راهنمای خرید LCD

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

راهنمای خرید LCD

بازديد: 121

راهنمای خرید LCD




روی صفحه LCD ها با ماده ای مات پوشیده شده است كه نور كمتری را نسبت به CRT ها منعكس می كند . یعنی شما بازتاب كمتری خواهید داشت و می توانید تصویر را بهتر ببینید ، خصوصاً وقتی بازتاب نور خورشید روی دیوار پشت مانیتور و یا حتی خود مانیتور می افتد.


این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد كه درباره یك مانیتور LCD باید چه نكاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب صحیحی داشته و خریدی را كه مطابق نیازتان نیست انجام ندهید . نكاتی كه توضیح خواهیم داد به شرح زیر است : 
• مزایای داشتن یك صفحه نمایش LCD . 
• نكاتی كه به هنگام خرید یك صفحه نمایش LCD باید در نظر داشت . 
• توضیح درباره خصوصیات و ویژگی های ظاهر ی یك صفحه نمایش LCD . 
• معایب و مشكلاتی كه ممكن است با آن ها مواجه شوید . 
• راهنمایی های لازم در مورد مشخصات بعضی LCD ها كه به هنگام خرید باید در نظر بگیرید . 
● مزایای داشتن یك صفحه نمایش LCD . 
اولا نگران سرمایه گذاری برای خرید چنین كالایی نباشید . LCD ها آینده صفحه نمایش كامپیوتر ها هستند . در سال ۲۰۰۳ شاهد رشد سریع بازار LCD ها پیشرفت تكنولوژی و پایین آمدن قیمت آن ها بودیم . اگر این مساله را با بازار مانیتورهای CRT ( مانیتورهای اشعه كاتدی كه قبل از آمدن LCD ها متداول بود ) مقایسه كنید ، خواهید دید كه تكنولوژی آن ها در طی این چند سال اخیر پیشرفت چندانی نداشته است و حتی در سال ۲۰۰۳ ، قیمت مانیتورهای CRT كاهش قابل ملاحظه ای نداشت . 
مهمترین مزایای داشتن یك LCD به شرح زیر است : 
• تصویری شفاف تر ، با میزان ناهمگویی خیلی كمتر و گرافیك بسیار بالا . 
• برای چشمها خیلی بهتر است زیرا مانیتورهای LCD بر عكس CRT ها اشعه زیادی تولید نمی كنند . 
• نداشتن لرزش تصویر كه دلیل اصلی سردرد كاربران كامپیوتر است . 
• از نظر اندازه ، مانیتورهای LCD نسبت به CRT ها كوچكتر و فضای كمتری را اشغال می كنند . 
• از نظر قیمت ، با وجود اینكه LCD ها گرانتر هستند اما برق كمتری را نسبت به CRT ها مصرف می كنند كه این مساله در دراز مدت باعث صرفه جویی هزینه برق می شود . خصوصاً اگر مانیتور شما معمولاً روشن است همچنین مصرف كمتری انرژی به نفع محیط زیست است . 
• روی صفحه LCD ها با ماده ای مات پوشیده شده است كه نور كمتری را نسبت به CRT ها منعكس می كند . یعنی شما بازتاب كمتری خواهید داشت و می توانید تصویر را بهتر ببینید ، خصوصاً وقتی بازتاب نور خورشید روی دیوار پشت مانیتور و یا حتی خود مانیتور می افتد . 
• در سال ۲۰۰۳ ( در استرالیا ) بازار فروش مانیتور های LCD ۵/۵۱ درصد و صفحه نمایش های CRT ۵/۴۸ درصد بود . انتظار می رود كه این دو رقم تا پایان سال ۲۰۰۴ فاصله بیشتری از هم پیدا كند . همانطوری كه می بینید داشتن یك مانیتور LCD مزایای بهتری دارد و با توجه به پیشرفت سریع علم ، قیمت و تكنولوژی LCD ها در حد متوسط است . پس هم اكنون بهترین زمانی است كه به جای جعبه تولید اشعه كه بعنوان مانیتور دارید یك LCD جدید به خانه بیاورید . 
● نكاتی كه به هنگام خرید یك صفحه نمایش LCD باید در نظر داشت . 
بهنگام خرید یك صفحه نمایش LCD باید نكات زیر را مد نظر داشته باشید : 
۱ ـ نیازتان را مشخص كنید كه به راحتی بدانید به دنبال چه هستید . 
۲ ـ تحقیق كنید . چندین مقاله و راهنمای خرید مثل این نمونه بخوانید . 
۳ ـ بدانید كه چه چیزی می خرید . به یك فروشگاه بروید و LCD های آنجا را ببینید . خصوصیات هر یك را چك كرده و آن ها را با هم مقایسه كنید . اجازه ندهید فروشندگان به شما كمك كنند زیرا فعلاً شما قصد خرید ندارید و برای نگاه كردن آمده اید . مگر اینكه بدانید آن ها درباره گفته هایشان مدركی دارند . 
۴ ـ قیمت ها را در فروشگاه ها و روی سایت اینترنتی با هم مقایسه كنید ، مطمئن شوید كه عامل گارانتی را هم جزء قیمت محاسبه كرده اید زیرا این نكته خود به اندازه خصوصیات صفحه LCD مهم است . 
۵ ـ وقتی با در نظر گرفتن موارد بالا به تعداد انگشت شماری مانیتور كه مطابق نیازتان است رسیدید ، نوبت به خواندن بروشورهایی در مورد همان انتخابهاست . 
به این ترتیب می توانید ایده كلی نسبت به مانیتوری كه قصد خرید آن را دارید ، داشته باشید . 
۶ـ وقتی به اندازه كافی مطمئن شدید ، به فروشگاه بروید و خرید خود را انجام دهید . با وجود اینكه قیمتهای آن لاین ( روی سایت اینترنتی كالایی كه قصد خرید دارید ) بسیار مناسب است ، اما دقت كنید كه اگر مشكلی برای مانیتور شما پیش بیاید ، برگرداندن آن به یك فروشنده آن لاین بسیار سخت است . خرید از یك فروشگاه نزدیك محل خودتان در برگرداندن مانیتور مساله دار ، باعث كم شدن دردسر و صرفه جویی در هزینه پست و ارسال مانیتور به محل دیگر است . 
● پیكسل مرده ( Dead Pixel ) . 
فرض كنید صفحه نمایش TFT جدید خود را باز كرده و آن را روشن می كنید و یك نقطه سبز ۲۵ میلیمتری روی صفحه می بینید . از آن جایی كه تازه پول خرج كرده و یك صفحه نمایش مارك دار جدید خریده اید ، فوراً با خود فكر می كنید حتما جنس نامرغوبی خریده ام ، آن را برده و عوض خواهم كرد . مهم نیست . 
آنوقت با فروشنده تماس می گیرید و تازه متوجه می شوید كه باید ۳ پیكسل مرده دیگر نیز داشته باشید تا بتوانید مانیتورتان را عوض كنید . كاملاً بی انصافی است در حالیكه شما پول خوبی برای یك مانیتور جدید پرداخت كرده اید . حتی بدتر از آن ، مانیتور شما ممكن است تا زمانی كه ۳ پیكسل مرده دیگر پیدا كند ، از گارانتی خارج شده باشد . متأسفانه این مشكل برای اكثر خریدارانی كه از سیاست پیكسل اطلاعی ندارند اتفاق می افتد . به دنبال تولید كنندگانی كه كمترین آمار سیاست پیكسل مرده را دارند بگردید . بعضی از آن ها در حال كاهش تعداد پیكسل مرده روی صفحه نمایش خود تا میزان صفر هستند . شما باید حداقل دنبال ماركی باشید كه گارانتی ۳۰ روزه برای تعداد صفر پیكسل مرده داشته باشد ، به این ترتیب حداقل اطمینان دارید كه مانیتور خریداری شده ، بدون عیب و نقص است . برای اطلاعات بیشتر درباره پیكسل مرده به بخش معایب داخلی مراجعه كنید . 
● میزان وضوح تصویر یا كنتراست ( Contrast ) . 
این میزان در حقیقت معرف قدرت مانیتور شما در نمایش نقاط مختلف رنگی و سایه های سایه و سفید است . برای مثال ، یك TFT با میزان كنتراست ( ۳۰۰:۱ ) ، تصویر مات تری را نسبت به یك TFT به میزان كنتراست ( ۵۰۰:۱ ) ، نمایش می دهد . 
هر چه میزان كنتر است افزایش یابد ، مانیتور تصویر واضح تری را نمایش می دهد . در بیشتر مواقع توصیه می شود مانیتوری كه میزان كنتراست آن حداقل ( ۴۰۰:۱ ) و یا بالاتر است ، خریداری كنید . 
● زمان پاسخگویی ( Response Time) . 
این زمان ، معرف سرعت عكس العمل هر پیكسل روی صفحه نسبت به تغییرات رنگی و یا روشنایی است . به طور كلی صفحه نمایش های با زمان پاسخگویی بالا نسبت به صفحه نمایش های با زمان پاسخگویی پایین بیشتر در معرض بی رنگ شدن هستند . 
مهمترین مزیت زمان پاسخگویی پایین این است كه چشمهای شما كمتر تحت فشار قرار می گیرد ، خصوصا وقتی در حال تماشای DVD و یا انجام بازی هستید ( زیرا تنوع رنگی بیشتر است و صحنه ها سریع تر تغییر می كنند ) البته در محیط شركت ، وقتی كاربران فقط به پنجره های ثابت ( بدون تصاویر متحرك ) نگاه می كنند ، این مساله چندان مهم نیست . 
برای شركتها ، زمان پاسخگویی LCD ، ۳۵ میلی ثانیه و یا كمتر قابل قبول است برای بازی یا كاربردهای چند رسانه ای ( صوتی ـ تصویری ) مانیتوری با زمان بالاتر از ۲۰ میلی ثانیه نخرید . 
البته بهترین زمان پاسخگویی برای این كاربردها ( صوتی ـ تصویری ) ، ۱۶ میلی ثانیه یا پایین تر ، توصیه می شود . 
● روشنایی ( Brightness) . 
همانطوری كه از اسم آن پیداست این مورد ، معرف میزان روشنایی كلی مانیتور است و با واحد ( cd/m۲ ) سنجیده می شود كه هر چه میزان آن بالاتر باشد ، كارایی بهتری دارد . مانیتور با میزان روشنایی بالا در نور زیاد ( مثل اتفاق پر نور ) ، بهتر قابل دیدن است . همچنین میزان روشنایی بالا به معنی داشتن تصویری روشن تر به رنگ های سفید و درخشان تر است . 
برای خرید مانیتور LCD ، به میزان روشنایی در حد cd/m۲ ۳۰۰ یا بیشتر باشید . 
● زاویه دید ( Viewing Angle ) . 
در گذشته یكی از مهمترین معایب صفحه نمایش های LCDاین بود كه شما حتما باید روبروی آن می نشستید تا تصویر واضحی ببینید ، اگر از گوشه های صفحه به آن نگاه می كردید ، رنگ ها تغییر می كردند ( بنفش به نارنجی تبدیل می شد و ... ) با وجود اینكه تكنولوژی LCD ، تا حدی پیشرفت كرده است ، این مشكل هنوز باقی است ، اما كمتر باعث اذیت می شود . 
زاویه دید افقی ۱۲۰ درجه به این معنی است كه تصویر به صورت مجازی تغییر شكل نخواهد داد تا زمانیكه چشمهای شما نسبت به صفحه نمایش ، خارج از كمان ۱۲۰ درجه قرار گیرد . 
معمولا صفحه LCD ، زاویه دید افقی ( چپ / راست ) بهتری نسبت به زاویه ئدید عمودی ( بالا / پایین ) دارد . در اینجا این مساله بسته به علاقه شخصی شما دارد ، اما واضح است كه زاویه های دید بزرگتر بهتر است . 
● اتصال ( Connectivity ) . 
برای اتصال كامپیوتر به مانیتور LCD دو روش وجود دارد : 
از طریق اتصالات D_Sub ( آنالوگ ) و یا DVI ( دیجیتال ) ، بیشتر LCD ها به صورت استاندارد دارای ورودی D_Sub هستند و شما معمولاً با پرداخت مبلغ جزئی می توانید مدل DVI را نیز تهیه كنید با وجود اینكه ورودی DVI برای داشتن تصویر صاف و بهتر توصیه می شود ، اما اتصال D_Sub نیز مشكلی ایجاد نمی كند . 
گر چه گاهی اوقات خطوط موج دارای روی صفحه نمایش ظاهر می شود ( درست مثل اختلال امواج رادیویی روی صفحه تلویزیون ، اما این مشكل به راحتی از طریق منوی پیكربندی صفحه قابل تنظیم است . 
شما باید ابتدا خروجی تصویركارت گرافیك سیستم خود را چك كنید تا مطمئن شوید كه آیا LCD مورد نظرتان خروجی كارت را پشتیبانی می كند . 
اگر سیستم شما قدیمی است فقط می توانید از اتصالات D_Sub استفاده كنید ، البته اكثر سیستم های جدید هر دو نوع پورت را دارند . ولی اگر مانیتوری بخرید كه هر دو اتصال را پشتیبای كند ، با وجود پرداخت هزینه بیشتر ، آینده نگری بهتری انجام داده اید .

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 16 فروردین 1395 ساعت: 9:14 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس