جواب سوالات نهم

راهنمای سایت

سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان

1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و تلگرام : 09159886819 و آیدی : @dabiryar  -  صارمی

2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .فایل بعد از خرید هم مستقیم دانلود می شود هم به ایمیل شما فرستاده می شود (پوشه inbox یا s pam )

3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل http://up.asemankafinet.ir/view/2488784/email.png  را بنویسید.

http://up.asemankafinet.ir/view/2518890/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86.jpghttp://up.asemankafinet.ir/view/2518891/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%20%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA.jpg

لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

پشتیبانی سایت

در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید یا راهنمای خریدبه شماره 09159886819 با واتساپ یا تلگرام یا اسمس پیام بدهید.

در گروه خود با جست وجو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد اینکه ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری می تواند کاربرد داشته باشد،

بازديد: 15
در گروه خود با جست وجو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد اینکه ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری می تواند کاربرد داشته باشد،

تحقیق کنید صفحه 14 کاروفناوری نهم پودمان ترسیم با رایانه

سوال : در گروه خود با جست وجو در اینترنت، کتاب ها و منابع دیگر در مورد اینکه ترسیم با رایانه در چه مشاغل و حرفه های دیگری می تواند کاربرد داشته باشد، تحقیق کنید.

 

جواب :

ترسیم با دست یکی از مهم ترین مهارت ها در آموزش نقشه کشی است. در نقشه کشی و طراحی، ترسیم با دست نه به عنوان یک هدف، بلکه وسیله ای شناخته می شود که او را در عینیت بخشیدن به تصورات خود یاری می کند. از طرفی، ورود رایانه به دنیای علم، آموزش و حرفه، امکانات متنوع و جالب توجهی فراهم کرده است. استفاده از رایانه در ترسیمات و نقشه های فنی در جوامع صنعتی به طور چشم گیری پیشرفت نموده است. و می توان گفت رایانه، به عنوان یک ابزار قدرتمند، در نقشه کشی جا بازکرده و گسترشی روز افزون دارد.گسترش کمی و کیفی نرم افزارهای رایانه ای، علاوه بر فراهم آوردن امکان ترسیم تصاویر دوبعدی، به ما کمک می کنند تا با پدیدآوردن تصاویر سه بعدی، به خلق مجازی تصورات و طرح های خود بپردازیم.

رایانه ها به عنوان ابزاری کمکی در امر ترسیم وارد عمل شده اند. فضای مجازیِ این نرم افزارها، مبتنی بر نظام هندسی دکارتی است که هر نقطه با اعداد سه گانهٔ مختصات آن تعریف می شود. بر همین اساس، خط، صفحه و حجم در فضا تعریف و امکان ترسیم دوبعدی و سه بعدی نقشه ها در فضای مجازی فراهم می شود. امکان تکثیر، تصحیح و تبادل اطلاعات از دیگر مزایای مهم استفاده از این نرم افزارهاست.

کاربرد رایانه در حوزهٔ نقشه کشی، امروزه به یکی از چالش های این حوزه تبدیل شده است. گاه به نظر می رسد که باوجود امکان ترسیم با رایانه و امکانات متنوع آن، دیگر نیازی به کسب مهارت ترسیم با دست، به ویژه در حوزهٔ نقشه کشی نیست. اما در حقیقت دست و رایانه دو چیز برابر و مقابل هم نیستند و رایانه به تنهایی نمی تواند جانشین دست و توانمندی های آن باشد. رایانه به مثابهٔ ابزاری در دست طراح و نقشه کش است که می تواند بر توانمندی های دست در فرآیند ترسیم بیفزاید.

کاربرد رایانه در نقشه کشی، با نرم افزارهای ترسیم به کمک رایانه یا CAD آغاز شد. اساس کار در این نرم افزارها، ویرایش خطوط و نقاط است. نوع دیگری از نرم افزارها که در طراحی کاربرد دارند با ایجاد محیطی شبیه سازی شده، طراح را قادر می سازند تا طرح خود را مدل سازی کند و عملکرد آن را در محیطی شبه واقعی مشاهده نماید. اساس کار در این نرم افزارها، مدل سازی سه بعدی پارامتریک است که از قطعات مدل ساز ی شده، در مونتاژ، تهیه نقشه های دوبعدی و تحلیل تنش ها و محاسباتِ طراحی استفاده می شود.

امروزه با توجه به رشد صنایع و حرفه ای شدن مشاغل و تخصصی شدن کارها،  ترسیم با رایانه یکی از شالوده ها و بنیان های تقریبا 90 درصد از صنایع و حرفه های تخصصی می باشد.

شاید بتوان گفت که بیشترین تأثیر رایانه در صنعت متوجه طراحی و تولید بوده است از مهم ترین ابزارهای به کار رفته در صنعت می توان به CAD اشاره نمود.

طراحی با استفاده از رایانه CAD

از رایانه برای طراحی محصولات استفاده می شود اهداف اصلی در طراحی با رایانه افزایش بازده و کارایی طراحان و طراحی مدل نهایی محصول است برای مثال یکی از نرم افزار های طراحی کاربر را قادر می سازد که طرح و نقشه یک مدل را تهیه کرده و حتی داخل آن را ببیند.

طراحی و ترسیم به کمک رایانه  CAD: COMPUTER AIDED DESIGN  هم اکنون در بسیاری از صنایع و به وسیله نرم افزارهای بسیار تخصصی و افراد متخصص رونق دارد بطوری که بدون ترسیم با رایانه تمام روال روبه جلوی صنایع مختل می شود.

مانند :

صنایع عمران و ساختمان - صنایع و رشته های مکانیک - صنایع هوا و فضا - رشته تاسیسات - کلیه رشته های فنی و مهندسی - اتومکانیک - طراحی ساخت و تولید - رشته های برق و الکترونیک - خودروسازی - سینما و ............................ بسیاری از رشته ها و تخصص های دیگر

تحقیق صفحه 14 کاروفناوری نهم پودمان ترسیم با رایانه

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 20 دي 1398 ساعت: 21:51 منتشر شده است
نظرات()

ساز و کار حرکتی استفاده شده در ساخت حلزون چیست؟ چند مثال از کاربردهای آن نام ببرید.

بازديد: 11
ساز و کار حرکتی استفاده شده در ساخت حلزون چیست؟ چند مثال از کاربردهای آن نام ببرید.

 

جواب پرسش صفحه 35 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال:

ساز و کار حرکتی استفاده شده در ساخت حلزون چیست؟

چند مثال از کاربردهای آن نام ببرید.

جواب :

ساز و کار حرکتی استفاده شده در پروژهٔ ساخت حلزون عبارت است از سازو کار حرکت چرخ لنگ

Crank mechanism

با این سازو کار می توان حرکت چرخشی را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نمود که برعکس میل لنگ عمل می کند

این سازو کار در وسایل زیر نیز به کار می رود .

چرخ خیاطی - حرکت سوپاپ های خودرو - اسباب بازی - چرخ قطار و ..............................

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 20 دي 1398 ساعت: 21:47 منتشر شده است
برچسب ها : ,,,
نظرات()

آیا می دانید جرثقیل ها امروزه چه کاربردهایی دارند؟

بازديد: 0
 آیا می دانید جرثقیل ها امروزه چه کاربردهایی دارند؟

جواب پرسش صفحه 34 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال: آیا می دانید جرثقیل ها امروزه چه کاربردهایی دارند؟

پاسخ :

جرثقیل یا گرانبر وسیله‌ای است که بار را در راستای قائم با ترکیب شش جهت حرکتی کنترل و جابه‌جا می‌کند.

یا ماشینی که فعالیت اصلی آن باربرداری و جابه جایی بار به صورت معلق در هوا می باشد که این فعالیت در آن،به وسیله قلاب یا سایر تجهیزات مشابه صورت می پذیرد،را جرثقیل می گویند.

جرثقیل (crane) ماشینی بسیار کارآمد و مفیدی در صنعت است که با سازوکارهای مختلفی که دارد با استفاده و الهام از قانون اهرم ها در فیزیک می تواند بارهای سنگین را جابجا کند و کارها را ساده تر کند .

جرثقیل بر اساس نوع کاری که انجام می دهد به 2 نوع عمده تقسیم می شود.

الف - جرثقیل صنعتی 

از جرثقیل صنعتی در کلیه اعمال صنعتی در بنادر - کارخانه ها - شهرها و ..... استفاده می شود

ب - جرثقیل ساختمانی tower cranes

کار این جرثقیل ها عبارت است از:

بتن ریزی بالاخص سازه های بلند مرتبه

استفاده به عنوان بالابر

تخلیه و بارگیری مصالح و لوازم

کمک به اجرای اسکلت بتنی

برپا نمودن اسکات فلزی

انواع مختلف جرثقیل را می توان در گروه‌های زیر نیز دسته‌بندی کرد.

جرثقیل برجی (تاور کرین):

این نوع جرثقیل معمولاً در ساختمان‌های مرتفع مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سه صورت بر روی زمین نصب می‌شود.

جرثقیل‌های موبایل (ماشینی):

بروی زمین به دو صورت:ثابت نصب جک (کفی یا بدون کفی ، خودرو بر و... . و کارگاهی (متحرک با بار) عمل می‌کند.

جرثقیل‌های سقفی:

در سالن‌های صنعتی و تولیدی یا سایر خطوط (انبار، تعمیر و …) در ارتفاع بر روی خطوط باربر کناری قبل نصب هستند. عموماً به دو شکل جرثقیل سقفی تک پل و جفت پل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جرثقیل دروازه‌ای:

این نوع جرثقیل‌ها به دو صورت دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای قابل استفاده هستند.

جرثقیل بازویی:

جرثقیل‌های بازویی به دو صورت بازویی (دیواری) یا ستونی بازویی قابل استفاده در صنایع هستند.

جرثقیل‌های آویز:

این جرثقیل‌ها درسالن‌ها و مکانهای با محدودیت ارتفاع و خطوط مونتاژ سری (خودروسازی و…) در ظرفیت تا ۵ تن قابل استفاده‌اند.

جرثقیل‌های خاص:

این گروه جرثقیل‌ها با ترکیبی از گروه‌های قبلی استفاده می‌شوند که در موارد استفاده خاص مانند پشته کردن و غیره کاربرد دارند.

در تصاویر زیر می توانید انواع جرثقیل را مشاهده نمایید.

http://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.comhttp://suherfe.blogfa.com

 

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 20 دي 1398 ساعت: 21:42 منتشر شده است
برچسب ها : ,,
نظرات()

تحقیق کار و فناوری نهم آشنایی با دانشمندان صنعت برق و الکترونیک

بازديد: 3
تحقیق کار و فناوری نهم آشنایی با دانشمندان صنعت برق و الکترونیک

آشنایی با دانشمندان صنعت برق و الکترونیک

همان طور که می دانید صنعت برق برای رسیدن به مرحله امروزی راه طولانی را طی کرده تا به رشد و ترقی حال حاضر برسد و این رسیدن حاصل زحمات بسیاری از دانشمندان و تلاشگران در رشته های فیزیک - شیمی و برق است در مطالب زیر با برخی از بزرگان این حوزه آشنا خواهید شد.

جهت آشنایی مختصر با زندگی بزرگان حوزه برق و الکترونیک ادامه مطلب را ببینید.

 


1- شارل آگوستَن دو کولُن Charles-Augustin de Coulomb

1806 - 1736

http://suherfe.blogfa.com

او دانشمند فرانسوی است که حرفه اش مهندسی نظامی بود. به علوم و ریاضیات علاقه داشت. کولن با ابداع ترازوی پیچشی خاصی توانست ثابت کند که نیروی الکتریکی بین توپ های کوچک باردار از قانون عکس مجذور فاصله پیروی می کند. بررسی های او در این مورد مشابه کار کاوندیش در مورد
گرانش بود.

واحد مقدار الکتریسیته به احترام او کولن نامیده می شود.


2- گئورگ زیمون اهم   George Simon Ohm

1854 - 1789

http://suherfe.blogfa.com

پدر این دانشمند آلمانی قفل ساز بود، ولی به مطالعهٔ کتاب های علمی علاقه داشت و پسر را نیز تشویق می کرد. اهم در 18 سالگی معلم ریاضی شد و پس از گرفتن دکترای ریاضی، استاد دانشگاه شهر کلن شد. در این زمان بود که با استفاده از تشابهی که میان انتقال گرما و الکتریسیته کشف کرد به اندازه گیری شدت جریان الکتریکی  پرداخت و قانونی را ارائه داد که امروز به نام قانون اهم معروف است. انجمن سلطنتی انگلستان بزرگ ترین نشان علمی خود را به پاس کشف این قانون به او اهدا کرد.

واحد مقاومت الکتریکی به احترام او اهم نامیده می شود.


3-  جیمز وات   James Watt

1819 - 1736

http://suherfe.blogfa.com

وات در اسکاتلند به دنیا آمد و در بیرمنگام چشم از جهان فروبست. او از کودکی رنجور بود و زندگی اش با فقر و تهیدستی قرین بود. او در لندن با سختی تمام یک سالی را به کارآموزی گذرانید و با ابزار و اسباب مکانیکی آشنا شد. با بازگشت به اسکاتلند او در دانشگاه گلاسکو شغلی به دست آورد و همان جا بود که توانست برای اصلاح و تکمیل ماشین بخار راه حلی به دست آورد. وات ماشین بخار خود را که بازده و سرعت عمل بیش تری داشت در سال 1769 عرضه کرد.

چند سال بعد 500 دستگاه از ماشین های وات در سراسر انگلستان مشغول به کار بود. نتایج حاصل از ماشین بخار وات بیرون از حساب بود. با در دست داشتن ماشین های بخار که با زغال سنگ به کار می افتاد حرکت چرخ های عظیم صنایع در هرنقطه آماده بود و دیگر لزومی نداشت که کارخانه ها برای گرداندن موتور از نیروی سقوط آب استفاده کنند و در واقع انقلاب صنعتی آغاز شده بود. دستگاه گریز از مرکز تنظیم بخار نیز از اختراعات او است.

واحد توان به احترام او وات نامیده می شود.


4- گوستاو کِرشهُف   Gustav Robert Kirchhoff

1887 - 1824

http://suherfe.blogfa.com

شهرت اصلی کِرشهُف، فیزیکدان آلمانی، هنگامی آغاز شد که وی سمت استادی فیزیک دانشگاه هایدلبرگ را به عهده گرفت. او در پیشبرد طیف نمایی و طیف نگاری پژوهش های زیادی انجام داده است و در گسترش کاربردهای ریاضی در فیزیک سهم به سزایی دارد.

او قانونی کشف کرد که هر جسم همان پرتوهایی را جذب می کند که خود می تواند گسیل کند، و به نام قانون کِرشهُف معروف شد. او هم چنین با بررسی مدارهای الکتریکی توانست قانون های اول و دوم مدارها را که به قانون جریان ها و قانون اختلاف پتانسیل ها معروف است بیان کند.


5- نیکلا تسلا   Nikola Tesla

1943- 1856

http://suherfe.blogfa.com

تسلا در کرواسی به دنیا آمد. بعداً او به آمریکا مهاجرت کرد و مدتی با ادیسون همکاری نمود. ادیسون همواره با جریان برق مستقیم کار می کرد ولی تسلا کارکردن با جریان برق متناوب و دارای ولتاژ زیاد را عملی ساخت.

رابطهٔ او با ادیسون به علت استبداد رأی ادیسون خیلی زود به هم خورد. تسلا از این که جریان برق متناوب برای اولین بار در صندلی الکتریکی برای اعدام کردن مورد استفاده قرار گرفت شدیداً ناراحت بود. او هم چنین طراح تولید نیروی برق در آبشار نیاگارا بود.

به پاس خدمات او یکای شدت میدان مغناطیسی در SI را با تسلا نشان می دهند.


6- جوزف هنری   Joseph Henrye

1887 - 1798 

http://suherfe.blogfa.com

هانری در شهر آلبانی در ایالت نیویورک به دنیا آمد. او در خانوادهٔ فقیری می زیست و از جوانی ناگزیر به کار کردن بود. در نتیجه تحصیلات خود را با وقفه و نامرتب ادامه داد. از سیزده سالگی شاگرد ساعت سازی شد ولی شبانه به تحصیل نیز روی آورد و با کوشش بسیار توانست در یکی از مدارس روستایی به شغل معلمی بپردازد. ضمن این که به تحصیل طب و مهندسی نیز علاقه مند بود و سرانجام به سمت استاد ریاضیات و فیزیک انتخاب گردید.

او از سال 1868 تا پایان عمر ریاست آکادمی ملی علوم را عهده دار بود. او در خصوص الکترومغناطیس تجربیات زیادی کسب کرد. از جمله او با پیچیدن سیم های ظریف و عایق بندی شده به دور هسته های آهنی مغناطیس های الکتریکی پر قدرتی را به وجود آورد. سپس به کشف پدیدهٔ خودالقایی نائل آمد. او هم چنین یک موتور الکتریکی ساخت که بعداً در تلگراف بسیار مورداستفاده قرار گرفت.

یکای ضریب خودالقایی به احترام او هانری نامیده می شود.


7-  مایکل فارادی   Michael Faraday

1867 - 1791 

http://suherfe.blogfa.com

فارادی، فیزیک دان و شیمیدان انگلیسی، شاگرد یک صحاف بود و به علوم علاقهٔ زیادی داشت. او در کلاس های درس همفری دیوی، شیمی دان معروف آن زمان، حضور می یافت و با یادداشت هایی که آماده می کرد، چنان بر دیوی تأثیر گذاشت که از سوی استاد به عنوان دست یار در آزمایشگاه سلطنتی منصوب شد. سرانجام فارادی جانشین دیوی در مدیریت آزمایشگاه سلطنتی شد. اولین پژوهش های فارادی در شیمی بود. اما کمی بعد به الکتریسیته و مغناطیس روی آورد و کمک زیادی به پیش برد آن علوم کرد.

او با انجام آزمایش های منظم توانست پدیدهٔ القای الکترومغناطیسی را کشف کند. با این که فارادی در اصل یک آزمایشگر بود ولی با معرفی مفهوم میدان و تشخیص این که میدان های الکتریکی و مغناطیسی را می توان توسط این خطوط نشان داد، کمک های زیادی به درک بهتر مفهوم میدان کرد.

به پاس خدمات او یکای ظرفیت خازن را در سیستم بین المللی SI با فاراد (F) نشان می دهند.


8- هانریش فردریش امیل لنز  Heinrich Friedrich Emil Lenz

1865 - 1804

هنریچ لنز در سال 1804 در شهر تارکو روسیه به دنیا آمد. او استاد دانشگاه سن پترزبورگ بود که پس از فارادی آزمایشات بسیاری را انجام داد. قانون الکترومغناطیسی که قطبیت ولتاژ دو سر یک سیم پیچ که به واسطهٔ تغییر جریان به وجود می آید، به افتخار او تحت عنوان قانون لنز نامیده شده است.

از دوران اولیهٔ زندگی او اطلاعات کمی در دست است، اما تصور می شود که او در ابتدا برای کشیش شدن مطالعه می کرده است

منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 20 دي 1398 ساعت: 21:21 منتشر شده است
نظرات()

ر گروه خود، ساز و کار حرکتی گیرهٔ رومیزی یا گیرهٔ دستی کارگاه را بررسی و اجزای آن ها را فهرست کنید و مشخص کنید که جزء کدام دسته از ساز و کارهای

بازديد: 0
ر گروه خود، ساز و کار حرکتی گیرهٔ رومیزی یا گیرهٔ دستی کارگاه را بررسی و اجزای آن ها را فهرست کنید و مشخص کنید که جزء کدام دسته از ساز و کارهای

جواب کارکلاسی صفحه 29 کتاب کاروفناوری پایه نهم پودمان سازوکارهای حرکتی

سوال: در گروه خود، ساز و کار حرکتی گیرهٔ رومیزی یا گیرهٔ دستی کارگاه را بررسی و اجزای آن ها را فهرست کنید و مشخص کنید که جزء کدام دسته از ساز و کارهای حرکتیمی باشد.

در شکل زیر تصاویری از چند نمونه گیره آورده شده است.

جواب کارکلاسی صفحه 29 کاروفناوری نهم ساز و کار حرکتی گیرهٔ رومیزی

جواب : در این نوع گیره ها با دوران یک دسته پیچ استوانه ای در داخل مهره چرخیده و فک ها به جلو و عقب می رود. پس نوع سازوکار در این گیره ها از نوع پیچ حرکتی است در تصویر زیر می توانید اجزای مختلف یک گیره کارگاهی را ببینید

جواب کارکلاسی صفحه 29 کاروفناوری نهم ساز و کار حرکتی گیرهٔ رومیزی


 

جواب کارکلاسی صفحه 29 کاروفناوری نهم ساز و کار حرکتی گیرهٔ رومیزی


منبع : سايت علمي و پژوهشي آسمان
اين مطلب در تاريخ: جمعه 20 دي 1398 ساعت: 21:19 منتشر شده است
نظرات()

ليست صفحات

تعداد صفحات : 55

موضوعات

پيوندهاي روزانه

امکانات جانبي

با اطمینان خرید کنید

پشتیبان سایت همیشه در خدمت شماست.

 سامانه خرید و امن این سایت از همه  لحاظ مطمئن می باشد . یکی از مزیت های این سایت دیدن بیشتر فایل های پی دی اف قبل از خرید می باشد که شما می توانید در صورت پسندیدن فایل را خریداری نمائید .تمامی فایل ها بعد از خرید مستقیما دانلود می شوند و همچنین به ایمیل شما نیز فرستاده می شود . و شما با هرکارت بانکی که رمز دوم داشته باشید می توانید از سامانه بانک سامان یا ملت خرید نمائید . و بازهم اگر بعد از خرید موفق به هردلیلی نتوانستیدفایل را دریافت کنید نام و نام خانوادگی نام فایل و ایمیل خود را به شماره همراه 09159886819 ارسال نمائید، در سریعترین زمان فایل به ایمیل شما  فرستاده می شود .

درباره ما

آدرس مشهد قاسم اباد - سایت علمی و پژوهشی آسمان -کافی نت آسمان - هدف از راه اندازی این سایت ارائه خدمات مناسب علمی و پژوهشی و با قیمت های مناسب به فرهنگیان و دانشجویان و دانش آموزان گرامی می باشد .این سایت دارای بیشتر از 10000 تحقیق رایگان نیز می باشد .که براحتی مورد استفاده قرار می گیرد .پشتیبانی سایت : 09159886819-09338737025 - صارمی سایت علمی و پژوهشی آسمان , اقدام پژوهی, گزارش تخصصی درس پژوهی , تحقیق تجربیات دبیران , پروژه آماری و spss , کارآموزی