ضرورت توجه به غنی سازی اوقات فراغت در تابستان

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

ضرورت توجه به غنی سازی اوقات فراغت در تابستان

بازديد: 7
ضرورت توجه به غنی سازی اوقات فراغت در تابستان

ضرورت توجه به غنی سازی اوقات فراغت در تابستان

پايان موسم امتحانات و شروع فصل تابستان و به دنبال آن پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان، آغاز داستاني تكراري است. داستاني كه هر سال با پايان يافتن خرداد ماه دغدغه اصلي خانواده ها براي گذراندن سه ماه تعطيلات بچه ها مي شود و از سوي ديگر مسئولان آموزش و پرورش را هم به تكاپو و فعاليت بيشتر براي غني سازي اوقات فراغت ميليونها دانش آموز وا مي دارد.

رنامه ريزي دقيق و پرمحتوا براي سپري كردن سه ماه از گرم ترين ماههاي فصل سال، انصافاً كار بس دشواري است و نياز به تفكر و تامل زيادي دارد، در اين ميان والدين نبايد بي گدار به آب بزنند و براي راحتي خيال خود و عدم حضور زياد بچه ها در خانه آنها را اسير كلاسهاي متعدد كنند.

چرا كه شواهد و قراين زيادي حاكي از آن دارد كه هنوز مهر قبولي كارنامه بچه ها خشك نشده مادران براي جلوگيري از ريخت و پاش و سر و صداي فرزندان و نجات يافتن از شيطنت آنها، سريع اين طفل معصوم ها را در كلاسهاي زبان، كامپيوتر، نقاشي و... ثبت نام مي كنند و ظاهراً اوقات فراغت خوب و پرآب و رنگي براي آنها تدارك مي بينند؛ البته اينكه والدين اين قدر به فكر آموزش فرزندان خود هستند خيلي هم خوب است، چون اگر اين ايام مفيد به بطالت و بي برنامگي و صرفاً پاي تلويزيون و كامپيوتر نشستن گذرانده شود واقعاً عمر گرانمايه است كه هدر مي رود، اما نبايد برنامه ها فشرده و خسته كننده باشد كه بچه ها وقتي براي نفس كشيدن نداشته باشند و به جاي سه ماه تعطيلي به سه ماه اضافه كاري بروند، ضمن اينكه برخي از كلاس هايي كه صرفاً براي خالي كردن جيب والدين در سه ماه تابستان داير مي شود، آن طور كه بايد و شايد از محتوا و غناي بالاي علمي برخوردار نيستند و اين نكته اي است كه والدين بايد قبل از ثبت نام فرزندان خود در اين كلاسها دقت نمايند. اما آنچه در اين بين حائز اهميت مي باشد اين است كه غني سازي اوقات فراغت بايد يكي از برنامه هاي هدفمند آموزش و پرورش باشد، چرا كه باتوجه به امكانات بسيار زياد و فضاي تربيتي مناسبي كه در اختيار اين وزارتخانه است، مسئولان مي توانند اوقات خوش توأم با آموزش و يادگيري براي دانش آموزان رقم بزنند اوقاتي كه نه بار مالي به خانواده ها تحميل نمايد و نه بچه ها را از حضور در اين كلاس و آن كلاس دلزده كند.
اوقات فراغت، ايامي ماندگار و تاثيرگذار

كارشناسان علوم تربيتي بر اين باورند كه استفاده بهينه و درست از اوقات فراغت تابستاني مي تواند به دوراني اثرگذار در زندگي حال و حتي آينده كودكان و نوجوانان مبدل شود.

دون شك توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ريزي براي اين سرمايه هاي گران سنگ ملي كشور، يكي از دغدغه هاي مهم خانواده ها، متوليان و دست اندركاران آموزش و پرورش است كه البته آموزش و پرورش در اين جريان اولين متولي است و نقش اساسي را ايفا مي كند ولي چند سالي است كه كانون هايي مثل كانون فرهنگي هنري، شهرداري، فرهنگسراها، سازمان ملي جوانان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز نقش زيادي براي پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان دارند.

كارشناسان مسائل تربيتي معتقدند اوقات فراغت زمينه ساز ايجاد نبوغ در دانش آموزان، بهترين زمان براي يادگيري مهارت هاي اجتماعي و توجه به خواست ها و نيازهايي است كه در طول سال امكان پرداختن به آن وجود ندارد. در برخي موارد ممكن است برنامه هايي كه در تابستان اوقات فراغت را پر مي كند در آينده تأثير بسزايي در زندگي انسان داشته باشد و مسير زندگي وي را تغيير دهد؛ استعدادهاي انسان اگر در زمينه و شرايط مساعدي قرار گيرد به فعل تبديل مي شوند، از اين جهت شناسايي اين زمينه ها در زندگي فرد بسيار مهم است.

ين اوقات بهترين زمان براي شناسايي علايق و استعدادهاي فردي و نيز انتخاب راه و مسير زندگي حرفه اي فرد در زمينه هاي مختلف اعم از علمي، ورزشي، هنري، فني و... است، اما متأسفانه در كشور ما نحوه استفاده صحيح از اوقات فراغت، الگوسازي و فرهنگ سازي نشده است

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 04 فروردین 1399 ساعت: 21:33 منتشر شده است
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس