سایت اقدام پژوهی - گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان
1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819 - صارمی
2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2 و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .
3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل را بنویسید.
در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا پیام بدهید آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet
هدف اساسي اقدام پژوهي (برنامة معلم پژوهنده) ،بررسي، شناسايي، تبيين و حل مسأله و مشكل محيط كار و فعاليت است (كلاس درس، مدرسه، ادارات و سازمانهاي آموزش و پرورش) و از نتايج اقدامپژوهي براي حل مسائل خاص در موقعيتهاي معين استفاده ميشود. در اقدام پژوهي، معلم پژوهنده، پژوهش خود را شخصاً به مرحلة اجرا درميآورد و از نتايج آن در بهبود شرايط كاري خود بهره ميبرد. معلمان و فرهنگيان علاقهمند ميتوانند با بهرهگيري از اين روش به پژوهش بپردازند. برخي از مهمترين زمينههاي اقدام پژوهي در برنامه سیزدهم به شرح زير مي باشند:
- مسائل مربوط به فرایند یاددهی – یادگیری (روشهای تدرسی ، سنجش واندازه گیری، فناوری اطلاعات ، خلاقیت ، گروه بندی و ...
- مسائل مربوط به فرایند شناسایی ،اصلاح و بهبود مشکلات عاطفی و رفتاری دانش آموزان
- موضوعات مربوط به با نشاط سازی مدارس و کلاس های درس ، تحقق مدرسه زندگی
- موضوعات مربوط به مدیریت مدارس (بررسی مسائل و راه حل ها ) مواردی از قبیل: ارتقاء مشارکت اولیا دانش آموزان در اداره امور مدرسه ، بهبود فرایندهای مدیریت مدرسه، ارزشیابی عملکرد دبیران، روشهای بهبود نظارت بر فعالیت های آنان ، ارتقاء جو مدرسه .
- موضوعات مربوط به بهبود فرآیندهای مدیریتی در ادارات آموزش و پرورش استانها شهرستانها و مناطق (مواردی نظیر : بهبود فرآیند بهره وری ، بهبود فرآیند تصمیم گیری ، بهبود فرایند برنامه ریزی ،نظارت بر عملکردها ، مدیریت مشارکتی ، ارزشیابی عملکرد ، فرهنگ و جو سازمانی ،تکریم ارباب رجوع، مدیریت زمان ، کارآفرینی ، راههای افزایش انگیزه همکاران (این موضوعها برای کارشناسان شاغل در ادارات مناطق و شهرستانها که مایلند در برنامه سیزدهم شرکت نمایند پیشنهاد می شود )
- سایر موضوعات انتخاب شده به ابتکار فرهنگیان عزیز ،
* منبع: شیوه نامه سیزدهمین برنامه معلم پژوهنده
برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :
- پس از نوشتن گزارش و قبل از نشر و ارسال گزارش به مراجع اداری و رسمی، حتماً از دوستان و همکاران آگاه و منتقدتان بخواهید تا نوشته شما را بخوانند و نقد کنند.
- پیش از نوشتن گزارش تلاش کنید طرحی منطقی برای آن تدوین کنید. در این زمینه می توان از گزارشهای دیگران بهره ببرید(یک نمونه خلاصه گزارش در بخش پیوندها درج شده است).
- از نوشتن مطالب شعاری یا تعارف گونه دوری کنید.
- در نوشتن، از شیوه نامه هایی که برای خط فارسی و آیین نگارش تهیه شده است بهره بگیرید.
- ساده بنویسید. واژه ها و اصطلاح هایی را که ممکن است خواننده را دچار ابهام کند در داخل متن و یا در پانوشت ها توضیح دهید.
- تا جایی که ممکن است کلمات مترادف بکار نبرید.
- برای نسخه نهایی از کاغذ A4 استفاده کنید.
- در سمت راست کاغذ (سمت شیرازه گزارش) یک حاشیه 4 سانتی متری و در سمت چپ، بالا و پایین حاشیه 3 سانتی متری در نظر بگیرید.
- بهتر است گزارش شما تایپ شود. در صورت عدم دسترسی به امکانات لازم به صورت دستنویس، خوش خط، با خود کار یا خودنویس مشکی بدون شکسته نویسی و قلم خوردگی باشد.
- فقط بر روی یک طرف کاغذ بنویسید و سعی کنید در هر صفحه بین 19 تا 21 سطر بیشتر درج نکنید.
- در نوشتن اعداد دقت کنید.
- برای برجسته نشان دادن کلمات و عبارتها زیر آنها خط بکشید و یا آنها را پر رنگ بنویسید.
- صفحه های گزارش خود را شماره گذاری کنید.
- ارجاع ها و منابع را به صورت خلاصه در داخل متن در داخل پرانتز بیاورید و مشخصات کامل آن را در بخش منابع درج کنید.
- حتماً یک یا دو نسخه از نوشته را برای خود نگه دارید. در صورت تایپ مطالب با رایانه غیر شخصی، حتماً فایل مربوط به گزارش را در محیط Word از تایپیست بخواهید که می توانید آنرا بر روی لوح فشرده ذخیره نمایید.
برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :
– عنوان : مشکل ومسأله اصلی را بیان کند نه روش رفع مسأله را .
– تشکر و قدردانی : تقدیر از همکاران و کسانی که دراجرای طرح شما کمک کرده و نقش داشته اند.
– فهرست مطالب : عنوان مطلب و صفحه.
– چکیده گزارش : حداکثر در ۱۰سطریا۲۵۰ کلمه نوشته شود-به مسأله موردمطالعه واهداف آن،روش های گردآوری اطلاعات، گزیده ای ازمهمترین راه حل های اجرا شده ویافته های تحقیق اشاره شود-درپایان چکیده، کلیدواژه درج شود.
– مقدمه : توضیح کلی در مورد مسأله، چگونگی تشخیص آن، انگیزه محقق از تحقیق و اهداف او از انجام تحقیق.
– بیان مسئله : شامل توصیف وضع موجود و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
– شواهد یک :شامل مدارک، دلایل، اسناد ، ارقام و اعدادی که وضع موجود را به طور ملموس و عینی تبیین کنند.
– گرد آوری اطلاعات :جمع آوری اطلاعات در مورد مشکل و مسئله، به منظور شناسایی ریشه ها و علل پیدایش آن
– تجزیه و تحلیل اطلاعات : تعبیر و تفسیر داده های گرد آوری شده و استفاده از منابع علمی، صاحب نظران و همکاران و افراد درگیر با مسئله به منظور تبیین و علت یابی مشکل در راستای انتخاب راه حل آن
– انتخاب راه حل یا راه حل ها : یافتن راه حل یا مجموعه ای از راه حلها و انتخاب راه حل مناسب و قابل اجرا-این راه حل ها یا به طورمستقیم ازمنابع به دست آمده یا با بررسی ومطالعه وتجزیه وتحلیل منابع، محقق آنها راابداع کرده است.
– اعتبار بخشی راه حل یا راه حل ها : بیان دلایل انتخاب و استناد به منابع مختلف جهت تایید راه حل های انتخابی-اعتباربخشی ازسه طریق صورت می گیرد:الف)توسط خوداقدام پژوه ب)با ارائه ی آن به صاحب نظران ج)پیاده کردن محدودومقطعی ومشاهده ی نتیجه ی آن
– اجرای راه حل یا راه حلها : بیان چگونگی اجرای اقدام یا مداخله، برنامه اجرایی یا زمان بندی شده، توصیف مراحل اجرایی، نحوه نظارت بر اجرا و بازخورد.
– نتیجه گیری : بیان رفع مسئله است-شامل توصیف وضع مطلوب ، تغییرات ایجاد شده و اینکه راه حل ها و اقدامات تا چه حد موفق و موثر بوده است. در هر صورت نتایج مثبت و منفی ناشی از اقدام ووضعیت مطلوب باجملات کلی وتوصیفی بیان شود.
– شواهد دو : دنباله ی نتیجه گیری است- جهت تایید و مستند نمودن نتایج طرح، همه مدارک، دلایل، اسناد،شواهدعینی وقابل سنجش، ارقام و اعدادی که وضع موجودِ بعد از اقدام را به طور ملموس نمایان می سازد، درج شود
– ارزیابی نهایی و تعیین اعتبار اقدام : تایید نتایج اقدام با استفاده از منابع مختلف.
– پیشنهاد ها : راه کارهایی که اقدام پژوه ، برای انجام کار مشابه توسط دیگران ،به آنان توصیه می کند-پیشنهادها بایددر چارچوب کارانجام گرفته باشد ویا به گونه ای با آن ارتباط داشته باشد.
– پیوست ها : مواردی ازاسناد،مدارک وشواهد که دربخش های میانی گزارش زائد به نظر می رسدویا به عنوان نمونه آورده شده است، در این قسمت ضمیمه می گردد.
– منابع : فهرست منابع علمی استفاده شده و درج آنها با رعایت اصول نگارش. در صورت استفاده از سایتها و منابع اینترنتی می بایست آدرس سایت، صفحه بازدید شده، تاریخ و ساعت بازدید و نام نویسنده درج شود. در صورت مشخص نبودن نام نویسنده می توان آدرس صفحه را به صورت کامل آن گونه که در بالای صفحه دیده می شود درج نمود-منابع به شکل زیر نوشته شود: نام خانوادگی نویسنده،نام،عنوان اثر،شهرمحل انتشار، سال انتشار،ناشر.
برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :
تیترها و عناوین یک گزارش پژوهش در عمل یا اقدام پژوهی
- عنوان
- تشکر و قدردانی ( تقدیر از همکاران و کسانی که به اجرای طرح شما کمک کرده و نقش داشته اند)
- فهرست مطالب ( عنوان مطلب و صفحه)
- چکیده گزارش ( در یک صفحه و مختصر)
- مقدمه ( توضیح کلی در مورد مسئله، چگونگی تشخیص مسئله، انگیزه محقق از تحقیق و اهداف او از انجام تحقیق)
- بیان مسئله ( شامل توصیف وضع موجود و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق)
- شواهد یک ( شامل مدارک، دلایل، اسناد ، ارقام و اعدادی که وضع موجود را به طور ملموس و عینی تبیین کنند)
- گرد آوری اطلاعات (جمع آوری اطلاعات در مورد مشکل و مسئله به منظور شناسایی ریشه ها و علل پیدایش آن)
- تجزیه و تحلیل اطلاعات ( تعبیر و تفسیر داده های گرد آوری شده و استفاده از منابع علمی، صاحبنظران و همکاران و افراد درگیر با مسئله به منظور تبیین و علت یابی مشکل در راستای انتخاب راه حل آن)
- انتخاب راه حل یا راه حل ها ( یافتن راه حل یا مجموعه ای از راه حلها و انتخاب راه حل مناسب و قابل اجرا)
- اعتبار بخشی راه حل یا راه حل ها (بیان دلایل انتخاب و استناد به منابع مختلف جهت تایید راه حل های انتخابی)
- اجرای راه حل یا راه حلها ( بیان چگونگی اجرای اقدام یا مداخله، برنامه اجرایی یا زمان بندی شده، توصیف مراحل اجرایی، نحوه نظارت بر اجرا و بازخورد )
- نتیجه گیری (شامل توصیف وضع مطلوب و تغییرات ایجاد شده و اینکه راه حل ها و اقدامات تا چه حد موفق و موثر بوده است. در هر صورت نتایج مثبت و منفی ناشی از اقدام توصیف شود)
- شواهد دو ( جهت تایید و مستند نمودن نتایج طرح، همه مدارک، دلایل، اسناد، ارقام و اعدادی که وضع موجود بعد از اقدام را به طور ملموس و عینی نمایان می سازد، درج شود)
- ارزیابی نهایی و تعیین اعتبار اقدام ( تایید نتایج اقدام با استفاده از منابع مختلف)
- پیشنهاد ها (پیشنهادهای پژوهشی یا اجرایی طرح جهت معلمان پژوهنده دیگری که در موضوع مشابه این طرح در صدد انجام آن هستند)
- پیوستها ( جداول و نمودارها یا نمونه مدارک و شواهد یک و دو)
- منابع( فهرست منابع علمی استفاده شده و درج آنها با رعایت اصول نگارش. در صورت استفاده از سایتها و منابع اینترنتی می بایست آدرس سایت صفحه بازدید شده تاریخ و ساعت بازدید و نام نویسنده درج شود. در صورت مشخص نبودن نام نویسنده می توان آدرس صفحه را به صورت کامل آنگونه که در بالای صفحه دیده می شودُ درج نمود )
* منبع: - قاسمی پویا. اقبال (۱۳۸۳). راهنمای پژوهش در عمل.تهران، انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت
- سیف الهی. وجه اله (۱۳۸۱). راهنمای اقدام پژوهی در آموزش و پرورش. تهران، انتشارات گیلان
برای دیدن هزاران موضوع اقدام پژوهی از لینک زیر استفاده کنید :
تا آخر لیست را ببینید . هر آنچه اقدام پژوهی می خواهید در این صفحه برای همه پست های مدرسه موجود است :
(لیست زیر شامل بیشتر از 450عدد اقدام پژوهی می باشد هر کدام از انها را می توانید قبل خرید بصورت پی دی اف و کامل مشاهده کنید و بعد فایل ورد وقابل ویرایش را با قیمت های مناسب خرید کنید )
نکته : لیست براساس پست در مدرسه مرتب شده است .برای راحتی کار می توانید از فهرست زیر ، هر پست مدرسه که داریدروی لیست آن پست مدرسه ،کلیک نمائید تاسریعتربه اقدام پژوهی های مورد نظر برسید و یا اینکه تاپائین صفحه اقدام پژوهی ها را تک تک نگاه کنید :
همچنین می توانید لیست کامل ودسته بندی شده بیش از430 اقدام پژوهی دسته بندی شده برای دبیران وآموزگاران ومدیران ومعاونان مدرسه وهنرآموزان را از لینک زیرمشاهده کنیدوبه سایرهمکاران اطلاع دهید-باتشکر: (بر روی لینک زیر کلیک کنید )
چرخه اقدام پژوهی شبیه روش حل مسئله است و به طور خلاصه شامل مراحل زیر می باشد:
1- مشخص کردن موضوع و عنوان پژوهش: اولین گام در اقدام پژوهی تعیین موضوعی است که واجد ویژگیهای زیر باشد :
مورد علاقه شما باشد، پژوهش پذیر باشد،دارای اهمیت باشد،در توان شما باشد،و منابع کافی در اختیار باشد. سوأل های زیر می تواند به هر چه دقیق ترشدن موضوع و مسأله تحقیق و مشخص شدن آن کمک کند . ۱) آیا این موضوع ،مسأله و دغدغه ی من / ما در مدر سه و کلاسمان است ؟ ۲) آیا می توان این موضوع را در مدت کوتاه ،حداکثر سه یا چهار ماه ،بررسی کرده و نتیجه علمی آن را مشاهده کرد ؟ ۳) آیا این موضوع ،تغییری در کلاس درس و مدرسه ممکن است به وجود آورد ؟یا صرفا ً یک امر ذهنی و مجرد است ؟ ۴) آیا می توان در مورد آن اطلاعات لازم و کافی به دست آورد ؟کلا ً چنین تحقیقی امکان پذیر است یا نه ؟
2- توصیف وضعیت موجود: در این مرحله لازم است پژوهشگر برای مشخص کردن مسأله مورد نظر خود که به دنبال بهبود و اصلاح آن است وضعیت فعلی را به روشنی توصیف کند تا تصویر روشنی از آن چه در محیط کار و مسأله آفرین وی می گذرد ،در اختیار بگذارد . ،برای نمونه معلم پژوهنده ،تلاش می کند وضعیت کلاس یا مدرسه ی خود را که مسأله یا وضع نا مطلوب یا نامعین در آن احساس شده است توصیف کند : مدرسه در کجا قرار دارد؟ دخترانه است یا پسرانه و یا مختلط ؟ چند دانش آموز دارد ؟یک نوبته است یا دو نوبته ؟ در چه کلاسی پژوهش صورت می گیرد ؟ در چه درسی ؟در باره کدام دانش آموزان ؟ یا درباره چه کسانی ؟ (والدین ،معلمان دیگر ،مدیر ،کارکنان اداره و.... )پس از شرح بستر و محیط مورد نظر ،مسأله خود را مطرح می کند .
3- گردآوری اطلاعات(شواهد1):در این مرحله برای اینکه تصویر روشنی از وضع موجود داشته باشیم به گردآوری اطلاعات می پردازیم . اطلاعات کاملی در مورد مسئله و ابعاد آن از طریق مشاهده، پرسشنامه،بررسی اسناد، و مصاحبه به دست می آوریم. این اطلاعات را می توانیم از دانش آموزان ،مسئولین مدرسه،والدین و...بدست آوریم
4- تجزیه و حلیل و تفسیر داده ها: پس از جمع آوری داده ها باید به تجزیه و تحلیل و تفسیر آنها پرداخت تافهم جامع و روشنی از مفاهیم درون آنها به دست آید. در واقع در این مرحله اطلاعات به دست آمده را در قالب پاسخ به سئوالات زیر در مورد مسئله یا مشکل طبقه بندی می کنیم:
چرا؟ چگونه؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چه موقع؟ کجا؟
5- انتخاب راه حل جدید بصورت موقت: در این مرحله به کمک اطلاعاتی که در دست داریم ابتدا چند راه حل مناسب برای حل مشکل در نظر می گیریم . سپس راه حلها را سبک و سنگین کرده و از بین آنها بهترین راه حل را انتخاب می کنیم.
6- اجرای طرح جدید و نظارت بر آن: در این مرحله راه حل انتخابی را به اجرا می گذاریم و بر چگونگی پیشرفت کار روزانه باید نظارت و دقت کامل داشته باشیم .
7- گردآوری اطلاعات(شواهد2): برای داوری در مورد تغییر جدید یا اجرای راه حل انتخابی نیاز به شواهد 2 داریم. پس از اجرای راه حل ، مجددا به گردآوری اطلاعات می پردازیم تا میزان تغییرات مشخص شود.
8- ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن: در این مرحله مثل مرحله سوم به تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده می پردازیم. ابتا شاخصهایی را برای سنجش تغییر مشخص می کنیم وسپس بر اساس اطلاعات کسب شده میزان پیشرفت یا چگونگی تقلیل و حل مشکل را می سنجیم . بطور کلی مشخص می کنیم که آیا اجرای راه حل یا تغییر ایجاد شده موثر و مفید بوده یا خیر؟
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی: پس از اعتبار بخشی به کار خود اصلاحات لازم و نهایی را در عمل پیشنهادی انجام می دهیم و به عنوان سندی علمی آن را آماده می کنیم . پس از این مرحله می توانیم آنرا به مسؤلان ذیربط تحویل داده یا در جایی منتشر کرده و یا هم در گرد همایی عرضه کنیم. انتشاریافته ها ،آخرین مرحله پژوهش در عمل (اقدام پژوهی ) است . در این مرحله می توانیم خلاصه ای از مراحل انجام کار رابیاوریم و اینکه در این فرایند چه رخداد هایی به وقوع پیوست و دیگران چه نقش و نظری داشتند .شکل گزارش را نیز می توان براساس مراحل پژوهش تنظیم کرد یا به هر صورت ابتکاری دیگر .
همچنین نمونه های آماده اقدام پژوهی را از لینک زیر تهیه نمائید :
سامانه خرید و امن این
سایت از همهلحاظ مطمئن می باشد . یکی از
مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می
توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت
بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم
اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه 09159886819 در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما فرستاده می شود .
آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی
سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس
مطالب پربازديد
متن شعار برای تبلیغات شورای دانش اموزی تحقیق درباره اهن زنگ نزن انشا در مورد 22 بهمن