تحقیق در مورد طرح کسب و کار

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد طرح کسب و کار

بازديد: 367

 

طرح کسب و کار

(Business Plan)

 

عنوان طرح

 

 
  Rounded Rectangle: طراحی لباس نوزاد

 

 

 

 

 

 

 

نام و نام خانوادگی طرح :

 

محل اجرای طرح:

 

تاریخ :

 

 

 

 

1. بخش معرفی

الف- نام و نشانی متقاضیان :

v      حقیقی:                                                                                                                                                                 

ردیف

نام ونام خانوادگی

نوع پست / سمت

تحصیلات

تجربه

1

سعيده يدالهی

مدير

کاردانی

يک سال

2

محبوب يدالهی

برش کار

ديپلم

يک سال

3

 

 

 

 

    

v      حقوقی:

نام شرکت

نوع شرکت

تعداد و نوع سهام

شماره ثبت

محل ثبت

تاریخ ثبت

پرنس

توليدی لباس نوزاد

 

 

اسفراين

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v      نام و مشخصات سهام داران عمده:

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

درصد سهام

تعداد سهام

مبلغ سهام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ب مشخصات محل اجرای طرح:

·         استان:.....خراسان شمالی..................................................

·         شهرستان:..اسفراین.................................................

·         بخش:........................................................

·         ابعاد و مساحت محل اجرای طرح

......................................................................................................................................................

·         نزدیکترین شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار

.....بجنورد.60کیلومتر.................................................................................................................................................

·         فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلی،نوع راه و جاده مربوطه

......10کیلومتر.کوهستانی................................................................................................................................................

·         امکانات تأمین مواد و لوازم در محل

..دراین.محل.لوازم.کاربه.راحتی.به.دست.می.ایدودردسترس.است...........................................................................................................................................

·         امکانات تأمین نیروی کار ماهر در منطقه

...دراین.منطقه.افرادماهری.هستندکه.کارهاراانجام.دهند..............................................................................................................................................

·         ترسیم کروکی زمین محل استقرار کسب و کار

 

 

ج عنوان محصول یا محصولات (کالا / خدمات) و ظرفیت تولید:

قیمت فروش کنونی هر واحد در بازار

واحد

ظرفیت تولید سالانه

نام محصول

ردیف

140000تومان

1بسته

50000

پنج تکه نوزادی

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

د میزان سرمایه گذاری:

تسهیلات

آورده سهامداران

آورده کارآفرین

سرمایه کل

 

 

 

 

 

و- میزان اشتغال زایی طرح(پیش بینی):

.اشتغال زايی برای 2نفر........................................................................................................................................................

ه اعلام محرمانه بودن طرح(در صورت لزوم):

....توليد لباس طرح محرمانه ندارد.....................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

 

 

2-خلاصه مدیریتی/اجرایی

زمینهوموضوعاصلیکسبوکارخودراتوصیفنمایید. مأموریتواهدافاصلیشرکتشماچیست؟فرصتهایموجوددراینکسبوکاروراهبردهایدستیابیبهآنهاکدامند؟بازارهدفخودرابهطورخلاصهتشریحنمایید. 

موقعیتوجایگاهشمادرآیندهاینکسبوکارودرمیانرقباچگونهخواهدبود؟تیمکاریخودرامعرفینمایید. نوع (تولیدی،خدماتی،تجاریو...) خودرامشخصنمائیدنوعمالکیتحقوقیآنرامشخصنمایید. سرمایهموردنیازکسبوکارخودراازچهمنابعیتأمینمیکنید؟اطلاعاتمالیمهمازوضعیتگذشتهوبرنامهریزیبرایآیندهازقبیلدرآمد،سودخالص،داراییهاوتعدادونوعسهامرامشخصنمایید.

پسازمطالعۀنمونهزیر،خلاصهمدیریتیطرحخودراتهیهنمایید.

 

موضوکسب وکارطراحی لباس نوزاداست.ما لباس هارابنابرنوع سليقه افرادجامعه طراحی ميکنيم که موردعلاقه انهاباشدوازرنگ هايی استفاده ميکنيم که برای نوازدهامناسب باشدوکمی طرحاورنگ هابايدبچه گانه باشد.هداف شرکت اين است که لباس نوزادرادرطرحاورنگ های مختلف اماده وتوليدکندودرخدمت افرادجامعه قراردهيم. دراينده شايدبتوانيم اين شغل راگسترش دهيم ونيروی کاربيشتری استخدام کنيم که کارهارابهتروسريع ترانجام دهند.وازرقبای خودبتوانيم خودرابالاتربکشيم وتوليداتمان ازانهابهترشود.تيم کاری توليدی است که خدمات رادراختيارمردم جامعه قرارميدهند.درگذشته کمی وضعيت مالی توليدی ماخوب نبوده است اماحالاودراينده بابرنامه ريزی دقيق ميتوانيم وضعيت مالی راکنترل نماييم.

 

 

 

 

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

3- تجزیه و تحلیل صنعت

الف- تجزیه و تحلیل محیطی

·         محیط کسب و کار

آیاخدماتلازمبهمنظورپشتیبانی  عملیاتتولیددرمنطقهوجوددارد؟(دفاترحقوقی،عرضهکنندگانموادمصرفیو...) آیاخدماتوزیربنایمناسببرایکارکنانوخانوادههایآنهاوجوددارد؟(محلاسکان،فروشگاه،مدرسهوبیمارستان) چهروشهایحملونقلیدردسترساست؟آیامحلاستقرارکسبوکارشماازنظرضوابطزیستمحیطیمناسباست؟

....................................................................................................................................................................................................................بله.وجوددارد.خدماتی.ازجمله.سالن.نهارخوری.که.همه.کارکنان.میتوانندازانجااستفاده.کنند.ومحل.اسکان.هم.برای.بعضی.ازکارکنان.که.محل سکونتشان.تامحل.کاردوراست..درانجامی.مانند........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

·         فرهنگ (اعتقادات مذهبی، فرهنگ مصرف، آداب و رسوم)

آیابافرهنگ(ارزشها،باورها،اعتقاداتمذهبی،فرهنگمصرف) منطقهایکهکسبوکارشمادرآنقرارداردآشناییدارید؟آیافرهنگمنطقه،کالاهایتولیدشده/خدماتارائهشدهشمارامیپذیرد؟آیافرهنگمنطقهمانعایجاد،توسعهوترویجبخشهاییازکسبوکارشمامیشود؟بررسینمایید. آیامیتوانیدبدوندرنظرگرفتنموانعفرهنگیموجود،کسبوکارخودراراهاندازینمایید؟

.....................................................................................................................................................................................................................بله..طراحی.لباس.نوزادچیزی.هست.که.همه.باان.اشنايی.دارند.وهمه.ازان.استفاده.میکنندهمه.باان.اشنايی.دارند.بله.می.پذیرندچون.همه.ان.رالازم.دارند.خیرمانع.نمی.شودچون.بایدلباس.نوزادتوليدشود.بله.ميشودفقط.بایدطرح.هايی.که.برای.لباس.نوزاددرنظرگرفته.ميشودبافرهنک.ماهمخوانی.داشته.باشدوطرح.های.ان.برگرفته.ازطراحي.های.غربی.نباشد....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

·         اقتصاد

درراهاندازیکسبوکارخودتاچهحدبهعواملیازقبیلعلاقهمندیمشتریان،سطحدرآمدآنهاونحوهدسترسیشانبهمحصولاتخودتوجهکردهاید؟آیاتوانخریدمشتریانخودرادرنظرگرفتهاید؟آیامحصولاتشماباتوانخریدمشتریانتانمتناسبمیباشد؟تأثیرتغییراتاقتصادیمانندتوانخرید،مالیات،نرخارزو... رادرکسبوکارخودمشخصنمایید.

.........................................................................................................................................................................................................................خيلی.بايدتوجه.شودچون.چیزی.که.موردقبول.مشتری.نباشدانرانميخرند..بله.قيمت.لباس.ها.طوری.درنظرگرفته.شودکه.همه.توان.خریدانراداشته.باشند...تاثيرچندانی.نداردزيرالباس.نوزادچیزی.است.که.برای.همه.لازم.میشود.وبايدقيمت.ان.طوری.باشد.که.همه.توان.خريدن.انراداشته.باشند.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         تغییرات جمعیتی

تغییراتجمعیتیماننداندازهجمعیت،توزیع،ترکیب،اشتغال،سطحتحصیلاتودرآمدآحادجمعیتیچهتأثیریبرکسبوکارشمادارد؟آیاتأثیرچالشهایجمعیتیایرانمانندتراکمزیادجمعیتدرسنینجوانی،مهاجرتواشتغالرابررسینمودهاید؟تغییراتجمعیتیچهفرصتهاومخاطراتیرابرایکسبوکارشمابههمراهخواهدداشت؟

...................................................................................................................................................................................................................بايدتاثيرداشته.باشدچون.مابنابرنيازجامعه.لباس.توليدمیکنيم.وهرچه.جمعيت.زیادشودتوليدلباس.هم.بايدزيادترشود.کارمافقط.مخصوص.لباس.نوزادتنهانيست.برای.سنین.مختلف.است.وهرچه.سنین.بچه.هابالاتررودکارماسخت.تراست.چون.لباس.بایدموردعلاقه.بچه.هاهم.باشد.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

ب- تجزیه و تحلیل بازار

·         اندازه بازار و نرخ رشد

اندازهبازارونرخرشدبازاررامشخصنمایید. تخمینهاوبرآوردهایرشدرابااستفادهازعواملیهمچونروندصنعت،تأثیرفناوریهایجدید،روندهایاقتصادی،اجتماعی،سیاستهایدولتونیازهایمشتریانانجامدهید.

..................................................................................................................................................................................................................همواره.باتغییراتی.که.درصنعت.وفناوری.هابه.وجودامده.نرخ.محصولات.تغییرکرده.وبه.همین.دلیل.نیازهای.مشتریان.بیشتروقدرت.خریدانها.کمترمیشود...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

·         بررسی روند بازار

بازارمحصولاتخودرابررسینمایید. آیااینبازاردرحالرشداستیاروبهتغییراتمیرود؟آیابازارشماپتانسیلرشدوتوسعهرادارد؟شاخصهایفناوریمؤثربربازارکدامند؟عواملفصلیمؤثردربازارکدامند؟قوانینومقرراتمؤثربربازارکدامند؟

...................................................................................................................................................................................................................هرچه.نیازمشتریان.افزایش.پیداکندبازاراین.محصول.روبه.رشداست.باتوجه.به.عوامل.فصلی.دربازارتغییراتی.به.وجودمی.ایدمثلازمستان.بایدلباس.گرم.به.بازارارائه.شود.قوانین.ومقرراتی.وجودنداردفقط.بایدباتوجه.به.اندازه.نوزادلباس.طراحی.ودوخته.شود........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

·         ساختار بازار

نوعبازارمحصولاتخودرا(انحصاری،رقابتی،بینالمللیو...) مشخصنمایید.

فعالانموجوددربازار(واحدهایصنعتی،واردکنندگان،تولیدکنندگان) راشناسایینمایید. عواملکلیدیموفقیتدربازارکدامند؟آیاتجزیهوتحلیلSWOTرابرایورودبهبازارانجامدادهاید؟

..................................................................................................................................................................................................................رقابت.دربین.محصولات.بسیارزیاداست.وجودرقابت.دربین.فروشندگان.مجصول.باعث.موفقیت.انها.میشود.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

·         بررسی رقبا

رقبایمستقیموغیرمستقیمشماچهکسانیهستند؟تهدیداتاحتمالیراکهممکناستازجانبآنهابهشمابرسدکدامند؟برتریهاوکاستیهایرقبایشمادرزمینههاییمانندمدیریت،شبکهتوزیع،منابعمالی،مزایایقیمتومواردیازاینقبیلچیست؟وضعیترقبایخودرادرآیندهمشخصنمایید. آیامیتوانیدبازاررقبایخودراتصاحبکنید؟درموردنحوهانجاماینکارتوضیحدهید.

...................................................................................................................................................................................................................کسانی.هستدکه.انهاهم.طراحی.لباس.نوزاد.دارند.کاهش.قیمت.محصول.برای.جذب.مشتری.بله.میشودتصاحب.کردچون.اگرکارتولیدی.لباس.ماخوب.باشدهمه.مردم.ازان.تولیدی.خریدمیکنند............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................................................

·         تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا

. میزانوارداتمحصولرابهتفکیکاقلاموطیسالهایگذشتهبررسینمایید. عرضهکنندگانرابرحسبپارامترهایمناسب(ظرفیتتولید،حجمفروش،نوعمحصول،کیفیتمحصول،فاصلهجغرافیایی،نوعتولیدومیزانتبلیغات) تقسیمبندیکنید. عرضهرابرحسبطرحهایدردستاجرا،پیشبینیزمانبهرهبرداری،ظرفیتهرکدامومواردیازاینقبیلپیشبینینمایید. روندتقاضارادرگذشتهبررسیوتحلیلنمایید. میزانتقاضاراپیشبینینمایید.

..................................................................................................................................................................................................................درگذشته.تقاضای.تهیه.لباس.بیشتربوده.اماامروزه.باتوجه.به.کم.شدن.تولدنوازادتقاضاکمتراست.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

·         بررسی فرصت صادرات و واردات محصول

میزانوارداتوقیمتمتوسطمحصولوارداتیوناممحصولداخلیرادرصورتیکهدرکشورموجودباشد،(در3 سالگذشته) مشخصنمایید.

سال ...138

سال ...138

سال ...138

واحد اندازه گیری

نام محصول

قیمت واحد تولید داخل

قیمت واحد واردات

مقدار واردات

قیمت واحد تولید داخل

قیمت واحد واردات

مقدار واردات

قیمت واحد تولید داخل

قیمت واحد واردات

مقدار واردات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیابهبازارجهانیوصادراتفکرمیکنید؟برنامهشمابرایورودبهبازارجهانیچیست؟

.................................................................................................................................................................................................................. بله.برنامه.این.است.که.کارخودراگسترش.دهیم.وطراحی.های.بهتری.انجام.دهیم.که.برای.ورودبه.بازارجهانی.ارزش.داشته.باشد................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         بررسی قیمت

آیاقیمتمحصولاتباارزشموردانتظارمشتری  یکساناست؟قیمتمحصولاتخودراباتوجهبهمواردیازقبیلکیفیت،محلومنطقهکسبوکارو... درسالهایگذشتهمقایسهوتحلیلکنید. قیمتمحصولاتخودرابراساستولیدکنندگانویاارائهکنندگانخدماتمقایسهوتحلیلکنید. روندتغییراتقیمتمحصولرابررسیوتحلیلنمایید.

.................................................................................................................................................................................................................. بله.بایدباقیمتی.که.مشتریان.انتظاردارند.یکسان.باشد.قیمت.محصولات.باتوجه.محل.کسب.وکارتغییرمیکند......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

ج- تجزیه و تحلیل فنی

رویههایتولید(وضعموجود)

رویههایتولیدخودرامشخصنمایید. آیاشرکت/ سازمانشمابارویههایبرترموجوددرصنعتآشناییدارد؟رقبایشماازچه  روشهاییبرایتولیدمحصولاتخوداستفادهمینمایند؟آیاروشهایموجودبرایتولیدمحصولاتشمامناسبمیباشند؟آیاشرکت/ سازمانشماروشتولیدیاروشهایتولیدمنحصربهفردورقابتیبرایتولیدمحصولاتخوددارد؟

.................................................................................................................................................................................................................. رقبامثلاازروش.هایی.مانندطراحی.بهتر.جنس.پارچه.ای.که.میخواهدتولیدشوداستفاده.میکنند.بله.چون.تولیدمحصولات.بایدباروش.هایی.که.هست.تولیدشود.................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         تکنولوژی تولید

آیاتکنولوژیموردنیازشمادردسترساست؟آیاهزینهتهیهآنبالاست؟آیابرنامهمشخصیبرایتهیهتکنولوژیموردنیازخوددارید؟مشخصاتتکنولوژیمودرنظرشما(داخلی/ خارجی،ظرفیت،تأمینقطعاتومواداولیه) چیست؟عمرتکنولوژیفعلیخودراچگونهپیشبینیمیکنید؟عمرآندرمقایسهباتکنولوژِهایموجودچگونهاست؟فرآیندتولیدمحصولخودرادراینتکنولوژیشرحدهید. آیامیتوانتکنولوژیدیگریرابهراحتیجایگزینتکنولوژیموجودکرد؟دانشفنیوپتانسیلنیرویانسانیموجودرادربکارگیریتکنولوژیموردنظرخودبررسینمایید.

.................................................................................................................................................................................................................. .بله.به.راحتی.میتوان.به.ان.دسترسی.پیداکرد.وهزینه.تهیه.ان.هم.انقدربالانیست.که.نتوان.انراتهیه.کنیم................................................................................................................................................................................................ .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

4 – دورنمای شرکت/ شرح کسب و کار

·         معرفی شرکت

مالکیتکسبوکارشمابهچهصورتیاست؟(شخصی،مشارکتیو...) نوعکسبوکارشما(تولیدی،خدماتیو...) چیست؟تولیداتیاخدماتشماچیست؟

.................................................................................................................................................................................................................. .شخصی.است.نوع.کسب.وکارتولیدی.است.طراحی.لباس.نوزاد........................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         سرمایه گزاران و سهامداران اصلی:

سرمایهگزارانوسهامداراناصلیدرکسبوکارشماچهکسانیهستند؟

.................................................................................................................................................................................................................. کسانی.هستندکه.شرکت.ها.وتولیدی.های.بزرگ.دارند.وروی.این.کارهاسرمایه.گذاری.میکنند....................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         دیدگاه/ چشم انداز

وضعیتوموقعیتشرکت/ سازمانخودرادرمحیطآیندهبهچهصورتیمیبینید؟درموردموقعیتموردانتظارخودوآنچیزیکهشرکت/ سازمانشمادرآیندهمیخواهدبهآنبرسد،توضیحدهید.

.................................................................................................................................................................................................................. دراینده.میتوان.این.کارگاه.کوچک.راگسترش.داد.ومیتوان.دراینده.یک.طرحان.بزرگ.لباس.نوزادشوم.چون.خیلی.به.این.شغل.علاقه.دارم................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         مأموریت

شرکت/ سازمانشمابهچهنیازیپاسخمیدهد؟بهچهروشیبهنیازهایمشتریانپاسخمیدهید؟چهچیزیشمارامنحصربهفردیامتمایزمیسازد؟

.................................................................................................................................................................................................................. .به.نیازجامعه.که.نیازبه.لباس.نوزاددارند.باطراحی.های.بهتر.وطراحی.های.موردقبول.جامعه.طراحی.هایی.که.مردم.بیشترانهارامیخرند................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         اهداف اصلی

کسبوکارشمابرایکسبموفقیتبهچهاهدافیبایدبرسد؟تعریفموفقیتدرکسبوکارشماچیست؟

.................................................................................................................................................................................................................. ..موفقیت.یعنی.اینکه.کارهاوطراحی.هایی.انجام.دهم.که.موردقبول.جامعه.باشد.وقتی.انها.ازاین.طراحی.هاخوششان.بیایدبه.ماروحیه.داده.میشودکه.کارخودرابهترانجام.دهیم............................................................................................................................................................................................ .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

·         راهبردها (تولید/ فروش/ خدمات)

کسبوکارشماچگونهراهاندازیوادارهخواهدشد؟کسبوکارشماچگونهرشدخواهدکرد؟راهبردهایدسترسیبهاهدافاصلیچیست؟

.................................................................................................................................................................................................................. کسی.که.اینکارراازاول.به.عهده.میگردبایدتااخرانرااداره.نماید...باهمکاری.دقيق.افرادباعث.ميشودکارمارشدکنند........................................................................................................................................................................................................ .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         برنامه ها

برنامههایخودرابرایتحققراهبردشرکت/ سازمانشرحدهید.

.................................................................................................................................................................................................................. .کارخودراگسترش.دهم.ویک.شرکت.تولیدکننده.طراحی.لباس.نوزادبزرگ.بازکنم..................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

5_ معرفی محصولات (کالا/ خدمات)

·         معرفی محصول

ناممحصولاتخودراذکرنمایید. محصولاتشماچهخصوصیاتوویژگیهاییدارند؟مواردمصرفمحصولاتشماچیست؟برایمعرفیمحصولاتخودبهمشتریانازچهروشهاییاستفادهمیکنید؟

.................................................................................................................................................................................................................. ..لباس.نوزاد.بایدازرنگ.هاوطرحایی.که.برای.نوزادان.متناسب.است.استفاده.شود.پارچه.هایی.که.نرم.ولطیف.باشدکه.پوست.بچه.هارااذیت.نکند.......ازکارهای.تبلیغاتی.که.همه.مردم.انراببینند.واستفاده.ازشعارهای.مختلف.برای.جذب.مشتری.............................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         مزیت های رقابتی محصولات

خصوصیاتوویژگیهایبارزونوآورانهمحصولاتقابلارائهشماچیست؟محصولاتسازمانشمانسبتبهمحصولاتمشابهچهبرتریهاویاکاستیهاییدارند؟برایکسبمزیترقابتیدرتولیدکالاهایاارائهخدماتچهتدبیریاندیشیدهاید؟(قیمتپایین،کیفیتمحصول،انحصارمحصول) برایکسبشایستگیمحوریدرتولیدمحصولاتیاارائهخدماتچهتدبیریاندیشیدهاید؟

.................................................................................................................................................................................................................. طراحی.خوب.جنس.خوب.ارائه.ان.به.بازار.خیرتاحالاکه.کاستی.نداشته.است.بایدقیمت.راکمی.کمترازجاهای.دیکربگوییم.که.خریدمردم.هم.بیشترشود................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

معرفی آمیخته بازاریابی محصولات

آیابرایتولیدکالایاارائهخدماتیجدیدبهمشتریانبرنامهایدارید؟برایتوزیعکالاهایاارائهخدماتخودچهشیوههاییرابهکارمیگیرید؟آیابرنامهایبرایتبلیغمحصولاتخوددارید؟برایتبلیغمحصولاتخودازچهروشهاوکانالهاییاستفادهمیکنید؟قیمتمحصولاتخودرابهچهشیوهایتعیینمیکنید؟

.................................................................................................................................................................................................................. برای.توزیع.کالاها.بایدیک.ماشین.دردسترس.باشدکه.بتوانیم.کالاهاراراحت.تربه.بازارارائه.کنیم.ازروش.های.تبلیغاتی.وشعارهای.مختلف................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

6_ برنامه عملیاتی و تولید

·         فناوری و روش تولید مناسب

تکنولوژیموردنیازبرایتولیدمحصولخودرامشخصنمایید. روشتولیدخودراشرحدهید. آیاتکنولوژیوروشتولیدیراکهبرگزیدهایدباتوانمالی،شرایطمحیطی،تغییراتآیندهتکنولوژی،سیاستهایدولت،محیطزیستوشرایطاقتصادیمطابقتدارد؟آیادرجهوابستگیتکنولوژیموردنیازخودرابهمنابعخارجیدرنظرگرفتهاید؟

.................................................................................................................................................................................................................. .تکنولوژی.مخصوصی.ندارداستفاده.ازدستگاه.های.جدیدوخاص............................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         مراحل و فر آیند تولید

فرآیندتولیدخودرابراساسروشتولیدموردنظرخود،شرحدهید.

مراحلتولیدوساختمحصولاتوجریانورودمواداولیهاصلیتامرحلهبستهبندیمحصولاتراتشریحنمایید. درموردعواملیمانندنیرویانسانی،مواداولیهوتکنولوژیدردسترسکهبرفرآیندتولیدشماتأثیرگذارند،توضیحدهید.

.................................................................................................................................................................................................................. اول.انتخاب.پارچه.موردنظربعدطراحی.طرحی.که.قراره.روی.پارچه.بیایدوازهمه.مهمترانتخاب.رنگ.مناسب.ودراخرهم.نیروی.انسانی.است.که.انراتولیدمیکنندوبه.بازارمی.اورند...............................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         نمودار فرآیند تولید

فرآیندتولیدمحصولاتخودرادرقالبنموداریاجدول(همراهبانامدستگاه،مواداولیهمورداستفاده،نیرویانسانیموردنیازوزمانهرمرحلهازتولید) رسمنمایید.

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال

در جدول زیر پس از فهرست کردن منابع، مقدار لازم برای هر محصول را در جدول بنویسید.

 

عنوان محصول

                                 منابع تولید                     

 

مواد اولیه مستقیم

 

مواد اولیه غیر مستقیم

 

نیروی کار مستقیم

 

نیروی کار غیر مستقیم

 

خدمات فنی

 

ساختمان

 

ماشین آلات

 

تأسیسات

 

وسایط نقلیه

 

امکانات ارتباطی

 

انرژی

 

سایر موارد

 

·         روش و محل تأمین منابع تولید

 

سایر اطلاعات

 

 

خرید وتملک/ اجاره

تأمین از

روش و محل تأمین

منابع تولید                        

خارج

داخل

پارچه موردنيازازتهران واردميشود

 

 

داخل

تهران

 

·         مواد اولیه و بسته بندی

دارند؟نحوهتحویلمواداولیهبهچهصورتیاست؟میزاندسترسیبهمواداولیهبهچهمیزاناست؟نحوهمواداولیهمورداستفادهشمادرتولیدچهمشخصاتوویژگیهاییانبارشدنمواداولیهوموادبستهبندیبهچهصورتیاست؟

.................................................................................................................................................................................................................. ...مواداولیه.راازیک.شرکت.بزرگ.که.کارش.همین.هست.سفارش.میدهیم.وانهامواداولیه.رابه.ماتحویل.میدهند.................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         برآورد نیروی انسانی مورد نیاز

هر یک از بخش های عملیاتی  و تولیدی شرکت/ سازمان به چند نفر پرسنل نیاز دارد؟ مهارت و تحصیلات پرسنل باید در چه سطحی باشد؟ هزینه های پرسنل به تفکیک گروه های کاری چقدر است؟

متوسط حقوق و مزایای پرداخت سالیانه

متوسط حقوق و مزایای ماهیانه

تعداد نفر

تخصص یا تحصیلات

عنوان پست سازمانی

ردیف

 1200000+300000عيدی

 10000000

 يک نفر

 فوق ذيپلم طراحی لباس

 برش کار

1

102000000+300000عيدی

 850000

 يک نفر

 ديپلم

 ميان دوزکاروسردوز

2

 9000000+3000000عيدی

 750000

 يک نفر

 ديپلم

 وسط کاروبخار

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

14

جمع کل

 

·         پلان چیدمان پرسنل را در کنار ماشین آلات رسم نمایید.

 

 

 

 

·         برنامه کنترل کیفیت

کیفیتمحصولخودراچگونهارزیابیمیکنید؟چهروشهاییرابرایکنترلکیفیمحصولخوددرنظرمیگیرید؟مراحلیراکهبرایکنترلکیفیتمحصولخودطیخواهیدکرد،توضیحدهید. آیااستانداردهایکیفیتجهانیرادرتولیدمحصولخوددرنظرمیگیرید؟

.................................................................................................................................................................................................................. کیفیت.محصول.راباتوجه.نوع.کاروطرح.ورنگ.موردنیازارزیابی.میشود............................................................................................................................................................................................................ .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         برآورد فضای مورد نیاز طرح

بهچهمیزانفضابرایبخشهایتولیدوعملیاتنیازدارید؟فضایموردنیازبرایبخشهایاداری،رفاهیوکارگریرامشخصنمایید.

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         برآورد امکانات و تأسیسات مورد نیاز طرح

مبلغ کل

سایر هزینه های مربوطه

بهای کل

بهای هر متر مربع

نحوه خرید یا واگذاری

متراژ خریداری شده

متراژ مورد نیاز

تاریخ

ردیف

باقیمانده

پرداخت شده

 1000000

 1100000

 100000

 1000000

 12500

 استیجاری

 -

 80متر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تسطیح و محوطه سازی

قیمت کل

قیمت هر متر یا متر مربع

متراژ مورد نیاز

شرح عملیات

 

 

 

تسطیح و خاک برداری

 

 

 

دیوارکشی

 

 

 

خیابان کشی

 

 

 

جدول بندی

 

 

 

فضای سبز

 

 

 

پارکینگ

 

 

 

روشنایی محوطه

 

 

 

جمع

                                                                   

                                                                    ساختمان ها

ملاحظات

هزینه کل

هزینه هر متر مربع

مصالح مورد نیاز

متراژ

تعداد

نوع ساختمان

ردیف

 

 

 

 

 80متر

 1

ساختمان تولیدی 

 1

 

 

 

 

 

 

ساختمان اداری 

 2

 

 

 

 

 

 

ساختمان رفاهی 

 3

 

 

 

 

 

 

انبار مواد اولیه و قطعات یدکی 

 4

 

 

 

 

 

 

انبار کالای ساخته شده 

 5

 

 

 

 

 

 

ساختمان پست برق 

 6

 

 

 

 

 

 

ساختمان نگهبانی 

 7

 

 

 

 

 

 

ساختمان مسکونی 

 8

 

 

 

 

 

 

سایر... 

 9

 

 

 

 

 

 

جمع کل 

 

 

 

ابزارآلات و وسایل فنی و آزمایشگاهی

هزینه کل(میلیون ریال)

هزینه واحد (هزار ریال)

تعداد

اقلام مورد نیاز

ردیف

 1200000

 1200000

 1عدد

اتوبخار                         

 

 

 

تأسیسات

ردیف

شرح تأسیسات

تعداد/ مقدار (ریال)

مصرف سالیانه

هزینه یک واحد (ریال)

هزینه کل

هزینه حمل و نصب

جمع کل (ریال)

ملاحظات

1

حق انشعاب برق

 

 

 

 

 

 

 

2

ترانسفورماتور

 

 

 

 

 

 

 

3

کابل کشی

 

 

 

 

 

 

 

4

تابلوها

 

 

 

 

 

 

 

5

سایر تجهیزات برق رسانی

 

 

 

 

 

 

 

6

سیستم تهویه

 

 

 

 

 

 

 

7

ژنراتور

 

 

 

 

 

 

 

8

حق انشعاب آب

 

 

 

 

 

 

 

9

حفر چاه و تجهیزات لازم

 

 

 

 

 

 

 

10

احداث منبع هوایی

 

 

 

 

 

 

 

11

دستگاه تصفیه و مخزن ها

 

 

 

 

 

 

 

12

تانکرها

 

 

 

 

 

 

 

13

کمپرسورها

 

 

 

 

 

 

 

14

دیگ های بخار

 

 

 

 

 

 

 

15

سیستم فاضلاب

 

 

 

 

 

 

 

16

سیستم اطفای حریق

 

 

 

 

 

 

 

17

سایر

 

 

 

 

 

 

 

 

ماشین آلات و تجهیزات

 

ردیف

نام ماشین آلات و تجهیزات

مشخصات فنی

ظرفیت و قدرت

شرکت سازنده

تعداد

قیمت هر واحد

قیمت کل

هزینه های داخلی

قیمت کل

 

   چرخ ميان دوز.سردوز.اتوبخار.قيچی صنعتی.ميزبرش.چرخ راسته دوز

 صنعتی

 

 Jack.jack.silter.juki.juki

 1عدد

 2000000.1500000.850000.100000.450000.130000.

 6100000

 6100000

 

جمع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وسایط نقلیه

ردیف

نام وسایط نقلیه

مشخصات فنی

کشور سازنده

تعداد

قیمت (سیف/ سی انداف) (ارز)

هزینه های داخلی (ریال)

قیمت کل (ریال)

خرید داخلی (قیمت کل-ریال)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             اداری و کارگاهی

ردیف

شرح وسایل

تعداد

مشخصات فنی

قیمت یک واحد (ریال)

قیمت کل (ریال)

هزینه حمل و نصب

جمع کل

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد اولیه و بسته بندی

ردیف

مواد مورد نیاز

محل تهیه

ظرفیت مورد انتظار

میزان مصرف یک واحد محصول (با توجه به ضایعات عادی)

مصرف کل (واحد)

قیمت یک واحد

ارزش سیف/ سی انداف با قیمت داخلی (ریال)

هزینه های داخلی (ریال)

قیمت کل در کارخانه

 

 سلفون

 تهران

 30 کيلو

 1عدد

کيلودرسال 120

 

 

 

 کيلوليی 80000

 

 برچسب تبليغاتی

 تهران

 بسته 50000

 1عدد

 1بسته

 

 

 

 400000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم

ردیف

محل خدمت

تعداد

حقوق و مزایای ماهانه

حقوق و مزایای سالیانه (15 ماه)

بیمه سهم کارفرما

دستمزد مستقیم تولید

دستمزد غیر مستقیم تولید

اداری و توزیع و فروش

ملاحظات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آب و برق و سوخت

ردیف

شرح

واحد

ظرفیت مورد انتظار

مصرف سالیانه

هزینه هر واحد

هزینه کل (ریال)

ملاحظات

1

برق مصرفی

 

 

 

 

 

 

2

آب مصرفی

 

 

 

 

 

 

3

گاز

 

 

 

 

 

 

4

گازوئیل

 

 

 

 

 

 

5

بنزین

 

 

 

 

 

 

6

نفت

 

 

 

 

 

 

 

حجم کل

 

 

 

 

 

 

 

تعمیرات و نگهداری

ردیف

شرح

درصد

مبلغ کل هزینه

1

ساختمان ها

 2درصد

 

2

ماشین آلات و تجهیزات

 

 

3

تأسیسات

 

 

4

وسایط نقلیه

 

 

5

وسایل فنی و آزمایشگاهی

 

 

6

وسایل اداری و کارگاهی

 

 

جمع

 

 

 

 

·         طرح جانمایی

در این صفحه فضای قابل دسترس را در مقیاس کوچک ترسیم و محل استقرار تولید، فروش، انبار، اداری و ... را مشخص نمایید.

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

7_ برنامه بازاریابی

   الف- تحقیق و تحلیل بازار

·         مشتریان

مشتریانشماچهکسانیهستند؟چرابازاربهمحصولشمانیازدارد؟اینبازارتاچهمدتبهاینمحصولاتنیازدارد؟رابطهبینمصرفکنندهوخریداراصلیبهچهصورتیاست؟مشتریانشماچهویژگیهایی(سن،جنس،سبکزندگیمستقل) دارند؟

.................................................................................................................................................................................................................. مادرانی.که.برای.بچه.هاشون.لباس.میگیرند.برای.اینکه.برای.پوشاندن.نوزادان.بایدازلباس.استفاده.شود.ویژگی.هایی.ازقبیل.سن.جنس.دارند.................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         اندازه بازار

اندازهبازاررامشخصکنیدونشاندهیددربرآورداندازهبازارتاچهحدبهعواملیازقبیلعلاقهمندیمشتریانبهمحصولات،سطحدرآمدآنهاونحوهدسترسیشانبهمحصولاتخودتوجهکردهاید؟

.................................................................................................................................................................................................................. ..فقط.بایدبه.علاقه.مندبودن.مشتریان.توجه.شدچون.اگرلباس.موردعلاقه.مشتریان.نباشدلباس.هارا.نمیخرند................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

·         تخمین سهم بازار و فروش

صورتیاست؟عواملیراکهممکناستبرمیزانتقاضایبازارتأثیرگذارباشند،مشخصنمایید. میزانفروشخودراچقدربرآوردمیکنید؟برایمحصولشمادربازارچهمقدارتقاضاوجوددارد؟ازکدامیکازروشهایبرآوردبازاراستفادهکردهاید؟ازچهمنابعیبرایتعیینتقاضایبازاراستفادهکردهاید؟روندتغییرتقاضابهچه

.................................................................................................................................................................................................................. تقاضابرای.محصول.خیلی.زیاداست.چون.جامعه.به.لباس.نوزاداحتباج.دارد.......................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         ارزیابی آینده بازار

درآیندهچهسهمی ازبازاررابهدستخواهیدآورد؟بنگاهشما،باتوجهبهتعدادمشتریانبالقوه،واکنشرقبایموجود،امکانورودرقبایجدید،الگویهزینههاوقیمتهاوروندهای  گذشتهوروندهایموردانتظارآیندهفنآوریهایدرحالشکلگیری،میزاننوآوریبنگاهدرعرصههایفنآوری،مدیریت،بازاریابیو... چهحجمیازمحصولاتراخواهدتوانستدرسالهایآتیبفروشدویاارائهنماید؟

.................................................................................................................................................................................................................. .سهمه.بزرگی.به.دست.خواهیم.اوردچون.دراینده.تولیدی.مادربازارجاافتاده.است......................................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         رقابت، حساسیت ها و تهدیدات

رقبایبنگاهوکسبوکارشماچهکسانیهستند؟نقاطقوتوضعفرقبایشماکدامند؟رقبایتاندرچهسطحیهستند؟اگرفکرمیکنیدرقباییوجوددارندکهشمامیتوانیدبخشیازبازارآنهاراتصاحبکنید،درموردنحوهانجاماینکارتوضیحدهید.

.................................................................................................................................................................................................................. ..کسانی.هستندکه.انهاهم.کارشان.عین.مااست.وتلاش.میکنندکه.کارشان.ازتولیدی.مابهترشود.این.است.که.طراحی.های.لباس.هاازتولیدی.مابهترشود.فعلادرسطح.پایین.هستند.................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

 

ب- راهبردهای بازاریابی

·         قیمت گذاری

چگونهبرایمحصولاتتولیدشدهخود،قیمتتعیینخواهیدکرد؟هنگامتعیینقیمتبرایمحصولخودچهمسائلیرادرنظرمیگیرید؟کدامیکازروشهایمدیریتقیمتهارابهکارخواهیدگرفت؟درمقابلتغییرقیمتهابهچهصورتیواکنشنشانمیدهید؟عمدهترینعاملیکهدرقیمتگذاریمحصولاتشماتأثیرداردچیست؟

.................................................................................................................................................................................................................. ..بنابروضعیت.جامعه.قیمت.راتعیین.میکنیم.نوع.طرح.وجنس.ان.لباس.راتعیین.میکنبم.وقتی.که.قیمت.هاتغییرکندماهم.قیمت.لباس.هاراکم.یازیادمیکنیم............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         تبلیغات

رسانههاییراکهبرایآگهیوتبلیغاتمحصولاتخودبهکارمیگیرید،کدامند؟کانالهاییراکهبهمنظورجذبمشتریبهکارگرفتهاید،کدامند؟آیابرایتبلیغاتمحصولاتخودازمتخصصینخارجازشرکتاستفادهکردهاید؟درموردتواناییهاوشایستگیهایآنهاتوضیحدهید؟

.................................................................................................................................................................................................................. .تبلیغات.ازطریق.پوستر..بیلبوردوغیره.بله.استفاده.کرده.ایم.که.به.مانشان.دهدکه.چه.کارهایی.بهتراست.که.برای.تبلیغات.انجام.دهیم............................................................................................................................................................

 

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         شیوه فروش

چهکسانیمحصولاتشماراخواهندفروخت؟چهروشهاییرابرایفروشمحصولاتخودبهکارخواهیدگرفت؟آموزشفروشندههاراچگونهبرنامهریزیمیکنید؟چهروشهاییرابرایپرداختبهمشتریانپیشنهادمیکنید؟چگونهبهشکایتمشتریانرسیدگیمیکنید؟

.................................................................................................................................................................................................................. .مغازه.داران.وکاسب.ها.جنس.مارابه.فروش.میرسانند.برای.رسیدگی.به.شکایات.جایی.رادرنظرمیگیریم.که.مردم.به.انجامراجعه.کنندویاخط.های.تلفنی.راذراختیارمردم.قرارمی.دهیم............................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

 

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         توزیع

آیازنجیرهکاملتوزیعمتعلقبهشماستیاعواملواسطهایدیگر،عواملتوزیعرابهکارمیگیرند؟آیاکانالهایتوزیعباتصویریکهازشرکتومحصولاتشمادرجامعهوجودداردسازگاراست؟آیابستهبندیمحصولاتشمابرایکانالهایتوزیعیکهدرنظرگرفتید،مناسبند؟  آیاکانالهایتوزیعانتخابیشماازنظرهزینهمقرونبهصرفههستند؟

.................................................................................................................................................................................................................. .بله.بسته.بندی.هایی.که.درنظرگرفته.ایم.مناسب.محصول.موردنظراست.بله.سازگاراست...هزینه.زیادی.پرداخت.نمیکنیم.برای.تبلیغات................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         خدمات پس از فروش و گارانتی

چهخدماتیراپسازفروشمحصولخودبهمشتریارائهخواهیدکرد؟مهمترینویژگیخدماتپسازفروششماچیست؟نحوهاطلاعرسانیدرمورداینخدماتچگونهاست؟آیاارائهکردناینخدماتبرایشمامقرونبهصرفهاست؟

.................................................................................................................................................................................................................. ...مهم.ترین.ویژگی.این.خدمات.این.است.که.جنس.باکیفیت.ومرغوب.واردبازارکندودرخدمت.مردم.قراردهیم.بله.مقرون.به.صرفه.است............................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

8- ساختارسازمانی

تیممدیریتومنابعانسانی

مدیرکلیدیشرکتچهکسیاست؟درموردسابقهاوتوضیحدهید.

...........................................................................................................................................................................................................

برش کار.مديرکليدی شرکت محسوب ميشودچون وظیفه الگوکشی وبرش پارچه رابه عهده دارد که اگراينکاررادرست انجام نذهدتوليدی متحمل خسارت سنگينی ميشود.وبازارياب...........................................................................................................................................................................................................

هیئت مدیره و گروه مشاوران شامل چه کسانی هستند؟

بازارياب.برش کار.سرمايه گذاراصلی...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

مشاوران حرفه ای شما چه کسی / کسانی هستند ؟ (حقوقدان، مالی و ....)

افرادباتجربه وهمچنين سايت های معتبراِنترنتی...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

کارکنان عنوان پست سازمانی ، تعداد نفرات و شرح وظایف آنها چیست ؟

ردیف

عنوان پست سازمانی

تعداد نفرات

شرح وظایف

 

برش کار

1نفر

انتخاب مدل بامشورت بازارياب واماده کردن الگووانتقال ان برروی پارچه واماده سازی جهت دوخت

 

ميان دوزکاروسردوز

1نفر

دوخت پارچه برش خورده

 

وسط کاروبخار

1نفر

کمک برش کاربرای اماده سازی جهت دوخت پشت وروکردن محصول اماده شده ونج چينی ودرنهايت بخارمحصول

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         چارت سازمانی شرکت خود را با توجه به تقسیم ،فعالیت ، وظایف و کارها رسم نمایید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9- برنامه زمان بندی و عملیات

برای کلیه مراحل پیاده سازی طرح کسب وکارو عملیات و فعالیت هایی نظیر عملیات ساختمانی ، محوطه سازی، انتقال فن آوری ، خرید ماشین آلات و دستگاه ها ، راه اندازی تجاری و تهیه مواد اولیه تا ساخت ، پیش بینی زمانی را انجام دهید 

ردیف

مراحل اجرای طرح کسب و کار

زود ترین زمان شروع

زود ترین زمان خاتمه

دیرترین زمان شروع

دیرترین زمان خاتمه

زمان شناوری

 

 

 

 

 

 

 

 

10-ارزیابی و مدیریت خطرپذیری

   دراینبخشمشخصکنید،ازواردشدندرچهزمینههاییبایدپرهیزنمایید؟بامشکلاتیمانندتغییراتدرنرخبهره،نرخبیکاری،تغییراتفناوری،تغییرسلیقهوعاداتمشتریانوتغییرقوانینومقرراتچگونهبرخوردمیکنید؟  بامشکلاتمربوطبهتولید،کیفیتوخسارتاحتمالیکهتولیدرامتوقفمیسازدوزمانهایناشیازطولانیشدنزمانطراحیوتوسعهمحصولچگونهبرخوردمیکنید؟

.................................................................................................................................................................................................................. .بازهم.بنابربه.نیازجامعه.ماکارخودراانجام.می.دهیم............................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

11- برنامه مالی

·         برآورد سرمایه ثابت :

شرح

مبلغ ( هزار ریال)

زمین

 

محوطه سازی

 

ساختمان سازی

 

ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی

 

تأسیسات

 

وسایل حمل و نقل

 

وسایل دفتری

 

اقلام پیش بینی نشده (10 درصد اقلام باز)

 

جمع کل

 

·         برآورد هزینه های قبل از بهره برداری

شرح

مبلغ (هزار ریال)

هزینه های تهیه طرح، مشاور، اخذ مجوز، حق ثبت ها، قراردادهای بانکی و ...

 

هزینه آموزش پرسنل (2% حقوق و دستمزد سالیانه)

 

هزینه راه اندازی تولید آزمایشی (15 روز هزینه های اّب و برق، سوخت و مواد اولیه)

 

جمع کل

 

سرمایه ثابت = (هزینه های سرمایه ای + هزینه های قبل از بهره برداری)

·         برآورد سرمایه در گردش:

شرح

مبلغ (هزار ریال)

مواد اولیه و بسته بندی

 

تنخواه گردان (یک ماه هزینه حقوق و آب و برق و تلفن و سوخت و مواد اولیه و...)

 

موجودی کالا

 

جمع کل

 

 

·         نحوه سرمایه گذاری:

شرح

سهم متقاضی

تسهیلات بانکی

مبلغ

درصد

مبلغ

درصد

 

 

30

 

70

 

 

30

 

70

 

 

30

 

70

 

 

 

·         برآورد هزینه استهلاک ( مبلغ به هزار ریال ):

شرح

ارزش دارایی

درصد

هزینه استهلاک سالیانه

محوطه سازی

 

 

 

ساختمان

 

 

 

ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی

 

 

 

تأسیسات

 

 

 

وسایل حمل و نقل

 

 

 

وسایل دفتری

 

 

 

اقلام پیش بینی نشده

 

 

 

جمع کل

 

 

 

 

·         هزینه تولید سالانه :

شرح

 مبلغ (هزارریال)

هزینه مواد اولیه و بسته بندی

540000000

هزینه حقوق و دستمزد

312000000

هزینه انرژی( آب، برق ، سوخت )

10000000

هزینه تعمیرات و نگهداری

1000000

هزینه پیش بینی نشده ( 5% اقلام ریال)

2500000

هزینه اداری و فروش(1% اقلام بالا )

 

هزینه تسهیلات مالی ( سود یک سال تسهیلات بانکی )

 

هزینه بیمه کارخانه ( 2 درهزار سرمایه ثابت )

3000000

هزینه استهلاک

 

هزینه استهلاک قبل از بهره برداری ( 20% هزینه های قبل از بهره برداری )

 

جمع کل

 

 

 

 

·         برآورد قیمت تمام شده محصول:

   = محصول شده تمام قیمت

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         قیمت فروش محصول

قیمت فروش محصول بر اساس متوسط قیمت کالاهای مشابه در بازار در نظر گرفته می شود.

·         محاسبه هزینه های ثابت و متغیر

شرح

هزینه متغیر

هزینه ثابت

هزینه کل

(هزار ریال)

مقدار

درصد

مقدار

درصد

مواد اولیه و بسته بندی

 

100

 

0

 

حقوق و دستمزد

 

35

 

65

 

هزینه انرژی(آب،برق و سوخت)

 

80

 

20

 

تعمیرات و نگهداری

 

80

 

20

 

پیش بینی نشده

 

85

 

15

 

اداری و فروش

 

100

 

0

 

هزینه تسهیلات مالی

 

0

 

100

 

بیمه کارخانه

 

0

 

100

 

هزینه استهلاک

 

0

 

100

 

استهلاک قبل از بهره برداری

 

0

 

100

 

جمع کل

 

 

 

 

 

 

·         فروش کل

(قیمت فروش محصول ×میزان تولید سالیانه) = فروش کل

توجه:فروش به هزار ریال محاسبه گردد.

.................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

·         تعیین نقطه سربه سر :

·         تعیین درصد فروش در نقطه سربه سر :

توضیح اینکه این نسبت هرچه کوچکتر از عدد یک باشد بهتر است و نشان دهنده درصد عملکرد نسبت به ظرفیت

تولید در نقطه سربه سر است .

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

·         سود و زیان ویژه ( به هزارریال )

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

·         ارزش افزوده خالص و ناخالص :

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

استهلاک قبل از بهره برداری  _  استهلاک  _ ارزش افزوده ناخالص = ارزش افزوده خالص

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         بازده فروش:

=     =  نسبت سود ویژه به فروش (بازده فروش)

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         بازده کل دارایی:

=     = نسبت سود ویژه به کل دارایی ها (بازده دارایی ها)

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

·         سرمایه ثابت سرانه:

=       =  سرمایه ثابت سرانه

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................................................

·         سرانه کل سرمایه گذاری:

 =     =   سرانه کل سرمایه گذاری

............................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

·         نرخ بازدهی سرمایه :

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

·         دوره برگشت سرمایه:

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

12- برنامه طرح و توسعه

آیاتحقیقاتقبلازتولیدوتوزیعمحصولراانجامدادهاید؟برایتوسعهمحصولدرآیندهچهبرنامههاییدارید؟چهجانشینهاومکملهاییبرایمحصولاتخوددرنظرگرفتهاید؟سهمبرنامههایطرحوتوسعهدرفعالیتهایشرکتشماچقدراست؟وآیادراینزمینهسرمایهگداریخاصیانجامدادهاید؟روشخودرابرایدریافتبازخوردازمشتریانشرحدهید. روشخودرابرایخودارزیابیسازمانیوانجامبهبودهایجهشیوبهبودمستمرشرحدهید.

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

 

................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

13- پیشنهادها

در این بخش پیشنهادات موجود در زمینه سرمایه مورد نیاز، نحوه جمع آوری سرمایه، مصرف وجوه، برگشت سرمایه، جذب تیم مدیریت، اخذ مجوزهای لازم و مواردی از این قبیل مطرح می گردد.

.................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................................................. ..................................................................................................................................................................................................................

 

 

14-ارزیابی کسب و کار

از آنجائیکه مستندات طرح کسب وکار یکی از ارکان اصلی در برقراری ارتباط با نهادها وسازمان های مالی و اعتباری است بر این اساس سخت نیازمنداعمال بازخوردهای تکمیلی است برای این منظور ارزیابی های ویژه ای در این بخش برای غنی سازی طرح کسب و کار ارائه شده است که به شرح ذیل می باشد:

1-ارزیابی فنی

هدف از اجرای این ارزیابی حصول اطمینان از صحت مبانی و شاخص های فیزیکی ، تأثیرات قوانین موجود در تهیه ماشین آلات و نیروی انسانی متخصص ،فن آوری و مولفه های عملیاتی اجرای طرح است.

مؤلفه های مؤثر در ارزیابی فنی طرح کسب و کار

1-      شرکت و سابقه آن

2-      محل اجرای طرح

3-      مدیریت شرکت

4-      جنبه های قانونی

5-      ویژگی های اساسی طرح

الف) هدف از اجرای طرح

ب) ظرفیت (اسمی و تولیدی طرح )

ج) ظرفیت ماشین آلات انتخابی

د) مواد اولیه و امکانات تهیه

ه)طرح تولید

و) بررسی تکنولوژی تولید و قرار دادهای فنی

ز) روش تولید

ح) کنترل کیفیت

ط) برنامه زمانبندی تولید

ی) پیش بینی ظرفیت تولید در زمان بهره برداری  

چگونگی انجام ارزیابی فنی طرح کسب و کار

فرآیند بررسی و ارزیابی فنی طرح کسب و کار با بررسی تکنولوژی های مؤثر در تولید محصول مورد نظر شروع شده و به برنامه کاربردی ساخت، برآورد هزینه هایی نظیر: ثابت، سرمایه گذاری، جاری تولید، راه اندازی و تولید آزمایشی ختم می شود. بر این اساس برای ارزیابی فنی طرح ابتدا قابلیت اجرای طرح یا پروژه خود را از نطر فنی بررسی نمایید پس از بررسی های به عمل آمده راهبردها و راهکارهای مختلف فنی برای اجرای طرح خود را شناسایی و تدوین نمایید و در گام آخر زمینه های تخمین و انتخاب بهترین راهبرد فنی برای ساخت و تولید محصول خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می شود مراحل ذیل را برای یک انتخاب مؤثر رعایت نمایند.

1-      انتظارات فنی برای اجرای طرح را به درستی تعریف کنید.

2-      راهکارهای دسترسی به انتظارات خود را لیست نمایید.

3-      هریک از راهکارها (فنآوری مورد انتظار) را جداگانه بررسی نمایید.

_ احتمال دسترسی

_ پیامدهای پیاده سازی

_ نقاط قوت و ضعف

4-      با توجه به چشم انداز و اهداف اصلی خود راهکارهای موجود را موازنه کنید.

5-      به دور از رویکردهای منفی تصمیم گیری (حساسیت به یک نوع فن آوری خاص، توجه به گزارشات شگفت انگیز) انتخاب خود را انجام دهید.

پس از انتخاب هوشمند فن آوری مورد نیاز جداول اطلاعات ذیل را برای بررسی بهتر تدوین نمایید.

         _ جدول سرمایه گذاری: شامل سرمایه گذاری ثابت و در گردش مورد نیاز

         _ جدول نحوه تأمین منابع مالی

شرح تفصیلی مؤلفه های مؤثر در این ارزیابی بصورت جامع در بخش های قبل ارائه شده است.

بر این اساس ارزیابی فنی طرح کسب و کار، زمینه لازم برای بازخورد مجدد و ارائه گزارشات اختصاصی سازمان و نهادهای مرتبط را فراهم می آورد.

2- ارزیابی اقتصادی و بازار

هدف از ارزیابی اقتصادی عبارت است از شناخت شاخص های یک کالا از نظر عرضه، تقاضا، قیمت فعلی و پیش بینی موارد فوق در یک دوره زمانی معین و برآورد کمبود یا مازاد کالا در آن دوره زمانی.

 

 

مؤلفه های مؤثر در ارزیابی اقتصادی

1-      برآورد میزان تولید توسط سایر تولید کنندگان ( پیش بینی عرضه )

2-      برآورد نیاز و کشش بازار در خصوص کالای مورد نظر ( پیش بینی تقاضا )

3-      تخمین صرفه جویی ارزی به سبب کاهش باعدم واردات

4-      تخمین درآمد ارزی به سبب صادرات

5-      تجزیه و تحلیل وابستگی مواد اولیه

 

چگونگی اجرای ارزیابی اقتصادی طرح های کسب و کار

دستیابی به یک ارزیابی اقتصادی اثر بخش نیازمند رعایت موارد متعددی است که در ذیل به آنها اشاره شده است :

-          شناخت محصولات تولیدی و بررسی موارد استفاده آن؛

-          شناخت اقتصادی محل اجرای طرح ؛

-          وضعیت بازار محصول در سال های گذشته ؛

-          پیش بینی بازار محصول برای دوره مورد بررسی ؛

الف- پیش بینی عرضه بر اساس تولیدات داخلی و واردات؛

ب- پیش بینی تقاضا با استفاده از روش های مختلف تعمیم روند گذشته تقاضا ، مصرف سرانه ، مقایسه بین المللی ضرایب فنی ، سلیقه مصرف کنندگان و تغییر الگوی مصرف ؛

ج-پیش بینی نیازها ( مقایسه عرضه و تقاضا ) ؛

د- پیش بینی امکانات تولید در آینده ؛

هـ - مقایسه پیش بینی امکانات تولید و تقاضا در آینده .

-          بررسی وضعیت بازار محلی شامل :

الف- رضعیت تقاضای محصولات تولیدی در بازار منطقه ( شهرستان- استان ) ؛

ب- بررسی وضعیت عرضه محصول باتوجه به تعداد کارگاه های موجود د منطقه ( شهرستان استان ) .

-          مواد اولیه و چگونگی تأمین آنها ؛

-          بررسی قیمت ها و چگونگی توزیع محصول تولیدی در بازار؛

 

-          برنامه فروش :

الف برنامه بازاریابی ؛

ب- برنامه تبلیغات؛

ج برنامه هزینه های فروش ؛

-          تهیه گزارش نهایی مطالعه بازار .

3- ارزیابی مالی

هدف از تهیه برنامه مالی و ارزیابی مالی طرح کسب و کار ، شناخت منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح و زمان باز پرداخت آنهاست . علاوه بر آن ارزیابی مالی طرح کسب و کار ، ریسک های احتمالی ، سرمایه گذاری مطلوب و میزان سود آوری قابل انتظار را به شما نشان خواهد داد

مؤلفه های مؤثر در ارزیابی مالی

1-      محاسبه جریان نقدینگی

2-      زمان بندی جریان نقدینگی

3-      تهیه طرح احتمالی برای هزینه های غیرقابل پیش بینی

4-      استاندارد سازی و تنظیم صورت های مالی

5-      نحوه تأمین مالی و سایر اطلاعات کمکی

چگونگی اجرای ارزیابی مالی طرح های کسب و کار

بررسی نقطه سر به سر یکی از روش هایی است که می توان برای ارزیابی مالی طرح کسب و کار به کار گرفت .

نقطه سربه سر حجم فروشی را که کارآفرین برای پوشش کل هزینه ها احتیاج دارد مشخص می کند روش دیگر، دوره برگشت سرمایه ، روش ارزش فعلی و روش گردش وجوه نقد تنزیل شده است . در روش دوره برگشت سرمایه مدت زمان لازم برای بازیافت و بازگشت مبالغ سرمایه گذاری اولیه اندازه گیری می شود . روش ارزش فعلی ، ارزش کنونی جریان نقدی که در آینده از طریق سرمایه گذاری به دست می آید را محاسبه می کند و روش گردش وجوه نقد تنزیل شده ( نرخ بازده داخلی ) نرخی را که در آن ارزش فعلی دریافت ها از یک پروژه با ارزش فعلی سرمایه گذاری برابر است را محاسبه می کند

 

15-ضمائم

بخش ضمائم در برگیرندۀ اطلاعات تکمیلی در زمینۀ طرح می باشد . اطلاعاتی مانند: بروشورها ، کاتالوگ ها و مدارک مربوط به تولید ، گزارش عملکرد مالی و گزارش بازرسان ، مدارک قانونی ، قراردادها، پیمان ها، نامه های خریداران ، اجاره نامه ها ، نتایج ارزیابی تحقیقات بازار ، سوابق شغلی مدیران و سایر اطلاعات مهم و مرتبط .

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

روش های خودارزیابی طرح کسب و کار

پس از تهیه و تدوین طرح کسب و کار به منظور تعمیق نکات مثبت و شناسایی نقاط بهبود طرح ، ضروری است تا از راهبردهای خود ارزیابی طرح کسب و کار استفاده شود

بهره گیری از روش های خود ارزیابی این امکان را به شما خواهد داد تا قبل از ارائه نهایی طرح خود به مراجع ، نهادها و سازمانهای ذی صلاح طرح خود را بازبینی کنید لازم به ذکر است با بهره گیری از روش های ارزیابی طرح کسب وکار نقاطی که نیازمند بازبینی و یا بازنویسی مجدد باشند شناسایی شده و فرصت بسیار مناسبی برای تقویت و استحکام طرح کسب و کار شما فراهم خواهد شد .

برای این منظور دو روش خود ارزیابی در این بخش معرفی خواهد شد .

روش اول : ارزیابی با بهره گیری از طیف لیکرت

در ارزیابی با بهره گیری از طیف لیکرت شما باید قسمت های تدوین شده از طرح کسب و کار را بادقت هر چه تمام تر مطالعه کنید و به عنوان یک کارشناس ، ارزیابی خود را برای تست های متعدد با بهره گیری از شاخص های (خیلی ضعیف ،ضعیف ، متوسط،خوب، عالی) اعمال کنید .

روش دوم : ارزیابی با بهره گیری از جدول ارزیابی طرح کسب و کار

در این روش نیز مانند روش اول عمل کنید ، هر یک از بخش های طرح کسب و کار را با دقت مطالعه نموده و با توجه به سقف امتیازدر نظر گرفته شده برای هر بخش به خود امتیاز دهید. پس از پایان ارزیابی ، امتیاز نهایی خود را محاسبه نمایید .  امتیاز کسب شده ، نشاندهندۀ میزان تواناییشما در تهیه و تدوین طرح و نقاط قوت و ضعف آن می باشد پس از شناسایی نقاط ضعف طرح خود ، اقدامات زیر را انجام دهید :

-          نقاط ضعف را برجسته کنید

-          اطلاعات مورد نیاز را فهرست کنید

-          مؤثر ترین اطلاعات را از منابع موجود استخراج کنید

-          پس از پردازش ، اطلاعات لازم را به محتوای موجود اضافه کنید، تا کاستی ها برطرف گردد.

-          طرح را مجدداً بررسی کنید .

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: یکشنبه 14 تیر 1394 ساعت: 8:37 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس