تحقیق درباره خواص گیاهان

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

تحقیق درباره خواص گیاهان

بازديد: 179

تحقیق درباره خواص گیاهان

آفتاب گردان (Sunflower)

سرخ پوستان آمریكا این گیاه را به‌خاطر تخم آن كه به مصرف غذا می‌رسد می‌كاشتند و پرورش می‌دادند‌. آفتابگردان گیاهی است یكساله و تا حدود سه متر رشد می‌كند‌. گل آن درشت و زیبا و به قطر ۳۵ سانتی‌متر می‌باشد. در وسط گل قرمز رنگ آن دایره‌ای قهوه‌ای رنگ وجود دارد كه تخم‌های آفتابگردان دورتادور آن را گرفته‌اند‌. این گیاه در اكثر نقاط دنیا وجود دارد‌. از تخم آفتابگردان روغن گرفته می‌شود كه اشباع نشده است و برای پخت و پز مناسب است‌.        

 

تركیبات شیمیائی

تخمه آفتاب بسیار مقوی است درای ۲۴% مواد پروتئینی، ۴۷% روغن، ۲۰%مواد هیداروكربن، ۸% فسفر، ۹% پتاسیم و به غیر از این مواد دارای ویتامین‌هایو B نیز می‌باشد‌. روغن تخم آفتابگردان درای ۷۰% اسید لینوئیك و مقداری فسفو لیپید و ویتامین E می‌باشد به همین دلیل چربی خون را پائین آورده و كلسترول را تنظیم می‌كند.

 

خواص داروئی

اسانس گل آفتابگردان برای التیام زخم‌ها و پائین آوردن فشار خون به‌كار می‌رود. اسانس برگ‌های آفتابگردان خاصیت میكروب‌كشی دارد. در طب قدیم ایران و در طب چینی از تمام قسمت‌های گیاه آفتابگردان استفاده می‌شود. در موارد زیر می‌توان از این گیاه استفاده كرد و از خواص درمانی آن برخوردار شد‌:        

ـ زنگ زدن گوش: مغز ساقه آفتابگردان را در آب جوش ریخته و مانند چائی دم كنید و روزی سه فنجان از این چائی بنوشید.

ـ تقویت معده و پائین آوردن فشار خون: ۳۰ گرم برگ‌های خشك آفتابگردان را دم كنید و سه فنجان در روز بنوشید.         

ـ سرگیجه و ورم صورت، آب آوردن بدن و تسریع زایمان: ۲۰ گرم از گل‌های خشك آفتابگردان را در آب جوش دم كنید و روزی سه فنجان از این دم‌كرده را بنوشید.       

ـ درد معده، بیماری‌های دستگاه ادراری، یبوست: ۳۰ گرم ریشه خشك شده آفتاب گردان را در آب جوش ریخته و مدت ۵ دقیقه بگذارید بجوشد یك فنجان از آن را سه بار در روز بنوشید.      

ـ آرتروز و ورم پستان: هنگامی‌كه آفتابگردان گل می‌دهد طبق گل (قسمت پائین گل كه مانند بشقابی است) را جدا كرده و در آب انداخته آنقدر بجوشانید كه شیره چسبناكی باقی بماند و سپس این شیره را روی مفصل‌های دردناك بمالید و ماساژ دهید درد آرتروز برطرف می‌شود‌. برای درمان ورم پستان در زنان شیر‌ده طبق گل را هنگامی‌گه گل دانه داده است جدا كنید و در زیر آفتاب خشك كرده و سپس تكه تكه كرده و بو (سرخ كنید) دهید. كه كاملاً قهوه‌ای شود و بعد آن را خرد كرده به‌صورت درآورید و این پودر را در آب جوش كه كمی شكر به آن اضافه كرده‌اید ریخته و این شربت را به مریض بدهید تا شفا یابد.        

ـ اسهال خونی: برای درمان اسهال خونی تخم آفتابگردان را (به مقدار ۳۰ گرم) در آب ریخته و حدود یك‌ساعت با حرارت ملایم بپزید سپس آن را با نبات یا قند شیرین كرده و به مریض بدهید‌.        

ـ سردردی كه همراه با سرماخوردگی است: ۳۰ گرم تخم آفتابگردان را در دو لیوان ریخته و بگذارید بجوشد تا نصف لیوان آن باقی بماند و این جوشانده را دوبار در روز بنوشید‌.      

ـ بیماری فتق: ۳۰ گرم ریشه تازه آفتابگردان را با آب و شكر قهوه‌ای بجوشانید و این جوشانده را سه بار در روز بنوشید.  

ـ سنگ كلیه: حدود یك متر از مغز ساقه آفتابگردان را در دو لیوان آب ریخته و بگذارید آهسته و با ملایمت بجوشد تا مقدار آن به نصف لیوان تقلیل یابد آنگاه به مدت یك هفته و روزی یكبار آن را بنوشید تا از شر سنگ كلیه راحت شوید.     

ـ زخم، بریدگی و جراحت: مغز ساقه آفتابگردان را باید له كدر و مانند پماد روی زخم جراحت گذاشته كه خونریزی را بند می‌آورد و بهبودی را تسریع می‌كند. سعی كنید گیاه آفتابگردان را در حیاط خود بكارید و از خواص درمانی آن استفاده كنید.     

تخم آفتابگردان را می‌توانید از مغازه‌های برخی از داروخانه‌ها‌ خریداری كنید. البته تخم آفتابگردان را باید به‌صورت خام استفاده كنید.

 

اسفناج (Spinach)

 

اسفناج گیاه بومی ایران است و از اوایل قرن اول میلادی كم كم به نقاط دیگر دنیا راه یافت. به‌طوری كه در تاریخ مسطور است اسفناج در قرن هفتم در چین و در قرن دوازدهم در اسپانیا كشت می‌شده است. كشت اسفناج در سال ۱۸۰۶ در آمریكا شروع شد. اسفناج گیاهی است یكساله درای ساقه‌ای راست به ارتفاع نیم متر كه برگ‌های آن پهن و نرم و مثلثی شكل به رنگ سبز می‌باشد.     

اسفناج نسبت به سرمای زمستان مقاوم است.دو نوع اسفناج وجود دارد كه به‌نام پائیزه و بهاره نامیده می‌شود. اسفناج بهاره در فصل بهار كاشته می‌شود و به اسفناج انگلیسی معروف است. نوع پائیزه آن كه به خاك بسیار غنی احتیاج دارد در پائیز كاشته می‌شود. گل‌های اسفناج به رنگ سبز كمرنگ می‌باشد.      

اسفناج چون دارای مواد غذائی فراوانی است كشت آن امروز در تمام نقاط دنیا معمول است.

 

تركیبات شیمیائی

اسفناج از نظر داشتن ویتامین B۳ بسیار غنی است و بنابراین داروی مهمی برای برطرف كردن بیماری پلاگر است. (پلاگر یك نوع بیماری است كه به‌علت كمبود ویتامین B۳ در بدن تولید می‌شود و نشانه‌های ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و به‌وجود آمدن لكه‌های قرمز روی بدن است(.      

ضمناً در اسفناج مقدار زیادی آهن، ید، لسیتین، كلروفیل، كاروتن، اسید اگزالیك و اسید ارسنیك وجود دارد.

       

خواص داروئی

۱برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران كمی سرد و تر است و برخی عقیده دارند كه متعادل است یعنی نه سرد است و نه گرم.      

۲برگ اسفناج منبع غنی ویتامین A ، B۳ ، و آهن و پتاسیم می‌باشد.      

۳بدن را قلیائی می‌كند.    

۴خنك كننده است و برای پائین آوردن تب مفید است.   

۵ورم روده كوچك را رفع می كند.       

۶برای ورم ریه مفید است.       

۷ملین است و یبوست را برطرف می‌كند.        

۸برای لاغر شدن و وزن كم كردن مفید است.  

۹اسفناج به‌دلیل داشتن ماده‌ای به‌نام اسپیناسین هضم غذا را تسریع می‌كند. این ماده باعث تحریك معده و ازدیاد ترشحات آن می‌شود.        

۱۰خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است.   

۱۱برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است.        

۱۲برای رفع سرفه‌های خشك برگ اسفناج را با جو پوست‌كنده و روغن بادام بپزید و بخورید.     

۱۳آش اسفناج با گشنیز برای سردردهائی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است مفید می‌باشد.      

۱۴اگر آش اسفناج را با آب‌لیمو و سماق و یا آب‌غوره بخورید سردردهای ناشی از اختلال كیسه صفرا را برطرف می‌كند.     

۱۵خوردن اسفناج از سرطان جلوگیری می‌كند مخصوصاً در افرادی كه به مصرف الكل و سیگار دست دارند.        

۱۶تحقیقات دانشمندان نشان داده است كه اسفناج در پیشگیری سرطان روده بزرگ، معده، پروستات،‌ حنجره و رحم مؤثر است.     

۱۷اسفناج كلسترول خون را پائین می‌آورد.      

۱۸بهترین دارو برای كسانی است كه مبتلا به كم‌خونی هستند.

۱۹اسفناج مانند جارو روده بزرگ را تمیز می‌كند.     

۲۰ترشحات لوزالمعده را افزایش می‌دهد.        

۲۱اسفناح سبزی مفید برای تقویت اعصاب است.       

۲۲اسفناج پخته برای رفع بیماری آسم و گرفتگی صدا بسیار مؤثر است.     

۲۳رماتیسم و نقرس را درمان می‌كند .  

۲۴برای زیاد كردن شیر در مادران شیرده موثر است.

۲۵سابقاً نوعی شربت از اسفناج تهیه شد كه در معالجه خونریزی‌ها و كم‌ خونی از آن استفاده می‌كردند‌.   

۲۶تخم اسفناج ملین و خنك‌كننده است.   

۲۷تخم اسفناج برای برطرف كردن ورم كبد و یرقان مفید است.      

۲۸اسفناج تعداد گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد.      

۲۹اسفناج چون دارای كلروفیل است عضلات روده را تحریك كرده و تخلیه مدفوع را آسان می‌كند.       

۳۰اگر كسی مبتلا به حبس‌البول یعنی بند آمدن ادرار است می‌تواند با مخلوط نصف فنجان آب اسفناج این ناراحتی را درمان كند. با همان مقدار روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط كرده و به او بدهید.       

۳۱. اسفناج را در سالاد خود بریزید و میل كنی.

 

مضرات

اسفناج به‌علت داشتن اگزالات برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگ‌های كلیه و مثانه مناسب نیست ضمناً آنهائیكه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل و هل میل نمایند.  

       

انار (Pomegranate)

 

هومر شاعر معروف یونان در كتاب خود (ادیسه) از آن نام برده است. معروف است كه حضرت سلیمان باغ بزگری پر از درخت‌های انار داشته كه به آن عشق می‌ورزیده است. درخت انار بومی ایران و مناطق مجاور آن است. كلمه انگلیسیPomegranate از زبان یونانی مشتق شده كه به معنی (سیب با هسته‌های زیاد) می‌باشد.        

انار درخت كوچكی است كه ارتفاع آن تا ۶ متر می‌رسد و در مناطق نیمه‌گرمسیری می‌روید‌. شاخه‌های آن كمی تیغدار و برگ‌های آن متقابل‌، شفاف و ساده است‌. گل‌های انار درشت به رنگ قرمز اناری ولی بی‌بو می‌باشد‌. میوه آن كروی با اندازه‌های مختلف دارای پوستی قرمز رنگ و یا زرد رنگ می‌باشد‌. روی‌هم‌رفته در حدود بیست نوع مختلف انار در دنیا موجود است‌.

       

تركیبات شیمیائی

قسمت‌های مختلف درخت انار مخصوصاً پوست ریشه و ساقه انار دارای مقداری در حدود ۲۰ درصد تانن و اسید پونی كوتانیك Punicotaniv acid می‌باشد‌. پوست درخت انار دارای الكالوئیدی به‌نام پله تیه رتین Pelletierin است‌.        

       

خواص داروئی

از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد و تر و قابض است. آب انار سرد و تر و پوست انار سرد و خشك و بسیار قابض می‌باشد‌. پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت‌های این درخت قابض‌تر است‌. كلیه قسمت‌های درخت انار دارای تان می‌باشد كه بسیار قابض است. برای مصارف داروئی از گل‌، برگ‌، پوست درخت‌، پوست ریشه و دانه انار استفاده می‌شود.   

۱انار شیرین ادرار آور است.     

۲ملین مزاج است.

۳آب انار شیرین برای بیماری‌های مجاری ادرار مفید است.    

۴ترشح صفرا را زیاد می‌كند.    

۵آب انار اسهال را برطرف می‌كند.      

۶آب انار مقوی قلب و معده است‌.        

۷خونساز است‌.    

۸خون را تصفیه می‌كند‌.  

۹برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت كلیه است‌.   

۱۰آب انار خنك‌كننده است‌.       

۱۱رنگ صورت را شاداب می‌كند‌.      

۱۲صدا را باز كرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌كند‌.       

۱۳برای وزن اضافه كردن انار بخورید‌.

۱۴اگر آب انار را با عسل مخلوط كرده و هر روز چند قطره در بینی بچكانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می‌كنید‌.       

۱۵جوشانده پوست ریشه درخت انار كرم معده و روده را از بین می‌برد.     

۱۶جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد كرم دارد.  

۱۷برای برطرف كردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و یا جوشانده برگ‌های انار استفاده كنند‌.        

۱۸خانم‌هائی كه عادت ماهیانه آنها منظم نیست می‌توانند از جوشانده برگ‌های انار استفاده كنند.    

۱۹برگ‌های له شده انار را اگر روی پوست بگذارید خارش را از بین می‌برد‌.      

۲۰برای برطرف كردن سوختگی پوست‌، گل‌های انار را له كرده و با روغن كنجد مخلوط كنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید‌.        

۲۱جوشانده پوست درخت و پوست ریشه درخت انار كرم‌كش است‌.  

۲۲دم‌كرده گل انار اسهال مزمن را برطرف می‌كند‌.    

۲۳دم‌كرده گل‌های انار را بهظصورت غرغره برای از بین بردن زخم‌های دهان به‌كار ببرید.       

۲۴برای برطرف كردن دندان درد‌، دم‌كرده ریشه درخت انار را در دهان مضمضه كنید‌.   

۲۵انار ترش و شیرین (میخوش) ادرار را زیاد می‌كند.

۲۶. برای برطرف كردن بواسیر باید معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد.     

 

مضرات

كسانی‌كه سرد‌مزاج هستند نباید در خوردن انار افراط كنند‌. زیرا معده را سست كرده و ایجاد نفخ می‌كند‌. اینگونه افراد باید انار را با زنجبیل بخورند‌. جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن كه برای رفع كرم به‌كار می‌رود ممكن است ایجاد سرگیجه و استفراغ كند‌. به هر حال در خوردن جوشانده آن باید احتیاط كرد و این كار باید تحت نظر متخصص انجام گیرد.   

       

انجیر (Fig)

درخت انجیر از زمان‌های بسیار قدیم وجود داشته و از آن استفاده زیادی می‌شده است‌. در تورات از این درخت نام برده شده و اشعیای نبی یكی از انبیای بنی اسرائیل خرقیا پادشاه آن زمان را در حدود ۷۰۰ سال قبل از میلاد با انجیر مداوا كرده است‌. درخت انجیر بومی آسیای غربی و كشورهای مدیترانه است و از آنجا به عربستان‌، سوریه و اسرائیل برده شده است‌.  

درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس و محترم بوده به‌طوری كه صادرات آن ممنوع اعلام شده بود‌. شاعران و نویسندگان یونانی مانند هومر‌، هرودوتوس و افلاطون در نوشته‌ها و اشعار خود آن را ستوده‌اند در اوایل قرن هجدهم‌، انجیر به‌وسیله میسیونرهای مذهبی اسپانیایی به كالیفرنیا برده شد و امروزه بمقدر زیاد در این ایالت و ایالات جنوبی آمریكا كشت می‌شود. حدود ۸۵ درصد از محصول انجیر به‌صورت خشك به بازار عرضه می‌شود زیرا انجیر رسیده زود خراب می‌شود‌. انجیر درختی است با برگ‌های زرد و پنجه‌ای به‌رنگ سبز خاكستری كه بلندی آن تا شش متر می‌رسید و چون در مقابل سرمای شدید مقاومت ندارد بنابراین در مناطق معتدله و گرمسیر كشت می‌شود‌. درخت انجیر معمولاً از سال چهارم شروع به میوه دادن می‌كند و تا سن بیست سالگی میوه می‌دهد.

 

تركیبات شیمیائی

انجیر میوه مغذی و خوش طعمی است‌، دارای مواد قندی‌، مواد ازته‌، چربی‌، مواد معدنی‌، آمینو اسید‌،‌ آنزیم‌های مختلف و كاروتن می‌باشد‌. در برگ‌های آن حدود۰۶/۰ درصد مواد تلخی مانند فیكوسین Ficusin و برگاپتین Bergaptene وجود دارد‌.       

شیره سفیدی كه با شكستن شاخه‌های درخت انجیر و یا از میوه نارس آن خارج می‌شود بسیار سمی است و اگر بر روی پوست زده شود سلول‌ها را از بین برده و می‌كشد‌. برگ‌های انجیر دارای كوسایداروتین Glycosiderutin می‌باشد‌.      

 

       

خواص داروئی

۱انجیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است‌.

۲انجیر تعرق بدن را زیاد می‌كند‌.        

۳ادرارآور است‌.   

۴حرارت بدن را كاهش می‌دهد‌.  

۵چاق‌كننده است و آنهائی‌كه می‌خواهند وزن اضافه كنند و یا برای بیمارانی كه دوره نقاهت خود را می‌گذرانند بسیار مفید است‌. بدین منظور می‌توان آن را با شیر سویا مخلوط كرده و بین غذاها خورد.    

۶انجیر یبوست را برطرف می‌كند و یكی از بهترین میوه‌ها برای تمیز كردن روده بزرگ و رفع یبوست است‌. در قیم برای از بین بردن یبوست از شربت انجیر استفاده می‌كردند‌.     

۷برای درمان ناراحتی‌های سینه حدود ۲۰ گرم از خرما‌، عناب‌، انجیر خشك و مویز را با هم مخلوط كرده و آسیاب كرده سپس این پودر را با یك لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد‌. از این جوشانده می‌توان به‌ مقدار سه فنجان در روز مصرف نمود.   

۸جوشانده انجیر خشك درمان‌كننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی‌، كلیه‌، ذات‌الریه‌، ذات‌الجنب‌، سرخك‌، مخملك و آبله می‌باشد.       

۹جوشانده غلیظ انجیر خشك برای رفع سرما‌خوردگی بسیار مفید است.       

۱۰برای برطرف كردن سیاه سرفه‌، برونشیت و ذات‌الریه از قهوه انجیر استفاده كنید و برای درست كردن این قهوه انجیر را ابتدا بو داده و سپس آن را آسیاب كنید تا به‌صورت پودر درآید.  

۱۱انجیر دستگاه هاضمه را تقویت می‌كند‌.      

۱۲انجیر برای درمان سوء هاضمه مفید است‌.  

۱۳سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است. برای تهیه سوپ، انجیر نارس را با گوشت بپزید.   

۱۴برای برطرف كردن ورم گلو‌، ۵۰ گرم انجیر زرد را در ۵۰۰ گرم شیر ریخته و مدت ۱۵ دقیقه بگذارید سپس آن را غرغره كنید و مقداری از آن را نیز بنوشید (‌می‌توانید آن را با عسل هم شیرین كنید‌(.    

۱۵جوشانده انجیر خشك در شیر برای درمان آنژین‌، ورم لثه و ورم مخاط دهان نیز مؤثر است‌.   

۱۶یكی از داروهای بسیار مؤثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه می‌باشد. این مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج كرده و درد را از بین می‌برد.    

۱۷انجیر را می‌توان همراه با میوه‌های دیگر مصرف كرد انجیر با میوه‌های اسیدی مانند پرتقال و گریپ فروت سازگار نیست‌.       

۱۸انجیر برای آنهائی‌كه قند خونشان پائین می‌آید و یكباره احساس ضعف می‌كنند مناسب است زیرا قند آن به‌سرعت در روده كوچك جذب می‌شود.   

۱۹خوردن انجیر باعث افزایش نیروی جنسی می‌شود‌.  

۲۰انجیر تقویت‌كننده كبد است‌.   

۲۱اگر ترشح ادرار كم باشد خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می‌شود‌.   

۲۲برای برطرف كردن ورم بناگو ش و دمل‌ها ، ضمادی از انجیر خشك با آرد گندم درست كرده و روی ورم دمل بگذارید‌.

۲۳دم‌كرده انجیر با شنبلیله برای سینه درد و رفع خشونت سینه مفید است‌.    

۲۴برای رفع ورم طحال‌، انجیر را به مدت نه روز در سركه خیس كنید و هر روز پنج عدد آن را با سركه بخورید.      

۲۵انجیر ضد سرطان است.      

۲۶. انجیر در معالجه بیماری‌های پوستی مؤثر است.     

 

ـ خواص شیره درخت انجیر:

۱مسهل بسیار خوبی است‌.        

۲دارای دیاستازهای مختلفی است و برای نرم و ترد كردن گوشت به‌كار می‌رود‌.   

۳برای معالجه بیماری‌های پوستی مفید است‌.    

۴شیره درخت انجیر را اگر به مدت چند روز روی زگیل و یا میخچه پا بگذارید آن را از بین می‌برد‌.     

۵شیره درخت انجیر را با زرده تخم مرغ و یا روغن مخلوط كنید و روی زخم‌ها بگذارید باعث التیام آنها خواهد شد‌.   

۶ضماد شیره درخت انجیر با شنبلیله برای رفع نقرس مفید است‌.      

۷برای معالجه جراحت‌های پوستی ضمادی از شیره درخت انجیر با آرد جو درست كرده روی آنها بگذارید.        

۸. مالیدن شیره درخت انجیر بر روی سر از ریزش مو جلوگیری می‌كند‌.      

 

ـ خواص برگ انجیر  

۱برگ پخته درخت انجیر ملین است‌.    

۲برگ انجیر را له كنید و برای برطرف كردن درد بواسیر بر مقعد بمالید‌.   

۳برای برطرف كردن ورم و تومورهای مختلف برگ انجیر را روی این قسمت‌ها بگذارید‌.

۴جوشانده ساقه‌های جوان درخت انجیر آب اضافی را از بدن خارج می‌كند‌.  

۵برای درمان اسهال‌های ساده و خونریزی‌های مختلف از جوشانده پوست تازه درخت انجیر استفاده كنید‌.

۶برگ درخت انجیر را در آب جوش ریخته و بگذارید كمی سرد شود و داخل لگنی بریزید و داخل آن بنشینید بواسیر دردناك و متورم را درمان می‌كند‌.

۷. جوشانده برگ درخت انجیر شكم درد را برطرف می‌كند.     

 

 

مضرات

انجیر برای كبدهای ضعیف مناسب نیست و آنهائی كه كبد ضعیف دارند باید انجیر را با گردو بخورند. زیاده‌روی در مصرف انجیر تولید نفخ شكم و اسهال كرده و برای چشم نیز مضر است‌.  

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: چهارشنبه 12 فروردین 1394 ساعت: 1:07 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس