اقدام پژوهی دوره ابتدایی - 4

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

چگونه توانستیم با روش های خلاق ، توانایی حل مسئله ریاضی را در دانش آموزان در پایه اول ابتدایی بهبود بخشم

بازديد: 21

چکیده:

1- عنوان پژوهشی : چگونه توانستیم با روش های خلاق ، توانایی حل مسئله ریاضی را در دانش آموزان در پایه اول ابتدایی بهبود بخشم

9- اهداف پژوهش:

هدف کلی: دست یابی به پیشرفت دانش آموزان پایه اول ابتدایی با استفاده از روش های خلاق در ساعات آموزشی که این

اهداف جزئی : ایجاد محیط مناسب برای یادگیری درس ریاضی و و استفاده از وسایل کمک آموزشی متناسب با علایق کودکان

اهداف کاربردی: ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی و اینکه دانش آموزان حل مسئله ریاضی را به صورت کاربردی آموزش ببینند و توانایی حل مسائل زندگی خود را پیدا کنند.

10-پرسش پژوهش:

آیا می توانم با استفاده از روش های خلاق موجب پیشرفت و تحصیلی دانش آموزان شویم؟

جایگاه خلاقیت در کلاس های درس ما کجا قرار دارد؟

نوع وسایل کمک آموزشی و امکانات در پیشرفت حل مسئله تاثیر دارد؟

11-توصیف وضعیت موجود:

این اقدام پژوهی در مدرسه شهید سید خلیل حسینی در روستای کاردگر محله شهرستان فریدونکنار در سال 1377 تاسیس شده است که ساختمان مدرسه روبروی حرم مطهر امام زاده قاسم می باشد. در 3 ماه دوم تدریس متوجه افت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی شده بودیم. و این دانش آموزان در زنگ ریاضی برای حل مسئله بی انگیزه و بی حوصله بودند و با توجه به آزمون های مداد کاغذی که در پایان هر ماه ، برگزار می شد متوجه شدیم آنان مسئله های آزمون را حل نمی کردن و با توجه به بررسی های انجام شده 2 عامل نقش داشت. 1- عدم علاقه دانش آموزان به درس ریاضی 2- عدم توانایی والدین به آموزش حل مسئله دانش آموزان باعث ضعف آنان در حل مسئله ریاضی شده بود.

12-گرد آوری اطلاعات:

در این پژوهش برای جم آوری اطلاعات دقیق تر جهت بررسی وضعیت نامطلوب از روش های زیر استفاده نمودیم و ابزار گرد آوری اطلاعات در این پژوهش به شرح ذیل می باشد. مشاهده ، مصاحبه، پرسشنامه، اسناد و مدارک که در این گردآوری آمده است.

13-تجزیه و تحلیل داده ها:

تحليل: با مشاهدات انجام گرفته ریز نمرات دانش آموزان و میانگین نمرات کیفی درس ریاضی، در 3 ماه دوم نشان دهنده میزان نامحسوس پیشرفت در تعداد اندکی از دانش آموزان بود همچنین برخی مشاهدات والدین در منزل مزید به علت می باشد. معتقد بودند علی رغم تلاشهای بسیار زیاد به ندرت شاهد تغییر در وضعیت درسی فرزندشان بودند. از جمله عواملی که باعث شد برای فعال نمودن و راهبردهای موثر برای دانش آموزان در عمر یاد دهی و یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل با استفاده از نمودار چرا؟ چرا؟ و الگوی ترسیم مفاهیم انجام شد.

14- ارائه راه حل های پیشنهادی و موقتی جدید:

مهم ترین راه حل های پیشنهادی و موقتی عبارت اند از: 1- استفاده از روشهای فعال و خلاق و الگوهای تدریس جهت آموزش مفاهیم ریاضی 2- مراحل حل مسئله را بر اساس الگوی 4 مرحله­ای) باید به دانش آموزان آموزش داد.3- باید به دانش آموزان فرصت داد تا خودشان مسئله را طرح نمایند زیرا مفاهیم را بهتر و عمیق تر درک کنند. 4-جلسات آموزش خانواده با موضوع نحوه تدریس در منزل هماهنگ با مدرسه باشد. 5- با دیدن دفتر های بد خط و نامرتب ، تصمیم گرفته شد به دفتر های مرتب و دفتر های که مسئله ها را کاملا حل کرده باشند برچسب عکس دار زده شود و وقتی که تعداد این برچسب ها به 5 عدد برسد به آنان جایزه بدهیم.

15- ارزیابی از اقدام های جدید:

در این اقدام ، با در نظر گرفتن عوامل موثر در بروز مشکل ناتوانی در حل مسئله و راه کارهای پیشنهادی ، 14 اقدام زیر را جهت رفع آن به انجام رساندیم.

1- دادن فرصت به دانش آموزان جهت طرح مسئله توسط آنان با برنامه ریزی قبلی.

2- بررسی مبحث حل مسئله کتاب های ریاضی پایه اول ابتدایی.

3- اقدام به طرح مسئله های مورد علاقه دانش آموزان و کاربردی تحقیقی توسط معلم.

4- آموزش روش حل مسئله و راهبردهای آن بر اساس الگوی 4 مرحله ای جورج پولیا.

16-نتیجه گیری:

در این مرحله باید یکسری از آیتم ها را در روش حل مسئله رعایت کنیم تا بتوانیم توانایی دانش آموزان را در حل مسئله افزایش دهیم.

1- از دست ساخته های موجود (وسایل کمک آموزشی) بهینه استفاده کنیم.

2- در همه درس ها مخصوصا ریاضی از روش های خلاق، بازی، شعر و.... بیشتر استفاده شود تا علاقه و انگیزه دانش آموزان بیشتر تقویت شود.

3- دانش آموزان بتوانند خلاقانه، با استفاده از روش بارش مغزی مسئله بسازند و ....

16-پیشنهادات: در این قسمت بر اساس یافته های این پژوهش و تجارب به دست آمده پیشنهاداتی ارائه شد.

1- میتوان روش حل مسئله را بر اساس الگوی جرج پولیا به شاگردان آموزش داد.

2- خواندن مسئله توسط دانش آموزان و استفاده از فنون مختلط برای تقویت مهارت خواندن در آنها.

3- استفاده از روش های خلاق به صورت مسابقه با بازی با اعداد توسط کارت.

4- با طرح مسئله توسط شاگردان وضعیت آنان در حل مسئله پیشرفت خواهد کرد.

5- استفاده از خود دانش آموز، تحت عنوان معلم محور که هفته ای 1 بار دانش آموزان نقش معلم را ایفا کنند که این کار اعتماد به نفس بیشتری به آنان خواهد داد.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:25 منتشر شده است
نظرات(0)

چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

بازديد: 9

چکیده

1. عنوان پژوهش: چگونه توانستم با به کارگیری فنون مشاوره ای، پرخاشگری مهدی (دانش آموز

مدرسه استثنایی) را در مدرسه کاهش دهم؟

۹. هدف پژوهش: کاهش پرخاشگری مهدی با کمک فنون مشاوره ای در مدرسه

۱۰. پرسش پژوهش: آیا به کارگیری فنون مشاوره ای تأثیری در کاهش پرخاشگری مهدی در مدرسه

دارد ؟

۱۱. توصیف وضع موجود: مهدی دانش آموز آموزشگاه استثنایی قائم (عج) مرزناک دشت در کلاس چند پایه سوم و چهارم کم توان مشغول به تحصیل است. مهدی دومین سال حضورش را در این مدرسه سپری می کند و از مدرسه عادی به این مدرسه انتقال داده شده بود. مهدی صبح که به مدرسه می آمد در سرویس مدرسه با دانش آموزان درگیر می شد. او در صبحگاه مدرسه با پرخاشگری از ایستادن در صف ممانعت می کرد. مهدی در کلاس درس به درگیری با دانش آموزان مشغول بود و در تدریس معلم اخلال ایجاد می کرد؛ معلم بارها او را به خاطر این رفتارش به دفتر مدرسه فرستاده است.

۱۲. گردآوری اطلاعات: برای بررسی مشکل مهدی از منابعی نظیر: مشاهده رفتار دانش آموز؛ مصاحبه با دانش آموز، والدین او و پرسنل مدرسه؛ پرسشنامه پرخاشگری و اسناد و مدارک برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است؛ که در تمامی این اطلاعات بر پرخاشگری مهدی در محیط مدرسه، خانه و محل زندگی تأکید شده است.

۱۳. تجزیه و تحلیل داده ها: در ایجاد پرخاشگری مهدی عوامل متعددی تاثیر گذار بود نظیر: عوامل

فردی مانند: ریزش موی سر و عدم مهارت کنترل خشم؛ عوامل اجتماعی مانند: بی توجهی و تمسخر دیگران؛ عوامل خانوادگی نظیر: عدم ارتباط عاطفی مهدی با مادر خود و تربیت نادرست

مهدی؛ عوامل آموزشی مانند انگیزه تحصیلی پایین و برخورد تند پرسنل با مهدی موجب ایجاد

پرخاشگری در مهدی شده بود.

۱۴. راه های موقتی جدید و اجرای آنها: با استفاده از روشها و فنون مشاوره از جمله؛ گوش دادن فعال، انعکاس احساس و محتوی، راز داری، سکوت، تشویق و سایر روش های مشاوره ای، در چهار حوزه کمک از خانواده، کمک از مدرسه، کنترل عوامل اجتماعی و مشاوره مستقیم به اجرای راه حل های پیشنهادی برای بهبود پرخاشگری مهدی پرداخته شد.

۱۵. ارزیابی از اقدام های جدید : اقدامات انجام شده توانست به صورت چشم گیری پرخاشگری مهدی در مدرسه را کاهش دهد.

۱۶. نتیجه گیری و پیشنهاد ها:

·        پرخاشگری شدید مهدی با کمک پرسنل مدرسه و آگاهی بخشیدن به خانواده او کاهش یافته است. مهدی به تاثیر منفی پرخاشگری بر سلامت جسم و روح خود پی برده بود.

·        پرخاشگری پی در پی مهدی در فعالیت های گروهی و مراسم ها به شرکت موثر و فعال در فعالیت های اجتماعی بدون پرخاشگری و درگیری تبدیل شده بود

پیشنهاد ها:

·        فرزندان خود را با تمام ویژگیها پذیرش نمایند و احساسات فرزند خود را درک نمایند.

·        از اختلالات رفتاری و خلقی دانش آموزان آگاه باشد و از تنبیه و تحقیر در کلاس اجتناب کنند.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

چگونه توانستم با ابزارها و روش های خلاقلانه، مشکلات غلط نویسی دانش آموزان کلاس سوم را کاهش دهم؟

بازديد: 135

عنوان اقدام پژوهی :

چگونه توانستم با ابزارها و روش های خلاقلانه، مشکلات غلط نویسی دانش آموزان کلاس سوم را کاهش دهم؟

اهداف پژوهش:

هدف کلی:

کاهش یا رفع غلط املایی دانش آموزان و رفع اشکالات املایی آنان به ویژه در مورد ضعف حافظه

دیداری.

اهداف جزیی:

1-    ارتقا یا بالا بردن وضعیت دانش آموزان ضعیف به وضع مطلوب

2-    تغییر نگرش دانش آموزان به این درس

3-    روش های تشویق و جذاب و شاداب بودن زنگ املا

4-    بهبود وضعیت دانش آموزان در اشکالات املایی

5-    نوشتن و تشخیص نشانه های یک آوا و چند شکلی در درس املا و در درس های دیگر

اهداف کاربردی:

1- از تجربیات همکاران برای بالا بردن سطح حافظه دیداری دانش آموزان استفاده کردم.

۲- بسیاری از مطالب علمی آموزشی که باعث رفع و کاهش غلط نویسی می شد را کسب کردم.

۳- استفاده از روش ها و راهکارها برای تشخیص و درست نویسی در دانش آموزانم تلاش کردم.

* پرسش پژوهشگر:

سپس سوالاتی در ذهنم ایجاد شد که به شرح زیر می باشد:

١- از چه روش ها و راهکار هایی استفاده کنم تا حافظه دیداری دانش آموزانم تقویت شود؟

۲- چگونه دانش آموزانم را به املا نوشتن و تکرار و تمرین تشویق کنم؟

۳- چگونه زنگ املای شاد و با نشاطی داشته باشم؟

۴- از چه کسانی کمک بگیرم تا در این امر به من کمک کند تا مشکل دانش آموزانم را حل کنم؟

۵- از چه روش تشویق برای پاداش درست نویسی دانش آموزانم استفاده کنم.

** توصیف وضعیت موجود: این اقدام پژوهی در سال

۱۳۹۴ - ۹۵ در مدرسه شاهد پسران

فریدونکنار که در سال ۱۳۹۰ تاسیس و شامل ۲۷۹ دانش آموز و ۲۱ نفر مدیر، معاونین، آموزگاران و مربیان می باشد. این پروژه مربوط به دانش آموزان کلاس سوم شهید شیری می باشد. اینجانب برای اولین سال بود وارد این مدرسه شده بودم. وقتی تدریس را در کلاس سوم شروع کردم غلط

نویسی دانش آموزانم شدم که در شناسایی و تشخیص نشانه های یک آوا و چند شکلی دچار مشکل هستند. وقتی علت را متوجه شدم درصدد حل آن پرداختم.

* گردآوری اطلاعات: برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از روش های مشاهده، مصاحبه،

پرسشنامه و اسناد و مدارک استفاده نمودم.

 

 

روش های گردآوری اطلاعات (شواهد 1)

 

مشاهده

مشاهده توسط آموزگار

چک لیست

مصاحبه

مصاحبه با مسئولین مدرسه

مصاحبه با دانش آموزان

پرسشنامه

محقق ساخته، بسته پاسخ، توزیع در بین والدین

اسناد و مدارک

دفتر ثبت جریان آموزشی و کارنامه

جلسه شورای آموزگاران

جلسه آموزش خانواده

املا

روش های گردآوری اطلاعات

* تجزیه و تحلیل داده ها: از روش مشاهده که شامل مشاهده توسط آموزگار و چک لیست سه ماهه اول دانش آموزان، مصاحبه از مسئولین و دانش آموزان ، پرسشنامه ی خانواده و یک سری اسناد و مدارکی که شامل دفتر ثبت شاخص، کارنامه ماهانه، صورت جلسه شورای آموزگاران و خانواده و املا استفاده شد که همراه با جدول و نمودار است که نشان می دهد، مشکل غلط نویسی در دانش آموزان وجود دارد.

* راه های موقتی جدید و اجرای آن:

۱- روش بازی

۲- توجه به مفهوم معنی و هم خانواده ی کلمات در جمله

٣- تقویت روان خوانی با مطالعه کتاب های غیر درسی و داستانی

۴- ارجاع به واژه های شناخته شده در کلاس اول ( آدرس دادن مثل ح حلزون)

۵-نوشتن کلمات مورد نظر بر روی تابلو و به خاطر سپردن و پاک کردن و برگشت دوباره با بیان دانش آموز.

۶- جداسازی کلمات یک آوا و چند شکلی در هر درس قبل شروع تدریس و نوشتن در دفتر همراه با خواندن.

۷- درست کردن کارت هایی که نشانه های هر درس که یک آوا و چند شکلی بودند نوشته شده و برای مدتی در گوشه تابلو نصب باشد.

۸- املای گروهی

9- املا نوشتن در منزل و آموزش خانواده

۱۰- تشویق و اهدای جوایز و رتبه بندی دانش آموزان در هر ماه

* ارزیابی از اقدام های جدید:

در ارزیابی پایانی از مشاهده ی آموزگار و چک لیست سه ماهه آخر، مصاحبه مسئولین و دانش آموزان، پرسشنامه از خانواده ، اسناد و مدارک که شامل دفتر شاخص، کارنامه ماهانه، صورت جلسه شورای آموزگاران و خانواده ها و املا استفاده شد که همراه با جدول و نمودار است که نشان می­دهد مشکل دانش آموزان در غلط نویسی کاهش یافته است.

نتیجه گیری: آموزگار با استفاده از بازی و روش های تقویت حافظه دیداری ، روش های یادگیری املا ، املای گروهی ، آموزش خانواده ، راهنمایی و تجربیات همکاران ، تغذیه خوب و سالم، کارت­های کلمه نویسی و با ایجاد انگیزه و محیط شاد و روش های تشویقی و مستمر و پی در پی و اهدای جوایز در کلاس توانسته است میزان درست نویسی دانش آموزان را در املا بالا ببرد و با روش بازی و راه حل های ابتکاری ، توانسته میزان حافظه دیداری دانش آموزان را در شناسایی نشانه های یک آوا و چند شکلی تقویت کرده تا بتوانند کلمه ها را تشخیص و درست بنویسند.

* پیشنهادها:

١. به همکاران گرامی توصیه می شود خلاقیت و ابتکارات خود را بروز دهند و از تغییر نهراسند، کمبود و نداشتن امکانات آنها را در انجام هدف هایشان ناامید نسازد؛ می توانید با حداقل امکانات بهترین آموزش را برای دانش آموزان داشته باشید.

٢. به آموزگاران اول و دوم توصیه می شود که در زمان آموزش دانش آموزان روی نشانه های یک آوایی و چند شکلی مانور بیشتر با روش های مختلف ابتکاری و علمی که نمونه آن در پروژه          می­باشد، تاثیر شگفتی در درست نویسی دانش آموزان دارد.

3. استفاده از روش ها و آموزش طوری باشد که دانش آموزان نسبت به آن درس علاقه و رغبت داشته باشند و گریزان نباشند.

۴. استفاده از کتب و منابع معتبر و تجربیات همکاران برای اجرای روش نو.

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 08 اسفند 1398 ساعت: 9:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی افزایش یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ششم با استفاده از فناوری های جدید

بازديد: 664
اقدام پژوهی افزایش یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ششم با استفاده از فناوری های جدید

نمونه کامل اقدام پژوهی آموزگار ششم ابتدایی  : 

اقدام پژوهی شماره 494 : چگونه توانستم یادگیری ریاضی را در دانش آموزان پایه ششم با استفاده از فناوری تلفن همراه افزایش دهم.

معرفی :

اقدام پژوهی  چگونه توانستم یادگیری ریاضی را در دانش آموزان پایه ششم با استفاده از فناوری تلفن همراه افزایش دهم.فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و پنج  صفحه -  قیمت فقط سه هزار تومان

 چکیده و فایل کامل پی دی اف (فقط برای مشاهده) را در زیر ببینید:

 

چکیده

    با پیشرفت تکنولوژی در عرصههای مختلف آموزشی، اداری، صنعتی و … خیلی ازکارها به راحتی امکانپذیر شده است. یکی ازبهترین روشهای جدید آموزشی استفاده از تلفن همراه است که مسلما کمک بزرگی در زمینه آموزش به معلمان و دانش آموزان عزیز میباشد . تلفن همراه امکان نمایش مطالب بصورت کاملا” پویا را ارائه میدهند.

با استفاده از این تکنولوژی می توان در کلاس براحتی مفاهیم درسها ، از جمله ریاضی را به دانش آموزان آموزش داد .

نقش یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش، سیار بودن و راحتی استفاده از آن است. این یادگیری سبب بالا رفتن رضایت یادگیرنده، تشویق یادگیرنده، غنی‌سازی تعامل و داشتن فعالیت‌های ارتباطی مؤثر در یادگیرنده می‌شود

   درس ریاضی در مدارس برای برخی از دانش آموزان مشکل‌آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان براي حل مسایل به دیگران تکیه می کنند.این دانش آموزان دارای سطح یادگیری کم هستند و در کلاس درس به معلم توجه نمی کنند .

  اینجانب به عنوان معلم پایه ششم با دیدن مشکلات دانش آموزان در یادگیری درس ریاضی و بعد از  مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس  و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل را مورد بررسی قرار دادم . و بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات( با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان موبایل در منزل دارند ) به این نتیجه رسیدم با کمک تلفن همراه می توان یادگیری و توجه دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی افزایش داد . بنابراین با کمک اولیا دانش آموزان و استفاده مناسب از تلفن همراه و فضای مجازی طرح را به اجرا در آوردم .نتایج بعد از اجرای طرح نشان میداد که سطح یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی بعد از استفاده از تلفن همراه افزایش یافته است .

نکات کلیدی :

یادگیری ،درس ریاضی ، وایت برد هوشمند

  مقدمه

  کلاس درس‌های هزاره سوم تفاوت فاحشی با کلاس درس‌های دهه های قبل دارند. این تفاوت بیشتر در استفاده از فناوری‌های نوین نمود پیدا کرده است. در این بین، موبایل از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی بین افراد و از تکنولوژی‌های پیشرفته ارتباطی دوران جدید است. موبایل فرصتی برای تماس‌های صوتی، فرستادن پیام‌های کوتاه، گفتگوی زنده، بازی کردن، موزیک، اینترنت و خدمات بانکی را به آسانی بوجود آورده است و هم‌چنین ارتباطات انسانی را تسهیل کرده است.

    امروزه همه ما به عنوان معلم با پدیده استفاده از موبایل در کلاس درس روبرو بوده‌ایم. این استفاده در حالی صورت می‌گیرد که بردن این وسیله به مدرسه براساس قوانین ممنوع است و با دانش‌آموزانی که موبایل با خودشان به مدرسه می‌برند، برخورد می‌شود. اما از سوی دیگر روز به روز شاهد استفاده بیشتر از این وسیله در کلاس درس هستیم. بنا به گفته پرینسکی  بچه‌ها از طریق تکنولوژی موبایل با نتایج مثبت در جامعه مدرن بزرگ می‌شوند و بعضی کشورهای از نظر تکنولوژیکی پیشرفته، شروع به استفاده از تکنولوژی موبایل در مؤسسات آموزشی‌شان کردند .

اهداف پژوهش :

هدف اصلی :

افزایش سطح یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی با استفاده از موبایل

اهداف جزئی :

بررسی علل ضعف یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان

بکارگیری استفاده از تکنولوژی موبایل درافزایش یادگیری درس ریاضی در دانش آموزان

سوالات پژوهش:

چرا دانش آموزان در یادگیری ریاضی ضعف دارند ؟

با چه روش هایی می توان علاقمندی دانش آموزان نسبت به یاگیری درس ریاضی افزایش داد؟

آیا می توان به کمک تلفن همراه سطح یادگیری دانش آموزان را در درس ریاضی افزایش داد ؟

 

برای اطمینان

شما عزیزان فایل پی دی اف این اقدام پژوهی آموزگار ششم ابتدایی بصورت ورد در زیر فقط برای مشاهده آمده است . ابتدا فایل پی دی اف و دارای آرم را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش در متن و بدون هیچ آرمی ، را از لینک خرید و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید:


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

 

در صورت مشاهده فایل پی دی اف و رضایت ، فایل ورد و قابل ویرایش و بدون آرم این اقدام پژوهی  آموزگار ششم ابتدایی را از لینک خرید زیر و به قیمت فقط سه هزار تومان دریافت نمائید.

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید . تا وارد صفحه خرید و دانلود سایت علمی و پژوهشی اسمان شوید .و فایل را بصورت مستقیم خرید و دانلود نمائید. لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

 

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های آموزگار ششم ابتدایی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

 

اقدام پژوهی آموزگار ششم ابتدایی :

 

شماره 67 :  اقدام پژوهی چگونه می توانم میزان فراگیری دانش اموزانم را در درس کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بااستفاده از کامپیوتر افزایش دهم

شماره 73 : اقدام پژوهی چگونه دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی رابه کار گروهی یا همیاری درکلاس علاقه مند کنم

شماره 151 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتار های نامطلوب علی دانش آموز کلاس ششم را برطرف نمايم؟

شماره 177 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش آموزان کلاس ششم را به ریاضی افزایش دهم .

شماره 178 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم روان خوانی را در یکی از دانش آموزان کلاس ششم تقویت کنم

شماره 247 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم سطح یادگیری ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را بهبود بخشم

شماره 260 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل یادگیری دروس مخصوصا درس املا دانش آموز پایه ششم ابتدایی را که سابقه بیماری صرع دارد برطرف ساز

شماره 272 : اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از بازی های بومی محلی یادگیری درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم را در دانش آموزان تقویت نمایم

شماره 288 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از برد هوشمند ، یادگیری و توجه دانش آموزان پایه ششم را در درس ریاضی افزایش دهم

شماره  293 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه دوم ابتدایی را به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی علاقمند نمایم

شماره 297 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم بار وشهای نوین نمایشی به موفقیت تحصیلی دانش آموزان کمک نمایم .

شماره 300 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب یکی از دانش آموزان را با روش های تلفیقی کاهش و آن را برطرف سازم

شماره 301 :  اقدام پژوهی چگونه توانستم فرهنگ مطالعه صحیح و موثر را در دانش آموزانم نهادینه سازم .

 

لیست کامل اقدام پژوهی های آموزگار ششم ابتدایی

 

( همچنین می توانید)

 لیست کامل ودسته بندی شده بیش از 370 اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران و معاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنید وبه سایر همکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: سه شنبه 29 بهمن 1398 ساعت: 7:05 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

اقدام پژوهی برطرف سازی مشکلات ضرب دانش آموزان پایه ششم ابتدایی

بازديد: 1043
اقدام پژوهی برطرف سازی مشکلات ضرب دانش آموزان پایه ششم ابتدایی

اقدام پژوهی شماره 491 : چگونه توانستم مشکلات یادگیری ضرب را در دانش آموزان پایه ششم برطرف سازم ؟

نمونه کامل اقدام پژوهی آموزگار ششم ابتدایی :

معرفی :

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکلات یادگیری ضرب را در دانش آموزان پایه ششم برطرف سازم ؟..بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی صفحه ، قیمت 3000(سه هزار تومان) تومان

فهرست مطالب و چکیده  در زیر آمده است :

 

فهرست مطالب

چکیده4

نکات کلیدی :4

مقدمه. 5

بیان مسأله. 8

توصیف وضع موجود. 9

هدف تحقیق:9

گرد آوری شواهد یک.... 10

1 روش های کیفی.. 10

الف مشاهده :10

ب- بررسی سابقه تحصیلی.. 10

ج مصاحبه با معلم های سال قبل.. 10

د بررسی وضعی خانوادگی.. 10

ه بررسی روش های تدریس.... 10

2 اطلاعات کمی.. 11

الف -  امتحان عملکردی :11

ب - پرسشنامه. 11

3 پیشینه تحقیق.. 13

تجزیه و تحلیل اطلاعات... 15

راه حل‌های پیشنهادی.. 15

1.   پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری  از طریق نمایش خلاق.. 15

2.   اجرای بازی­های نمایشی و تمرینی هدفدار16

3.   ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی.. 16

۴. استفاده از طرح­های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش­آموزان در دروس ریاضی.. 16

انتخاب راه حل‌ها17

چگونگی انجام راه حل ها18

1.  بازی ضرب در کلاس.... 18

الف -   نام بازي :  " دسته كليد جادويي". 19

ضرورت واهميت طراحي بازي ذكر شده :19

مزاياي استفاده از بازي جدول ضرب جادويي  :20

روش بازي :20

ب- بازی ضرب در کلاس.... 21

2- آموزش بوسیله عملیات 36 تایی.. 21

ویژگیهای این روش:24

3 - آموزش ضرب با استفاده از انگشتان.. 25

4- آموزش بوسیله شعر و ایفای نقش.... 26

5 - نمایش ضرب در کلاس.... 28

توصیف وضع مطلوب (شواهد2)29

بعد از اجرای راه حل ها به بررسی نتایج آن پرداختم :29

1 روش های کیفی.. 29

الف مشاهده :29

ب مصاحبه با والدین.. 29

2 اطلاعات کمی.. 29

الف -  امتحان عملکردی :29

اعتبار سنجی.. 30

محدودیت :30

نتیجه گیری.. 30

پیشنهادها31

منابع مآخذ. 32 

چکیده

   تعداد زيادي از دانش آموزان مقاطع ابتدائي، راهنمايي و دبيرستان در ياد گيري دروس رياضي مشکل دارند، و با اينکه به اندازه دانش آموزان همسان خود تلاش مي کنند، پيشرفت مورد انتظار را ندارند .

  ضرب به عنوان یکی از مبحث های ریاضی پایه سوم مطرح است و یادگیری آن توسط دانش آموزان حائز اهمیت است به طوری که اگر دانش آموزان مفهوم آن را خوب نیاموزند در بحث های بعدی با مشکل مواجه خواهند .

اگر ضرب در پایه سوم به خوبی توسط دانش آموزان فرا گرفته نشود در پایه های بعدی نیز این دانش آموزان با مشکل مواجه می شوند .

اینجانب در سال تحصیلی 1398 -1397 در پایه ششم ابتدایی با دانش آموزانی مواجه بودم که با اختلالات در یادگیری ضرب مواجه بودند.

بعد از دیدن این وضعیت تصمیم گرفتم تا این مشکل را بررسی و آن را حل نمایم . ابتدا به جمع آوری اطلاعات راجع این مشل پرداختم و سپس با تجزیه و تحلیل آن و ارائه راه حل هایی چون بازی ، شعر ، و کارت آموزشی یادگیری ضرب را در دانش اموزان پایه ششم افزایش دادم .

نکات کلیدی :

دانش آموزان اختلالات ضرب راه حل ها

برای اطمینان شما :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی را فقط برای مشاهده و بصورت پی دی اف در زیر قرار داده ایم . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت می توانید فایل ورد و قایل ویرایش این اقدام پژوهی را بصورت خرید انلاین و به قیمت فقط3000 تومان از لینک خرید آن دریافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف  :


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/DOKMEMO.jpg

در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی آموزگار ششم ابتدایی را از لینک خرید زیر و بصورت انلاین و با قیمت 3000تومان (سه هزار تومان)بعد از پرداخت دریافت نمائید .

راهنمای خرید :   برای خرید انلاین ابتدا بر روی لینک خرید زیر کلیک نمائید .   تا وارد صفحه خرید آنلاین شوید .درصفحه خرید آنلاین نام و نام خانوادگی ، شماره موبایل و ایمیل خود را وارد کنید .و بر روی خرید کلیک نمائید. تا وارد صفحه در گاه بانک شوید .بعد از وارد کردن مشخصات کارت ، وارد صفحه دانلود فایل می شوید که بصورت مستقیم می توانید آن را دانلود کنید ، همچنین علاوه بر دانلود مستقیم ، لینک دانلود به ایمیل شما نیز فرستاده می شود -   لینک خرید :

http://up.asemankafinet.ir/view/1543587/submit.gif

( توجه)

برای مشاهده سایر اقدام پژوهی های آموزگار ششم ابتدایی بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

لیست اقدام پژوهی های آموزگار ششم ابتدایی

 

( همچنین)

می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از370  اقدام پژوهی برای همه دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر:  (بر روی لینک زیر کلیک کنید )


http://up.asemankafinet.ir/up/asemankafinet/Pictures/Untitled-3.jpg

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان--صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت: 7:18 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

ليست صفحات

تعداد صفحات : 75

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس