تحقیق درباره Icu و ccu

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره Icu و ccu

بازديد: 891

 

Icu  و ccu

 

هر كدوم از اينا يه واحد توي بيمارستان هستن كه بر اساس كاربرد‌ها و تجهيزاتي كه دارن تقسيم بندي شدن و بيماراني كه در شرايط بحراني هستن، بر اساس نيازشون توي يكي از اين واحد ها بستري ميشن.

 

icu : مخفف intensive care unit هست. همون بخش مراقبت‌هاي ويژه گفته ميشه. اسم‌هاي ديگه‌اي هم داره. مثل: Critical Care Unit (CCU) ، Intensive Therapy Unit و Intensive Treatment Unit (ITU)

اين واحد براي بيماراني هست كه به خاطر آسيب‌هاي شديد يا بيماري‌هاي حاد، نيازمند مراقبت مداوم هستن و به خاطر مشكلاتي كه ارگان‌هاي مختلف بدنشون داره، براي ايجاد عملكرد طبيعي بدن، بايد مدام از يه سري دستگاه ها كمك بگيرن.

مثل بيماراني كه به خاطر تصادف يا بيماري ريوي حاد بايد تنفسشون رو با دستگاه ونتيلاتور كنترل كرد. كه مثل يه ريه‌ي مصنوعي، اكسيژن مورد نياز خونشون تامين شه.

اين بخش نيازمند تجهيزات پيشرفته و پزشكان و پرستاران ماهري هست كه مخصوصا براي اين بخش آماده شده باشن.

 

ccu: اين عبارت مخفف coronary care unit (CCU) هست كه cardiac intensive care unit (CICU هم گفته ميشه. به معني بخش مراقبت‌هاي ويژه‌ قلبي كه براي رسيدگي به بيماراني هست كه از نظر قلبي در شرايط حادي هستن. مثل افرادي كه سكته‌ي قلبي كردن، آنژين ناپايدار دارن يا به هر دليلي سيستم قلب و عروقيشون به خوبي نميتونه كار كنه. نكته‌ي حياتي توي اين بخش اينه كه عملكرد قلب بيمار بايد به طور مداوم مانيتور بشه و نيازمند الكتروكارديو گرام به تعداد بيماران هست.

با اين مانيتورينگ در صورت بروز مشكل، درمان دارويي يا دفيبريلاسيون قلبي مورد نياز خيلي سريع تر صورت ميگيره.

 

nic: اين عبارت هم مخفف Neonatal Intensive Care Unit (NICU) هست. اين بخش مثل همون مراقبت‌هاي ويژه هست منتها براي نوزادان بيمار يا نارس. به همين ترتيب بايد پزشكان و تجهيزاتي كه استفاده ميشه هم متناسب با اين بخش باشن.

به عنوان مثال انكوباتور نوزاد يكي از مهم ترين تجهيزات اين بخش هست.

انواع بخش ویژه[ویرایش]

بخش مراقبت‌های ویژه در هر بیمارستان معمولاً به انواع زیر تقسیم می‌شود:[۲][۳]

 

مراقبت‌های ویژه کودکان Pediatric Intensive Care Unit) PICU)

مراقبت‌های ویژه سیار Mobile Intensive Care Unit) MICU)

مراقبت‌های ویژه جراحی Surgical Intensive Care Unit) SICU)

در ایران، ریاست بیمارستان موظّف است یک نفر از پزشکان شاغل در آن بیمارستان را که در مفاد دوره بالینی تخصصی خود دوره مراقبت‌های ویژه (متخصصین بیهوشی، متخصصین داخلی، و متخصصین ریه) پیش‌بینی شده‌است را بر اساس قابلیت، تجربه و تبحر علمی و عملی بعنوان ریاست بخش مراقبت‌های ویژه منصوب نماید. در صورتی که انتخاب رئیس بخش مراقبت‌های ویژه از گروه‌های نام‌برده امکان‌پذیر نباشد، ریاست بیمارستان می‌توانند از سایر گروه‌های تخصصی که دوره مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌ها را گذرانده باشند یکنفر را بعنوان ریاست بخش انتخاب نماید.[۴]

 

سرپرستار بخش مراقبت‌های ویژه از کارشناسان ارشد پرستاری که دوره خاصی تحت عنوان طب مراقبت ویژه را طی نموده‌اند انتخاب خواهد شد. پرستاران با ۳ سال سابقه کار در بخش مراقبت ویژه نیز بعنوان اولویت دوم می‌توانند به سمت سرپرستار بخش مراقبتهای ویژه انتخاب شوند و رئیس آی‌سی‌یو یک متخصص بی هوشی می‌باشد.

 

ارزیابی بیماران قبل از پذیرش به بخش مراقبت ویژه به صورت معاینه بالینی و درج یافته‌ها در برگ مشاوره (درخواست شده توسط پزشک معالج اولیه) بعهده پزشک مقیم می‌باشد.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: دوشنبه 10 شهریور 1393 ساعت: 12:09 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس