بعد دیگر است. مانوسترین مثالها برای ورقها عبارتند از: روی میزها، پوشش یا دریچه سوراخهای آدم رو خیابانها، پانلهای جانبی و سقف ساختمانها، دیسکهای توربین، دیواره ها و کف مخازن ذخیره.بسیاری از کاربردهای مهندسی از مقوله ورق تحت خمش یا پوسته تحت خمش است. ضخامت t را بوسیله یک صفحه موازی دو وجه ( فوقانی و تحتانی) به دو نیمه مساوی تقسیم می کنیم. این صفحه صفحه میانی ورق خوانده می شود. ضخامت ورق در امتداد عمود بر صفحه میانی اندازه گیری می شود. خواص خمشی یک ورق عمدتا وابسته به ضخامت آن است تا به دو بعد دیگر آن. 
می توان ورقها را به سه دسته تقسیم کرد: ورقهای نازک با خیز کوچک، ورقهای نازک با خیز بزرگ و ورقهای ضخیم. بر طبق ملاکی که اغلب (به منظور محاسبات فنی) در تعریف یک ورق نازک استفاده می شود، نسبت ضخامت به طول دهانه کوچکتر باید کمتر از باشد. نیروهای خارجی وارد به یک ورق را می توان به صورت نیروهای حجمی و نیروهای سطحی در نظر گرفت. نیروی سطحی اکر به یک نقطه وارد شود از نوع نیروی متمرکز است. همچنین این نیرو ممکن است به طور دلخواه روی یک مساحت محدود وارد شود. نیروهای حجمی به هر المان حجمی ورق وارد می گردد و به میدانها، مانند جاذبه و مغناطیس، یا در حالت حرکت به اینرسی یا لختی ورق، نسبت داده می شود. 
تعیین توزیع تنش و تغییر مکان ورقی که در معرض مجموعه ای از نیروهای وارده قرار گرفته است، نیازمند در نظر گرفتن تعدادی از شرایط اساسی است. که به قوانین فیزیکی خاص، خواص ماده، هندسه و نیروهای سطحی بستگی دارد. هر جا که شکل ورق یا هیات بارگذاری (به علت پیچیدگی) مانع حل نظری شود یا هنگامی که در پی اثبات نظریه ای هستیم به کار گیری روشهای تجربی مزیت دارد. روشهای تقریبی عددی و انرژی نیز برای این منظور موثر است. 
نخستین بررسی چشمگیر ورقها در سال 1800 صورت پذیرفت. بعد از آن پیرامون حالتهای مختلف خمش ورقها کارهایی صورت گرفت. نظریه اصلی را در واقع ناویر، کیرشهف و لوی و شیوه های عددی را گالرکین، وال و دیگران ارائه دادند. مساله تعیین شکل ورق و انتخاب ماده آن، به طوری که در عمل دارای بیشترین مقاومت در برابر مجموعه نیروهای وارده در شرایط مورد نظر باشد، مربوط به فرآیند و عملکرد طراحی است. از این رو ارائه یک فهم اساسی از رفتار ماده و ارزیابی و محاسبه محتملترین حالتهای شکست در شرایط پیش بینی شده کار ضروری است. طراحی عقلایی ورقها و پوسته ها عمدتا متکی بر آنالیز تنش و تغییر شکل آنها است. ب

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 9:00 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آشنایی با روش المان محدود (FEM)

بازديد: 129

آشنایی با روش المان محدود (FEM)

روش آنالیزالمان محدود یک ابزارقوی و مدرن محاسبه ای است. به منظور حل مسائل مهندسی سازه ای بسیار پیچیده خصوصا در صنعت هواپیما سازی، این روش در طول 15 سال گذشته در سراسر جهان کاربرد بسیار وسیعی داشته است. این روش اکنون در زمینه های دیگری همچون آنالیز حرارتی، مکانیک سیالات و الکترومغناطیس هم مورد قبول واقع شده است. در این روش به علت وجود حجم محاسبات بالا کامپیوتر دیجیتالی مورد نیاز است. 
سازه ها ممکن است شکلهای بسیار پیچیده ای به خود گرفته و از مواد مختلفی استفاده کنند. اغلب یک سازه خودش متشکل از مواد مختلفی است، به همین علت روشهای تحلیلی برای حل آنها یا وجود ندارد و یا بسیار مشکل خواهد بود از این رو روشهای حل عددی مانند المان محدود مورد استفاده قرار می گیرد. 
ایده اصلی در روش المان محدود تقسیم کردن سازه، جسم ویا ناحیه تحت آنالیز به تعداد زیادی المانهای محدود و یا به صورت ساده تر المان است. این المانها ممکن است یک، دو و یا سه بعدی باشند. یک نوع کلاسیک و محبوب المان برای حالت دو بعدی همان المان مثلثی است. وقتی یک سازه دوبعدی (و یا یک دستگاه انتقال حرارت و غیره) به صدها و یا گاهی شاید هزارها عدد از این المانهای مثلثی که همپوشانی ندارند تقسیم می شود، مشاهده می شود که هر شکل هندسی صفحه ای قابل دسترسی است. گره های این نوع المان به صورت مناسبی در راسهای مثلث قرار گرفته اند. 
استفاده از روش المان محدود در یک مساله نیاز به انجام یک سری مراحل خاص به صورت دقیق دارد. به عبارت دیگر الگوریتم خاصی بر روی مسئله باید پیاده شود که مراحل آن به صورت زیر می باشد: 

1- المان بندی مسئله مورد نظر 

در این مرحله بسته به نوع مسئله (یک بعدی، دوبعدی و یا سه بعدی)المان مناسب انتخاب شده و جسم یا ناحیه و یا سازه مورد نظر المان بندی می شود. منظور از المان بندی جسم، تقسیم کردن جسم یا ناحیه مورد نظر به تعداد محدودی قسمتهای کوچکتر است. 

2- انتخاب تابع جابه جایی (متغیر میدانی) مناسب 

کمیتی که می خواهیم بعد از انجام روش المان محدود بر روی مسئله مقدار آن در گره ها محاسبه شده و مشخص شود، در این قسمت انتخاب می شود. به عنوان مثال در مسئله مکانیک جامدات متغیر میدانی، جابه جایی و در مکانیک سیالات، سرعت است. کمیتهای دیگری در مسئله که علاقه مند به محاسبه آنها باشیم به وسیله روابطی به متغیر میدانی مربوط شده و مقادیر آن در گره ها و از آنجا در کل جسم بدست می آیند. به عنوان مثال در مسئله مکانیک جامدات بعد از بدست آمدن جابه جایی ها در کل گره ها با استفاده از روابطی کرنش ها و تنش های مربوط به هر گره و از آنجا کل جسم را می توان بدست آورد. 

3- استخراج ماتریس سختی المانی و بردار نیروی المانی 

با مشخص شدن متغیر میدانی در مرحله قبل مولفه های بردار متغیر میدانی تعیین می شوند. در هر مسئله برداری به اسم بردار نیروی المانی تعریف شده که اثر نیروهای خارجی و یا محیط بر روی هر المان در آن نشان داده می شود. ماتریس سختی المانی ماتریسی است که خصوصیات مربوط به جنس جسم و همچنین نحوه توزیع نیروها بر روی گره های مربوط به هر المان را بیان می کند. 

4- جمع کردن (اسمبل کردن) معادلات المانی 

مسئله مورد نظر برای کل جسم تعریف شده است نه برای تک تک المانها، بنابراین یک ماتریس سختی کلی برای جسم و همچنین یک بردار نیروی المانی کلی برای آن باید تعریف شود. در این مرحله با در کنار هم قرار دادن مناسب مولفه های ماتریسهای سختی المانی ماتریس سختی المانی کلی را تشکیل داده وهمچنین با چیدن مناسب مولفه های مربوط به بردارهای نیروی المانی در بردار کلی نیرو، بردار کلی نیروها حاصل می شود. 

5- اعمال شرایط مرزی 

بر روی مرزهای جسم و یا ناحیه مورد نظر هر نوع شرط مرزی (ضروری و یا طبیعی) ممکن است اعمال شده باشد ولی بر روی یک مرز همزمان دو نوع شرط مرزی نمی تواند اعمال شود. به منظور بدست آوردن جوابهای درست و صحیح اثر شرایط مرزی اعمال شده بر روی جسم باید در ماتریس سختی نهایی و بردار کلی نیروها وارد شود. مثلا در مسائل مکانیک جامدات ممکن است در نقاطی از جسم جابه جائیها صفرباشند. 

6- حل به منظور محاسبه متغیر میدانی مجهول 

با اعمال شرایط مرزی در مرحله قبل اکنون دستگاه معادلاتی داریم که با حل آن مقادیر گرهی مجهول متغیر میدانی قابل محاسبه است. به عنوان مثال در یک مسئله مکانیک جامدات با حل دستگاه معادلات نهایی، مقادیر جا به جایی تمامی گره ها بدست می آید. 
تا اینجا مراحل انجام و یا اعمال روش المان محدود برای یک مسئله در حالت کلی به پایان رسید. در مورد یک مسئله مکانیک جامدات مرحله دیگری هم به منظور تکمیل حل به صورت زیر باید انجام شود. 

7- محاسبه تنشها و کرنشهای المانی 

همانطور که در بخشهای قبلی گفته شد با بدست آوردن متغیر میدانی در گره ها، کمیتهای دیگری هم که بوسیله روابطی به متغیر میدانی مربوط هستند در گره ها و از آنجا در تمامی نقاط جسم و یا ناحیه قابل محاسبه هستند. در یک مسئله مکانیک جامدات با استفاده از جابه جائیها کرنشها و سپس با در دست داشتن کرنشها، تنشها قابل محاسبه هستند. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 8:45 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس