تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق در مورد انقلاب اسلامي

بازديد: 943

انقلاب اسلامي

دههٔ فجر (در اصطلاح رسانه‌های ایران: ایام‌الله دهه فجر) به فاصلهٔ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه هر سال که از سال ۱۳۵8 آغاز شده‌است، گفته می‌شود. ۱۲بهمن روز ورود آیت الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله به ایران بود.

طی این ده روز شاپور بختیار که در زمان نخست وزیر ایران بود کاملاً کنترل کشور را از دست داده بود. خميني از نظامیان در خواست کرد که به نیروهای انقلاب بپیوندند.[نیاز به ذکر منبع] نهادهای حکومت پهلوی از هم پاشید و در ۲۲ بهمن سال ۵۷ کنترل اوضاع عملاً به دست سید روح الله خمینی افتاد و انقلاب ۵۷ به پیروزی رسید.

 

انقلاب اسلامي با شهادت مشكوكآيت الله سيد مصطفي خميني در نجف اشرف توسط عوامل رژيم شاهنشاهي وارد مرحله تازه ايشد و امواج خوروشاني در بين مردم به پا كرد ، اما امام خميني اين حادثه را از الطافخفيه الهي دانستند.
روز 17 دي 1356 ، در روزنامه اطلاعات مقاله اهانتآميزي تحت عنوان ايران و استعمار سرخ و سياه با امضاي مستعار احمد رشيدي مطلق و درحقيقت با دستور شاه و دربار عليه امام خميني به چاب رسيد ، مراجع ، مردم و طلاب قمدر اعتراض به اين مقاله اهانت آميز ، قيامي تاريخي را در 19 دي 1356 به ثبت رساندندكه اين قيام توسط عوامل رژيم پهلوي به خاك و خون كشيده شد .
مراجع تقليد خواستار بر گزاري مراسم چهلم شهداي قم در سراسر كشورشدند و در اكثر نقاط ايران مراسمي بر گزار شد ، اما اينبار نوبت مردم رشيد تبريزبود تا در 29 بهمن 1356 قيام آنها به خاك و خون كشيده و حماسه اي ديكر در تاريخانقلات اسلامي ثبت شود .
نوروز سال 1357 عزاي عمومي اعلام شد و مردم مراسمچهلم شهداي تبريز را در شهرهاي مختلف برگزار كردند كه قيام مردم يزد با سركوب شديدرژيم پهلوي ثبت نمود.
در 28 مرداد 1357 سيما ركس آبادان توسط عوامل ساواكبه آتش كشيده شد و مردم بيگناه جان سبردند.
جمشيد آموزكار كه در سال 1356 بهجاي امير عباس هويدا بر مصدر نخست وزير تكيه زده بود با گسترش امواج انقلاب اسلاميمجبور به استعفا شد و جعفر شريف امامي كه با شعار دولت آشتي ملي سعي در فريب انظارعمومي داشت به نخست وزيري رسيد ، او تاريخ شاهنشاهي را لغو و قمار خانه ها را تعطيلو مطبوعات را آزاد و حزب رستاخيز را منحل كرد ، اما هشياري رهبري انقلاب و مردممسلمان نقشه رژيم را نقش بر آب كرد.
روز 13 شهريور 1357 نماز عيد فطر درقيطريه تهران به امامت آيت الله مفتح به نحو بي نظيري برگزار شد و با تظاهرات مردمدر روز 16 شهريور اعلام حكومت نظامي شد ، روز جمعه 17 شهريور ، مردم بيخبر از حكومتنظامي به خيابانها ريخته و ارتش شاه در ميدان ژاله (شهدا) به روي مردم بي دفاع آتشكشود و خيابانهاي اطراف راغرق در خون بيگناهنمود.
17
شهريور 1357 بدين شكل در تاريخ انقلاب به جمعه سياه معروف كرديد، با آغاز سال تحصيلي دانشجويان و دانش آموزان حضور مؤثرتري يافتند ، امام خميني در 13 مهر 1357 عازم فرانسه شدند ، و از آنجا سكان كشتي مردم را در امواج خوروشانانقلاب اسلامي هدايت نمودند.
دهكده نوفل لوشاتو در حوالي باريس مبدل به كانون خبرساز جهان كرديد و مردم و خبرنكاران از همه نقاط دنيا براي مصاحبه با حضرت امام بهآنجا سرازيز شديد،
در آبان ماه اعتصابات كار كنان شركت نفط ، مخابرات ،بانك ملي ، سازمان آب ، راديو و تلفزيون و ... بر دامنه مبارزاتافزود.
در 13 آبان 1357 تظاهرات دانش آموزان و دانشجويان مقابل دانشكاهتهران به خاك و خون كشيده شد ، 14 آبان ارتشبد غلامرضا ازهاري مأمور تشكيل كابينهشد.
تظاهرات تاسوعا و عاشورا ، عملا به صورت همه برسي بر ضد رجيمشاهنشاهي در آمد و مردم در شعارهايشان خواستار استقلال آزادي و جمهوري اسلامي شديد .
رجيم شاه آخرين نفسها را ميكشيد و آخرين تير تركش شاه و اربابانغربيش نخست وزيري شابور بختيار از اعضاي قديمي جبهه ملي بود كه با شعار سوسيالدموكراسي آمده و خود را مرغ طوفان ميدانست ، تمهيد ديكر شاه براي حفظ نخست و تاجخود تشكيل شوراي سلطنت بود ، و در 26 دي 1357 ، محمد رضا شاه بهلوي ناجار به خروجاز ايران شد .
امام كه دولت بختيار را غير قانوني اعلام كردند و شوراي انقلاب راتشكيل داده بودند با فرار محمد رضا شاه از ايران آماده عزيمت به ميهن اسلامي شديد ،بختيار فرودكاه ها را بست و برواز امام يك هفته به تأخير افتاد ، اما سر انجام روز 12 بهمن 1357 حضرت امام پس از 15 سال تبعيد به ايران باز گشتند ، ورود امام به ميهنرا ميليون ها نفر از تهران و ساير نقاط كشور استقبال كردند ، امام خميني بس از ورودبه تهران ضمن حضور بر مزار هزاران شهيد انقلاب اسلامي ، در سخنراني خود در بهشتزهراء ، دولت بختيار را غير قانوني اعلام نمود و فرمودند كه بزودي به بشتوانه رأيملت و حق شرعي خود دولت تعيين ميكنند.

امام سپس در مدينه علوي و رفاهمستقر شدند و در 16 بهمن ، مهندس بازرگان را به نخست وزيري دولت مؤقت منسوبنموديد.

در روز 19 بهمن ، پرسنل نيروي هوائي ارتش به محضر امام رسيدند و باايشان بيعت نمودند.

شب 21 بهمن در نيروي هوائي تهران در گيري مسلحانه بينعده اي از افراد اين نيرو و گارد شاهنشاهي پيش آمد كه با دخالت مردم ، درب پادكانها به روي مردم باز شد و سلاح هائي به دست مردمافتاد.

سران أرتش دست اندر كار كودتا شدند و در روز 21 بهمن از ساعت 4 بعداز ظهر اقلام حكومت نظامي شد ، امام اعلام كردند كه مردم به جكومت نظامي اعتنانكنند ، مردم در روز 22 بهمن به مراكز دولتي نظامي، انتظامي و راديو و تلفزيون يورشبرده و آنها را فتح كردند ، با فرار بختيار از ايران و اعلام بيطرفي ارتش در روز 22بهمن 1357 انقلاب اسلامي ايران پس از سالها مجاهدت ايثار ، فدا كاري و مقاومت درراه رضاي الهي با رهبري بي نظير حضرت امام خميني و به همت مردم سرافراز ايران بهبيروزي نهائي رسيد.

 

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 9:03 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس