تحقیق و پروژه رایگان - 389

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

آشنایی با راهکارهای مدیریت کسب و کار

بازديد: 73

آشنایی با راهکارهای مدیریت کسب و کار

ایجاد ارتباطی دوطرفه و موفق از جمله مهارت‌هایی است که امروزه به مهم‌ترین اهداف حوزه کسب و کار و بازاریابی تبدیل شده است. ارتباط همانگونه که لقب گرفته به معنای اشتراک گذاشتن و بسط داده‌ها میان افراد است. نحوه و شرایط ایجاد این رابطه هدفمند به مهارت و دقت نیاز دارد. برخی از جنبه‌های ارتباط به منظور ارتقای مهارت و اطلاعات، برخی دیگر برای توسعه مبادلات تجاری و بیشترین قسمت آن در راستای تبادل دانش و فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با راهکارهای توسعه و ارتباط در حوزه کسب و کار با ما در این مقاله همراه شوید. 


مهم‌ترین پیش‌نیازهای یک کسب و کار 

اگرچه اغلب مدیران و کارآفرینان با استراتژی‌های ارتباط و نحوه تعاملات تجاری آشنا هستند، اما آگاهی از برخی اصول که پیش‌تر از جانب محققین و کارشناســان به اثبات رســــیده، می‌تواند اهداف و دیدگاه آنان را نسبت به این موضوع ارتقا دهد. برخی از مهم‌ترین عوامل ارتباط موفق را بررسی می‌کنیم: 



حوزه ارتباطات 

ابتدا باید اهداف تجاریتان را مشخص کنید. سپس ابزارهای دستیابی به آن را فراهم آورید. برحسب نوع رشته تحصیلی و یا حوزه فعالیت باید كانون‌هاي کسب و کار را شناسایی کنید، رقیبان خود را بشناسید و محصـولی متناسب با نیاز بازارکار تولید کنید. 

در حوزه کسب و کار هر مدیر و کارآفرینی از استراتژی‌های خاص خودش اسـتفاده می‌کند. آنچه که می‌دانید و در این مسير به آن نیاز پیدا خواهید کرد؛ منابع مالی و انسانی هستند که شرایط دستیابی شما را به اهداف فراهم می‌کنند. هــر کسب و کاری به اتحادیه‌ها و انجمن‌های ویژه‌ای وابسته است و مدیر نیز در شرایط مقتضی از رهنمودهای آنان استفاده می‌کند. در حوزه ارتباطات نیز باید از هر موقعیتی بهره‌گرفــــت و آن را به بهترین فرصت کاری تبدیل کرد. اما در این مسير حضور مستمر در همایش‌ها، جلسه‌های آموزشی، تبادل اطلاعات، مشـــاوره و به روز کردن اطلاعات نیز می‌تواند در تسریع زمان ایجاد ارتباط موفق کاری به شما کمک کند. 



آغاز یک همکاری با ثبات 

پس از شناسایی منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای ادامه روند کسب و کار، باید در گام دوم از سبک‌های متفاوتی برای برقراری ارتباطی دوطرفه و هدفمند استفاده کنید. بهترین راهکارهای ایجاد یک ارتباط از طریق مشارکت‌های حضوری در سمینارها، جلسه‌های کاربردی و حتی از طریق ایمیل و گفت‌وگو پدید می‌آیند. در این ارتباط‌ها می‌توانید افراد را برحسب موقعیت و سوابق کاری شناسایی کنید. سپس برای پروژه‌هـــای کاری از آنان دعوت به عمل آورید. همـــواره به یاد داشته باشید؛ شخصی موفق‌تر است که بتواند با استفاده از جادوی ارتباطات، مشاوران و همکاران بیشتری را جذب کند و در ادامه روند توسعه فعالیت‌هایش از آنان بهره جوید. 

یادداشت‌برداری و ارزیابی دیدگاه اعضا نیز از روش‌های فوق‌العاده تاثیرگذاری است که می‌تواند در بازشناسایی افراد مبتکر، موفقیت شغلی شما را تسریع و تضمین کند. 

نکته بسیار حائز اهمیت دیگر در برقراری ارتباط شغلی، همراهی و ادامه همکاری است. وجود تفاوت‌ها و دیدگاه‌های مختلف در طرح‌های مختلف نشان دهنده وسعت خلاقیت‌ها و ذهنیت پویایی همکاران است. قطعاً تجمیع چنین عقایدی در قالب یک طرح و ادامه مشارکت در کسب و کار می‌تواند طرح‌های نوین و جذابي به وجود آورد. 



تحقیق درباره عملکرد سازمان‌های موفق و استفاده از استراتژی آنان 

جست‌وجویی هدفمند و برنامه‌ریزی شده به همراه ارزیابی و الگوپذیری می‌تواند نخستین شاخص‌های اقتصادی و تجاری را شناسایی کند و بستری برای توسعه خلاقیت‌ها و انگیزه‌های فردی باشد. قطعاً نیاز به آموزش و کیفیت بهتر در محیط کار و اعمال آن‌ها در فرصت‌های مناسب، به جریان اطلاعات هویت می‌دهد. پس از مدتی مطالعه و شرکت در همایش‌های مختلف در معرض جریان ارتباطات قرار خواهید گرفت و با ارتقای دانش خودتان می‌توانید راهبردهای مختلف را تحلیل کنید. 




اهمیت ارتباطات در کسب و کار 

توسعه روابط‌انسانی پایدار در حوزه تجارت و یافتن راهکارهای موثر برای بسط تبادلات تجاری، از دیرباز میان چرخه اقتصادی مدیران، تولیدکنندگان و مخاطبان وجود داشته است. هر کدام از مدیران سازمانی به اقتضای نقش و جایگاه خودشان در بسط این ارتباط دوسویه کوشیده‌اند و همواره از فناوری‌های نوین در این عرصه استفاده کرده‌اند. اساساً نحوه کنترل مدیران در تولید محصولی با کیفیت، بازتاب‌های موثری را در خــریداران به وجود خواهد آورد. در واقع ارتباط، فعالیتی گروهی است که به اشکال مختلف و با سبک‌های کاملاً متفاوت به وجود خواهد آمد. 

فرصت‌های حاصل شده در عرصه ارتباطات، راهکارهای همکاری پایدار اقتصادی را در کوتاه و دراز مدت تشکیل می‌دهند و قطعاً بازبینی روند فروش و رضایت‌مندی مشتریان، سند تضمین این موفقیت است. 



ارتباطات و توسعه بهره‌وری در نیروی کار 

براساس تحقیقات و نظریه‌های هاثورن، روابط انسانی و ارتباط، مهم‌ترین عاملی است که موجب ایجاد انگیزه و بهره‌وری در کارگران می‌شود. طبق این نظریه و آثار نتایج به عمل آمده در دوره‌های مختلف، صحت و عینیت آن اثبات شده است. قطعاً جایگاه کارمندان برای مدیران و احیای کسب و کار فوق‌العاده ارزشمند است. هرگونه اختلال در روند این ارتباط می‌تواند بر محیط کار و نحوه چرخه عرضه و فروش آسیب برساند. 



انگیزه کارمندان 

طبق نظریه‌ مازلو و جدول نیازهای وی، انگیزه به دلیل احساس نیاز به وجود می‌آید. اگر بخواهیم این نیاز را به حوزه کسب و کار و اشتغال مرتبط کنیم به نخستین تعاملات رفتار سازمانی کارمندان با مدیران در نحوه پذیرش و یا نوع ساختار سازمانی مدیران و اهمیت جایگاه ارتباطات پی خواهیم برد. طبق نظریه مازلو، احساس نیاز به ارتباط و تعــــــاملات اجتماعی، موجب احساس رضایت و اعتماد به نفس می‌شود. روحیه كارمندان افزایش یافته و به تبع نخستین انگیزه‌های احترام دوسویه کارمند و مدیر و بهره‌وری شکل می‌گیرد. قطعاً بازتاب موثر این ارتباط در درازمدت به ثمر خواهد نشست و آن هنگامی است که سازمان در رتبه‌بندی‌ها و توسعه‌های بخش تولید کاملاً به ثبات برسد و به یک برند بین‌المللی تبدیل شود. هدفی که اغلب مدیران سازمانی برای دست‌یابی به آن از نخستین مراحل ارسال رزومه، مصاحبه و شرکت در آزمون‌های مختلف کوشیده‌اند و در جست‌وجوی کارمندان ایده‌آل بوده‌اند. 



مشورت و مشاركت در تعاملات اجتماعي 

اساسا آغاز هر كسب و كاري با مشاوره‌ها و مشورت‌هاي كارشناسان و افراد كارآزموده اجرايي مي‌شود. در نخستين سال‌هاي تجاري، همواره به دليل فقدان تجربه كافي، موانع و مشكلاتي پيش مي‌آيد كه ادامه فعاليت را با مشــكل مواجه خواهد كرد. وجود كارشناسان و همكاران متعهد در چنين مواقعي بيش از پيش ضروري است، زيرا ايده‌هاي مختلف موجب انگيزه‌ها و تحركــــات نويني در حوزه‌هاي تخصصي مي‌شوند. برطبق همين اصـــل خلاقيت‌هـــا شكل مي‌گيرند و تحولات، طرح‌هـــا و الگوهـــاي نوين به‌واقعيت مبدل مي‌شوند.

پيش از اتخاذ تصميم‌هاي سرنوشت ساز، حتما با مشاوران مشورت كنيد و ابعاد مختلف كسب‌و كارتان را بسنجيد. شركت در همايش‌ها و جلسه‌هاي كارشناسي ديدگاه‌تان را نسبت به مسائل كاري تغيير خواهد داد. 



كلام آخر 

امروزه در جوامع پیشرفته یک شــهروند در جايگاه انسان عصر اطلاعات، نیازمند آگاهي به قوانين و مقرراتي است كه با کمک آن‌ها بتواند یک کسب و کار را شروع کرده و با هدایت صحيح آن، شرايط پيشرفت كار را فراهم آورد. مديريت، بازاريابي، تبليغات تجـــاري و آشــــنايي با فضاي كسب و كار الكترونيك و قوانين ويژه‌اش، بسترهاي مناسبي براي اشتغال ايجاد مي‌كنند. در اين مسير بايد همواره اطلاعات خودتان را به روز كنيد و با درك و آگاهي از شرايط بازارهاي بين‌المللي و رقيبان به كسب‌و كارتان هويت ببخشيد . 

ارتباطي موفـق و بر پايــــه توافــــق دو جانبه مي‌تواند با افزايش توانمندي‌ها و آموزش راهكارهاي حرفه‌اي، به كسب و كار ثبات دهد و موجب توسعه تعاملات تجاري شود. 



Written By: Helen Akers 

مترجم: سيد رسول ميرزايي موسوي 
منبع: بازارکار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:48 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

آشنايي با كليدهاي موفقيت در تجارت

بازديد: 710

آشنايي با كليدهاي موفقيت در تجارت

تا كنون چند بار با انواع مشاغل و افراد متخصص مواجه شده ايد ؟ شغلها و افراد را چگونه ارزيابي مي كنيد ؟ شناخت و آگاهي از شغل مهمترين معيارهاي سنجش هستند . كارفرما يا كارمند بودن زياد مهم نسيت ، احساس مسئوليت ، رضايت شغلي ، اعتماد به نفس و انگيزه از مهمترين عوامل موفقيت هستند . پس سعي كنيد در هر جايگاه و رتبه شغلي كه هستيد ، بهترين باشيد وبه خودتان و شغلتان افتخار كنيد ، در اين مقاله راههاي موفقيت شغلي را بررسي مي كنيم . 

لباس كار ! 


اصلا مهم نيست كه چه حرفه اي داريد ، هرشغلي لباس مخصوص به خود را دارد . مثلا كت وشلوار، مناسب يك مشاور حقوقي است . لباس يك باغبان لباسي مارك دار و مشخص است . لباس كار تنها 
پوششي معمولي است ، اين شما هستيد كه به لباس ارزش مي دهيد ، اغلب مردم افراد را با لباس كار و مهارتشان ارزيابي مي كنند ، پس سعي كنيد حتي اگر يك باغبان ساده هم هستيد در شغلتان بهترين باشيد ، جامعه از مشاغل مختلف تشكيل شده است و هر كسي در هر جايگاه شغلي محترم است . 

ارتباط موثر ! 


اصلي ترين بخش يك شغل ايجاد ارتباط مناسب است . روابط عمومي يك شركت يا موسسه قلب تپنده و موتور محرك آن به حساب مي آيد . مخاطب در وحله اول به بخش روابط عمومي مراجعه مي كند ، پس روابط عمومي بالا ، روان شناسي رفتاري و تجربه از خصوصيات ممتاز كارمندان اين بخش است. شما در جايگاه يك كارفرما ناگزيريد كه هرروز با مشتريان مختلف و رفتارهاي گوناگون مواجه شويد . در واقع رفتارتان معرف شغل ، تجربه و خدماتتان است . هنگام برخورد با مشتريان همواره خونسرد ومتين باشيد و واضح صحبت كنيد . يك نكته را هرگز از ياد نبريد ، مشتريان هميشه مراقب رفتار ، حركات و حالت چهره شما هستند . هميشه با انرژي و با تبسم ظاهر شويد . " هيچگاه تاثير برخورد اول تكرار نخواهد شد و براي هميشه در ذهن مشتري باقي خواهد ماند ". 

اهميت پوشش و آراستگي ! 

آيا تاكنون دقت كرده ايد چرا اكثر تاجرها و مديران كت وشلوار مي پوشند و عطري گران قيمت به خود مي زنند ؟ پاسخ كاملا واضح است . آراستگي و ظاهر شما دقيقا برديگران تاثير مثبت و منفي مي گذارد . شايد باوركردني نباشد ولي با اطمينان مي گويم 50 درصد شخصيت افراد را مي توان از طرز لباس پوشيدنشان تشخيص داد. علاوه براين پوشيدن لباس مناسب نوعي احترام به خود است . بنابراين براي ملاقات با مشتريان ،بهترين لباستان را بپوشيد و هميشه لبخند بزنيد زيرا اينكار به شما و مخاطبتان اعتماد به نفس مي دهد . 

نظافت محل كار ! 

اگر مدير يك شركت يا فروشگاه هستيد ، بايد به نظافت محل كارتان توجه كنيد . زيرا محيط كارتان در واقع بازتاب افكار وعقايد شماست و مشتريان در نگاه اول وقتي به ويترين فروشگاهي خيره مي شوند انعكاس سليقه شما را مي بينند ." ويترين مغازه شما نه تنها پنجره ذهن شماست ، بلكه بهترين تبليغ براي كارتان است ". 

شناخت شغلي ! 

آگاهي و شناخت شغلي نخستين گام در تجارت است . برخي ها بدون توجه به شغلشان و بازتاب آن در جامعه تنها براي دريافت حقوق كار مي كنند . در واقع هر شغلي يك دانشگاه متفاوت است . مشتريان نيز بدون شناخت قبلي هرگز خريد نمي كنند ، حتي گاهي براي دريافت محصول مورد علاقه شان ساعتها و حتي روزهاي فراواني را به جستجو مي پردازند .

ادامه تحصيل ! 

كسب دانش از ديرباز در فرهنگ اغليب كشورها وجود داشته ، و امروزه تا جايي پيش رفته كه متخصصين براي كار وتدريس راهي ديگر كشورها مي شوند . اما چقدر تحصيلات در پيشبرد كاري موثر است ؟ مسلما يك مدير و يا حتي فروشنده دوره گرد تحصيلكرده ، روش هاي عرضه كالا به مشتريانش را بهتر اجرا مي كند . با كسب اطلاعات بيشتر و آگاهي از علوم و فن آوري هاي پيشرفته قطنا در كارتان موفق تر خواهيد بود . 

آداب ارتباط شغلي ! 

امروزه در دنياي تجارت تفاوتها در عرضه كالا و خدمات بسيار ناچيزاست . تنها چيزي كه شما و كالايتان را از ديگران در اين رقابت متفاوت مي سازد ، چگونگي روابط و ميزان تجربه با مشتريان است . مناسب ترين راه براي ارتقاي فروش محصولات و محبوبيت بكارگيري قوانين و يادگيري نحوه صحيح مهارتهاست . آداب تجارت صرفا يك سري قوانين خشك و رسمي نيست ، بلكه چگونگي ارتباط موثر و قابل احترام است . 

سرمايه گذاري مطمئن ! 

پس اندازتان را در شركتي مطمئن سرمايه گذاري كنيد . اگر مدير شركت يا فروشگاه هستيد با آينده نگري و بينشي مناسب اينكاررا انجام دهيد . تجربه هاي شخصي نيز در اين راه به شما كمك مي كنند و مانند مهارت هاي شغلي مفيد هستند . مهمترين عامل در سرمايه گذاري قدرت ريسك پذيري است . اگر مي خواهيد از پله هاي ترقي زودتر عبور كنيد بايد آينده نگر و ريسك پذير باشيد . 

ملاقات هاي كاري ! 

هرروز يك برنامه ملاقات در ساعات كاري خود قرار دهيد . اين ملاقاتها بسته به نوعشان مختلفند . واز يك مشتري ساده تا مديران ديگر شركتها وحتي همكاران ادامه خواهد يافت . در اولين برخوردها بسيار دقت كنيد ونكات كليدي و روانشناسي رفتاري و كلامي را هرگز از ياد نبريد . مثلا لبخند بر لب داشته باشيد ، دقيقا به چشمان مخاطب نگاه كنيد و در دست دادن پيشقدم شويد و با صدايي ملايم و متين خود را معرفي كنيد . هميشه نام افراد را به خاطر بسپاريد و تا زمانيكه با آنها صميمي نشديد ، هرگز آنها را با نام كوچك صدا نكنيد . اگر دقت كنيد مي بينيد كه همين نكات به ظاهر ناچيز و كوتاه چنان اعجازي بوجود مي آورند كه بازتاب آن را در زندگي و محيط كارتان خواهيد ديد . 

تجارتتان را جهاني كنيد ! 

خودتان شاهد اين مسئله هستيد كه جهان امروز جهان رقابت است . براي پيوستن به قطار پيشرفت و جهاني شدن بايد با علم روز همگام شويد . امروز عصر ارتباطات است كه حرف اول را مي زند و دنياي تجارت نيز از اين قاعده مستثني نخواهد ماند. پيش از اينكه تجارت خود را جهاني كنيد و وارد دنياي صادرات شويد ، حتما با افراد با تجربه مشورت كنيد و از راهنماييهاي آنان استفاده كنيد . هميشه از يك اصل و قاعده پيروي نكنيد . اين حرفه رموز خاص خود را دارد . ديگر مشتريان شما افراد عادي شهرتان نيستند ، بلكه مشترياني بين المللي و حرفه اي هستند . پس سعي كنيد آداب و رسوم تجارت با آنان را نيز بياموزيد . 

محصولاتتان را گسترش دهيد ! 

پس از مدتي تجارت و كسب پول لازم ، ديگر زمان آن است كه تجارت خود را به مكان ديگري انتقال دهيد . بگذاريد واضح تر عنوان كنم ، شعبه دوم شركت خود را افتتاح كنيد . از تكنيك هاي پيشرفته ارتباطي مانند ايميل و اينترنت استفاده كنيد . منظورم اين نيست كه تمام روز پشت ميز كامپيوتر بنشينيد و از طريق دنياي مجازي تجارت كنيد ، بلكه دانستن علوم مختلف تجارت شما را آسانتر خواهد كرد .از طرفي ديگر لازم نيست براي ديد و بازديد مسافتي طولاني را سفر كنيد ، مي توانيد با يك ايميل اينكار را انجام دهيد و تنها براي عقد قرارداد به آن كشور سفر كنيد . با اينكار مشتريان هميشه در دسترس شما خواهند بود .خونسرد باشيد ! 

هرگاه مشكلي در كار پيش آمد خونسردي خود را حفظ كنيد و با آرامش كامل بدنبال بهترين راه حل باشيد . براي جلوگيري از بحران اين چهار مرحله را رعايت كنيد . 1 . هميشه اشتباه خود را بپذيريد . 2 . با ديگران همدردي كنيد . 3 . از هيج كمكي به ديگران دريغ نكنيد . 4 . هميشه از قبل موانع و مشكلات را پيش بيني كنيد و تصميمات معقول و منطقي را اتخاذ كنيد . هميشه به ياد داشته باشيد ، عصبانيت و تصميمات لحظه اي خسرات جبرات ناپذيري به شما و سرمايه تان وارد مي كند . 

مغرور نشويد ! 

اصلا تصور نكنيد كه تجارتتان هميشه به همين وضع باقي خواهد ماند و در آينده دچار هيچ مشكلي نخواهيد شد . اشتباه نكنيد ، شما در آغاز اين راه پرخطر هستيد و اگر لحظه اي درنگ كنيد ميليونها دلار از دستتان خواهد رفت و ورشكست خواهيد شد . كمي به اين طرف سكه هم نگاه كنيد . و هميشه به همه چيز خوشبين نباشيد . دنياي تجارت هيچگاه به كسي رحم نخواهد كرد و هركس به اندازه توان و دانشش در اين زمينه از آن بهره خواهد برد . تجربه ، دانش و ريسك پذيري سه مثلث موفقيت در تجارت هستند . در واقع تجارت بيش از هر چيز بر صبر استوار است . فرايند توليد وعرضه وتقاضا روندي مكمل و همسو دارد پس اگر آدم صبوري نيستيد هيچگاه تجارت نكنيد . 

ترجمه: سيد رسول ميرزايي موسوي 
منبع: بازارکار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

راهکارهاي موفقیت در جستجوي شغل جدید

بازديد: 107

راهکارهاي موفقیت در جستجوي شغل جدید

■ سوال بپرسيد 
ســــــوال پرسيدن در مورد موضوعي که از آن بي‌اطلاع هستـــــــيد حائز اهميت است. اين کار باعث صـــــــــرفه‌جويي در زمان شـــده و به شمــــــا کمک مي‌کند به جاي آنکه مدتي طولاني سردرگـــــــم باشيد کارهـــــــاي بيشتري را به اتمـــــــــام برسانيد. از سوال پرسيدن خجالـــت نکشيد. مديران و همکاران شما درک مي‌کنند که بـــــــراي تطبيق و هماهنگي با کار و فرآيند شرکت به زمان احتياج داريد. 

■ انجام کارهاي شخصي در محل کار را به حداقل برسانيد 
طي ماه‌هاي اوليه شـــــروع کار جديد بايد توجه خود را کاملاً به نقش‌ها و مسئوليت‌هايتان معطوف کنيد و از کارهــــاي حاشيه‌اي و شخصي كه تمركز شما را در کار جديد از بين مي‌برد بپرهيزيد. 

■ به موقع درمحل كارخود حاضر شويد و به موقع محل کارخود را ترک کنيد 
نکتـــــــــه حياتي براي آنکه در اولين برخورد تاثير خوبي از خود به جــــــــاي بگذاريد، وقت شناسي است. در زمان مقـــــرر سر کــــــــار خــــود حاضر باشيد ، از اتلاف وقت خودداري كنيد و اگر زماني براي نماز يا نهارشما اختصاص داده شــــــــده به آن توجه كنيد و به موقع درمحل كارخود حضــــــــــور يابيد. در صورت نياز زمان اضافي به کار خــــــــود اختصاص دهيد تا نشان دهيد به شغلي كه انتخاب کرده‌ايد علاقه داريد. 

■ برقراري ارتباط 
از برقراري ارتباط با سايرين نهراسيد. ممکن است در ابتدا در کار جديدتان کمي احساس ترس و نا امني کنيد اما با گذشت زمان و ضمن گفتگو با همکاران، خود را به آن‌ها مي شناسانيد و تعاملات و مناسبت‌هايي که براي کارتان لازم داريد را بدست مي‌آوريد. 

■ نکته‌برداري 
يادداشت برداري کنيد.اين بهترين راه براي سازمانـدهي خود و کارهايتان به صورت روزانه است.تا زمانيکه با روند شغل جديدتان آشنا شويد، علاوه بر انجام درست‌کار، کارهاي ديگري مانند پيدا کردن محل سکونت و يافتن بهترين مسير براي رسيدن به محل کار وجود دارند. با يادداشت‌برداري از کارهايتان به عنوان کارهاي شخصي و کارهاي مرتبط با شغل به امورتان نظم مي‌بخشد. 

■ رفتار و نگرش 
آخرين موضوع که البته موضوع کم اهميتي هم نيست، رفتار و نگرش شماست. با ارزش‌ترين ويژگي شما در شغل جديد مثبت انديشي شماست و ديگران نيز به اين موضوع توجه مي‌کنند. يک عضو جديد مشتاق و پر انرژي هميشه به راحتي در تيم پذيرفته مي‌شود. 

الناز طالب زاده 
بازارکار

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:43 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

راهکارهاي موفقیت در جستجوي شغل جدید

بازديد: 46

راهکارهاي موفقیت در جستجوي شغل جدید

■ سوال بپرسيد 
ســــــوال پرسيدن در مورد موضوعي که از آن بي‌اطلاع هستـــــــيد حائز اهميت است. اين کار باعث صـــــــــرفه‌جويي در زمان شـــده و به شمــــــا کمک مي‌کند به جاي آنکه مدتي طولاني سردرگـــــــم باشيد کارهـــــــاي بيشتري را به اتمـــــــــام برسانيد. از سوال پرسيدن خجالـــت نکشيد. مديران و همکاران شما درک مي‌کنند که بـــــــراي تطبيق و هماهنگي با کار و فرآيند شرکت به زمان احتياج داريد. 

■ انجام کارهاي شخصي در محل کار را به حداقل برسانيد 
طي ماه‌هاي اوليه شـــــروع کار جديد بايد توجه خود را کاملاً به نقش‌ها و مسئوليت‌هايتان معطوف کنيد و از کارهــــاي حاشيه‌اي و شخصي كه تمركز شما را در کار جديد از بين مي‌برد بپرهيزيد. 

■ به موقع درمحل كارخود حاضر شويد و به موقع محل کارخود را ترک کنيد 
نکتـــــــــه حياتي براي آنکه در اولين برخورد تاثير خوبي از خود به جــــــــاي بگذاريد، وقت شناسي است. در زمان مقـــــرر سر کــــــــار خــــود حاضر باشيد ، از اتلاف وقت خودداري كنيد و اگر زماني براي نماز يا نهارشما اختصاص داده شــــــــده به آن توجه كنيد و به موقع درمحل كارخود حضــــــــــور يابيد. در صورت نياز زمان اضافي به کار خــــــــود اختصاص دهيد تا نشان دهيد به شغلي كه انتخاب کرده‌ايد علاقه داريد. 

■ برقراري ارتباط 
از برقراري ارتباط با سايرين نهراسيد. ممکن است در ابتدا در کار جديدتان کمي احساس ترس و نا امني کنيد اما با گذشت زمان و ضمن گفتگو با همکاران، خود را به آن‌ها مي شناسانيد و تعاملات و مناسبت‌هايي که براي کارتان لازم داريد را بدست مي‌آوريد. 

■ نکته‌برداري 
يادداشت برداري کنيد.اين بهترين راه براي سازمانـدهي خود و کارهايتان به صورت روزانه است.تا زمانيکه با روند شغل جديدتان آشنا شويد، علاوه بر انجام درست‌کار، کارهاي ديگري مانند پيدا کردن محل سکونت و يافتن بهترين مسير براي رسيدن به محل کار وجود دارند. با يادداشت‌برداري از کارهايتان به عنوان کارهاي شخصي و کارهاي مرتبط با شغل به امورتان نظم مي‌بخشد. 

■ رفتار و نگرش 
آخرين موضوع که البته موضوع کم اهميتي هم نيست، رفتار و نگرش شماست. با ارزش‌ترين ويژگي شما در شغل جديد مثبت انديشي شماست و ديگران نيز به اين موضوع توجه مي‌کنند. يک عضو جديد مشتاق و پر انرژي هميشه به راحتي در تيم پذيرفته مي‌شود. 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:42 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

روش‌هاي یافتن شغل مناسب

بازديد: 70

روش‌هاي یافتن شغل مناسب

استخدام شدن يعني پيوستن به يک گروه که خصوصيات و محيط خاص خود را دارد. کارفرمايان به دنبال افرادي هستند که به ارزش‌هاي اين گروه کاري بيفزايند، داراي خصوصيات خاصي باشند و با محيط کاري خوب هماهنگ و منطبق شوند. شناخت خود و اينکه قادر به انجام چه کاري هستيد، مي‌توانيد تشخيص دهيد آيا براي کار و کارفرماي مورد نظر مناسب هستيد يا خير. 

سئوالات زير را مرور کرده و اهداف خود را در جستجوي شغل مشخص نماييد: 

1- چرا به دنبال کار مي‌گرديد؟ 

2- علت پذيرش شغل فعلي يا شغل قبلـــــي چه بوده است ؟ 

3- چه مسئوليت‌هاي شغلي را از همه بيشتر دوست داريد؟ 

4- چه مسئوليت شغلي را از همه کمتر دوست داريد؟ 

5- آيا علاقه‌مند به تغيير زمينه کاري‌تان هستيد؟ 

6- مهم‌ترين معيارهاي انتخاب شغل بعــــــدي چه خواهد بود؟ 

1- پول؟ 

2- مکان؟ 

3- ساعت کاري؟ 

4- محيط کاري؟ 

5- چيزهاي ديگر؟ 

پرسشنامه فردي 

اين سئوالات به شما کمک مي‌کنند تا متوجه انتظارهاي خود از شغل شويد. گاهي شغلي را انتخاب مي‌کنيم که تصورمان اين است، مناسب ما است اما با خصوصيات فردي ما در تضاد است و همخواني ندارد. با خود صادق باشيد‌، سئوالات زير را با توضيح کامل پاسخ دهيد: 

1- آيا کار تمام وقت براي شما مهم است؟ 

2- آيا اجباري براي زمان کاري شناور داريد؟ 

3- آسان و راحت با ديگران ارتباط برقـــــرار مي‌کنيد و اجتماعي هستيد؟ 

4- به رقابت اهميت مي‌دهيد؟ رقابت با ساير افراد گروه براي‌تان جذاب است؟ 

5- آيا از کار گروهي لذت مي‌بريد؟ 

6- ترجيح مي‌دهيد به‌تنهايي کار کنيد؟ 

7- آيا از آموزش به ديگران لذت مي‌بريد؟ 

8- از انجام کارهاي دستي لذت مي‌بريد؟ دوست داريد چيزي را با دست بسازيد؟ 

9- به جزئيات دقت مي‌کنيد؟ کار‌کردن با اطلاعات و اعداد را دوست داريد؟ 

10- کار در محيط اداري را دوست داريد يــــا محيط آزاد؟ 

11- دورکاري را ترجيح مي دهيد؟ 

12- فرد خلاقي هستيد؟ 

اهداف شغلي 

اکنون به اندازه کافي در مورد توانايي‌ها و الويت‌هاي کاري خود مي‌دانيد وقت آن رسيــده که آنها را در اهداف شغلي خود منعکس کنيد. به اين فکر کنيد که الان کجا هستيد و در 10 تا 20 سال آينده به کجا خواهيد رسيد.چه چيزي شما را به آنجا مي‌رساند؟ 

بسياري از کارفرمايان براي پر کردن پست سازماني خود نيازمند سطح خاصي از تجربه و تحصيلات هستند.آيا براي رسيدن به اهداف‌تان به آموزش‌هاي بيشتر نياز داريد؟ اگر چنين است ، ببينيد آيا کارهايي که به دنبال آنها مي‌گرديد مزاياي آموزشي يا کمک‌هاي مالي براي اين‌گونه آموزش‌ها دارند. شايد دانستن اين موضوع که شغلي که به‌دنبال آن هستيد مي‌تواند تجربه لازم براي حرکت و پيشرفت در مسير شغلي‌تان را فراهم کند، مهم باشد . 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 9:41 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1652

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس