مهارت حرفه ای
مهارت حرفه ای
معلمین در وسایل ارتباط جمعی به شیوه های گوناگونی تصویر می شوند - از تصاویری زیان بخش گرفته تا استادی دوست داشتنی در حرفه ی خودشان که دانش آموزان را به عملکردی برتر تشویق می کنند . صدای معلمین موثر را همواره می توان شنید و احساس کرد . معلم موثر در گفت و گو ی با دانش آموزان ، همکاران ، اولیا و مدیریت شرکت می کند ، در دسترس است ، با دیگران با احترام برخورد می کند و در کار خود متخصص است . معلم حقیقی استاد آموزش است .
شاخص های مثبت در مهارت حرفه ای
· ارتباطات دو طرفه ی صادقانه ای را با کادر اداری برقرار می کند .
· با خانواده های دانش آموزان ارتباط برقرار می کند .
· پرونده های دقیق از دانش آموزان تهیه می کند .
· به صورت فردی و در گروه با همکارانش درباره ی چگونگی تدریس تفکر و بحث می کند .
· در جلسات مربوط به پایه ی خود شرکت می کند ، مانند یک بازیکن تیم است که در تمام تمرینات تیم شرکت می کند .
· در ملاقات های هیأت علمی و سایر کمیته های مدرسه حضور می یابد و شرکت فعالانه دارد .
· روی دانش آموزان تمرکز دارد .
· وظایف محوله را انجام می دهد .
· سیاست ها و اهداف منطقه و مدرسه را محقق می سازد .
· کل مدرسه را در نظر دارد .
· داوطلبانه به دیگران کمک می کند .
· گرفتاری های مردم را جویا می شود .
· در تیم ها و کمیته های مدرسه به دنبال نفش رهبری است .
· با کارکنان دفتر مرکزی در موقع لزوم تماس می گیرد .
· با همکارانش با احترام رفتار می کند .
· با هیأت علمی و کارمندان تشریک مساعی می کند .
· از فرصت های توسعه ی حرفه ای استفاده می کند . ( برای مثال : کنفرانس ها ، کلاس های بالاتر از لیسانس ، کارگاه های آموزشی ) .
· از مدارک آموزش به روز برخوردار است .
· گزارش های در خواستی را به موقع و دقیق ارایه می دهد .
· ارتباطات را سازنده و با دستور زبان صحیح ثبت می کند .
· برای مخاطبین مورد نظر ، با کلامی مناسب می نویسد .
· در آزمون گرفتن ، وظایفی را که به او مربوط است با دقت و نظم انجام می دهد .
· طرح درس ها و مستندات ارزشیابی را در زمان مقرر ارایه می دهد .
· نمره ها را به موقع ارایه می دهد .
شاخص های منفی مهارت حرفه ای
· در ملاقات ها به طور معمول بازخورد منفی می دهد .
· برای کمک به مأموریت و دورنمای هدفدار مدرسه تمایلی نشان نمی دهد .
· از این که خارج از ساعت رسمی با اولیا ، سرپرستان و یا همکاران ملاقات کند امتناع می ورزد .
· از این که دیگر افراد از کلاسش بازدید کنند ناراحت می شود و یا مورد تهدید قرار می گیرد .
· برای دریافت مدرک ، حداقل کار لازم را انجام می دهد . ( مثلاٌ مدرک معادل دارد ) .
· گزارش هایی را که مدرسه درخواست می کند ، دیر تحویل می دهد .
· نمره ها را دیر تحویل می دهد .
· گزارش غیر دقیق یا مبهم می نویسد .
· دفترچه نمره اش را به روز نمی کند یا غیر دقیق است .
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنیداين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 27 فروردین 1394 ساعت: 1:51 منتشر شده است
برچسب ها : شاخص های مثبت در مهارت حرفه ای,شاخص های منفی مهارت حرفه ای,مهارت حرفه ای,