تحقیق در مورد معرفی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد معرفی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

بازديد: 3861

 

بسمه تعالی

 

مقدمه

پست به عنوان یکی از ارکان حیات سیاسی، اداری، اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی و همچنین عامل همبستگی ملی و جهانی شناخته شده و در برقراری ارتباطات و فعالیت‌های جوامع نقش زیربنایی دارد. ايران يكي از پيشگامان صنعت پست در جهان به شمار می‌رود  و سابقه‌اي ممتاز در پيشينه پستي خود دارد. حكومت‌هاي ايراني پیش و بعد از اسلام به اهميت پست از لحاظ ارتباطي پي برده و از اين وسيله  به‌ عنوان يكي از تأسيسات زيربنايي براي ارسال و ابلاغ اوامر حكومتي استفاده مي‌كردند و در رونق و گسترش آن کوشیدند. در دوره قاجار، هم زمان با صدارت اميركبير، پست عمومي در ايران مورد استفاده قرار گرفت و پست به "وزارت" تبديل شد.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پست ایران دستخوش تحولی عظیم شد. شیوه‌های نوین پستی روز به روز گسترش و کمیت و کیفیت خدمات ارتقا یافت. از آن زمان  تا کنون با وجود وسایل گوناگون ارتباطی نظیر اینترنت و پیامک، پست به عنوان يگانه رسانه ارتباطي ساده، ايمن، سريع، مقرون به صرفه و مطمئن هم چنان جایگاه خود را نزد عموم حفظ نموده است.

 

 

 

 

 

 

معرفی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران 

 

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست‌ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه‌ریزی، تأسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت‌های فناوری ارتباطات، تحت نظارت  و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  در سال 1366 تأسیس و فعالیت آن رسماً  در سال 1367 آغاز شد. با نظر به تحقق سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، گسترش خصوصی‌سازی، توسعه رقابت‌پذیری وآزادسازی فعالیت‌های پستی، درسال 1387 فرایند واگذاری این شرکت به تصویب هیأت محترم وزیران رسید.

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از بیش از 16 هزار نیروی انسانی، 29 هزار نقطه تماس، 5000 مسیرمبادله پستی و جابجایی روزانه بیش از سه میلیون مرسوله، به عنوان سازمانی پویا و کارآمد  با تجربه‌ای طولانی و شناخت دقیق از نیازهای روز افزون و رو به تحول مشتریان، با اجرای برنامه جامع و زیربنایی، موفق شده است همپاي جامعه جهانی پستی ، خدمات  گوناگون پستی  را با استفاده از آخرين تحولات عرصه فن‌آوري ارتباطات و اطلاعات به مشتریان  ارائه دهد.

نگاهی گذرا به توفیقات ودستاوردهای شرکت پست در سطح ملی و بین‌المللی از جمله رشد شاخص‌های پستی، اصلاح ساختار شبکه، عرضه خدمات مناسب، توسعه ارتباطات الکترونیکی پستی و حضور موثر در مجامع جهانی پستی، گواهی روشن بر توانمندی و کارایی شبکه عظیم  پستی کشور است.  

 

 

 

 

راهبردهای کلان بخش پست  (برنامه چهارم توسعه)

 

 

·        همگامی با تحولات پستی جهانی

 

·        افزایش سهم بخش غیردولتی در پست

 

·        بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی

 

·        توسعه رقابت‌پذیری و ایجاد تسهیلات لازم برای حضور فعال بخش غیر دولتی

 

·        توسعه سرمایه‌های انسانی

 

·        توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

 

·        افزایش بهره‌وری

 

 

اهداف کمی (برنامه چهارم توسعه)

 

·        دستیابی به سرانه مرسولات پستی از میزان 8 مرسوله به میزان 7/20مرسوله

 

·        افزایش تعداد مرسوله پستی از میزان 540 میلیون مرسوله به میزان 1500میلیون مرسوله

 

 

·        بهبود پوشش مساحتی هر واحد پستی از میزان 173  کیلومتر مربع به میزان 100 کیلومتر مربع

 

·      افزایش تعداد دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات شهری (ICT) به میزان حداقل2500 واحد  و دفاترخدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی به میزان حداقل10000 نقطه

 

 

 

عملکرد پست در دولت نهم

الف)رشد شاخص های پستی

·  دستیابی به سرانه مرسوله پستی از میزان 8مرسوله (در سال پایه1383) به 14 مرسوله (در سال 1387).

·  افزایش تعداد مرسوله پستی از میزان 540 میلیون مرسوله (در سال پایه1383) به 1004میلیون مرسوله (در سال1387).

·بهبود پوشش مساحتی هر واحد پستی از میزان 173 کیلومتر مربع (در سال پایه1383) به 102کیلومتر مربع (در سال 1387).

·  ارایه خدمات پستی در دفاتر خدمات ارتباطی بهمیزان 1393 واحد شهری و 2536واحد روستایی (در سال 1387).

 

ب) توسعه فناوری‌های پستی

·  راه‌اندازی 707 واحد آنلاین در واحدهای  پستی سراسر کشور در ارتباط با عرضه خدمات الکترونیکی

·  ایجاد 708  ایستگاه توسعه شبکه رهگیری مرسولات پستی در راستای اجرای توسعه فناوری در عملیات پستی

·  ارتقای نرم‌افزار سیستم رهگیری وردیابی‌مرسولات پیشتاز  ((Track & Trace

·  ایجاد سیستم رهگیری مرسولات پیشتاز از طریق SMS

·  ایجاد و راه‌اندازی پایگاه‌داده‌های‌مرکزی(( DATA CENTERسیستم‌قیمت‌تمام‌شده‌

·   ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ‌داده‌های‌ مرکزی(( DATA CENTER کد پستی ده‌رقمی

·  اجرا و تکمیل سیستم اتوماسیون اداری

·  راه‌اندازی سلف سرویس پستی(SSPI)

·  ایجاد سرویس تحویل هوشمند مرسولات به گیرندگان (PDA)

·  نصب سیستم کنترل و رهگیری هوشمند ناوگان پستی ایران (GPS)

·  راه‌اندازی سرویس پست ویژه

·  راه‌اندازی سرویس رسیدگی اینترنتی به مطالبه نامه‌های امانات خارجه (Cricket)

·  راه‌اندازی سرویس رسیدگی به مطالبه نامه‌های مرسولات پیشتاز خارجه به صورت اینترنتی و مخابراتی(Rugby)

·  ارتقای سیستم رهگیری مرسولات پیشتاز بین‌المللی IPS)) به آخرین نسخه موجود  بین‌المللی

·کسب رتبه نخست بخش خدمات جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دستگاههای دولتی،سال 1387برگزارشده از سوی شورای     اطلاع‌رسانی دولت و ستاد تبصره 13 در بین 186 سازمان کشور

 

ج‌)   ارایه وگسترش خدمات پستی

·    ایجاد سیستم گویای دوسویه با امکانات واگذاری صندوق صوتی به افراد و سازمان‌ها، مشاهده پیغام‌های تلفنی از روی اینترنت، ارتباط صوتی و متنی مردم و مسئولین از نقاط مختلف کشور(تکریم مردم) از طریق آدرس اینترنتی http://tehranvoice.post.ir

·    عرضه کالا بر روی اینترنت توسط فروشگاه‌ها و شرکت‌های صاحب مجموعه‌های فروشگاهی و ایجاد امکان دریافت هزینه کالا از طریق کارت‌های بانکی و به صورت تحویل درب منزل در کل کشور از طریق آدرس اینترنتی http://ebazaar.post.ir

·    راه‌اندازی سرويس پیک ویژه و تحویل امانات مشتریان به دست گیرنده  ظرف 2 ساعت از طریق تماس با شماره 193 با مشارکت و همکاری بخش خصوصی  

·    راه‌اندازی سرويس پست ویژه بین شهری و تحویل امانات مشتریان به دست گیرنده در مراکز استان‌ها  در فردای روز قبول

·    ارایه خدمات پست پیشتاز، پست مستقیم، پست تصویری، پست جواب قبول، پست یافته، صندوق شخصی،  پست اکسپرس، پست رستانت و غیره

 

 

 

 

 

 

 

 

د)مشارکت در طرح‌های کلان ملی(حاکمیتی نظام)

 

توزیع کارت سوخت، توزیع کالابرگ‌های شهری، روستایی و عشایری،  ثبت‌نام و توزیع کارت ملی، توزیع  فرم‌های اطلاعات اقتصادی، سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ثبت‌نام تلفن همراه

 

 

ه )انجام طرح‌های نیابتی وزارتخانه‌ها ، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف

 

 ثبت‌نام آزمون‌های سراسری دانشگاهها (تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، آزمون جامع علمی و کاربردی)،  ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام و توزیع دفترچه مشمولین آماده به خدمت نظام وظیفه، ارایه خدمات گذرنامه، سرویس توزیع گواهی عدم سوء پیشینه، خدمات خودرویی، ثبت نام جویندگان کار، طرح پرداخت حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، قبول شکایات مشمولین قانون کار، تأییدیه تحصیلی پایان دوره‌ها ی تحصیلی، تأیید اسناد وزارت امورخارجه، ابلاغ احکام قضایی و اوراق مالیاتی، ثبت نام وام ازدواج صندوق مهر امام رضا(ع)

 

و) گسترش و ترویج فرهنگ تمبر

·  برگزاری بیش از 30 مراسم نمادین روز انتشار تمبرهای یادبود با حضور ریاست محترم جمهور و مقامات ارشد کشوری

·  برپایی نمایشگاه‌های تمبر پستی  با موضوعات گوناگون 

·  چاپ و انتشار تمبرهای یادبود و جاری به مناسبت‌های مختلف قریب به 150 میلیون سری

·ایجاد سیستم سفارش تمبر شخصی با امکان اخذ سفارش چاپ تمبرهای مجاز در کنار تصاویر شخصی و مورد علاقه مشتری از طریق آدرس اینترنتی http://stamp.post.ir

· چاپ تمبر مشترک با کشورهای ترکیه، سوریه ،مراکش، تاجیکستان و پرتغال در راستای توسعه و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و             بین‌المللی

·  کسب جایزه برتر بخش "طراحی " و "موضوع"  جشنواره بین‌المللی تمبرهای خارجی چین به تمبر "پیامبر اعظم"  

 

ز) فعالیت‌های علمی و آموزشی

·        آموزش کارکنان شبکه  به میزان  2408378  نفر ساعت

·     افتتاح دانشگاه جامع علمی- کاربردی پست و پذیرش دانشجو در رشته‌های تخصصی پست در مقاطع کاردانی و کارشناسی در استان‌‌های تهران، خراسان، مازندران، همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی

 

·        فراهم كردن تجهيزات و امكانات آموزشي براي كشورهاي افغانستان و عراق

 

 

ز) حضور و مشارکت فعال در مجامع پستی بین‌المللی و منطقه‌ای

 

·        میزبانی دومین اجلاس مقامات پستی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)

 

·     شرکت در بیست و چهارمین کنگره پستی جهانی 2008 ژنو و  تصویب شش پیشنهاد از نه پیشنهاد  ارایه شده توسط پست ج. ا. ایران  نظیر "تأثیر نوآوری در آینده شبکه پستی"

 

 

·    عضویت درشوراهای اداری و بهره‌برداری پستی اتحادیه پستی جهانی و کمیته‌های مربوطه  نظیر  تعاونی تلماتیک،  هیأت مشاوره‌ای پست مستقیم، تعاونی پست پیشتاز(EMS)،سیستم شماره‌گذاری تمبرهای پستی

جدول ارزیابی عملکرد تجمعی

اهداف کمی و شاخص های برنامه کل کشور در طی چهار سال برنامه چهارم توسعه

 

ردیف

عنوان

واحد اندازه‌گیری

عملکرد سال 84

عملکرد سال 85

عملکرد سال 86

عملکرد سال 87

عملکرد

6ماهه88

1

سرانه مرسوله پستی

مرسوله

11.6

13.7

14.8

14

2/5

2

تعداد مرسولات پستی

میلیون مرسوله

795

952.6

1047

1004

379

3

پوشش مساحتی هر واحد پستی

کیلومتر مربع

176

156

124

102

97

4

پوشش جمعیتی به ازای هر واحد پستی

نفر

7405

6661

5362

4495

4301

5

تعداد مرسوله به ازای هر واحد پستی

مرسوله

85788

91254

79638

63151

22512

6

تعداد مرسوله به ازای هر کارمند

مرسوله

48824

58417

60475

63012

23715

7

عرضه خدمات پستی در دفاتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات شهری(ICT)

دفتر

371

119

778

1393

687

8

عرضه خدمات پستی در دفاتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی (ICT)

دفتر

358

1704

3310

2536

940

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیام ادوار دایان دبیر کل اتحادیه جهانی پست (UPU) :

شبكه پستي متعهد به رشد سبز

 

حفاظت از محيط زيست و تغييرات آب و هوايي چالش‌هاي اصلي كنوني هستند، اما با وجود اينكه طي سالها، تمامي توجهات به اين دو موضوع منعطف گرديده، سياره زمين و ساكنين آن هنوز هم در شرف دستيابي به هواي سالم براي تنفس نيستند. اكنون تفكر مجدد دربارة روش كسب‏وكارهايمان و تغيير الگوهاي مصرف انرژي بسيار حياتي است.

در اين راستا، بخش پست جهاني نيز نمي‏تواند نسبت به اين موضوع بي‏اعتنا بوده و هيچ اقدامي صورت ندهد: جابجائي سالانه 430 ميليارد نامه و 6 ميليارد امانت در سرتاسر جهان و نيز فعاليت بيش از 600‌هزار دفتر پستي و همچنين تعداد بسياري وسايل نقليه، اين بخش را تبديل به يكي از مهم‏ترين توليدكنندگان گازهاي گلخانه‏اي نموده است.

اتحاديه پستي جهاني بعنوان يك آژانس تخصصي سازمان ملل و مسئول بخش پست با پشتيباني گروه پروژه توسعه پايدار، مبادرت به انجام وظيفه مهم اندازه‏گيري اثر كربن در بخش پست جهاني نموده است. اميدوارم بتوانيم نتايج اين تحقيق را در كنفرانس سازمان‏ملل در مورد تغيير آب و هوا كه در ماه دسامبر سال‌جاري در كپنهاگ دانمارك برگزار مي‏شود، ارائه نمائيم. سپس با كمك برنامه محيط زيست سازمان ملل، حسب موافقتنامه منعقده سال گذشته و ديگر طرف‏ها، اقداماتي را به مجريان منتخب پيشنهاد خواهيم نمود تا آنها را در كاهش انتشار دي‏اكسيدكربن ياري دهيم.

كليه ادارات پست، كارگزاران تغيير هستند. در روز جهاني پست سال 2009، از تمامي اعضاي خانواده پست مي‏خواهم دربارة اثر زيست محيطي بر فعاليت‏هايمان به دقت بينديشند و در صورتيكه قبلاً چنين كاري انجام نداده‏اند، در مباحث هدفمند پيرامون روشهاي بهتر براي حفظ سياره زمين مشاركت نمايند.

در اين زمان كه با بحران مالي و اقتصادي روبرو هستيم، به نظر مي‏رسد مديريت موضوعات زيست محيطي مي‏تواند نيروي محرك قابل ملاحظه‏اي براي رشد باشد. كسب و كارها براي رويارويي با چالش رشد سبز مي‏توانند در فرآيندهاي زنجيرة لجستيك خود، بهبود كارايي، طرح‏ريزي اقدامات بلندمدت صرفه‌جويي در انرژي، توسعه محصولات و سرويس‏هاي جديد با حداقل آسيب به محيط زيست و در عين حال جذاب‏تر براي مشتريان و سرانجام ترسيم يك كسب‏وكار پاسخگو، بازنگري كنند.  

هرچند اقدامات شما در اتحاديه پستي جهاني، در قالب ادارات پست يا كسب و كارتان فوق‏العاده مهم است، اما از شما مي‏خواهيم به‏طور جدي به برنامه "پويش جمعي" سازمان‏ملل بپيونديد. هدف از اين ابتكار، بسيج حمايت ميليون‏ها فرد، كسب‏وكار، گروه‏هاي اجتماعي و ساير سازمان‏ها براي امضاي يك معاهده جديد بين‏المللي در كنفرانس تغيير آب و هوا در كپنهاگ به منظور كاهش انتشار گازهاي گلخانه‏اي است.

اتحاديه پستي جهاني، صداي بخش پست را در اين كنفرانس منعكس خواهد كرد. با ترغيب كاركنان و مشتريان خود به ثبت‌نام در سايت مربوطه (www.sealthedeal2009.org/petition)، صداي خود را به گوش همگان برسانيد.

 

 

با آرزوي موفقيت روزافزون شما در روز جهاني پست سال‌2009

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 11 تیر 1394 ساعت: 11:01 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس