جواب سوالات کتاب - 399

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

سوالات و پاسخ های درس 12 علوم ششم

بازديد: 4487

 زنجیره ی غذایی چیست؟

به رابطه ی غذایی یک تولید کننده و چند مصرف کننده گفته می شود .

2-      شبکه غذایی را تعریف کنید ؟

به ارتباط غذایی چند زنجیره غذایی با یکدیگر گفته می شود .

3-      قارچها در چه جایی از زنجیره غذایی قرار دارند؟

آن ها تجزیه کننده هستند .

4-      قارچها چگونه باعث بهبود و تقویت خاک می شوند ؟

با تجزیه بقایای بدن گیاهان و جانوران سبب بهبود و تقویت خاک می شوند .

5-      کروکودیل ها انگل های درون دهان خود را چگونه از بین می برند؟

بعضی وقت ها کروکودیل ها بدون حرکت و با دهان باز استراحت می کنند پرنده ی کوچکی وارد دهان کروکودیل می شود و انگل های درون دهان کروکودیل را می خورند.

6-      چند جانور و گیاهی را که در گذشته وجود داشته اند اما در حال حاضر وجود ندارند نام ببرید ؟

جانوران : دایناسور ها              گیاهان : درختان بسیار تنومند

7-      به نظر شما چه عواملی سبب از بین رفتن نسل یک نوع جاندار می شود ؟

وقتی شرایط زندگی جاندار تغییر می کند مانند تغییر شدید آب و هوا زیستگاه طوفان یا سیل   جاندار نمی توانند با آن ساز گار شوند و باعث نابودی آن ها می گردد.

8-      مثالی برای نابودی برخی جانوران توسط انسان در کشورمان را بیان کنید .

شیر ایرانی حدود 70 سال پیش در بخش هایی از ایران وجود داشت  اما به علت های متفاوت مانند شکار توسط انسان و از دست دادن زیستگاهش از بین رفت .

9-      منظور از درخت بومی چیست؟

به درختانی که در یک منطقه به طور طبیعی رشد می کنند درخت بومی می گویند .

10-  چرا تنوع گیاهان در جنگل های کاج کم است ؟

زیرا درخت کاج موادی از ریشه ی خود در خاک ترشح می کند که از رشد بسیاری از گیاهان جلوگیری می شود .

11-  با قطع بی رویه ی درختان با گذشت زمان چه تغییری در جنگلهای کره ی زمین ایجاد می شود ؟

جنگل جزء منابع طبیعی و محیط زیست جانوران مختلف است قطع درختان  جنگل باعث نابودی جانوران و محیط زیست می شود .

12-  رابطه ی غذایی بین مورچه و شته چگونه است ؟

به صورت همیاری زندگی می کنند و هر دو موجود از یکدیگر سود می برند مورچه ها شته ها را به بخش های جوان گیاه می رسانند شته از شیرهی گیاه به وسیله ی خرطوم خود تغذیه می کند و مورچه شهد خارج شده از شته را مصرف می کند .

13-  رابطه ی غذایی کرکس و شیر ها چگونه است ؟

به صورت هم سفرگی است . کرکس ها ته ماندهی شکار شیرها را می خورند (کرکس ها مرده خوار هستند )

14-  رابطه ی  غذایی انگلی چگونه است ؟

در زندگی انگلی موجود انگل از میزبان به عنوان منبع غذایی استفاده می کند مانند پشه ها که نیش خود را از درون بدن حیوان دیگری فرو می برند و خون آن ها را می مکند .

15-  یک زنجیره غذایی ساده نام ببرید.

روباه-سنجاب – بلوط

16-  در زنجیره بالا کدام تولید کننده و کدام مصرف کننده است ؟

روباه و سنجاب مصرف کننده و بلوط تولید کننده است

17-  موجودات زنده ی زمین از نظر نقش خود در محیط به چند گروه تقسیم می شوند ؟

موجودات زنده ی زمین از نظر نقش خود در محیط در سه گروه زیر قرار میگیرند : 1- تولید کننده 2- مصرف کننده 3-تجزیه کننده ( گیاهان تولیدکننده – بانور خورشید فتوسنتز می کنند و غذاسازی  انجام می دهند – جانوران مصرف کننده هستند – میکروب ها تجزیه کننده اند )

18-  قارچها در چه جاهایی رشد می کنند؟

قارچها در خاک و آب به سر می برند و در مناطق جنگلی و بارانی رشد می کنند برخی قارچهای خوراکی و سمی که بقایای گیاهی و جانوری را تجزیه می کنند برخی قارچها بیماری های زیادی را به وجود می آورند .گونه ای دیگر از قارچ  به نام مخمر هستند  .گونه ای دیگر باعث سیاه شدن رنگ کاشی های حمام می شود و گونه های دیگر قارچ موجب بیماری می شوند و برخی دیگر به عنوان دارو مصرف می شوند و بعضی نیز باعث پوسیدگی چوب یا رویش دوباره ی گیاه می شوند  . قارچهای تک سلولی مانند کپک میوه در محل میوه های خراب رشد می کنند .

 

19-  قارچها مواد مورد نیاز خود را چگونه به دست می  آورند؟

قارچها برای رشد به مواد و رطوب نیاز  دارند  که این   مواد با تجزیه ی بقایای بدن موجودات خورده شده فراهم می شود .

20-  قارچها در چه جایی از زنجیره غذایی قرار می گیرند ؟

قارچها تجزیه کننده هستند .

21-  آیا قارچهای تکسلولی و پرسلولی وجود دارد ؟

قارچها به صورت تک سلولی و پرسلولی هستند از قارچهای پرسلولی می توان به قارچهای چتری خوراکی یا سمی و از قارچهای تک سلولی می توان به مخمر و کپک ها اشاره نمود.

22-  همزیستی چیست؟

همزیستی به انواع ارتباط های غذایی میان موجودات زنده گفته می شود که برای تامین غذا به صورت همسفرگی همیاری رقابت انگلی و حتی شکار و شکارچی است .

23-  زندگی همسفرگی چیست؟

در زندگی همسفرگی یک موجود سود می برد ودیگری نه سود می برد و نه زیان مانند ماهی بادکش دار و کوسه ماهی

24-  زندگی همیاری چیست؟

در این نوع زندگی هر دو موجود سود می برند مانند شته و مورچه

25-  زندگی رقابتی چیست؟

در این نوع زندگی رقابت وجود دارد مثلا گیاهان قد بلند بیشتر از نور خورشید استفاده می کنند .

26-  زندگی انگلی چیست؟

در زندگی انگلی موجود انگل از میزبان مانند منبع تغذیه عمل می کند مانند کرم کدو یا زالو و شپش

27-  زندگی شکار و شکارچی چیست؟

در این زندگی موجودی موجود دیگر را شکار می کند و می خورد مانند گنجشک و عقاب

28-  چه شغل هایی در ارتباط با محیط های طبیعی وجود دارد ؟

جنگل بانی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

سوالات و پاسخ های متن درس 13 علوم تجربی ششم ابتدایی

بازديد: 10851

 

سوالات متن درس 13 علوم تجربی ششم ابتدایی

 

1 ـ بیماری واگیر چیست ؟ بیماری هایی که می توانند از فردی به فرد دیگر منتقل شوند .

 

2 ـ چه عاملی باعث بیماری های واگیر می شوند ؟ میکروب های مختلف بیماری زا

 

3 ـ چند میکروب بیماری زا نام ببرید . ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها

4 ـ چرا به عوامل بیماری زا میکروب می گویند ؟ چون بسیار ریز هستند و دیدن آن ها فقط با میکروسکوپ امکان پذیر است .

5 ـ ناقل چیست ؟ جانورانی که میکروب ها در بدن آن ها زندگی می کنند .

6 ـ چند جاندار ناقل بیماری را نام ببرید . موش ناقل بیماری طاعون ، سگ ناقل بیماری هاری و پشه آنوفل ناقل بیماری مالاریا است .

7 ـ مهم ترین بیماری واگیر خطرناک هفت قرن پیش اروپا ........ بود . طاعون

8 ـ تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا چیست ؟ ویروس سرماخوردگی در سلول های مخاط بینی قرار می گیرد ولی ویروس آنفولانزا در سلول های شش قرار می گیرد .

9 ـ میکروب ها تقریبا همه جا هستند ولی ما فقط بعضی وقت ها مریض می شویم . چرا ؟ زیرا دستگاه ایمنی بدن از ورود و فعالیت میکروب ها جلوگیری می کند اما وقتی وارد بدن شوند و شرایط برای رشد آن ها فراهم باشد ما بیمار می شویم .

10 ـ دو عامل دفاعی مهم بدن را نام ببرید . اول پوست و دوم گلبول های سفید

11 . وقتی نفس می کشیم میکروب ها وارد بینی می شوند اما چرا نمی توانند به راحتی وارد شش ها شوند ؟ زیرا مخاط بینی و مژک های داخل بینی آن ها را بیرون می رانند .

12 ـ گلبول های سفید چگونه میکروب ها را از بین می برند ؟ 1 . بیگانه خواری 2 . ترشح پادتن

13 ـ میکروب گلو درد چرکی چگونه به بدن آسیب می رساند ؟ میکروب این بیماری نوعی باکتری است و سمی تولید می کند که با جریان خون به قلب می رود و به آن آسیب می رساند .

14 ـ آیا همه ی باکتری ها زیان آور و بیماری زا هستند ؟ خیر بعضی در روده ی ما وجود دارد و ویتامین تولید می کند و بعضی در پوست ما زندگی می کنند و باکتری های زیان آور را از بین می برند و از بعضی باکتری های خاص در تصفیه ی فاضلاب ها استفاده می کنند و بعضی دیگر در تبدیل مواد غذایی به کار می روند .

15 ـ علت ایجاد بیماری های غیر واگیر چیست ؟ این بیماری ها به دلیل اختلال در کار دستگاه های بدن ایجاد می شود .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(2)

سوالات و پاسخ های درس 23 اجتماعی ششم

بازديد: 393


1-آغاز جنگ ایران و عراق چه روزی بود؟  
31 شهریور 1359

2-امام خمینی طی سال ها مردم را به مبارزه علیه حکومت استبدادی ............. و ................  کردند.(دعوت-هدایت)

3-با تشکیل جمهوری اسلامی چه شد؟ ایران یاور مظلومان در جهان شد و از مبارزه ی مردم فلسطین حمایت کرد و همین موضوع برای دشمنان خوشایند نبود.

4-رییس جمهور عراق در زمانی که عراق به ایران حمله کرد که بود؟ صدام

5-بندر خرمشهر در محل برخورد کدام رود ها قرار گرفته ؟اروند رود و کارون

6-یکی از رویاهای صدام چه بود؟این بود که خوزستان را به تصرف خود دربیاورد و مالک خرمشهر و ارون رود بشود.

7-مقاومت مردم خرمشهر در مقابل ارتش مجهز عراق چقدر به درازا کشید؟ 34 روز

8-در زمان جنگ چه کسی فرمانده ی سپاه پاسداران خرمشهر بود؟

محمّد علی جهان آرا

9-چرا خرمشهر را خونین شهر نامیدند؟سرانجام پس از این همه مقاومت ، دشمن با سربازان بیش تر و سلاح های فراوان به پیشروی ادامه داد و خرمشهر سقوط کرد و به دست ارتش عراق افتاد.دشمن شهر را غارت کرد و مردم زیادی را به شهادت رساند . به همین دلیل بود که خرمشهر را خونسن  شهر نامیدند.

10-محمّد علی جهان آرا چگونه به شهادت رسید؟رزمندگان اسلام در گام اول محاصره ی آبادان را شکستند.این پیروزی مهمی بود.جهان آرا و تعدادی از فرماندهان برای گزارش این خبر به امام خمینی راهی تهران شدند.امّا هواپیمای آن ها در بین راه سقوط کرد و جهان آرا ویارانش به شهادت رسیدند.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:32 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

سوالات و پاسخ های کتاب بنویسیم درس دوم پنجره های شناخت

بازديد: 42173

 

فعالیت های درس 

1- مخالف (متضاد) کلمات زير را بنويسيد.

ظاهر === باطن .............پسندیده === ناپسند ..............تفاوت === تشابه................مفید === مضّر 

2- متن زیر را با یکی از حروف زیر (از، به، در، با) کامل کنيد. 

چلچله ی خوش آوزا .....در.... آبی آرام بلند به پرواز در آمد . ....به.... ابر سلام کرد . ....از.....کنار خورشید گذشت و..... به..... لبخند زد 
.....
با..... باد همنوا شد . ......به...... زمزمه آب گوش داد وچهره ی زیبا ی خود را ......در..... آن مشاهده کرد . چلچله می دانست که چگونه 
.....
از..... این همه زیبایی لذت ببرد .
3- کلماتی که باهم ارتباط دارند در یک گروه قرار دهید .

فکر ، افکار ، معلومات ، تعلیم ،تفکر ، معلمان ،متفکران ، تعلیمات 

الف : فکر ، افکار ، تفکر ، متفکران 
ب: معلومات ، تعلیم ، معلمان ، تعلیمات 


املا ء 
1- پنج واژه که املای آن برای شما مهم است ، از متن درس پیدا کنید و معنای هر یک را نیز بنویسید.
این مورد بر عهده خود شما دانش آموزان می باشد 
2- در درس اول یکی از کلماتی را که یکی از اشکال (( ع ، ق )) دارند ، پیدا کنید و بنویسید .

ع----------> معلم ، عجله ، اعضا ، معنا ، عالم ، رعایت ، علم ، علمی ، عمل ، عالی ، عملکرد 
ق----------> دقت ، خلق ، خلقت ، خالق ، دقایق ، نقطه ، اخلاق ، بقیه ، تقریبا ، نقش ، حقیقت ، دقیق 


3- در عبارات زیر چند غلط املایی وجود دارد ، آن هارا بیابید و شکل درست آن را بنویسید 

<< ناگهان معلم از جای خود بر خواست و گفت : خیلی آلی بود ، تا اینجا بسیار جالب بود چون شما با تفکر درباره ی چهار واژه 
به اندیشه های تازه ای دست یافته اید اما 
بگزارید که گروه (( عمل )) هم نظرات خودشان را بیان کنند >>

برخواست ----------> برخاست 
آلی ----------------> عالی 
بگزارید ------------> بگذارید 


نگارش 

1- با کلمه ها و ترکیب های زیر ، جمله بسازید 

خالق : خداوند خالق جهان است .
کبوتر : پرواز کبوتر ها در آسمان زیبا است .
هنگام سحر : هنگام سحر زمان خوبی برای دعا است .
پنجره : با باز شدن پنجره هوای تازه به درون اتاق آمد .


2- اگر می توانستید با کوه ها ، درختان و رود ها صحبت کنید ، چه چیز هایی به آن ها می گفتید . گفت و گوی خود را با آن ها 
در چند سطر بنویسید .
در این روزگاری که درختان را ازبین می برند ، آب هارا آلوده می کنند و کوه ها را برای جاده سازی 
می تراشند از آن ها می پرسیدم که دوست داشتید در مقابل پیشرفت انسان ها زندگی و جاری بودن 
خود را از دست بدهید یا این که ترجیح می دادید طبیعت با نظم همیشگی خودش پیش برود 



3- تصویر زیر ر ا در یک بند توصیف کنید .
farsin1.jpg
درختی که سرسبزی اش به روح انسان جلا می دهد ، آسمان آبی و پاکی که فرصت 
زندگی و تنفس به پرندگان ، پروانه ها و سنجاقک ها می بخشد .صدای آبی که تما م خستگی 
را از جان به در می آورد .در این تصویر زندگی جاری و ساری است چون رود پر آب و پاک .



کار گاه نویسندگی 


در بکار گیری کلمه ها هنگام نوشتن باید دقت کنیم به نمونه های زیر توجه کنید 

صبح ، اورا دیدم .
بامداد ، اورا دیدم .
پگاه ، اورا دیدم .
1- به جای واژگان مشخص شده ، واژه های دیگری قرار دهید و جمله را باز نویسید کنید .

الف )هیچ چیر نمی تواند اثر محبت را ازبین ببرد .-----------------------> هیچ چیز نمی تواند اثر مهربانی را از بین ببرد .
ب ) بپرسیم و از پرسیدن نهراسیم .---------------------------------------> بپرسیم و از پرسیدن نترسیم .

2-اکنون ، در باره موضوعی که بیشتر از هرچیز دیگری درباره آن می اندیشید ، یک بند بنویسید 
دانش آموز عزیز این فعالیت را باید با توجه به اندیشه خود ، توصیف کنید 


3- ضرب المثل (( از تو حرکت ، از خدا برکت )) را در یک بند توضیح دهید . 

برای رسیدن به اهداف و خواسته ها باید تلاش کرد . دعاکردن به درگاه خدا در حالی که کاری برای رسیدن به خواسته ها انجام نمی دهیم 
مفید نخواهد بود . خداوند به کسانی برای رسیده به خواسته هایشان کمک خواهد کرد ، در حالی که بر خدا توکل می کنند و خواسته های خودرا 
از در گاه خداوند می خواهند تلاش نیز می کنند . این ضرب المثل در واقع این مورد را بیان می کند .

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:31 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,
نظرات(2)

پاسخ درس سوم بنویسیم (داستان من و شما)

بازديد: 48479
پاسخ درس سوم بنویسیم (داستان من و شما)

فعالیت های درس 

1- کلمه های مترادفی را که در متن درس به کار رفته است ، پیدا کنید وبنویسید .

مانند = مثل ........... عمر= زندگی ........... شور = شادابی .......... تلاش=کوشش ........... بزرگی= عظمت 
شکوه=شوکت ........... پابرجا = استوار .......... قدرت = توان ........... کلمه = واژه .......... پیوستگی = اتحاد 

2- برای هر کلمه دو هم خانواده بنویسید .

تلفظ = الفاظ = لفظ 
عزت = عزیز = عِزّ
مقصود = قاصد = قصد 
عظمت = معظم = عظیم 

3-با توجه به متن درس جدول زیر را مانند نمونه کامل کنید .

...........
کلمه ............. آن ............ ها ........... ات 
.........ستاره.........ستارگان .... ستاره ها ......-------
..........نسل ...........-------........ نسل ها .....-------
............آن ...............آنان ......... آن ها ........-------
......... آوا .............--------......... آوا ها .........-------
.........نغمه............--------......... نغمه ها ......-------
........فرزند............ فرزندان.......فرزند ها .......--------
.......تغییر ............---------......-----------......تغییرات 
......دوست........... دوستان ......دوست ها ....------
......دشمن ........ دشمنان ...... دشمن ها ....--------


4- برای هر کلمه دو صفت مناسب بنویسید 

کلمه ........... صفت 1 .......... صفت 2

فرزندان ....... کوشا ............. خردمند 

خط ........... زیبا ................ خوش 

نگاهبان ....... هوشیار ......... با دقت



املاء 

1- در متن زیر ، کلمات مشخص شده را با حروف مناسب کامل کنید .

تلاش و کوشش شما فرزند مهر بان باعث سربلندی و عزت من می شود . بزرگی و عظمت من و شما به این است 
که با هم ، کنار هم و نگهبان هم باشیم . تغییر و ت
حوّل ویژگی هر پدیده ی زنده است .
چهره ی نوشتاری و خطّی من ، برای ایجاد دوستی و
صمیمیت میان من و شما کمی بیشتر اهمیّیت دارد .

2- برای هر یک از واژه های زیر دو هم خانواده بنویسید .

کلمه ................ هم خانواده 1 ................ هم خانوداه 2 

ظاهر ................... ظهور ............................ مظاهر 
محبت ................. محب ........................... محبوب 


3- در بند نخست درس واژه هایی را که یک نقطه دارند بیابید و بنویسید .
من ...... موجود ..... فرود ..... طولانی ...... خود ....... همان ....... با ........ نسل ........ بر ....... جاری 
بوده ام ..... هم وطن 

نگارش 

1- چند کلمه مترادف از متن درس انتخاب کنید و با استفاده از آن ها یک بند در باره ی زبان فارسی ، بنویسید 
زبان فارسی ترکیبی از شکوه و شوکت تاریخ پر بار ایرانیان است 
تاریخی که با عظمت و بزرگی ایرانیان گره خورده . زبانی که سرشار 
از آواهای دلنشین و نغمه های مهربانی است . ما باید با تلاش و کوشش 
شور وشادابی این زبان را تا همیشه تاریخ زنده نگهداریم 



2- به عنوان یک ایرانی ، برای حفظ زبان فارسی چه وظایفی دارید ؟ درچند جمله بنویسید .
به کار نبردن واژه های معادل زبان فارسی از سایر زبان ها .
کاربرد صحیح واژه ها و عبارات و خارج نکردن واژه ها از شکل 
صحیح و ادبی آن ها ( عبارات را عامیانه به کار نبریم ) .

3- با استفاده از (( که ، از ، ولی ، هم )) متن زیر را کامل کنید .


یکی از پایه های زبان و فرهنگ ، واژگان آن زبان است کهما آن را قلب زبان می دانیم . ولی حفظ و نکو داشت 
و کاربری درست کلمات زبان ملّی ، کمک به سرزندگی و قدرت و عظمت زبان و 
هم پویا سازی فرهنگ ملّی آن است 

کارگاه نویسندگی 

هر نوشته ای از چند جمله به هم پیوسته درست شده است . در هنگام نوشتن باید به ساده نویسی 
و کوتاهی جمله ها ، توجه کنیم .

1- نوشته ی زیر را به صورت ساده و کو تاه تر بنویسید .

با مدادان ، خورشید از پشت افق ، یعنی آن جایی که در یا به آسمان می پیوندد ، پدیدار می شود 
و چهره ی زرین خود را به جهانیان نشان می دهد 

سپیده دم خورشید از مشرق طلوع می کند و نور خودرا به مردم می بخشد 
2- متنی در یک بند بنویسید و کلمات متضاد (( فراز و فرود )) و (( شکست و پیروزی )) را در آن بکار ببرید .
زندگی سر شار از فراز و فرود است انسان در طول زندگی با شکست ها
وپیروزی های زیادی روبرو می شود که باید تمام آن هارا در قالب تجربه به 
دیگران هدیه کند

3- با توجه به نوشته ی سمت راست ، بخش های خالی سمت چپ جدول را کامل کنید .

قبلا در باری زبان فارسی می دانستمکه دارای سابقه ی طولانی و پرباری در میان سایر زبان هاست .

اکنون یاد گرفتم که این میراث با ارزش را به شکل صحیح آن حفظ کنم و به آیندگان انتقال دهم .

پس تلاش می کنم درباره زبان مادری ام مطالعات دقیق تری داشته باشم و در کاربرد صحیح واژگان کوشا باشم .

زبان فارسی را دوست دارم چون این زبان بزرگانی دارد که باعث افتخار و سربلندی من در بین جهانیان است .


4- ضرب المثل (( زبان سرخ ،سر سبز می دهد بر باد )) را در یک بند توضیح دهید 

بدون فکر و اندیشه سخن گفتن می تواند برای انسان مشکلاتی را به وجود بیاورد .حتی می تواند جان انسان را
به خطر بیاندازد .پس بهتر است پیش از سخن گفتن فکر کنیم و هر سخنی را در هر جایی نگوییم تا خودرا از آسیب
حفظ کنیم .
پایان درس سوم داستان من شما

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 06 مهر 1394 ساعت: 10:29 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(3)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 413

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس