تحقیق در مورد باغبانی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد باغبانی

بازديد: 1658

 

تحقیق در مورد باغبانی

از باغباتی می توان تعاریف متعدد وبی شماری کرد.در زیر به متداولترین وپرمعنا ترین آنها اشاره می شود:

باغبانی علم،فن وهنر پرورش وتولید میوه ها ،سبزیها ،گلها وگیاهان زینتی را                                            می گویند.همانگونه که از این تعریف بر می آید ،باغبانی علاوه بر اینکه  مبتنی بر یک سری اصول علمی است،به ممارست وتمرین فراوان نیاز دارد.(پیوند،هرس)وبا سلیقه های  گوناگون قابل اجرا است.(گلکاری)عملی است که با علم وفن آمیخته به هنر وسلیقه نیاز دارد.علم باغبانی در گذشته گسترش چندانی نداشت ولی امروزه با توجه به پیشرفت های فراوان وبا به کار گیری علوم دیگر از قبیل علوم طبیعی ،فیزیک،شیمی،آمار،ریاضیات واقتصاد،خود به صورت دانشی گسترده  ودارای شعب و رشته های متعددی در آمنده است.

کثرت وتنوع گیاهان باغی ،ما را براآن می دارد که این گیاهان را در گروه های مناسب  دسته بندی کنیم تا بتوانیم  از نقطه نظر های مختلف آنها را شناسایی ،مطالعه وبررسی کرده و  با توجه به خواص  وویژگی های  مشترک هر کدام ،نسبت به رفع نیازهای آن اقدام کنیم.درنتیجه در پرورش وتولید این محصولات ،موفق شویم.

البته گیاهان باغی را می توان  مانند سایر گیاهان از نقطه نظر های مختلف منجمله شکل ظاهری(مرفولوژی)،عادت رشد،چرخه زندگی وشرایط اقلیمی تقسیم بندی کرد که در زیر فقط تقسیم بندی متداول در علم باغبانی را ذکر می کنیم.

تقسیمات علم باغبانی

با توجه به تعریف باغبانی ،با استفاده از انواع طبقه بندی گیاهان وبا در نظر گرفتن نحوه مصرف وهدف تولید ،می توان ،گیاهان باغی  را حداقل به سه دسته کلی میوه،سبزی وزینتی تقسیم کرد.بر اساس همین تقسیم کرد.بر اساس همین تقسیم بندی ،باغبانی به چهار رشته یا شعبه بزرگ میوه کاری ،سبزیکاری،گلکاری،پارک ویا فضای سبز تقسیم بندی کرد.

میوه کاری:نحوه کشت وپرورش گیاهان چند ساله ای را که بخشی یا تمام میوه انها بیشتر به صورت خام مورد تغذیه انسان قرار می گیرد ،میوه کاری نامیده می شود.

سبزیکاری:نحوه کشت وپرورش گیاهانی را که تمام یا  قسمتی از آنها اعم از گل ،میوه،برگ،ساقه یا ریشه به صورت های مختلف مورد تغذیه انسان قرار می گیرند ،سبزیکاری  می گویند.

گلکاری:نحوه کشت وپرورش گیاهانی  را که از نظر شاخ وبرگ،گل ،میوه ویا شکل ظاهری برای تزیین وزیبایی مکانهای مختلف(منزل،باغچه،فضای سبز،و) مورد استفاده قرار می گیرند،گلکاری می گویند.

فضای سبز:ترکیب طبیعی یا مصنوعی عوامل گیاهی وغیر گیاهی موجود در طبیعت با بهره گیری از علم وهنر وبا دخالت احساس وعواطف بشری به نحوی که مطبوع طبع واقع شود ،فضای سبز نامیده می شود.

حال با توجه به تعاریف فوق به این نتیجه می رسیم که گیاهان باغی حداقل با توجه به هدف تولید شامل میوه،سبزی وزینتی قابل تقسیم هستند که در زیر به شرح هر دسته می پردازیم.

چند نکته مهم در مورد باغبانی

 

1)مهم  ترین عامل در باغبانی خاک است و یکی از رایج ترین سوالات این است که خاک مناسب چه نوع خاکی است؟  خاک مناسب خاکی است که بتواند اب و هوا را از خود عبور دهد.

  2)کود مناسب دومین عامل مهم در پرورش گیاه محسوب میشود که باید به خاک خوب اضافه شود.کود حکم غذا را برای گیاهان دارد.

 3)مشکل بسیاری از ما این است که اب دادن زیاد را به اب دادن کم  ترجیح میدهیم،این در حالی است که اب مناسب برای گیاهان بین10 تا 15 سانتی متر است تا به ریشه کمک کند که ارام ارام رشد کند

 4)بهترین زمان برای ابیاری صبح های خیلی زود و یا در طول شب است چون اینطوری اب سریع در معرض نور قرار نگرفته و تبخیر نمیشود

 5)اگر در خانه شما ناودان وجود داره بسیار محتاط باشید زیرا در صورت باران شدید ممکن است اب جمع شده و به گیاه رسیده و به ریشه ضرر برساند

 6)چمن عامل مهمی در زیبایی است.اب دادن به چمن هر سه روز یکبار کافی است در ضمن اب را طوری به چمن دهید که اب روی سطح خاک انباشته نشود

 7)سعی کنید هر چند وقت یکبار به باغچه خود سر زده و گل و گیاهان پژمرده،شاخه های خشکیده و هر چیزی که زیبایی باغ کوچک شما را کم میکند جمع اوری کنید.

 8)درخت را هرگز فراموش نکنید.کاشتن یک درخت میوه در بین رنگهای درخشان گل به شما حس ارامش بخشی را میدهد که برای روح و ذهن شما نیز مناسب است

 9)شیشه های رنگی،مجسمه های بر جسته،استفاده از گلدان گل در اطراف حیاط و حباب های روشنایی برای روشن کردن باغچه زیبای شما در شب میتواند وسایل خوبی برای تزیین ان   باشد

 10)گلهای بنفشه رنگی و رز میتواند انتخاب مناسبی برای حیاط شما باشد(در ضمن گل مورد علاقه ی ایرانی ها رز است در همه رنگها)

 11)اگر حیاط شما بزرگ است هرگز خود را از داشتن یک دست میز و صندلی برای هنگامی که نیاز به ارامش دارید محروم نکنید.

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 20 بهمن 1393 ساعت: 17:30 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس