معیارهایی برای انتخاب شغل مناسب

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

معیارهایی برای انتخاب شغل مناسب

بازديد: 95

معیارهایی برای انتخاب شغل مناسب

حدود ۷سال پیش ازدواج کردم. شوهرم مدام شغلش را عوض می‌کند، برای همین اوضاع مالی خوبی نداریم. او به حرف من گوش نمی‌کند و خانواده‌اش مرا سرزنش می‌کنند لطفا کمکم کنید. 
با توجه به اینکه حدود ۷سال از ازدواج شما می‌گذرد انتظار می‌رود همسرتان شغل ثابتی را برای خود انتخاب کرده باشد و به آن ادامه دهد. داشتن تخصص و یا مهارتی خاص برای مشغول شدن به کار مهم است. در صورتی که همسرتان در زمینه خاصی علاقه‌مند و یا ماهر است، بهتر است به‌‌ همان کار مشغول شود. چرا که‌‌ همان طور که عنوان کردید تغییر مداوم شغل مشکلات خاصی را در پی دارد. همچنین اگر همسرتان از نظر سنی هنوز در شرایط یادگیری قرار دارد می‌تواند با استفاده از آموزش‌های مراکز معتبر فنی و حرفه‌ای و یا... مهارت لازم را کسب کند و مشغول به کار شود. مراجعه به مراکز کاریابی و استفاده از خدمات این مراکز نیز بی‌تاثیر نخواهد بود. 

این نکته را هم به یاد داشته باشید که هر شخص در زندگی مسئول انتخاب‌های خود است، چنانچه شما آنچه را که در توان داشته‌اید برای هدایت همسرتان و بهبود شرایط زندگی مشترکتان انجام داده‌اید، تقصیری متوجه شما نخواهد بود. 

در ابتدا به تفاوت تعاریف شغل، کار و حرفه اشاره می‌کنم و در ادامه به معیارهای انتخاب شغل می‌پردازم که امیدوارم این معیار‌ها به همسرتان در انتخاب شغلی بهتر کمک کند: 

کار: فعالیتی دائمی که به تولید کالا و یا خدمات منتهی می‌شود و فرد دستمزد دریافت می‌کند. دائمی بودن، تولید و دریافت دستمزد از ویژگی‌های اساسی کار است. 
حرفه: مجموعه کارهایی که فرد در طول زندگی خود به آن مشغول است. 
شغل: به موقعیت‌های شبیه به هم در یک موسسه، اداره یا کارگاه اطلاق می‌شود. 

معیارهای انتخاب شغل: هنگامی که فرد تصمیم به انتخاب شغل می‌گیرد لازم است این نکات را درنظر بگیرد: 

۱ - توانایی ذهنی: مشغول شدن به هر شغلی به میزان معینی از رشد و توانایی ذهنی نیاز دارد. توانایی ذهنی برای انتخاب، آمادگی و اشتغال موفقیت آمیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

۲ - استعداد: مشاغل مختلف به استعدادهای خاص و معینی نیاز دارند. به طور کلی موفقیت در هر شغلی به چندین استعداد نیازمند است. استعداد نحوه و میزان یادگیری فرد را در زمینه‌های گوناگون مشخص می‌کند. 

۳ - رغبت: و یا به عبارتی‌‌ همان ترجیح‌ها و موارد دوست داشتنی که فرد در مدت زمانی معین به آن می‌اندیشد، به انجام آن می‌پردازد و از آن لذت می‌برد. 

۴ - شخصیت: به مجموعه‌ای از استعداد‌ها، طرز فکر‌ها، خصوصیات جسمانی، نیاز‌ها، خلق و خو و.... فرد گفته می‌شود. آگاهی از خود و توجه به ویژگی‌های شخصیتی در انتخاب بهتر شغل موثر است. 

۵ - توجه به واقعیت: این معیار با معیارهای قبلی ارتباط مستقیم دارد؛ به این معنا که در صورتی که فرد در شناخت خود، استعداد‌ها و.... به واقعیت توجه نکند در انتخاب شغل با مشکل مواجه خواهدشد. 

۶ - عوامل محیطی: توجه به فرهنگ خانوادگی، طبقه اجتماعی و حتی محل زندگی فرد از لحاظ امکانات نیز در انتخاب شغل موثر است. 

درنظر داشته باشید بنانهادن زندگی بر اساس درآمد و توجه به سطح توقعات فردی می‌تواند زندگی راحت‌تر و بی‌دغدغه تری را برای شما فراهم کند. همچنین علاقه به پیشرفت و میل به بهتر کردن شرایط زندگی و تلاش برای دستیابی به آن نیز کمک رسان خواهدبود. 

(سیمین قربانی -کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان) 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 8:33 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس