تحقیق درباره معجزات پيامبر اكرم (ص)

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره معجزات پيامبر اكرم (ص)

بازديد: 1420

تحقیق درباره معجزات پيامبر اكرم (ص)

 

پيامبر اكرم (ص) همانند بسياري از پيامبران معجزاتي داشتند كه با آن‌ها توانسته امتناع مردم بپردازند و حقانيت خود را اثبات نمايد، ولي عده‌اي از مخالفان با وجود آيات و بيانات الهي تا آخر در جبهه انكار باقي ماندند و از هيچ‌گونه توطئه‌اي ضد رسول خدا (ص) خودداري نكردند. در صدر معجزات پيامبر (ص) قرآن كريم قرار دارد كه معجزه‌‌اي عقلي است و از نظر اصالت و اعتبار، پاينده و جاودانه است. در صورتي كه معجزات پيامبران گذشته حسي بوده و با وفات آورنده آن، اصل معجزه نيز از بين بشر رخت بر بسته است. قرآن خود، معجزات ديگري به رسول خدا (ص) نسبت مي‌دهد كه از جمله‌‌ي آن مي‌توان از مسأله معراج پيامبر (ص) و نيز پيشگويي آن حضرت از حوادث آينده ياد كرد. طبعاً اين معجزات در زندگاني رسول خدا (ص) مقطعي بوده است و همانند معجزات پيامبران گذشته تكرار نمي‌شود. اما رسول خدا (ص) به وسيله‌ي قرآن با عرب‌ها به تحدي پرداخت. يعني آنان را دعوت كرد تا در صورت ترديد در ماهيت قرآن، آنان نيز كتابي همانند آن بياورند.

البته پس از اعجاز مخالفان و مشركان و منكران از آوردن كتابي نظير قرآن، اعجاز آنان بر همگان ثابت گرديد.

دانشمندان اسلام براي رسول گرامي، حدود هزار معجزه در كتب تاريخي ـ حديثي نقل كرده‌اند. اين‌ها معجزاتي است كه همزمان با ولادت آن بزرگوار شروع و تا پايان عمر آن وجود مقدس و منور ادامه مي‌يابد. اين دانشمندان معجزات رسول گرامي اسلام را بر دو دسته تقسيم بندي نموده‌اند. بر طبق اين دسته‌بندي، بعضي از معجزات در زمان حيات رسول گرامي اسلام به وقوع پيوسته است و بعضي نيز بعد از حيات آن بزرگوار محقق شده است.

دانشمندان اسلام ، ابتدا به معجزاتي پرداخته‌اند كه در زمان خود آن بزرگوار به وقوع پيوسته است. منظور از زمان خود آن حضرت، آن معجزاتي  است كه در طول 63 سال عمر پر بركت آن وجود نوراني به وقوع پيوسته است و مردمان با چشم ديده‌اند و براي آيندگان نقل نموده‌اند از مهم‌ترين اين معجزات حوادثي است كه در هنگام ولادت آن حضرت اتفاق افتاده است. طبق نقل مورخان اسلام هنگامي كه رسول خدا متولد شد طاهر و پاك از هرگونه خون و نجاسات بود. وقتي با پاهاي مباركشان زمين را لمس نمودند، بلافاصله به  سوي كعبه به سجده افتادند سپس سر مباركشان را به سوي آسمان بلند كرد و به توحيد خداي يكتا و نبوت خويش شهادت داد. آن‌گاه حضرت آمنه، مادر گراميشان را مورد خطاب قرار داده و اين‌گونه به او فرمودند: «ولدتُ خيرالناس فسميه محمداً» يعني بهترين انسان‌ها را به دنيا آوردي، پس نام او را محمد بگذار. از ديگر عجايبي كه در اين لحظه اتفاق افتاد. اين بود كه: «تمامي بت‌ها به صورت بر زمين افتادند ـ ايوان كسري، قصر بزرگ و با شكوه پادشاهان ساساني، كه حاكمان ايران آن روز بودند، شكست و آتشكده‌ي فارس كه حدود هزار سال روشن بود، به ناگاه خاموش شد

 

 ١- چهاردهم ذیحجّه بود. قریش گفتند: اگر راست می گویی معجزه کن. محمد به ماه اشاره کرد و دو نیم شد این را در ایران و روم هم دیدند.

٢- پیامبر و همراهانش از مکه به یثرب می رفتند. به خیمه ای رسیدند. خیمه‌ي زنی به اسم امّ معبد.

گفت : «این گوسفند تو شیر دارد.»

زن گفت: «امسال خشکسالی بود ، همه گوسفندان بدون شیرشده اند و لاغر ، چند وقتی هست که یک قطره هم شیر نداده‌اند.»

محمد از زن ظرفی خواست و گوسفند را دوشید. کاسه پر از شیر شد. زن و محمد و همراهانش خوردند. دوباره دوشید و کاسه پر را به زن داد و رفتند.

 

 مهم‌ترین و پایدارترین معجزه پیامبر(ص) قرآن کریم است و آن حضرت برای اثبات نبوت خود معجزات فراوان دیگری نیز آورد مانند: بازداشتن خورشید از حرکت، به سخن درآوردن سوسمار، سخن گفتن آهو با آن حضرت، حرکت دادن درخت، بیرون آمدن آب از میان انگشتان آن حضرت ،سلام کردن سنگ و درخت به پیامبر(ص)، شفای بیماران و دونيم کردن ماه. در این باره روایت است که شخصی یهودی نزد آن حضرت آمد و برای اثبات نبوت‌اش معجزه ای خواست.  پیامبر (ص) نیز به اذن خداوند دست به معجزه ی شگفتی زد. قرص کامل ماه به اشاره ی دست مبارک آن حضرت به دو نیم  مساوی تقسیم شد و هر نیمه از آن در شرق وغرب آسمان دیده شد.  این معجزه به شق القمر معروف است. شگفت تراین که پس از گذشت  قریب به ١٤٠٠ سال از آن زمان فضانوردان امریکایی که به کره ماه سفرکرده‌اند به این نتیجه رسیده اند که ماه در گذشته ای دور به دو نیم تقسیم شده و دوباره به هم پیوند خورده است .

 

حضرت رسول اکرم (ص) معجزات بسیاری داشته اند که بعضی از آن ها نظیرمعجزات سایر پیامبران بوده و بعضی دیگر اختصاص به ایشان داشته است. مهم ترین معجزه ی آن حضرت، قرآن مجید است که جلوه های اعجاز بی شماری دارد؛ اما غیراز این معجزه، حضرت معجزات دیگری نیز داشته اند از جمله آن ها شقّ قمرمی باشد.  قریش از پیامبر (ص) تقاضا کرد تا معجزات را به ایشان نشان دهد. حضرت از خدا خواست و ماه دو نیم شد و سپس دوباره به حالت اول بازگشت و همه آن را مشاهده کردند و همچنین معجزات دیگر پیامبر درّد شمس، نازل شدن طعام ها و میوه های آسمانی برای آن حضرت سلام کردن سنگ  و درخت  بر آن جناب، حرکت کردن درخت به امر ایشان، تسبیح سنگ ریزه در دست آن حضرت، و تکلم گرگ و شتر و شفای بیماران و زنده کردن مردگان و مانند آن است.

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 13 فروردین 1394 ساعت: 0:17 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس