جملات آموزنده! از دکتر مرتضی مجدفر

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

جملات آموزنده! از دکتر مرتضی مجدفر

بازديد: 128

جملات آموزنده!

 از دکتر مرتضی مجدفر

(بر گرفته از وبلاگ گونش و نشریه شوق تغییر)

 

 

* ما تنها در صورتی میتوانیم خودمان موفق شویم و در موفقیت بمانیم که موفقیتهای دیگران را هم ببینیم و آنها را با صدای بلند جار بزنیم.

* در اعتقاد ما مسلمانان، ناظران درونی فوق‌‌العاده‌ قدرتمندی، همواره همۀ کارهای ما را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهند که ما از یکی از این ناظران، با عنوان «وجدان کاری» یاد می‌کنیم.

* تغییر در رفتارهای اجتماعی، سخت است، ولی به سادگی و با نگاهی به اتفاقاتی که در پیرامون ما رخ می‌دهد، می‌توان الگوسازی کرد و در پی تغییر بود.

* هر گامی که برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان برداشته شود، گامی است در راه روشنگری و نواندیشی در کشورمان.

 

* معمولأ وقتی هدفی را به عنوان چشم‌انداز خودم انتخاب می‌کنم، شب و روز نمی‌شناسم و تمام کوششم این است که برای رسیدن به آن هدف غایی ، گام بردارم.

* برمبنای دو عامل می‌توانید احتمال موفقیت را تشخیص دهید. یكی از آن‌ها میزان تسلط فرزندتان بر پیش نیازهای یادگیری است. عامل دوم وضعیت انگیزشی فرزندتان و در واقع میزان علاقه او به درس و یادگیری است. هر چه انگیزه‌ها درونی و مستقل باشند، می‌توان اطمینان یافت كه شرایط مساعد است.

* می‌گویند نویسنده کسی نیست که می‌تواند بنویسد، بلکه نویسنده آن کسی است که نمی‌تواند ننویسد.

* کسی که نوشتن، شغل اوست و اگر نتواند بنویسد، به معنای واقعی کلمه یعنی بیمار شده است.

* پدران از کار تعلیم‌وتربیت فرزندان خود استعفا داده‌اند.دلیل اصلی کناره‌گیری پدران از کار تعلیم‌وتربیت فرزندان خود، فقط مشغله زیاد و درگیری‌های اقتصادی و کاری آنان نیست، بلکه تخصصی‌تر شدن مقوله آموزش و آموزش‌هایی است که مادران در این‌باره می‌بینند.

* رشد عاطفی و شناختی و بسیاری از زمینه‌های پرورش شخصیت افراد صرفاً از راه مشاهده دقیق و زیست توأم با عاطفه‌ورزی حاصل می‌شود.

* اگر به تجربه‌های زیستة خودمان نگاهی دوباره کنیم، شاید بخش‌هایی از آن با تغییراتی، به‌کار بخش‌هایی از مردمان جامعه خودمان بیاید.

* قرار گرفتن در مسیر درس پژوهی، یکی دیگر از راههای لذت بردن از حرفه معلمی است.

* منتظر تشویق های زودگذر اداری و هدیه های از بین رونده مادی این دنیایی نباشیم. تشویق اصلی ما نزد حضرت حق و آفریده پاکش محفوظ است.

* باید خدا را شاکر باشیم که معلم شده ایم، معلم مانده ایم و لذت معلمی از آن ما شده است.

* علم در حال تغییر است. برنامه‌ها و کتاب‌های درسی مرتب عوض می‌شوند. آموزش‌وپرورش در حال پوست‌اندازی است و اسناد تحولی متعددی برای ایجاد تغییر، در این وزارت‌خانه تصویب شده‌اند و در شرف اجرا قرار گرفته‌اند

* شعار «معلم امروز، با اطلاعات دیروز، نمی‌تواند دانش‌آموز فردا را تربیت کند» گوش فلک را کر کرده و همه‌جا را پر ساخته است.

* کلاس اول ابتدایی برای همه، اعم ازپدران و مادران، عوامل مدرسه و حتی خود کودک با اهمیت است.

*سطح تحصیلات والدین بالاتر رفته و به همان نسبت توقعات و انتظارات آن‌ها از زندگی، آینده و فرزندان تغییر یافته است. گسترش پدیده‌های تک‌فرزندی و کم‌فرزندی هم حساسیت والدین را در مورد آینده و سرنوشت فرزندشان افزایش داده است.

* همه به این نکته واقف شده‌ایم که « آغاز»ها چقدر مهم و تأثیر گذارند. یک آغاز خوب می‌تواند ضامن موفقیت باشد و یک آغاز بد یا ناقص، می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بعدی باشد.

* مدرسه ای که از همان نخستین روز دارای برنامه است،به طور غیر مستقیم انضباط اجتماعی و استفاده بهینه از امکانات و منابع آموزشی را به کارکنان و دانش آموزان خود یادآوری می کند.

*مدرسه بی برنامه،بی نظم است ،مدیر بی برنامه قادر به اداره مدرسه نیست.کلاس بی برنامه،سر در گم است و معلم بی برنامه،باطل کننده عمر، و فاسد کننده تجهیزات و امکانات آموزشی است.

*آشنا ساختن دانش آموزان با چهره های شاخص عرصه فرهنگ و تمدن و خزائن فرهنگی،از جمله وظایف نهادهای فرهنگی در هر کشوری است.

*برنامه مطلوب ،برنامه ای است که اصول علمی و اولیه آن تا پایان سال تغییر نکند.

*برنامه ریز باید تا حدی که به برنامه لطمه نخورد،خواسته های معلمان را نیز در نظر بگیرد.

 

 

هر گونه کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع است!

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت: 11:28 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس