هنگام سخن گفتن یا شنیدن سخنان دیگران چه نکاتی باید رعایت شود

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

هنگام سخن گفتن یا شنیدن سخنان دیگران چه نکاتی باید رعایت شود

بازديد: 1979

سوال :

هنگام سخن گفتن یا شنیدن سخنان دیگران چه نکاتی باید رعایت شود

 

پاسخ :

 

 

۱- هنگامی که شخصی در حال صحبت کردن است اگر نشسته اید کمی به سمت گوینده متمایل شده و با دقت و علاقه به حرف او گوش دهید و تمام توجه خود را به گوینده بدهید.اما بیش از اندازه هم نباید به جلو خم شد، و هنگامی که نوبت به صحبت کردن شما رسید به عقب و جای اول خود برگردید.

۲- در هنگام صحبت کردن شخصی هرگز نباید به خاطر جلب توجه و نظر دیگران به سمت خودتان یا برای بیان  نظر خود حرف گوینده را قطع کنید و همچنین  نباید در میان حرف گوینده بپرید. بلکه باید اجازه دهید صحبت  گوینده به اتمام برسد چند ثانیه ای صبر کنید اگر صحبتش  تمام شده بود صحبت  خودتان را با احترام شروع کنید.

زیرا بسیاری از ادمها وقتی صحبت می کنند در بیان صحبت های خود نیازمند به دریافت پاسخ از جانب دیگران نیستند. بنابراین شما نباید مسیر صحبت ایشان را تغییر دهید و موضوع بحث را به سمت خودتان تغییر دهید و خودتان را مرکز توجه قرار دهید چون اینگونه برداشت می شود که شما اطلاعات خودتان برایتان بهتر و مفیدتر از گفته های دیگران است.هیچ فردی اینگونه رفتار را دوست ندارد و دوست ندارد با اینچنین انسانی ارتباط داشته باشد.

۳- خیلی وقتها ممکن است شما غرق در افکار خودتان باشید برای اینکه فقط می خواهید جواب گوینده را بدهید و اصلا متوجه صحبتهای او نمی شوید  و حتی تمرکز کردن بر روی حرف دیگران برای شما بسیاردشوار است.

اما تا جایی که امکان دارد باید ذهن خود را از افکار دیگر خالی کنید و فقط به گوینده توجه کنید و انچه می شنوید را گوش دهید و از قطع کردن جملات دیگران پرهیز کنید و همچنین اظهار نظر خودتان را بایستی مهار کنید.

۴- هنگامی که شخصی با شما در حال صحبت کردن است بایدبا ایشان ارتباط چشمی برقرار کنید زیرا نگاه کردن شما به چشم دیگران نشانه علاقه شما به گفتگو با ایشان است ولی باید حواستان باشد که به چشمان شخص زل نزنید،  و در چشمان او خیره نشوید که این رفتار عجیب به نظر می رسد و به همین دلیل باید هر از گاهی نگاهتان را به سایر قسمتهای صورت طرف مقابل معطوف کنید.

۵- همراه با تماس چشمی سرتان را هم به منزله تایید تکان دهید و گاهی هم بگویید (بله، آهان، واقعا؟، که اینطور)و با این کار نه تنها نشان می دهید که خوب به حرفهای گوینده  گوش می دهید بلکه نشان دهنده این است که متوجه منظور ایشان نیز شده‌اید.

۶-در چهره خود لبخند حاکی از محبت و دوستی داشته باشید اما در لبخند زدن زیاده روی نکنید زیرا لبخند کاذب از شما انسانی دورو معرفی می کند.

۷-اگرهنگام گوش دادن تمرکزتان از بین رفت باید بدون جلب توجه دوباره سعی در جمع بندی فکر خود کنید و با این کار هم قدرت شما برای فهم و درک مطالب افزایش پیدا میکند هم پیام شخصی گوینده را هم بهتر درک می کنید.

۸- وسط حرف هیچ کس نپرید و حرف او را قطع نکنید، و اگر ایشان کمی سکوت کرد بلافاصله شروع به صحبت کردن نکنید چند ثانیه صبر کنید، شاید ایشان می‌خواهد نفس بگیرد و دوباره شروع به صحبت کردن بکند.

۹- تکان دادن سر شما هم می تواند نشانه تایید حرف طرف مقابل شما باشد هم نشانه این است که شما حرف طرف مقابل خود را درک می کنید اما اگر سر خود را زیاد تکان دهید طرف مقابل فکر می کند یا شما خیلی مشتاق هستید یا عجله دارید و می خواهید ایشان حرفش را به اتمام برساند

۱۰- هر چند حالات بدن و ایما و اشاره نشان دهنده گوش دادن است اما در ایما و اشاره هم نباید زیاده روی کرد زیرا استفاده از ایما و اشاره هم می تواند حواس طرف مقابل را پرت کند هم می تواند نشانه بی توجهی به گوینده باشد. مثل: ور رفتن با خودکار، موها، روسری وجواهرات.یا با انگشت روی میز ضربه زدن، یا نوک خودکار را مدام خارج و داخل کردن و بازی کردن با سوییچ ماشین، آدامس جویدن و غیره.

 

توجه

 

همچنین می توانید جواب پاسخ های کتاب های پایه های مختلف را از لینک های زیر ببینید.

بر روی هرپایه و کلاس کلیک کنید :

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 10 بهمن 1398 ساعت: 4:17 منتشر شده است
نظرات(0)

مطالب مرتبط

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس