ساختار آموزشي
ساختار آموزشي
مهد كودكها سبك سنتي از آموزش پيش دبستاني براي كودكان 3 تا 6 سال در اطريشميباشند. با اين وجود، اين مهد كودكها شكلي جدا از نظام آموزشي نمي باشند. مهدكودكها اختياري مي باشند و كودكان در وهلة اول با والدينشان حضور مي يابند. درسالهاي 92/ 1991، 6/85 در صد كل كودكان در اطريش از سن 5 تا 6 سالگي در مهد كودكهاحضور يافتند (در سالهاي 61/1960 اين رقم تنها معادل 5/23 در صد بود)، اختلافاتمنطقه اي چشمگير در ميزان ايجاد مهد كودك وجود دارند. هر كسي كه تمايل و درخواستايجاد مهد كودك مي نمايد مجبور به رعايت تعدادي از شروطي است مبني بر اينكه قيمومتمهد كودك آموزشي رعايت گردد. مهد كودك هاي دولتي ( توسط دولت، ايالتها يا شهرداريهاتأسيس يافته اند ) و مهد كودك هاي خصوصي وجود دارند. بعضي از مهد كودك هاي خصوصيتوسط مربيان و والدين بعنوان گروه هاي مستقل اداره و كنترل مي شوند. اكثر مهدكودكها توسط شهرداريها ( تقريباً 75 درصد) تأسيس يافتهاند. هزينه هاي اجرائي وكارمندان عموماً توسط بخش اداره كنندگان تأمين و تقبل مي گردد. سهمي كه توسطايالتها جهت هزينة استقرار و عملكرد يك مهد كودك پرداخت مي شود بطور چشمگيري متغيرمي باشد ؛ اين امر بويژه در مهد كودك هاي خصوصي صدق مي نمايد.
توجه :
شما فرهنگیان گرامی می توانید تحقیقات اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی ، درس پژوهی ، تجربیات ارتقای شغلی ، طرح جابر و مقالات پرسش مهر مورد نیاز خود را از لینک های زیر تهیه نمائید :( سایت علمی و پژوهشی آسمان ) بر روی هر لینک کلیک نمائید :
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 28 اسفند 1393 ساعت: 15:23 منتشر شده است
برچسب ها : ساختار آموزشي,