اقدام پژوهی هنر آموز گرافیک بهبود خط دانش آموزان رشته گرافیک

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

اقدام پژوهی هنر آموز گرافیک بهبود خط دانش آموزان رشته گرافیک

بازديد: 39

چگونه توانستم خط دانش آموزان سال دوم، رشته ی گرافیک، هنرستان دخترانه فنی و حرفه ای  را بهبود بخشم.

 

 بیان مسأله

در سال تحصیلی  واحدخوش نویسی با تعداد 14 نفر دانش آموزان سال دوم رشته ی گراقیک در  کارگاه گرافیک هنرستان فنی وحرفه ای نوربرگزارگردید.پس از بررسی وارزیابی نمونه کار دانش آموزان ومشاهده ی نحوه ی بکارگیری ابزار وشیوه ی نشستن آنها در هنگام نگارش، به نکات مهمی پی بردم که از عوامل مؤثر در بد خطی آن ها بود .اکنون مسأله وسؤال اساسی این است که با استفاده از چه راهکارهایی می توان در جهت بهبودخط دانش آموزان یادشده، اقدام نمود؟

توصیف وضع موجو د(شواهد1)

در اوایل سال تحصيلی به منظور پی بردن به سطح خط دانش آموزان،با جمع آوری نمونه کار یا دست نوشته های آن ها در طی چند مرحله و مشاهده مکرر ودقیق آن ها در هنگام نگارش وجمع بندی نتایج این بررسی ها،در توصیف وضع موجود،نکات راهبردی وحایز اهمیتی یافت شد که می توان آن ها را به سه دسته مهم عادت های نگارشی (شیوه ی درست نشستن، شیوه ی درست دست گرفتن قلم و میزان فشارمناسب بر قلم)تقسیم بندی نمود، تا از این طریق بهتر و منسجم تر مورد مطالعه وارزیابی قرار گیرد.

راه حل های پيشنهادی

با جمع آوری نتایج حاصل از بررسی وارز یابی نمونه کارها و مشاهده دقیق دانش آموزان در هنگام نگارش و جمع آوری پرسش نامه ها و تجزیه وتحلیل آن ها و بررسی نتایج حاصل از مصاحبه ها ومطالعه ی پزوهش های انجام شده وجمع بندی آن ها ، راه حل هایی پیشنهاد گردید که با توجه به تجربه و شرایط موجود برای تدریس وپس از مشورت با سایر اساتید ودست اندر کاران وبه منظورتحقق بهتر اهداف اقدام پژوهی، راه حل هایی که گاه تلفیقی از دو یا چند راه حل پیشنهادی می باشد انتخاب وارائه گردید:

بیان اهمیت خوش نویسی وآشنایی بیشتر دانش آموزان با کاربرد اصولی قواعد آن؛

شناخت ابزار خوش نویسی وچگونگی بکارگیری درست آن ها توسط دانش آموزان در هنگام نگارش؛

آشنایی با نکات مؤثردربهبودخط دانش آموزان ونظارت بر شیوه ی درست اجرای آن؛

تشویق وترغیب دانش آموزان به امر خوش نویسی.

اجرای راه حل ها

1- نوشتن پدیده ای است که همه ی انسان ها برای انجام کارهای روزانه وبرقراری ارتباط با دیگران به آن نیاز دارند. برای نوشتن کارهای روزانه احتیاج به نوعی خوش نویسی است که خوانا باشد؛ بتوان آن را سریع نوشت تا زمان و وقت کمتری صرف شود؛ از زیبایی نسبی برخوردار باشد؛ بتوان آن را با قلم های معمول امروز مانند خودکار و خود نویس نوشت.  در آموزش خوش نویسی با استفاده از روش تقطیع حرکات و  مشخص کردن مسیر حرکات به فهم بهتر و    جزئی تر اصول وقواعد حروف وکلمات کمک شده است وبا بکارگیری از روش تشبیه  بر حسی وعینی کردن حرکات وشناخت بهتر حروف تأکید شده است.

2- ابزاراصلی هنر خوش نویسی قلم نی، دوات، مرکب، لیقه، کاغذ، زیرمشقی می باشد که مشخصات هر یک با نمایش نحوه ی درست استفاده از آن ها ارائه شده است.

3- ازنکات مؤثردربهبود خط دانش آموزان، روش به دست گرفتن قلم، شیوه ی نشستن در هنگام نوشتن، رعایت فاصله چشم از کاغذ، نور مناسب در هنگام نوشتن، طریقه ی قرار دادن کاغذ در مقابل دید می باشد که بر شیوه ی درست اجرای آن ها نظارت وتأکید شده است.

4- به منظور تشویق وترغیب دانش آموزان به امر خوش نویسی ، برنامه هایی ازجمله بازدید از نمایشگاه ها ومراکز هنری، برپایی نمایشگاه در هنرستان، شرکت دانش آموزان در مسابقات خوش نویسی، استفاده از فضای کارگاه به جای کلاس اجرا شده است ودرجلسات ا ولیاومربیان برای بازدید خانوادگی از نمایشگاه ها ومراکز هنری وتشویق وحمایت خانواده از دانش آموزان در جهت انجام هرچه بهتر فعالیت های هنری توصیه های لازم ارائه شده است.

توصیف وضع مطلوب(شواهد2)

دراین اقدام پژوهی به کمک اجرای راهکارها درجهت رفع عوامل مؤثر در بد خطی ، رعایت شیوه ی درست نشستن توسط دانش آموزان از 4 نفر (وضع موجود) به 12 نفر(وضع مطلوب) ورعایت شیوه ی درست دست گرفتن قلم توسط دانش آموزان از 2 نفر(وضع موجود) به 11 نفر(وضع مطلوب) و رعایت میزان مناسب فشار بر قلم توسط دانش آموزان از 4 نفر(وضع موجود) به 13 نفر(وضع مطلوب) ارتقایافت.

در پایان می توان نتیجه گرفت که رفع عوامل مؤثر در بد خطی، درجهت بهبود خط دانش آموزان غیر قابل انکار بوده وبسیار حایز اهمیت است وبا توانایی دراجرای راهکارهای مناسب می توان خط دانش آموزان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل این اقدام پژوهی به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .

همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 22 اسفند 1398 ساعت: 15:57 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس