فواید و ضررهای استفاده از اینترنت

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره فواید و ضررهای استفاده از اینترنت

بازديد: 755

 

به نام خدا

موضوع : فواید و ضررهای استفاده از اینترنت

تهیه و تنظیم :

مقدمه

اینترنت به عنوان یک وسیله آموزشی، زمانی وارد دانشگاه ها و مدارس شد که اغلب مردم تصوری سرگرمی مدار از این رسانه نوظهور داشتند. البته ورود کامپیوتر به عنوان وسیله ای برای پردازش اطلاعات به عرصه حیات انسانی به دهه 1930 برمی گردد که بیشتر برای محاسبات ریاضی به عنوان یک ماشین حساب پیشرفته مورد استفاده قرار می گرفت، از ورود فراگیر اینترنت به زندگی مردم، زمان زیادی نمی گذرد.

   اینترنت بدون شک ذکرش، انسان را به یاد کامپیوتر می اندازد، به زودی توانست در عرصه آموزش جایگاه ویژه ای به دست آورد و به عنوان منبعی برای یافتن اطلاعات مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این نوشتار به نقش اینترنت در پژوهش های دانشجویی می پردازد.

   در دنیایی که بحث های یک سویه و دو سویه در باره همه پرسش های اجتماعی به اوج خود رسیده است،

   وسعت و گستردگی اینترنت به گونه ای است که برای هر کسی اطلاعات لازم را می تواند فراهم سازد. این رسانه چنان جایی در میان دانشجویان باز کرده است که بدون آن ادامه تحصیل با مشکل مواجه می‌شود. از آن جا که اینترنت در همه ابعاد زندگی مردم ریشه دوانده است، جای تعجب نیست که دانشجویان بیش از پیش برای انجام تحقیقات خود به آن روی می آورند و به نوعی پژوهش آنلاین وابسته می شوند.

تهاجم فرهنگی :

بحث استفادهای سیاسی از شبکه اینترنت بسیار گسترده است که شاید یکی از مهمترین دلایل ان راه اندازی سایت های غیر اخلاقی و مستهجل اینترننتی باشد متا سفانه تعداد این سایتها به حدی زیاد و استفاده از انها در بین جوانان سراسر دنیا به حدی گسترش پیدا کرده که کنترل ان بسیار سخت شده است تا مدتی پیش کمتر کسی تصور میکرد که عدم جلوگیری ان بسیار سخت شده است تا مدتی پیش کمتر کسی تصور میکرد که عدم جلوگیری دولتها ی غربی و اروپایی از پیشرفت این سایت ها در سالهای قبل یک برنامه سیاسی از پیش طراحی شده و بلند مدت باشد اما پس از ان که در برسی های انجام شده در ماهای اخیر مشخص شده است که بیش از 40 درصد استفاده های کار بران اینترنتی به بازدید از این سایتها مربوط  میشود کم کم اهداف کثیف این دولت ها بر سایرین هم اشکار شد برخی از دولت ها مانند دولت اسلامی ایران با استفاده از فناوری فیلترینگ توانستند تا حدودی این مشکل را بر طرف  کنند اما کشور های مانند امریکا و برخی از کشور های اروپایی که ت مدتی پیش فیلترینگ  در ایران را    به تمسخر  میگرفتند و ان را مخالف حقوق بشر میدانستند اکنون دست به دامن شرکتهای بزرگ اینترنتی شده اند تا راهکاری برای جلوگیری از دسترسی کو دکان و نو جوانان به این سایت ها

پیدا شد به عنوان مثال چندی پیش دولت چین بوجه کلانی به اینموضوع اختصاص داد و قوانین خاصی را برای جلوگیری از دسترسی جوانان به سایتهای مستهجل اینترنتی تصویب کرد همچنین حدود دو ماه پیش هم شرکتهای گوگل میکروسافت  و یاهو به در خواست پلیس فدرال امریکا با هم متحد شدند تا فناوری مشترکی برای شناسایی ساستهای غغیر اخلاقی و ممانعت از جستجوی انها طراحی کنند

 

 

 

جنبه های مثبت:

جنبه های مثبتی هم در استفاده سیاسی از شبکه اینترنت وجود ارد انتخابات همواره جزو فعل و انفعالات مهم در روند سیاسی هر کشور محسوب میشوند و تبلیغات پخش اصلی  و تاثیر گذار در هر انتخابات است امروزه در سراسر دنیا کاندیداهای به شبکه اینترنت به دید یک میدان بدون مرز برای تبلیغ اهداف سیاسی خود نگاه میکنند

این مطلب در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات پارلمانی بیشتر گشور های جهان به طور گسترده دیده میشود جدای از تبلیغات و نصب تصاویر و شعار های تبلیغاتی در سایت های پر بیننده ایترنتی معملا کاندیدا ها و احزاب مختلف یک وب سایت اختصاصی راه اندازی می کنند

این وب سایت میتواند چند جنبه مثبت برای کاندیدا و مهچنین مردم ومخا طبین هم میتوانند به طور

مستقیم با فرد در تماس باشند و از نظرات و دیدگه های او مطلع شوند

سایت ها و شبکه های عمومی هم یکی دیگر از عرصه های تبلیغاتی خواهد بود به عنوان مثال

در انتخابات ایالتی که مدتی پیش در کشور امریکا انجام شده بود تعداد زیادی از کاندیدا ها در

سایتهای عمومی معروف نضیرmyspaceانجمن های شخصی راه اندازی کرده بودند که در هر

یک از انها طرفداران و مخالفان به اظهار نظر و بیان دیدگاه های خود می پرداختند .

خطرات اینترنت :

دولت آمریکا سالها پیش بین شبکه های مختلفی که هر یک در نقطه ای از این کشور قرار داشت ارتباط برقرار کرد. سپس این گروه مرتبط از شبکه توسعه یافت و شامل دانشگاه ها و مراکز غیر دولتی هم شد.

برای آنکه این رایانه ها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، استانداردهایی تهیه و به منظور اطمینان از رسیدن پیامها به مقصد صحیح خود تدابیری در نظر گرفته شد. پس از چند سال میلیون ها نفر به این شبکه بزرگ پیوستند، اینترنت به عنوان داغ ترین سوژه روز مطرح شد و امروز مادر دهکده جهانی هستیم.

اینترنت با وجود فواید بسیار می تواند یک محیط خطرناک و نامطبوع هم باشد. هر روزه شاهد افزایش وب سایت هایی هستیم که مسایل غیر اخلاقی را در قالب تصویر های مستهجن اشاعه می دهند و با این کار سعی دارند فساد و فحشا را بین قشر جوان و نوجوان ترویج کنند.

یک کارشناس امور اجتماعی می گوید: به نظر می رسد افزایش سریع این نوع سایت ها با برنامه ای از پیش طراحی شده صورت می گیرد که از آن می توان به عنوان سلاح جدید ابرقدرت های استکباری درمقابله با کشورهای صاحب هویت مذهبی و ملی قوی یاد کرد.

از همین رو است که آنها با هدف تضعیف باورها و اعتقادات مذهبی و گرایش های معنوی، تخریب و نفی هویت ملی و مذهبی، ایجاد گسستگی تاریخی ما تحقیر و نفی ارزشها و گسترش بی رویه یاس و ناامیدی و انحراف و تباهی، نسل جوان و نوجوان این  کشورها را آماج حمله های الکترونیکی خود قرار داده اند و متاسفانه ایران عزیز نیز در نوک پیکان این تهاجم قرار گرفته است. وی ادامه می دهد: با این که زمان زیادی از امکان راه یابی کشور به بزرگراه اطلاعاتی نمی گذرد، دستیابی به اطلاعات تصویرهای قبیح و مستهجن موجی از نگرانی بین مردم ایجاد کرده و خانواده ها با آگاهی از تایید محتوای تصویرها و مطالب مستهجن سایتهای اینترنتی خواهان دسترسی نداشتن فرزندانشان به آنها شده  این کارشناس، ادامه می دهد: بر اساس یک تحقیق در آمریکا فقط طی شش ماه 450620  قطعه تصویر و متن نوشتاری مستهجن در سایت های مرتبط با این کشور منتشر شده که بیش از شش میلیون و 432 هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است. حال سوال این که چه باید کرد؟! در ایالات متحده که خود بانی و مروج فساد در بزرگراه های اینترنتی بوده و از این حربه علیه کشورهای دیگر استفاده کرده به اندازه ای وارد کردن تصاویر و اطلاعات مستهجن فراگیر شده  که بسیاری از دولت ها برای جلوگیری از این مساله به  تدوین و تنظیم قوانین و مقررات محدود کننده رو آورده اند. از جمله این اقدام ها می توان به تصویب قانون «حجب و حیای ارتباطات» اشاره کرد که در آمریکا به تصویب نهادهای قانونگذار رسید. این قانون، فرستادن تصویرها، پست الکترونیکی متون نوشتاری و سایر اشکال زشت، غیر اخلاقی و مستهجن را ممنوع می سازد. بر این اساس فرستادن تصویرهای زشت و دیگر موارد عنوان، جرم کیفری  قابل مجازات شناخته و برای مرتکبان جریمه ای تا بیش از 100 هزار دلار و  دو سال زندان در نظر گرفته شده است. البته این در حالی است که آمریکا از فرستادن تصویرها و اطلاعات مستهجن برای دستیابی به هدف های استعماری در سایر کشورها استفاده می کند. گزارش ایسکانیوز می افزاید: اکنون به نظر می رسد برای مبارزه با این سرطان قرن 21 سوای اجرای قوانین، مشارکت مردم و مسوولان می تواند گره گشا باشد و هدف نهایی را میسر سازد. در این بین  می تواند گره گشا باشد و هدف نهایی را میسر سازد. در این بین مردم در قالب خانواده ها ایفاگر نقش مهمی هستند و استحکام خانواده ها به مثابه سربلندی در مقابل تهاجم کثیف فرهنگی است. خانواده هر چند در مجموعه نهادهای جامعه از نظر اندازه کوچک ترین ، اما از نظر اعتبار و اثر بخشی، والاترین و مهم ترین کانون اجتماعی به شمار می رود. ایجاد تعادل اخلاقی، عقلی و اجتماعی و عاطفی از مهم ترین  کارکردهای خانواده در قبال شخص است و نیز تقویت بهداشت روانی جامعه  توسعه بهزیستی و سلامت جامعه، انتقال اندیشه اهمیت و قداست خانواده، پرورش اراده جوانان، تقویت باورها و اعتقادهای مذهبی و گرایش های معنوی، تبیین هویت مذهبی و ملی و احیای ارزشها و پیوندهای تاریخی از سوی مسوولان می تواند به کاهش های مجموعه های فرهنگی و گرایش و ترغیب نوجوانان و جوانان به سایتها و کانال های غیراخلاقی شود. گزارش ایسکانیوز حاکی است: بر ما وارثان هزاران شهید والامقام و معنونیت است که  بزرگراه خلاقیت های فکری و عقلی جوانان را در این سرزمین مقدس و اسلامی از لوث افکار پلید دشمنان انسانیت و تفکر و زیستن مخلصانه و مومنانه پاک کنیم و حریمی از محبت و عشق را برایشان فراهم سازیم. بیایید فرزندانمان را از گرداب تصویرها و مطالب مستهجن و غیر اخلاقی رها کنیم.

 

منبع :

www.google.com

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 18:36 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس