اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به پژوهش سرا و فعالیت های پژوهشی

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به پژوهش سرا و فعالیت های پژوهشی

بازديد: 171
اقدام پژوهی تشویق دانش آموزان به پژوهش سرا و فعالیت های پژوهشی

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان دبیرستان های دخترانه (پنج دبیرستان) رادر  به پژوهش سرا علاقمند و آنها را به فعالیت های پژوهشی تشویق نمایم؟

 

 بیان مسئله:

اینجانب کارشناس مسئول پژوهش سرای دانش آموزی می باشم و با توجه به اینکه دانش آموزان آن چنان که باید به امر تحقیق و پژوهش علاقمندی نشان نمی دهند و فقط تحقیق آنها منوط به پژوهشی است که دبیران بعنوان تکلیف از آنها می خواهند لذا بر آن شدم در زمینه علاقمند سازی دانش آموزان به پژوهش و تحقیق و استفاده از امکانات پژوهش سراها، پژوهشی انجام دهم، اقدام پژوه در اوایل سال تحصیلی با تعداد بسیار کمی از دانش آموزان علاقمند به پژوهش مواجه بود و انگیزه این بود که اولاً: ضمن افزایش تعداد دانش آموزان علاقمند به پژوهش، علایق و عادتهایی را در آنها ایجاد نمایم، ثانیاً:‌با توجه به امکانات طراحی شده در پژوهش سراها، روش ها و طرح های مناسبی را مبنی بر استفاده دانش آموزان از آنها فراهم نمایم، ناگفته نماند از پنج دبیرستان مورد نظر فقط 14 نفر علاقمند بودند.

ارائه اطلاعات مربوط به وضع موجود[شواهد1]:

از ابتدای کار متوجه شدم که دانش آموزان علاقه ای چندان به فعالیت های تحقیقی ندارند( از مجموع 150 نفر دانش آموز دبیرستانهای مورد مطالعه فقط 14 نفر[4نفر فعالیت های پژوهشی و 10 نفر کاردر آزمایشگاه] علاقمند به پژوهش بودند) و دلیل آنرا با پرسش از آنان جویا شدم و اظهار داشتند:

1)حجم بالای درسها اجازه ای برای تحقیق نمی دهد(درگیر بودن دانش آموزان سوم و پیش دانشگاهی با مسائل آموزشی فرصتی برای فعالیت پژوهشی نمی گذارد)

2) عدم تفکرات پژوهشی از جانب مدیران و دبیران مدارس و عدم پیگیری مسئولین محترم آموزش و پرورش از مدارس در زمینه تحقیقات

3) فعالیت های پژوهشی اصولاً زمان دار بوده و در دراز مدت جواب می دهند (لذا دانش آموزان چندان علاقه ای ندارند)

4)‌عدم تشویق مناسب برای دانش آموزان علاقمند و پذیرش کم در مسابقات جشنواره جوان خوارزمی

راه حل های پیشنهادی:

برای تحقق اهداف طرح در رابطه با ایجاد نگرش مثبت در دانش آموزان به فعالیت های پژوهشی، راهکارهای زیر انتخاب گردید:‌

1)‌شرکت در برنامه صبحگاهی مدارس و فرهنگ سازی تحقیق و پژوهش وتشکیل کارگاه های آشنایی با روش تحقیق و پژوهش (تهیه پرو پوزال) ودر نهایت انتخاب رابط پژوهشی از مدارس

2) توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر و فراهم آوردن فضای پژوهشی برای آنان

3) فراهم آوردن امکانات علمی و مالی برای دانش آموزان ارائه دهنده طرح(استفاده رایگان از امکانات مرکز)

4) برگزاری نمایشگاه دست ساخته ها، همایش های علمی دانش آموزی و ارتباط و تعامل بیشتر با گروه های آموزشی دبیران و مدیران

اجرای راه حل ها:

از بین راه حل های پیشنهادی، راه حل های زیر انتخاب و اجرا گردیدند:

1) ضمن تعامل بیشتر با دبیران علوم پایه و مدیران مدارس و با حضور در صبحگاه مدارس، در زمینه تحقیق و پژوهش فرهنگ سازی انجام گرفت.

2)‌ضمن انتخاب رابطین پژوهشی از مدارس و تشویق بهترین رابط ها، اطلاع رسانی بیشتری در زمینه فعالیت های پژوهش سرا و تشکیل کارگاه های آشنایی با روش تحقیق و پژوهش، خلاقیت، آموزش روش حل مسأله انجام گرفت.

3)‌توجیه والدین برای تشویق و ترغیب دانش آموزان پژوهشگر و فراهم آوردن زمینه پژوهشی حتی در منزل.

4)‌از آنجا که امر آموزش زمانی تحقق می یابد که با پژوهش همراه باشد لذا قبل از اینکه دانش آموزان علاقه ای نشان دهند باید دبیران و مدیران مدارس تفکر پژوهشی داشته باشند، لذا بدین منظور تعدادی از جلسات گروه های آموزشی در پژوهش سرا برگزار گردید.

5) جذب اساتید خبره و اهل فن بمنظور فراهم آوردن فرصتهای مشاوره ای برای دانش پژوهان و حمایتهای علمی و مالی طرح ها

6) بمنظور به جلوه گذاشتن توانایی ها و قابلیتهای دانش آموزان، دو نمایشگاه تخصصی از آثار و دست ساخته های دانش آموزان و چندین همایش عملی دانش آموزی برگزار گردید.

ارائه اطلاعات مربوط به تغییرات ایجاد شده [شواهد2]:

در اواخر سال تحصیلی 88-87 باتوجه به فعالیت های انجام شده، دانش پژوهان علاقمندی بیشتری به انجام تحقیق،‌ارائه ایده و کار در پژوهش سرا داشتند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1)‌فعال شدن بیشتر دانش پژوهان و افزایش میزان علاقمندی به ثبت نام و عضویت در پژوهش سرا و انجام کارهای تحقیقی.

2)‌ جهت انجام تحقیقات خود، حتی تقاضای بودن در پژوهش سرا در ساعت های خارج از ساعت رسمی کاری را داشتند.

3)‌هر ایده و جرقه ای در ذهنشان (برای حل مشکل پیش آمده) زده می شد آنرا نوشته و تقاضای مشاوره علمی طرح را داشتند.(نتیجه:‌افزایش ایده ها از43 به 210 در سال تحصیلی 88-87)

4) افزایش تعداد علاقمندان از 14 نفر به 68 نفر( افزایش درصدی: از %33/9 به %33/45)

5)‌بالا رفتن رتبه در پذیرش طرح ها ی استانی و کشوری دریازدهیمن جشنواره جوان خوارزمی(از 37 طرح ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 15 طرح اختصاص به ناحیه (3) استان داشت).

 

توجه :

برای سفارش و دریافت کامل  اقدام پژوهی  بالا به شماره 09159886819 در تلگرام یا واتساپ پیام دهید .


همچنین می توانید از لینک های زیر اقدام پژوهی های آماده و کامل سایت را ببینید و دریافت نمائید :

روی لیست هر پست که خواستید در زیر کلیک کنید یا می توانید در همین صفحه همه موضوعات را مشاهده نمایید :

 

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 22 اسفند 1398 ساعت: 16:07 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس