مقایسه ویندوز ایکس پی و ویستا

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

مقایسه ویندوز ایکس پی و ویستا

بازديد: 47
مقایسه ویندوز ایکس پی و ویستا

 

مقایسه ویندوز ایکس پی و ویستا

 

پنج سال وقت صرف ويندوز ويستا  شد، خطوطي از کد که براي چندين بار پوشاندن کره خاکي کافي است، هزاران ساعت از وقت توسعه‌دهندگان و برنامه‌نويسان که براي نگهداري و بررسي همه آنها به يک سوپرکامپيوتر نياز داشتند و سرانجام ويندوز ويستا (Vista) ارائه شد.

 ويستا " شامل تغييرات چشمگيري از جمله امكان قابل لمس بودن صحنه، " سايد بار " ويندوز متفاوت كه تمامي‌اطلاعات از جمله ساعت، پيام‌هاي الكترونيكي، تازه رسيده و قرار ملاقات آينده رانشان مي‌دهد، مي‌باشد .

 

" جيم آلچين " مدير برنامه‌هاي ويندوز در اين رابطه مي‌گويد: "حتي اگر هيچ يك از اين نوآوري‌ها براي مشتريان جذاب نباشد، اما ويندوز ويستا باز هم ارزش آن را دارد تا خريداري شود، چرا كه ضريب دفاعي بالاي آن در برابر حملات ناگهاني جاسوسي و ديگر كدخواني‌هاي بدخواهانه از ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن است.

 

وي با تاكيد دوباره بر ضريب ايمني و امنيت بالا ويندوز ويستا افزود: اين ويندوز همچنين بر شاخه " People Near me " است كه از طريق آن كاربراني كامپيوتر آنان منجر به ويستا است، مي‌توانند با برقراري ارتباط با ديگران كاربراني كه همين ويندوز را استفاده مي‌كنند يك شبكه را به وجود آورند .

 

گفتني است؛ ويندوز ويستا براي نخستين بار در ماه دسامبر از سوي " بيل گيتس " معرفي شد

ضريب امنيت بالا: به رغم آنكه شركت مايكروسافت تلاش كرد با انتشار مجموعه اصلاحي و به روزكننده "سرويس پك 2 براي "ويندوز اكس‌پي" اين سيستم‌عامل را از لحاظ امنيتي به حد قابل قبولي برساند، اما حتي ضريب امنيت "ويندوز اكس پي" مجهز به "سرويس پك 2 نيز با ضريب امنيت "ويندوز ويستا" قابل مقايسه نيست. "ويندوز ويستا"، امكان كنترل بيشتر كاربر اصلي يك رايانه بر حافظه‌هاي قابل حمل "فلش" و هارد ديسكهايي خارجي است كه اغلب توسط كابلهاي "يو اس بي" به رايانه متصل مي‌شوند. اين ويژگي جديد از كپي برداشتن و يا ربودن اطلاعات از هارد ديسك رايانه توسط افراد فاقد صلاحيت جلوگيري مي‌كند.

 

 

برخورداري از يك ديوارآتش (فايروال) قدرتند و دو طرفه كه اطلاعات ورودي و خروجي از رايانه را بررسي مي‌كند، فن‌آوري "ويندوز سرويسز هاردنينگ" كه از اجرا شدن مخفيانه كدهاي مخرب در رايانه و تغييرات ناخواسته تنظيمات سيستم‌عامل جلوگيري مي‌كند، رمزنگاري تمامي اطلاعات موجود در هارد ديسك رايانه به منظور جلوگيري از سوء‌استفاده از اطلاعات شخصي كاربران، فن‌آوري "يوزر اكاونت پروتكشن" به منظور محدود كردن اختيارات امنيتي كاربر با هدف حفاظت از رايانه، تنها بخشي از توانمندي‌هاي جديد امنيتي سيستم‌عامل "ويندوز ويستا" هستند.

 

 

برخورداري از اينترنت اكسپلورر 7 مايكروسافت با تقليد از مرورگر محبوب "فايرفاكس" تلاش كرده‌است نگارش جديد "اكسپلورر" را به قابليتهايي نظير مشاهده چند وب سايت در يك پنجره مرورگر (Tab Browsing ) مديريت بهتر ويژگي‌هاي امنيتي، امكان شناسايي وب سايتهاي مشكوك به حملات "فيشنگ" و جلوگيري از دانلود و اجرا شدن كدهاي مخرب از اينترنت بدون آگاهي كاربر، مجهز كند.

 

كيفيت گرافيك بسيار بالا: شركت مايكروسافت براي نخستين بار كيفيت گرافيك سيستم‌عال "ويندوز" خود را به حد بالايي رسانده‌است. در "ويندوز ويستا" محيط گرافيكي زيبايي به نام "ايرو گلس" (Aero Glass ) وجود دارد كه فعال كردن آن تصاوير متحرك، جلوه‌هاي سه‌بعدي و تصاوير شفاف (Transparencies )

آيكن‌ها و پنجره‌هاي شفاف را به ارمغان مي‌آورد و نه تنها ظاهر "ويندوز" را دگرگون مي‌كند بلكه كار كردن با آن را نيز بهبود مي‌بخشد. (فعال كردن قابليت "ايرو گلس" نيازمند كارت گرافيكي و پردازنده قدرتمند است)

 

قابليت جستجوي دسكتاپ: شركت مايكروسافت جستجوگر دسكتاپ بسيار قدرتمندي را در "ويندوز ويستا" گنجانده كه به هيچ وجه با گزينه كند و ناكارامد "جستجو" (Search) در "ويندوز اكس‌پي" قابل مقايسه نيست و كاربران مي‌توانند با استفاده از آن با سرعت و دقت بالا در ميان انواع فايلها، ايميل‌ها و مطالب اينترنتي موجود در هارد ديسك رايانه خود و يا شبكه رايانه‌اي مورد استفاده، به جستجوي موارد مورد نظر خود بپردازند.همچنين كاربران ويندوز ويستا مي توانند به راحتي در ميان پنجره هايي كه باز است جستجو كنند و پنجره مورد نياز خود را بيابند.

 

به روزنگاري اينترنتي: "ويندوز ويستا" بر خلاف "ويندوز اكس‌پي" از مرورگر "اينترنت اكسپلورر" براي دانلود به روز نگارها(آپ ديت) استفاده نكرده و خود به يك برنامه به روزنگار مجزا مجهز شده كه نتيجه آن به روز نگاري متمركز و سريعتر ويندوز و برنامه‌هاي جانبي آن است.

 

بهبود قابليتهاي صوتي تصويري: نرم‌افزار "مديا پلير" در "ويندوز ويستا" از ابزار نه چندان محبوبي كه هم‌اكنون در "اكس‌پي" مي‌بينيم، به يك برنامه صوتي و تصويري كامل و جذاب بدل شده‌است. برنامه "ويندوز فوتو گالري"(Windows Photo Gallery )سرانجام قابليت مديريت عكسهاي ديجيتالي را به "ويندوز" آورده كه به كمك آن مي‌توان به راحتي عكسها را مديريت، طبقه بندي، ويرايش و چاپ كرد. برنامه "دي وي دي ميكر"( DVD Maker )نيز امكانات جالبي را براي ساخت و ويرايش تصاوير ويدئويي در اختيار كاربران "ويستا" قرار مي‌دهد.

 

كنترل دسترسي اطفال(Parental Control ): "ويندوز ويستا" به قابليتي مجهز شده كه والدين، معلمان و مسئولان كتابخانه‌ها مي‌توانند از جهات مختلف بر نحوه دسترسي اطفال به رايانه نظارت داشته‌باشند. به كمك اين ويژگي مي‌توان وب سايتهاي خاص را در اينترنت فيلتر كرد، دانلود فايل را محدود نمود، برنامه‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي قابل اجرا در رايانه را مشخص كرد و حتي روز و ساعت دسترسي كودك به رايانه را نيز تعيين نموده و محدود نمود.

 

قابليت پشتيباني از اطلاعات هارد ديسك: "ويندوز ويستا" به منظور حفاظت از كاربر در برابر احتمال فاجعه پاك شدن و يا از بين رفتن ناگهاني اطلاعات، به قابلت پشتيباني(Back Up ) جديدي مجهز شده و به علاوه ويژگي "سيستم ري‌استور"(System Restore )در آن براي بازگرداندن رايانه به بهترين وضعيت قبلي در هر لحظه، بهينه‌سازي شده‌است.

 

به اشتراك‌گذاري هارد ديسكها: "ويندوز ويستا" به توانايي به اشتراك‌گذاري هارد ديسكها(Peer–To–Peer) مجهز شده كه كاربران گروه‌هاي مشخص شده مي‌توانند با استفاده از آن از طريق اينترنت به تبادل فايل و پيغام ميان يكديگر بپردازند.

 

نصب در تنها 15 دقيقه! : هرچند نگارشهاي آزمايشي فعلي "ويندوز ويستا" براي نصب شدن روي رايانه همانند "ويندوز اكس‌پي" دست كم به حدود يك ساعت زمان نياز دارند اما مايكروسافت وعده داده‌است نسخه نهايي اين سيستم‌عامل به گونه‌اي طراحي شده كه كاربران مي‌توانند در حدود 15 دقيقه آن را روي رايانه خود نصب و راه‌اندازي كنند.

 

- "ويندوز ويستا" براي عملكرد بهينه نيازمند يك رايانه قدرتمند است و به همين علت كاربران رايانه‌هاي قديمي‌تر بهتر است پيش از نصب آن به فكر ارتقاء رايانه خود باشند.

 

- "ويندوز ويستا" هنوز به يك نرم‌افزار ضد ويروس متمركز مجهز نشده و شما همچنان مجبور خواهيد بود پس از نصب آن از يك نرم‌افزار آنتي‌ويروس جداگانه براي حفاظت از رايانه خود بهره بگيريد.

 

- كار كردن با "ويستا" به ويژه با قابليتهاي در ظاهر پيچيده‌اي نظير "فلدرهاي مجازي"(Virtual Folders)اندكي مشكل بوده و تغييرات فراوان در منوي "استارت" ممكن است كاربران نسخه‌هاي قديمي‌تر "ويندوز" را دچار سردرگمي كند.

 

- مايكروسافت برخي ويژگي‌هاي استاندارد شده در "ويندوز"هاي قبلي را در "ويستا" تغيير داده كه اين امر مي‌تواند سبب نارضايتي كاربران شود. به طور مثال پيش تنظيمات "ويندوز ويستا" به گونه‌اي است كه "ويندوز" به جاي خاموش كردن (شات داون) رايانه، آن را "هايبرنيت" مي‌كند و كاربر مجبور است براي "شات داون" كردن كامل رايانه، پيش تنظيمات "ويندوز ويستا" را تغيير دهد.

 

- حدود دو ميليون( 27 درصد) خصوصيات افزوده شده ويستا بدون ارتقا بخشي از ايكس‌پي همانند مرورگر اينترنت اكسپلورر 7 و ويندوز مديا پلير قابل فروش دسترس بوده‌اند، هر دو اين محصولات را مي‌توان به صورت رايگان براي ويندوز ايكس‌پي دانلود كرد.همچنين برنامه "ويندوز ميل"(Windows Mail )در حقيقت همان "آوت لوك اكسپرس" با تغييرات جزيي است و "ويندوز ديفندر"(Windows Defender )نيز همان "مايكروسافت آنتي‌اسپاي‌ور" است كه تنها به روزنگاري شده‌است.

 

-دسترسي به اينترنت با ويندوز ويستا با كامپيوتر هايي كه داراي مودم هاي قديمي تر هستند امكان پذير نيست.

 

مقایسه  ویندوز xp و 2003

 مایکروسافت ويندوز سرورNT و ويندوز سرور 2000 را به صورت پيش فرض، غير ايمن طراحي كرده است . گرچه مايكروسافت و ساز و كارهاي امنيتي متعددي ايجاد كرده است ، اما نصب آنها به عهده كاربران است . اين در حالي است كه وقتي مايكرو سافت ويندوز 2003 را انتشارداد ، با اين كار ، فلسفه جديد اين است كه بايد به صورت پيش فرض ايمن باشد. اين ايده بسيار خوبي است ، اما مايكروسافت نتوانست در ویندوز2003  آن را به طور كامل پياده كند . با آن كه ويندوز 2003 را انتشار داد ، با اين كار ، فلسفه خود را تغيير داد. اما با انتشار و ساخت ویندوز xp بر این مسئله فایق آمد. هم اکنون برخی از ویژگی های ویندوز xp و ویندوز 2003 را بیان می کنیم تا به تفاوت های موجود پی ببریم.

 

ویژگی های ویندوز 2003

1- براي ويندوز سرور 2003 ميتوانيد در نقش يك كنترل كننده دامنه ( domin Contoller ) ، يك سرور عضو ( member server )، سرور پايه( )سرور فايل ( )، سرور پرينت ( ) ، سرور پايانه ( ) و يا حالت هاي متعدد ديگر عمل كند. يك سرور همچنين مي تواند تركيبي از اين نقش ها را به عهده داشته باشد.

2- ويندوز2003 از ابزاري برخوردار است كه محدوده امنيتي و ابزار تحليل ( And Analysis Tool Security Configuration ) ناميده مي شود . اين ابزار به شما اجازه مي دهد كه خط مشي امنيتي جاري سرور را با خط مشي امنيتي ليست پايه كه درون يك فايل الگو قرار دارد ، مقايسه كنيد .

3- تغيير دادن اعتبارهاي داخلي

سالها مايكرو سافت به شما توصيه كرده است كه نام كاربر مدير ا( Administrator account ) را تغيير دهيد و قابليت ايجاد كاربر ميهمان ( Quest account ) را غير فعال كنيد تا به وضعيت امنيتي خوبي دست يابيد. در ويندوز سرور 2003، به صورت پيش فرض ، قابليت ايجاد كاربر مهمان غير فعال شده است ، اما وظيفه تغيير نام مدير سيستم همچنان بر عهده شما است . اين تغيير نام ، ايده خوبي است زيرا هكر ها و مهاجمان معمولي سعي مي كنند تا به ( Administrator account ) آسيب بر سانند . تعداد زيادي از ابزارهاي هك وجود دارد كه نام اصلي Administrator account را از طريق امتحان S I D پيدا مي كنيد .

Xp ویژگی های ویندوز

۱- کمک به حفاظت از کامپیوتر شما از پیوست های خطرناک

ویندوزXP سرویس پک 2 با هشدار در مورد پیوست های نا امن ممکن از کامپیوتر شما در مقابل ویروس هایی که از طریق Internet Explorer , Outllook Express , Windows Messenger گسترش می یابند دفاع می کند.

۲- بهبود بخشیدن به امنیت شما بر روی وب

از اطلاعات محرمانه شما بر روی فایل ها روی کامپیوتر شخصی تان بوسیله تنظیمات امنیتی نگهبانی و حفاظت می کند.

۳- پرهیز ازدانلود های نا امن

تنظیم Internet Explorer Information Bar که در مورد دانلود های نا امن به شما هشدار می دهد و انتخاب را به شما واگذار میکند تا از دانلود آن فایل هائی که می توانند خطرناک باشند جلوگیری کنید.

 

pop-up ۴- کاهش های آزار دهنده

Internet Explorer pop-up Blocker جستجو و گردش در اینترنت را با کمک به شما در کاهش آگهی و تبلیغات نا خواسته و نوشته های pop-up وقتی که شما در حال وب گردی هستید برای شما لذت بخش تر میکند.

 

 Firewall ۵-بکار گیری دیواره آتش 

دیواره آتش قدرتمند ویندوز اینک در به صورت پیش فرض روشن است. این به حفاظت ویندوز XP در مقابل ویروس ها و کرم ها که در در اینترنت گسترده شده اند کمک میکند.

 

۶- به کار گیری تنظیمات امنیتی شما

Windows security center جدید به شما اجازه میدهد تا به راحتی وضعیت امنیتی خود را بررسی کنید و بر تنظیمات امنیتی خود مدیریت کنید.

 

۷- دریافت جدیدترین بروز ترین بروزرسانی به آسانی

افزوده شدن بروز رسانی اتوماتیک ویندوز ایکس پی بروز رسانی را راحت تر کرده است به علاوه اینکه اضافه شدن فناوری جدید به قسمت Help Dial-up customer بازدهی بروز رسانی ها را افزایش داده است.

 

۸- کمک به شما برای حفاظت از آدرس های پست الکترونیک

باز سازی Outlook Express بوسیله محدود سازی آدرس ایمیل شما به کاهش ایمیل های ناخواسته به وسیله Spam ها کمک میکند.

 

Wireless۹-  به کار گیری فناوری بدون دردسر

 xpپشتیبانی از wireless را بهبود بخشیده و فرایند یافتن و وصل شدن به شبکه های بی سیم را برای شما در خانه یا سفر ساده کرده است.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت: 21:48 منتشر شده است
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس