سحرخیزی بدون ساعت شماطه‌دار/ آشنایی با آیزاک آسیموف

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

سحرخیزی بدون ساعت شماطه‌دار/ آشنایی با آیزاک آسیموف

بازديد: 184

سحرخیزی بدون ساعت شماطه‌دار/ آشنایی با آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف، دوم ژانویه سال 1920 میلادی در روسیه به دنیا آمد و در کودکی به آمریکا مهاجرت کرد. آسیموف در طول 72 سال زندگی توانست 500 عنوان کتاب در سبک‌ها و موضوعات مختلف تألیف کند. «سری‌ بنیاد» که در ایران با عنوان «امپراتوری کهکشانی» منتشر شده و «قوانین سه‌‌گانه رباتیک» از معروف‌ترین کتاب‌های وی در عرصه جهانی است. براساس «دائره‌المعارف بریتانیکا» آسیموف واضع واژه رباتیک است. شهرت جهانی این نویسنده پرکار موجب شده تا پنج‌ هزار و بیستمین سیارک کشف شده در دو مارس 1981 را به نام این دانشمند با‌ عنوان آسیموف 5020 نامگذاری کنند.
 
ساعت شماطه‌داری که هیچ‌گاه کوک نشد
بخشی از نوجوانی آسیموف به کار در شیرینی‌فروشی پدرش گذشت. زمانی که برای اثبات زبر و زرنگی‌ به پدر هر روز بلافاصله از مدرسه به سرعت به مغازه بازمی‌گشت و به کار مشغول می‌شد. سحر‌خیزی وی که میراثی از دوران نوجوانی اوست، تا پایان عمر وی حفظ شد. آسیموف 50 سال بعد در کتاب زندگی‌نامه خود از آن زمان این چنین یاد می‌‌کند: «برای من مایه غرور است که هر چند ساعت شماطه‌داری دارم، اما هیچ‌گاه آن را کوک نمی‌کنم و ساعت 6 صبح خود از خواب بیدار می‌شوم، من هنوز به پدرم ثابت می‌کنم که آدم تنبلی نیستم.»

 
آرزوی پرواز در پهنه خیال
«بن بوا» ویراستار کتاب‌های آسیموف به نقل از وی درباره آرزوی نویسنده کتاب‌های «غارهای پولادی» و «الیجاه بیلی» گفته بود: «آیزاک می‌گوید دوست دارد در فضا و در پهنه آسمان‌ها پرواز کند، اما فقط در تخیلش.»   وی در سال ۱۹۳۹ میلادی از دانشگاه کلمبیا دانش‌آموخته شد و در سال ۱۹۴۸ میلادی در رشته بیوشیمی دکترا گرفت و به عضویت هیات علمی دانشگاه بوستون درآمد. از سال ۱۹۵۸ میلادی تدریس را کنار گذاشت و به‌صورت تمام‌وقت به نوشتن پرداخت و درآمد نویسندگی‌اش از حقوق دانشگاه بیشتر شده بود. با داشتن حق تصدی حتی در چنین شرایطی عضو هیات علمی باقی‌ ماند و همین حق تصدی در کتاب «آزمایش مرگ» نقش مهمی بازی کرد.
 
آسیموف از زبان «آسیموف ایران»
اسفندیار معتمدی، رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی ‌-‌ آموزشی معلمان فیزیک ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران درباره کتاب‌‌های آیزاک آسیموف می‌گوید: آسیموف از بزرگ‌ترین مروجان علم در جهان به‌ویژه برای جوانان است. از سوی دیگر به دلیل توجه به زندگی‌نامه دانشمندان، تاریخ علم در آثار این نویسنده جلوه خاصی دارد. آسیموف قلم‌ ساده‌‌ای داشت و در زمینه‌های مختلف نجوم، فیزیک، شیمی و حتی در حوزه دانشگاهی کتاب‌ دارد.
 
وی ادامه داد: بیشتر کتاب‌های این نویسنده در ایران ترجمه و منتشر شده است. توجه آسیموف به جنبه‌های تاریخی، کتاب‌های وی را ممتاز کرده است؛ رویکردی که مایه اصلی علاقه‌مندی مخاطبان است. وی در دامنه گسترده‌ای از موضوعات از کودکان گرفته تا درسی دانشگاهی، کتاب نوشته‌ است. از وی کتاب‌هایی در نقد مسائل فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، اخترشناسی، طنز، شکسپیر، کتاب مقدس و موضوعات زیاد دیگر نیز چاپ شده‌ است.
 
راز مرگ خالق «روبوت‌های سپیده‌دم» 
علت اصلی مرگ آیزاک آسیموف 10 سال بعد از مرگش از زبان همسرش جنت و پسرش روبین علنی شد. دلیل مرگ این نویسنده در سال 1992 عارضه قلبی اعلام شد و این در حالی است که نگرانی از واکنش‌های عمومی موجب شد تا ابتلا به ایدز آسیموف بعد از یک دهه و تا زمان مرگ پزشکان معالج وی مخفی بماند. به گفته خانواده آسیموف تزریق خون آلوده در زمان جراحی قلب، علت اصلی ابتلا وی به بیماری ایدز بود.
منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت: 9:31 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس