معرفی رشته تجربی برای دبیرستانی‎ها

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

معرفی رشته تجربی برای دبیرستانی‎ها

بازديد: 95

 

معرفی رشته تجربی برای دبیرستانیها

یکی از مهمترین دغدغههای دانش آموزان اول دبیرستان، انتخاب رشته است.اگر تصمیم گرفته باشید که رشتههای نظری را انتخاب کنید، شاید مردد باشید که رشته ریاضی را انتخاب کنید یا تجربی؟ شاید هم انسانی؟

 برای اینکه بتوانید به درستی رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید، به نحوی که در آینده نیز از انتخاب خود راضی باشید، لازم است به چند نکته توجه کنید. ابتدا باید به تواناییها و استعدادهای خود آگاهی داشته و بدانید از پس چه درسهایی بهتر بر میآیید. دوم اینکه باید اطلاعاتتان را از هر رشته کامل کنید و بدانید در هر رشته چه درسهایی تدریس میشود و شرایط ورود به آن چگونه است. همچنین باید آینده هر رشته را نیز بدانید. چرا کهانتخاب_رشته_دبیرستان مقدمهای برای دانشگاه و آینده_شغلی شماست.

دروس رشته تجربی

برای اینکه اطلاعات کافی از رشته انتخابی خود به دست آورید، لازم است بدانید چه درسهایی در این رشته تدریس میشود. شاید با روحیات و سلیقه شما همخوانی نداشته باشد!

دروس عمومی: دین و زندگی(2و3)، زبان فارسی (2و3)، ادبیات فارسی (2و3)، عربی (2و3)، زبان خارجی (2و3)، جغرافیای عمومی، تربیت بدنی (2و3)، تاریخ معاصر ایران، هنر، مهارتهای زندگی

دروس تخصصی: فیزیک (2و3) و آزمایشگاه، شیمی (2و3) و آزمایشگاه، ریاضی (2و3)، هندسه (1) ، زیست شناسی (1و2)، زمین شناسی، آمار و مدلسازی

دروس پیش دانشگاهی: دین و زندگی (1و2)، زبان فارسی (1و2)، زبان خارجی (1و2)، شیمی (1و2)، فیزیک (1و2)، ریاضی عمومی (1و2)، زیست شناسی (1و2)، علوم زمین(1و2)

شرایط ورود به رشته تجربی

برای انتخاب رشته_تجربی و موفقیت در این رشته، قوی بودن در درس علوم دوره راهنمایی و دروس زیست، شیمی و ریاضی اول دبیرستان بسیار مهم است. دروس اصلی و مهم رشته تجربی، شیمی و زیست شناسی است و برای کنکور نیز ضریب بالاتری نسبت به سایر دروس تخصصی دارند.

برای ارزیابی رتبه در کنکور تجربی، 5 زیر گروه تعیین شده و ضرایب دروس را در هر زیر گروه مشخص میکنند. ادبیات فارسی مهمترین درس عمومی است که در همه زیرگروهها ضریب 4 دارد. در بین دروس تخصصی هم شیمی و زیست مهمتر هستند که بسته به زیرگروههای مختلف ضرایب 3 و یا 4 دارند.

 

بنابراین اگر قصد دارید رشته تجربی را انتخاب کنید، از همین الان دروس زیست و شیمی و البته ریاضی را جدی بگیرید و سعی کنید خودتان را بیشتر در این دروس تقویت کنید.

معمولا دانشآموزانی که به ساختمان بدن موجودات زنده علاقه دارند و از مطالعه گیاهان و جانواران و تشریح آنها لذت میبرند، به رشته تجربی علاقه دارند و غالبا میتوانند در این رشته موفق باشند. همچنین اگر بهعلوم_آزمایشگاهی علاقه دارید، رشته تجربی گزینه خوبی است.

نکته جالب اینجاست اکثر افرادی که این رشته را انتخاب میکنند، به پزشکی علاقه دارند، اما باید توجه داشته باشید که اولا ظرفیت دانشگاهها در این رشته محدود است و ثانیا رشته تجربی علاوه بر رشتههای پزشکی، در سایر رشتههای دانشگاهی نیز تنوع بسیاری دارد. فارغالتحصیلان دانشگاهی میتوانند در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند.

برخی از مهمترین رشتههای گروه علوم تجربی عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم تغذیه، مامایی، دامپزشکی، هوشبری، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، بهداشت، زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک، کشاورزی، گیاه شناسی، اتاق عمل و...

علاوه بر آگاهی از رشتهها و دروس آن، یکی از موثرترین کارها در انتخاب درست رشته سال دوم دبیرستان، صحبت با مشاوران تحصیلی است و کسانی که اطلاعات تخصصی در این حوزه دارند. علاوه بر مشاورانی که در مدارس و آموزشگاهها هستند، فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشتههای مختلف میتوانند اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما قرار دهند. از تجربه دیگران استفاده کنید تا انتخاب رشته موفقی داشته باشید.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 16:59 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس