آشنائي با پايگاه اطلاعاتي جنگل داري CABI و نقش آن در تحقيقات كشاورزي

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در شاد ، تلگرام و یا نرم افزار ایتا  پیام بدهید
آیدی ما در نرم افزار شاد : @asemankafinet

آشنائي با پايگاه اطلاعاتي جنگل داري CABI و نقش آن در تحقيقات كشاورزي

بازديد: 97

آشنائي با پايگاه اطلاعاتي جنگل داري CABI و نقش آن در تحقيقات كشاورزي

Publishing CABI يكي از بزرگ ترين ناشران پايگاه هاي اطلاعاتي كتاب شناختي، كتاب، ديسك فشرده و منابع اينترنتي در ارتباط با علوم زيستي كاربردي مي باشد. به طوركلي خدمات و توليدات CABI موضوعاتي نظير علوم دامي، حشره شناسي، علوم گياهي، علوم زيست محيطي، بهداشت انساني، انگل شناسي، حمايت از محصولات زراعي، اقتصاد و توسعه روستائي و حتي توريسم را پوشش مي دهد. اما عمده محصول CABI پايگاه كتاب شناختي است كه بيش از 90 سال تحقيقات انجام گرفته در زمينه علوم كاربردي را دربر مي گيرد. درحال حاضر، مجموع ركوردهاي پايگاه اطلاعاتي چكيده هاي CABI به بيش از 4 ميليون ركورد رسيده است و تمامي آنها نمايه شده اند، اين اطلاعات برگرفته از 9000 مجله در 140 كشور و 2500 كتاب، مقاله و كنفرانس مي باشد.

CABI در زمينه جنگل و جنگل داري نيز پايگاه هاي ارزشمندي تهيه كرده است. براي اشتراك و يا خريد پايگاه ها مي توان به سايت CABI مراجعه نمود.

در اين بخش 5 پايگاه علوم جنگل داري و حوزه هاي مرتبط معرفي مي شوند:

 

Forestry Abstract( 1

Forestry Abstracts يك پايگاه چكيده مقالات قابل جستجو از تحقيقات بين المللي منتشره مي باشد كه آخرين و جديدترين اطلاعات دررابطه با جنگل داري و درختان جنگلي و به طوركلي مديريت جنگل، بيولوژي و آموزش جنگل را دربر مي گيرد. علاوه برآن منبع اطلاعاتي مناسبي دررابطه با پرورش و كشت جنگل، اقتصاد، توليدات محصولات غيرچوبي جنگل، آناتومي و فيزيولوژي درختان، خاك، آب و هوا، اصلاح نژاد درختان، آفات جنگل، حفاظت از درختان جنگلي مي باشد. اطلاعات اين پايگاه هرهفته روزآمد مي شود و هرسال بيش از 14هزار ركورد به اطلاعات آن افزوده مي شود. اين پايگاه از سال 1990 تهيه شده است و بيش از 100 هزار خلاصه تحقيقاتي درزمينه جنگل داري را پوشش مي دهد.

چكيده مقالات جنگل داري، اطلاعاتي بسيار روزآمد و جديد دررابطه با جنبه هاي مختلفي از جنگل داري ارائه مي دهد كه به شرح زير مي باشند:

•پرورش جنگل

•سياست و مديريت جنگل

•اقتصاد جنگل

•بيولوژي درخت

•ژنتيك و اصلاح نژاد

•خاك و آب و هوا

•اكولوژي جنگل

•آتش

•بهداشت جنگل

•حيات وحش

•درخت كاري

2) Agroforestry Abstracts

Agroforestry Abstracts يك پايگاه چكيده مقالات قابل جستجو از تحقيقات بين المللي منتشره دررابطه با جنگل زراعي مي باشد كه مجموعه اي از درختان و بوته هائي كه براي جنگل زراعي مناسب هستند را معرفي مي كند.

اخبار و اطلاعاتي كه دررابطه با جنگل زراعي در مجلات و بولتن ها و كنفرانس ها و كتاب ها منتشر مي شود به طور هفتگي به ا ين بخش افزوده مي شود.

چكيده جنگل زراعي، امكان دسترسي به دامنه بسيار زيادي از اطلاعات دررابطه با Agroforestry را فراهم مي سازد كه به شرح زير مي باشد:

•سيستم هاي جنگل زراعي و استفاده از انواع زمين ها

•درختان و بوته هاي مورد استفاده در جنگل زراعي

•كاشت محصولات زراعي و باغباني علمي

•حيوانات و Agroforsetry

•محصولات و توليدات جنگل زراعي

•جنبه هاي خدماتي و محيطي

•جنبه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي و اكولوژي انسان

•روش هاي توسعه و تحقيق (تحقيق و توسعه، روش شناسي و تكنيك ها، آموزش و اطلاعات)

 

3( Forest Products Abstracts

Forest Products Abstracts پايگاه قابل جستجوي چكيده هاي محصولات جنگل مي باشد. اين پايگاه جديدترين اطلاعات دررابطه با توليدات جنگل در زمان درو، مانند آناتومي چوب و همچنين تجارت بين المللي الوار و توليدات غيرچوبي جنگل را پوشش مي دهد.

اين پايگاه از چكيده هاي CABI استخراج شده است و مطالبي پيرامون خواص چوب، آسيب هاي چوب و حمايت از چوب، توليدات چوبي، ساخت لوله هاي چوبي و استفاده هاي داروئي از عصاره چوب را ارائه مي دهد.

اطلاعات اين بخش هرهفته روزآمد مي شود و خلاصه مقالات مجلات، بولتن ها، كنفرانس ها و كتاب ها دررابطه با علم چوب به زبان هاي انگليسي و غيرانگليسي به آن افزوده مي شود.

اين پايگاه از سال 1990 تهيه شده است و بيش از 25هزار خلاصه تحقيقاتي در زمينه علوم چوب را پوشش مي دهد. هرسال بيش از 31500 ركورد به آن افزوده مي شود.

Forestry Pro . Abs . امكان دسترسي به اطلاعات مفيدي دررابطه با جنگل را فراهم مي سازد كه به شرح زير مي باشد:

•صنعت و تجارت توليدات جنگلي

•ريخت شناسي چوب، شيمي چوب و خواص چوب

•استخراج الوار، تبديل و اندازه گيري

•كاربرد چوب

•لوله و كاغذ و كاربرد شيميائي چوب

•محصولات غيرچوبي جنگل و گياهان داروئي

•انرژي و سوخت

4) Forest Science Database

پايگاه اطلاعاتي علوم جنگل داري، پايگاه اطلاعاتي كتاب شناسي چوب و جنگل زراعي مي باشد و بيش از 000/675 چكيده و استناد را دربر مي گيرد و هرسال 20 ميليون ركورد به آن اضافه مي شود. اين پايگاه اطلاعاتي تحقيقات بيش از 60 سال مربوط به 75 كشور را پوشش مي دهد و منبع بسيار مناسبي براي جنگل داران، دانشمندان، مشاوران محيط زيست، سياست گذاران رشته جنگل و تمامي فعاليت هائي است كه در زمينه صنعت چوب، الوار، جنگل، جنگل داري و جنگل زراعي انجام مي گيرد.

دسترسي به اين پايگاه ازطريق اينترنت، در بخش انتشارات CAB1 امكان پذير مي باشد.

با واردشدن به CAB1 مي توان اطلاعات مربوط به سال هاي 1973 تاكنون را جستجو كرد و ازطريق آرشيو آن مي توان به اطلاعات سال هاي 1939 الي 1973 دسترسي يافت.

پايگاه اطلاعاتي جنگل داري موضوعاتي نظير اقتصاد جنگل، بيولوژي جنگل، مديريت جنگل، استفاده اراضي، بازاريابي، كشت و پرورش جنگل، جنگل داري اقليمي، تجارت تخته و الوار، جنگل داري شهري، توليدات چوب و خواص چوب را دربر مي گيرد.

 

5) Forestry Compendium

يكي از محصولات قابل توجه Forestry Compendium, CAB1 است كه يك ابزار چندرسانه اي به منظور معرفي و آموزش شناسائي گونه هاي خاص درختان مي باشد.

اطلاعات اين محصول توسط هزاران نفر از متخصصان سراسر دنيا تهيه و تائيد شده است و ازطريق آن مي توان به اطلاعات بيش از 22هزار گونه جنگلي سراسر جهان دسترسي پيدا كرد. علاوه برآن گونه هاي مناطق گرمسير و نيمه گرمسير را نيز دربر مي گيرد و به عنوان يك منبع مرجع مهم درزمينه سيستم هاي جنگل هاي طبيعي و كاشت و پرورش درختان جنگلي كاربرد دارد. معرفي آفات درختان جنگلي بخش ديگري از اين محصول را تشكيل مي دهد. با استفاده از امكان جستجو كه براي كاربران فراهم شده است مي توان به اطلاعات گونه گياهي موردنظر و آفت آن دسترسي پيدا كرد. به طوركلي بيش از 500/5 تصوير از درختان و آفات آنها در اين بخش وجود دارد. يكي از بخش هاي قابل توجه، Species Selection است كه با استفاده از نرم افزار پيشرفته اي، امكان تجزيه و تحليل منطقه اي و آماري و اقتصادي را ميسر مي سازد. بدين صورت كه در اين بخش مي توان گونه هائي را كه به منظور خاص موردتوجه هستند و يا به منطقه اي خاص تعلق دارند را شناسائي كرد، اين نرم افزار با استفاده از عواملي نظير ميزان درجه حرارت، بارش، خاك، نوع كاربري زمين، پرورش و احداث جنگل، كاربردهاي چوبي و غيرچوبي گياه، درختان موردنظر را شناسائي كند.

بخشي از اين ابزار، به راهنماي مراكز تهيه كننده بذر درختان جهان اختصاص دارد.

 

 

 

             http://www.agrisis.org

 

           http://www.irandeserts.com

 

               http://fa.wikipedia.org

 

              منابع

 

کتاب چوبشناسی اثر دکتر حجازی

 

کتاب مکانیک چوب اثر دکتر قنبر ابراهیمی

 

http://daneshnameh.roshd.ir

منبع : سايت علمی و پژوهشي آسمان -- صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید
اين مطلب در تاريخ: پنجشنبه 06 فروردین 1394 ساعت: 21:23 منتشر شده است
برچسب ها : ,
نظرات(0)

نظرات


کد امنیتی رفرش

شبکه اجتماعی ما

   
     

موضوعات

پيوندهاي روزانه

تبلیغات در سایت

پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید :

فرم های  ارزشیابی معلمان ۱۴۰۲

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام فایل را به شماره همراه   09159886819  در تلگرام ، شاد ، ایتا و یا واتساپ ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل برای شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس خراسان شمالی - اسفراین - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 12000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , طرح درس