ناشناخته‌های اوتیسم را در پروژه «خواهران اوتیسم» کشف می‌کنیم

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

ناشناخته‌های اوتیسم را در پروژه «خواهران اوتیسم» کشف می‌کنیم

بازديد: 117

ناشناخته‌های اوتیسم را در پروژه «خواهران اوتیسم» کشف می‌کنیم

پروژه خواهران اتیسم

محققی که پروژه «خواهران اوتیسم» را به پیش می برد امیدوار است از یافته های این مطالعه جهت دستیابی به درک بهتری از این اختلال استفاده شود. اوتیسم یا در خودماندگی از آن دسته اختلالات رشدی به شمار می آید که هنوز چیز زیادی درباره آن نمی دانیم. با این حال پروژه های تحقیقاتی زیادی درباره ابعاد مختلف این بیماری در گوشه و کنار جهان به پیش می رود به امید که ضمن دستیابی به درک بهتری از آن، شیوه های درمانی مناسبی نیز برای غلبه بر این بیماری ارایه شود.
 
آلیسیا هالادی از بنیاد علم اوتیسم در آمریکا که پروژه «خواهران اوتیسم» را راه اندای کرده در گفتگو با نشریه نیوساینتیست به بیان نکات جالب توجهی درخصوص اوتیسم پرداخته است. این گفتگو به شرح زیر است:
 
 آیا ابتلا به اوتیسم ارتباطی با جنسیت دارد؟
تحقیقات ما نشان می دهد که نرخ ابتلای به اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است اما اینکه چرا چنین تفاوتی وجود دارد هنوز برای ما ناشناخته است. تاکنون به این نتیجه رسیده ایم که محدود بودن روند شکل گیری این عارضه در دختران به واسطه عوامل ژنتیکی، هورمونی، محیطی و یا مکانیسم های بیولوژیکی است.
 
آیا می توان گفت این تفاوت فاحش بیشتر به واسطه تفاوتهای ژنتیکی است؟
اگر بخواهیم با بیانی ساده به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که جهش ژنتیکی مرتبط با اوتیسم در دختران و پسران روی می دهد اما به احتمال زیاد در دختران نمی تواند عامل بروز رفتارهای اوتیسمی باشد.
 
تا چه میزان برای فاکتورهای محیطی سهم قایل هستید؟
اگر فرض کنیم که اوتیسم به واسطه ترکیبی از عوامل ژنتیکی و فاکتورهای زیست محیطی شکل می گیرد، پس باید اینگونه فرض کرد که چیزی در دختران وجود دارد که اثر چنین ترکیبی را خنثی می کند، مثلا مواد شیمیایی که تولید شده از هورمونهای مخصوص زنان است.
 
و درباره سایر مکانیسم های مشابه و تأثیرگذار چه نظری دارید؟
باید به این نکته تأکید کنم که به باور ما ابتلای به اوتیسم به واسطه تأثیرگذاری مجزای فاکتورهای ژنتیکی، محیطی یا رشدی صورت نمی گیرد و در واقع ترکیب این عوامل است که فرد را دچار این عارضه می کند.
 
چطور به نقش این فاکتورها در توسعه یافتن اوتیسم پی می برید؟
پروژه خواهران اوتیسم همان چیزی است که در آن به دنبال کشف این فاکتورها و بررسی دقیق تأثیرگذاری شان هستیم. مشکل اینجاست که هیچ گاه منابع اطلاعاتی و آماری بزرگی در اختیار نداشته ایم. ما در این پروژه پسران اوتیسمی را جستجو می کنیم که خواهرانشان مبتلا به این بیماری نیستند. در کل به دنبال فاکتوری هستیم که با استفاده از آن بتوان به درک بهتری از این بیماری دست یافت.
 
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت: 8:55 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس