ضریب هوشی و چند آزمون هوش

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

ضریب هوشی و چند آزمون هوش

بازديد: 225

ضریب هوشی و چند آزمون هوش

آزمون مکعب های رنگی کهس

ضریب هوشی
مفهوم ضریب هوشی را اولین بار در سال 1912 اشترن، روان شناس آلمانی مطرح کرد. اشترن به این نکته توجه داشت که سن عقلی اجازه نمی دهد تا بتوان با هوشی و کم هوشی یک کودک را به طور دقیق تعیین کرد. او متوجحه شد مثلا یک سال اختلاف بین سن عقلی و سن تقویمی برای یک کودک 4 ساله و یک کودک 12 ساله معنای یکسانی ندارد. او پس از عنوان کردن معایب سن عقلی، محاسبه ضریب هوشی را مطرح کرد که یک عدد نسبی است. ضریب هوشی از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی به دست می آید و به اختصار IQ نشان داده می شود:
IQ= MA÷ CA
ضریب هوشی = سن عقلی ÷ سن تقویمی
 
برای اینکه اعداد به دست آمده اعضاری نباشد حاصل کسر را در 100 ضرب می کنند. عددی که به ترتیب بالا به دست می آید روشنتر از این است که بگوییم کودک یک سال عقب مانده یا دو ماه پیشرس است. زیرا یک سال عقب ماندگی یا یک سال پیشرسی، در سنین 4، 8، یا 10 سالگی معناهای متفاوتی دارند. اگر سن عقلی و سن تقویمی کودک برابر باشد ضریب هوشی او 100 خواهد بود. کودکانی که ضرایب هوشی کمتر از 100 داشته باشند عقب مانده و کودکانی که ضرایب هوشی بالاتر از 100 داشته باشند با هوش به حساب می آیند.
   100* (IQ= (MA÷ CA
 
آزمون های غیر کلامی و فردی هوش برای کودکان
این آزمون ها فاقد سوال های کلامی هستند و در نتیجه هوش غیر کلامی را اندازه گیری می کنند. ارزش پیش بینی آنها برای سازگاری با تحصیل کم است اما در مورد فعالیت های عملی روایی قابل ملاحظه ای نشان می دهند.

آزمون آدمک گودیناف
 این آزمون را خانم فلورانس گودیناف ابداع کرده است. اجرای آن به این صورت است که از کودک می خواهند تا عکس یک آدم را بکشد. در نمره گذاری آن فقط اجزای موجود را در نظر می گرند نه زیبایی آنها را. نمره به دست آمده به کمک یک جدول، به سن عقلی و آن هم طبق رش اشترن، به ضریب هوشی تبدیل می شود. این آزمون که رواج زیادی دارد چندان به عوامل فرهنگی وابسته نیست. آزمون گودیناف به اکثر زبان ها ترجمه و برای اکثر فرهنگ ها منطبق شده است. 
 
مازها یا لابیرنت های پرتئوس
این آزمون شامل تعدادی ماز چاپی با درجه دشواری فزاینده است. در اجرای این آزمون از آزمودنی می خواهند که با نوک مداد خود ماز را طی کند. او نباید به عقب برگردد و نباید وارد بن بست شود. نمره به دست آمده به سن عقلی و ضریب هوشی تبدیل می شود. این آزمون را می توان به عنوان یک آزمون هوشی، که ارزش خاصی در پیش بینی سازگاری اجتماعی دارد به حساب آورد. در زبان فارسی ماز، به معنا چین و شکن و دالان های پر پیچ و خم است.
 
آزمون مکعب های کُهس
این آزمون که به کودکان 5 تا 15 سال اختصاص دارد از 16 مکعب رنگی و 17 تصویر تشکیل شده است. ترتیب ارائه تصاویر طبق درجه بندی خاصی انجام می گرد. هر تصویر روی یک کارت سفید چاپ شده است. روی هر کارت دو عدد دیده می شود که یکی از آننها شماره تصویر و دیگری زمان لازم برای پاسخگویی را نشان می دهد. به علاوه این آزمون دارای یک برگ نمره گذاری است که تعداد امتیازهای لازم، بر حسب زمان صرف شده را نشان می دهد. اجرا و نمره گذاری این آزمون بسیار آسان است اما خود آزمون نسبت به توانایی کودکان ایرانی دشوار است. نمره حاصل از اجرای این آزمون به سن عقلی و ضریب هوشی تبدیل می شود.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت: 17:16 منتشر شده است
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس